Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7086 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היום, אחרי חיפושים של שבועיים, מצאתי סוף סוף אקזמפלר שהתרשמתי ממנו מספיק

כדי לקחת אותו לבדיקה. כמובן שלפני הבדיקה התרשמתי ממנו, ובדקתי אותו חיצונית ופנימית, עם עוד אדם

שמבין יותר ממני.

קצת פרטים על הרכב:

פיג'ו 206 XS ידנית, שנת 2000, יד 2, 130,000Km.

הרכב מבחוץ ומבפנים ממש שמור. עבר טיפולים בזמן ובמוסך מורשה בלבד. (העניין בדוק עם המוסך המרכזי)

אציין גם שהרכב עבר טסט לפני חודש.

הבדיקה נעשתה במכון "קומפיוטסט" באשדוד.

 

עכשיו אפרט קצת את ממצאי הבדיקה, ואבקש את דעתכם לגבי תוצאותיה.

מרכב: 63 - בעיקר בעיות צבע במשמעות נמוכה. הוחלפה כנף קדמית, צבע גג פגום\לא מקורי.

שלדה: 96 - תומך מצנן מעוך במקצת\ משמעות שולית.

פליטת גז ועשן: 66 - תצרוכת ייתר, לתיאום HC, לתיאום CO.

מחוונים: 100

הילוכים: 88 - רעש יתר, נזילת שמן, לכוון\לתקן מצמד.

מנוע: 69 - הספק נמוך, מומנט נמוך, בלאי יתר, החלף תומכים, רעש שסתומים.

(בתוצאות בדיקת ההספק יצאו הנתונים האלה:

55 כ"ס ב-4763 סל"ד, ו-8.85 קג"מ ב-2640 סל"ד, לעומת נתוני היצרן: 90 כ"ס ב-5600 סל"ד, ו-13.7 קג"מ ב-

3000 סל"ד)

בלמים: 67 - לתקן בלמים קדמי + אחורי, בלם חניה - לתקן\לכוון.

מיתלים: 39 - בולם קדמי, ימני + שמאלי פגום, בלאי יתר.

סיכום: 75

*(המספרים באחוזים)

עכשיו אציין שמתוך 15 סעיפים שבדף הבדיקה, 10 תחת המשבצת: "לא תקין" ו-5 "תקין.

מחירון הרכב הוא 45,500, והצלחנו להוריד את המוכר (בחור דיי עקשן) לאחר הבדיקה ל 39,000.

מה דעתכם בנושא? האם כדאי להתרחק? או שמא שווה לנסות להוריד במחיר ולרכוש את הרכב?

תודה רבה,

יאיר.

(שסומך מאוד על דעתכם.)

206xs - זה התענוג שמוביל אותי. 8)

פורסם

הכל נראה כמו הכסת"ח הרגיל, חוץ מההספק שבאמת נראה נמוך(בהנחה שזה נתון מדויק) מידי עבור מנוע תקין גם לאחר 130 אלף. לא יודע להגיד ממה זה נובע ואיך ניתן לסדר את זה

...Our necessities are few but our wants are endless

פורסם

מרכב: 63 - בעיקר בעיות צבע במשמעות נמוכה. הוחלפה כנף קדמית, צבע גג פגום\לא מקורי. (אם מדובר בהחלפת כנף אז זה מינורי, אבל צבע גג לא מקורי זה משהו שצריך לשים לב אליו)

שלדה: 96 - תומך מצנן מעוך במקצת\ משמעות שולית.(לא רלוונטי)

פליטת גז ועשן: 66 - תצרוכת ייתר, לתיאום HC, לתיאום CO. (האם דובר על פליטת CO גבוהה?)

מחוונים: 100

הילוכים: 88 - רעש יתר, נזילת שמן, לכוון\לתקן מצמד.(כסת"ח)

מנוע: 69 - הספק נמוך, מומנט נמוך, בלאי יתר, החלף תומכים, רעש שסתומים.(כסת"ח רגיל)

(בתוצאות בדיקת ההספק יצאו הנתונים האלה:

55 כ"ס ב-4763 סל"ד, ו-8.85 קג"מ ב-2640 סל"ד, לעומת נתוני היצרן: 90 כ"ס ב-5600 סל"ד, ו-13.7 קג"מ ב-

3000 סל"ד) (ראה הערה לגבי פליטת עשן וגזים. ההבדלים לעומת נתוני היצרן לא תקינים!)

