Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8353 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

זה מה שאתה אמרת

בהחלט ייתכן שאחרי החלפת ווסת לחץ דלק לאחד בעל ערך גבוה יותר הECU לא ידע איך להתמודד עם הערכים שהוא מקבל מחיישן הלמדה ויורה על הקטנת הפעימות של המזרקים (DC נמוך יותר) אך במקום שבפעימה המתוכננת יזרמו 10CC דלק כמתוכנן, יזרמו 12CC דלק ועדיין התערובת תהיה עשירה מדי.

 

מה שאני טוען

קיימת שקיפות למחשב כשהוא נמצא במוד בקרה בחוג סגור אם מחליפים לו את האינג'קטורים לגדולים יותר או מתקינים ווסת.

 

בשני המקרים פולס בודד = כמות דלק גדולה יותר.

 

א-ב-ל מכיוון שהמחשב עובד ב-loop מול חיישן הלמבדה הוא ישנה את זמני הפתיחה של המזרקים בהתאם, כלומר במזרקים גדולים או לאחר התקנת ווסת מוגדל זמני פתיחת המזרקים יהיו קטנים יותר וכך תישמר יחס האוויר/דלק האופטימלי.

 

נכון הוא שבהתקנה של מזרקים בעלי נתוני ספיקה גדולים יותר או לחץ דלק גדול מאד גם שינוי הפולסים לפתיחת המזרקים למינימום לא יהיה מספיק.

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אז מה אם קיימת "שקיפות למחשב" בחוג בקרה סגור בהתקנת ווסת לחץ דלק בערך גבוה יותר או אינג'קטורים גדולים יותר? איך זה רלוונטי?

 

עדיין יעבור יותר דלק בפעימה של נגיד 30 מילישניות.

 

במקום נגיד 10CC יעברו 12CC.

 

אז המחשב (בחוג בקרה סגור) יזהה תערובת עשירה דרך הלמדה ויקטין עוד יותר את הפולס.

 

אבל יש איזושהי רמה שבה הוא כבר לא יכול לדייק, הרזולוצייה שלו לא אינסופית.

 

הECU יכול להגיע לאיזון מירבי מבחינתו אבל לסטויץ' הוא לא יוכל להגיע, לא כמו לפני השינוי.

 

זאת דעתי בכל אופן, אולי אני טועה, אני אבדוק את העניין יותר לעומק.

"הדבר זר לרוחנו. המשיכה לתיירות לארצנו היא בכותל המערבי, בקברי אבותינו, במערת המכפלה ובקבר רחל. לא מסלול מירוצים!"

-1970, ח"כ מנחם פורוש אל שר התיירות, בנוגע לקיום גרנד פרי ישראלי ראשון.

פורסם

"The major issue with the injectors is whether the minimum pulse width at idle is shorter than the injectors are capable of"

 

נלקח מ http://www.brownsword.ca/saga4.html

 

אתה מוזמן לרשום בגוגל "minimum pulse width" ולמצוא עשרות אתרים שמתארים בדיוק את הבעיה שתיארתי.

 

אני לא ממציא. תהיה בטוח.

"הדבר זר לרוחנו. המשיכה לתיירות לארצנו היא בכותל המערבי, בקברי אבותינו, במערת המכפלה ובקבר רחל. לא מסלול מירוצים!"

-1970, ח"כ מנחם פורוש אל שר התיירות, בנוגע לקיום גרנד פרי ישראלי ראשון.

פורסם

זה נחמד מאד שאתה יודע לבצע חיפושים בגוגל.

ולענינו, תיקנתי אותך בתגובה לטענה שלך והיא

בהחלט ייתכן שאחרי החלפת ווסת לחץ דלק לאחד בעל ערך גבוה יותר הECU לא ידע איך להתמודד עם הערכים שהוא מקבל מחיישן הלמדה ויורה על הקטנת הפעימות של המזרקים (DC נמוך יותר) אך במקום שבפעימה המתוכננת יזרמו 10CC דלק כמתוכנן, יזרמו 12CC דלק ועדיין התערובת תהיה עשירה מדי.

 

ואני אומר שזה קישקוש - כמו שאמרתי כבר בהודעות הקודמות שלי שינוי של לחץ של באר בווסת הדלק הוא זניח ותמיד למחשב המנוע תהיה את האפשרות לתקן ולדאוג ליחס אוויר/דלק נכון.

 

בייצור הרכב לא מתכננים את מערכת ניהול המנוע לעבודה בטווח פעולה צר ומשאירים מרווח למקרים כמו אינג'קטורים שמעט סתומים לדוגמה, כלומר לא ישדכו אינג'קטורים שהפולס המינמאלי שהם יכולים לקבל שווה לפולס המינימאלי שהמחשב מסוגל לנפק.

 

לראיה מצב הפלאגים מאותו סוג שעברו פז"מ זהה של 10K ק"מ הראשונים עם ווסת 2.5 באר והסט השני עם ווסת 4.0 באר, מצב היה מצוין וזהה - שום סימן לפיוח פלאגים כתוצאה מתערובת עשירה.

 

וזאת באמת הודעתי האחרונה לענין זה, דעה אחרת ושגויה לטעמי תמחק.

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

פורסם

דוד, רק רציתי להעיר שמהדיון (ויכוח? לא, זה היה מנומס ומנומק מדי) שבינך לבין ישי למדתי לא פחות מאשר מהמאמר.

גם מהודעות שגויות ומההערות עליהן לומדים המון - ובשביל זה אנחנו פה, לא?

