Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7080 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום.

 

אחרי שחיפשתי ב FAQ ולא מצאתי תשובה חד משמעית לשאלה שלי, החלטתי לשאול פה את המומחים.

 

לפני חודש בערך הזכירו לי את המושג "זרם לרמקול" וכמות הזרם שרמקול יכול לקבל.

ונאמר לי שזה משתנה ממגבר למגבר (וזה הגיוני וזה מסתדר לי), אבל אמרו לי שזה לא תלוי או לא משנה מה ההספק של המגבר. ופה הקטע שלא מסתדר הרי לפי חוקי החשמל P=V*I כלומר הספק שווה לזרם כפול המתח. ומפה אפשר לראות שהזרם וההספק כן תלויים.

מה גם ניסיתי למצוא נתונים של מגברים על כמות הזרם שהם יכולים לספק לרמקולים.. אבל לא מצאתי.

 

אם יש מישהו שיכול להסביר את העניין אני מאוד ישמח.

 

תודה

סלמאן.

פורסם

ההבדל הוא כזה:

הרמקול יכול לקבל נגיד 100 RMS.

כל מגבר מוציא כמות RMS שונה לדוגמא מגבר א' מוציא 50 RMS ומגבר ב' מוציא 100RMS.

 

מקווה שזאת הייתה הכוונה.

(ואם אני טועה או זאת לא הייתה הכוונה אז לא להרוג אותי! :) )

 

בברכה,יוני.

מה זה הגלון *קבל* הזה בין המגברים ?
:shock:

המגברים האלה מממנים אירגוני טרור:onfire:

אחד החזקים! :rofl:

פורסם
ההבדל הוא כזה:

הרמקול יכול לקבל נגיד 100 RMS.

כל מגבר מוציא כמות RMS שונה לדוגמא מגבר א' מוציא 50 RMS ומגבר ב' מוציא 100RMS.

 

מקווה שזאת הייתה הכוונה.

(ואם אני טועה או זאת לא הייתה הכוונה אז לא להרוג אותי! :) )

 

בברכה,יוני.

 

השאלה שלי לא כזאת פשוטה כמו שאתה הבנת.

פורסם

אתה שוכח שההספק שווה גם לריבוע הזרם כפול ההתנגדות של הרמקול: p=i^2*r.

 

ולכן יש הבדל בזרמים בין הרמקולים ובין המגברים.

פורסם

הזרם (I) משתנה נכון..

אבל גם המתח (V) משתנה לכן ההספק (P) יכול להישאר קבוע..:-P

לדוגמא במגבר מנורות: מגבר זה מגביר רק מתח (V) והזרם (I) נשאר נמוך מאוד (הוא מוגבר אבל לא ע"י מעגלי מנורות) ועדיין הם יוכלים ליצור X הספק (P) שמגבר טרנזיסטורים אחר יגיעה עליו בעזרת הגברת הזרם (I) יותר מהמתח (V)..או בעזרת הגברת שני הנתונים באופן שווה.

 

לבד אמרת: P=V*I 8)

 

 

בברכה..

מנואל.

HU: ADDzest DRX 9255EX / Amp: Audison 4.1K / comp: Focal K2p / Sub: XXLS 10

פורסם

oren__levi

 

לא שכחתי את השיטה שהזכרת לחישוב הספק, ואני יודע שיש עוד נוסחא לחשב את ההספק: P=V^2/R

אבל העניין שרשמתי את הנוסחא הראשונה בגלל מה ששאלתי בהתחלה, כי יש בה קשר ישיר בין הספק וזרם.

ובמקרה של רמקולים ההתנגדות משתנה בכל תדר ותדר, כך שהיא פחות מעשית במקרה הזה (הנוסחא שנתת).

 

$DRAGSTER$

 

את הקטע ש P=V*I ברור לי :wink: וברור שאם רוצים לקבל יותר הספק אז או שמגבירים את הזרם או את המתח.

אבל העניין שכמה אנשים שגעו אותי ואמרו לי שאם יש לך רמקול X והא מסוגל לקבל הספק Y (ב RMS) אז זה לא תלוי בכמות הזרם שהוא יכול לקבל. כלומר האם יש מצב כזה שרמקול מסויים יכול לספוג 150 RMS וזרם נמוך לעומת זאת רמקול אחר בהספק 100 RMS אבל זרם יותר גדול, ופה הקטע שלא מסתדר לי לפי השיטה לחישוב הספק (הרי זה לא הגיוני כי הזרם וההספק תלויים ביחס ישר). וכנ"ל גם למגברים, כי מגבר שצורך זרם X לא יכול להוציא זרם יותר גדול ממה שהוא יכול לקבל, אלא בטוח שיהיה יותר קטן כי לא כל האנרגיה החשמלית מנוצלת וחלק הופך לחום ואלי עוד דברים. כך שזה לא יכול להיות שמגבר שצורך 100 אמפר יהיה חלש ממגבר שצורך 50 אמפר (אלא אם מסתכלים על נתון הנצילות..) אבל בגדול הכוונה שלי אם לוקחים למשל שני מגברי hi-end שהנצילות שלהם דומה, האם זה אכן נכון או שיש עוד דברים שצריך לקחת בחשבון ?

פורסם

הסבר מעולה מנואל.

ברכב באוטו הנוסחה השולטת היא באמת הp=i^2Xr המתח באוטו הרי רצוי שישאר קבוע 14.4V ( לא בהרבה מכוניות מגיעים לזה)

ומה שמזיז את הרמקולים זה בעצם הזרם שהמגבר שולח לסליל שלהם, השינוי בזרם בעצם גורם לתנועה של הממברנה.

ההיגיון מאחורי זה, הוא, שבאוטו אתה מוגבל במתח, לכן, עמ"נ לקבל הספק גבוה אתה צריך להשתמש בייתרון אחר שיש באוטו, והוא הזרם היחסית גבוה שניתן להפיק.

אני מצטער אם ההסבר לא מנוסח הכי טוב... עכשיו קמתי.:sleeping:

 

אמיר

!!!205rallye -->206XS -->clio172-->fiat bravo tjet 1.4t --> Ford Focus ST

פורסם

לא, לא נראה לי שיכול להיות כזה דבר כי לפי חוק אוהם v=rXi

אתה מקבל שרמקול שהוא בהתנגדות 4אוהם ברגע שאתה תפעיל ליו מתח מסויים, יזרום בו זרם מסויים.

וברגע שאתה גורם לכך שיזרום בו זרם מסויים אתה מקבל עליו מפל מתח מסויים, בשני המקרים הזרם והמתח שווים.

לדוגמה-

אתה מחבר מקור זרם לרמקול של אמממ... 25A נגיד, והרמקול שלך הוא 4 אוהם, אתה תקבל:

v=rXi-->V=4ohm x 25A-->V=100V!

 

עכשיו ניקח מצב שבו את לוקח מקור מתח של 100V ומחבר אותו לאלמנט 4 אוהם

i=v/r-->i=100/4-->I=25A!

 

זה עובד לשני הכיוונים.

 

אמיר

!!!205rallye -->206XS -->clio172-->fiat bravo tjet 1.4t --> Ford Focus ST

×
×
  • תוכן חדש...