בלמים: 67 - לתקן בלמים קדמי + אחורי, בלם חניה - לתקן\לכוון.(כסת"ח)

מיתלים: 39 - בולם קדמי, ימני + שמאלי פגום, בלאי יתר.(הזוי מדי לרכב עם הק"מ הנתון, לא מסמן טובות. בכל מקרה, זוג בולמים חדשים בעלות סבירה יהפכו את המצב)

סיכום: 75

 

נתנוי המנוע מדליקים אצלי נורה אדומה.

נתון תוצאה של בדיקת פליטת CO היה עוזר.

המתלים קיבלו ציון נמוך מאוד-משמע שניהם מקדימה גמורים..חיים קלים הם לא עברו אבל זה יישור קו פשוט יחסית.

פורסם

קודם כל תודה על החוו"ד.

לגבי בדיקת CO, אין תוצאה במספרים או משהו, אבל יש "סיכום כולל לסריקת גזים" וזה יצא - 66%, תחת סעיף: תצרוכת יתר ל-HC, ולתאם CO.

בבדיקת המנוע, תחת סעיף: "מערכת פליטה" - הכל תקין.

לגבי המתלים, בדו"ח הגאומטריה של המתלים הוא קיבל 39%, גם בגלל הבולמים קדמיים שצריך החלפה,

וגם בגלל "תותבים למשולשים פגומים", וגם לכוון זווית מתלה.

כמו"כ מצוין שם גם סטייה של הצד הימני. סטיות ומרווחי יתר.

לגבי המנוע, הלכתי למוסך מורשה, הוא הסביר לי שם שהוא אינו יכול לדעת את

הסיבה להספק הנמוך, ובמקרה הגרוע המנוע יצטרך "אוברול" (?!), ובמקרה הטוב, כיוון שסתומים.

בעיקר אשמח אם תציינו לי את חשיבות ההספק הנמוך.

 

בתודה, יאיר.

206xs - זה התענוג שמוביל אותי. 8)

פורסם
.

.

בעיקר אשמח אם תציינו לי את חשיבות ההספק הנמוך.

 

בתודה, יאיר.

הספק נמוך? משמע ביצועים פחותים,משמע צריכת דלק גבוהה,משמע שוב ביצועים פחותים-והרי אתה לא קונה רכב חדש בשביל לרדת במחירון ב6 אלף אבל להנות ממנוע אנמי.

 

השאלה הכי גדולה היא מדוע ההספק כה נמוך? והסיבה לכך חשובה לדעתי יותר לצדך הקונה מאשר מהו ההספק.

פורסם
הספק נמוך? משמע ביצועים פחותים,משמע צריכת דלק גבוהה,משמע שוב ביצועים פחותים-והרי אתה לא קונה רכב חדש בשביל לרדת במחירון ב6 אלף אבל להנות ממנוע אנמי.

 

השאלה הכי גדולה היא מדוע ההספק כה נמוך? והסיבה לכך חשובה לדעתי יותר לצדך הקונה מאשר מהו ההספק.

זאת בדיוק הסיבה שלא סגרתי עיסקה ובאתי לשאול פה.

אם אכן יש דרך "לסדר" איכשהו את נושא ההספק, אשמח לדעת.

206xs - זה התענוג שמוביל אותי. 8)

פורסם
זאת בדיוק הסיבה שלא סגרתי עיסקה ובאתי לשאול פה.

אם אכן יש דרך "לסדר" איכשהו את נושא ההספק, אשמח לדעת.

האמת? יכול מאוד שזה גם טיפול 10000 שאיחר לבוא מצד הבעלים,או סתם טעות במחשב הבדיקה.

פנה אל הבעלים ובקש ספר טיפולים.

פורסם
פליטת גז ועשן: 66 - תצרוכת ייתר, לתיאום HC, לתיאום CO.

אם בדיקת הזיהום לא תקינה, איך הרכב עבר טסט?

לפי דעתי, אתה צריך לבדוק את המספרים המדוייקים של בדיקת הזיהום. גם בסל"ד סרק וגם בנסיעה.

פורסם
אם בדיקת הזיהום לא תקינה, איך הרכב עבר טסט?

לפי דעתי, אתה צריך לבדוק את המספרים המדוייקים של בדיקת הזיהום. גם בסל"ד סרק וגם בנסיעה.

זה מה שגם אני שאלתי. והיה מצורף לו את הטופס של הטסט עם בדיקת הזיהום, והכל יצא תקין.

הפלא ופלא..

בשורה התחתונה מה שמרחיק אותי לגבי האוטו, זה המצב של המנוע שאכן הבדיקה מדוייקת.

ולשלם על רכב שבמקור עם 90 כ"ס, ולקבל רק 55, נראה לי לא צודק.

 

ולמקס, בדקתי טיפולים, הכל נעשה במוסך מורשה ובזמן.

206xs - זה התענוג שמוביל אותי. 8)

פורסם

תודה רבה לכל העונים.

לאור העובדה שדיברתי עם בעל הרכב לפני מספר דקות,

והוא מכר את האוטו, אז אפשר לנעול.

 

תודה וסליחה.

206xs - זה התענוג שמוביל אותי. 8)

פורסם

אומר שוב, כדי שאולי זה יועיל למי מהקוראים בעתיד:

נתוני ההספק\מומנט שמנופקים לכם במכון בדיקה כזה שווים בערך כמו כיפוף הכפיות של אורי גלר.

 

נתוני הבסיס אליהם מושווה הרכב הנבדק הם הנתונים שנמדדו למנוע ע"י היצרן בגלגל התנופה, לפני אובדני החיכוך הרבים שבדרך לגלגלים. בנוסף, הנתונים הללו נמדדים כשלמנוע מסופק אוויר צח וצונן, דבר שלא קורה לעולם במכון בדיקה. צרפו לכל זה את ההנחה שהפעם האחרונה שהדינמומטר כויל היתה לפני ה-ר-ב-ה זמן, ותקבלו תוצאות כסת"ח שאין להן כמעט שום משמעות.

 

וזה עוד בלי להזכיר את זה שמודדים את ההספק בסלד X (במקרה הזה 4700) ומשווים אותו להספק שהיצרן מדד בסלד Y (במקרה שלנו 5600). זה חוסר רצינות שהמכון יכול להפגין רק עקב בורותם של הלקוחות.

 

אם באמת דחוף לכם לדעת מה מצב המנוע, לכו למכון רציני יותר שאתם סומכים עליו, או למוסך מורשה המכיר את הרכב.

פורסם

א. תודה רבה לך ארנון.

ב. באותו משקל יש לי שאלה אליך,

אני ראיתי בעיניים שלי בדיקה של האוטו של דוד שלי.

הרכב הוא פורד פוקוס אוטומט שנת 2004.

האוטו עבר 100 אלף K, ובתוצאת בדיקת ההספק באותו מכון שאני בדקתי,

קומפיוטסט באשדוד, יצא לו 105 כ"ס לעומת 102 כ"ס של היצרן.

הסבר בבקשה, האם זה גם תוצאה של "לא מכויל" או מדידה לא נכונה?

206xs - זה התענוג שמוביל אותי. 8)

פורסם

לא "לא מכויל" ולא "לא מדויק".

לדעתי, פשוט מפוברק.

 

מנוע שמספק 100 כ"ס כשהוא חדש ונמדד בתנאים אופטימליים, מצליח לייצר 105 כ"ס בגלגלים, אחרי תיבה אוטומטית ?... :roll:

"איזה פלא, איזה פלא, שישנם דברים כאלה".

פורסם
לא "לא מכויל" ולא "לא מדויק".

לדעתי, פשוט מפוברק.

 

מנוע שמספק 100 כ"ס כשהוא חדש ונמדד בתנאים אופטימליים, מצליח לייצר 105 כ"ס בגלגלים, אחרי תיבה אוטומטית ?... :roll:

"איזה פלא, איזה פלא, שישנם דברים כאלה".

 

 

יכול להיות, שהמכון מחשב את איבוד הכוח ומוסיף אותו להספק הנמדד בגלגלים, לכן התוצאה גבוהה מההספק המקורי?

פורסם

ואיך המכון יודע כמה כח הולך לאיבוד בדרך ? אם יש מיסב לא תקין בתיבה ? בדיפרנציאל ? בגלגל ?

הוא מוסיף מספר שאמור לשקף אובדן תקין, ועכשיו לך תנחש אם הבעיה אצלך היא בתיבה או במנוע ?

ואולי הבעיה במנוע פשוט נובעת מפילטר אוויר סתום ? או חיישן חמצן תקול ? או אטם סעפת יניקה דולף ?

 

ישראבלוף.

×
×
  • תוכן חדש...