כמובן שאני לא מדבר על הודעות עילגות וטיפשות שמקומן באמת בסל המחזור, אבל אם מישהו כותב משהו לא מדוייק, אבל מנמק את העובדות שגרמו לו להגיע למסקנה הזאת, הדיון שמתפתח בעקבות כך בהחלט ראוי, לדעתי, להשאר על גבי דפי הפורום.

פורסם

כרגיל, כל מה שאתה אומר דוד נכון, אך לצערי לעיתים לא מתייחס לעניין התלוי ועומד.

 

באם השינוי ביחס התערובת נגרם כתוצאה ממזרק מוגדל או מווסת בלחץ גבוה יותר זה לא רלוונטי לדיון.

השינוי קיים ובמזרק עובר יותר דלק מהמתוכנן לפעימה מסוימת ואת זה כבר טענתי לפני 10 הודעות.

אם מה שמפריע לך בקישור שהבאתי (ואני מביא קישורים כי אלה מאגרי מידע שגם אני, גם אתה וכל משתמשי הפורום האחרים יכולים להתרשם מהם בניגוד לספרים למשל, למרות שאני מסתמך חלקית גם עליהם) זה עניין האינג'קטור המוגדל אני יכול גם לתת

לינק לאתר שמדבר על אותו עניין בעקבות שינוי של ווסת לחץ דלק, הנה:

The equation shown above can be used to fairly safely predict the increased injector flow that's possible by increasing fuel pressure. But as with any modifications, it's best if it's done in moderation. Going ballistic with the fuel pressure will cause the pump to wear fast, and may cause the injectors to overheat if they are always working against a much higher than standard pressure.

נלקח מפה http://www.autospeed.com/cms/article.html?src=suggestions&A=0349 (אתר מעניין, במיוחד המאמר המקושר)

 

וגם:

Increasing fuel pressure improves fuel atomization, but it also makes the injector work harder when

opening and slows down its response time. Drastically raising fuel pressure may also shorten injector life.

Generally it is safe to raise the fuel pressure to 100 psig for intermittent duty if they are of the pintle

style. Some disc style injectors such as the GM MULTECH may not work at 80 psi. Remember that a

stock PCM may require recalibration when injector or fuel psi changes are made.

שנלקח מפה http://www.carrollsupercharging.com/superpumper/Pump-10.pdf

 

ויש עוד הרבה דוגמאות, זה רק מה שמצאתי בשתי דקות.

 

במילים אחרות, אותי דוד לא שיכנעת. זה לא אומר שאתה לא צודק ויתכן שאני טועה. בכל מקרה זאת דעתי והיא מסתמכת על הכתובים. זה הכל.

"הדבר זר לרוחנו. המשיכה לתיירות לארצנו היא בכותל המערבי, בקברי אבותינו, במערת המכפלה ובקבר רחל. לא מסלול מירוצים!"

-1970, ח"כ מנחם פורוש אל שר התיירות, בנוגע לקיום גרנד פרי ישראלי ראשון.

פורסם

תגיד לי ישי אתה גם קורא את מה שאתה מביא לנו בציטוטים?

כלומר קורא ומבין אנגלית?

 

100PSI זה כמעט 7 באר

80PSI זה בערך 5.5 באר

אתה קולט מה היה כתוב שם.

מי מאתנו שם וסט 7 באר ולמי מהפרנקופילים של הפורום הזה יש בכלל מזרקי דיסק.

לרובנו מזרקי סיכה עם לחץ וסט באזור 2.5 עד 3.0

(נכון ב-205 GTI יש וסט 5.5 וב-306 s16 יש 4.0 באר אבל 7 באר :shock:

פורסם

האנגלית שלי מצוינת תמיר, אבל מה שלום יכולת סינון התפל מהעיקר שלך?

 

תפתח את המאמר המקושר ותראה שנתפסת דווקא לשני המשפטים שהכי לא קשורים לנושא המדובר. הסיבה היחידה שציטטתי אותם זה בגלל שלא רציתי לפגום בשלמות הפיסקה. יש לי הרגשה שאם לא הייתי מצטט אותם היית כותב שאני מעלים מידע... :roll:

 

הנה, במיוחד בשבילך:

Increasing fuel pressure improves fuel atomization, but it also makes the injector work harder when

opening and slows down its response time.

Remember that a

stock PCM may require recalibration when injector or fuel psi changes are made.

"הדבר זר לרוחנו. המשיכה לתיירות לארצנו היא בכותל המערבי, בקברי אבותינו, במערת המכפלה ובקבר רחל. לא מסלול מירוצים!"

-1970, ח"כ מנחם פורוש אל שר התיירות, בנוגע לקיום גרנד פרי ישראלי ראשון.

פורסם

כנראה שבאמת יש לי קשיים בסינון הטפל מהעיקר.

בפרט שהעיקר הוא הסחת הדיון לכיוונים שאין עליהם ויכוח.

הכל נכון ואף אחד לא מתווכך עם המצוטט. לא אני לא אתה ולא דויד.

 

אבל לפחות חמש פעמים דויד ניסה לתקן ולהדגיש טעות שלך

ולמרות ההתפלפלויות הארוכות אתה מתעלם מהדברים שאתה בעצמך כתבתה ומשתמש בטענות נכונות, אם כי לא רלונטיות, בכדי להצדיק את ידיעותיך.

 

לא נאמר פה שאתה לא מבין כלום בנושא. זה יכל להגמר באמירה כמו "טוב אולי לא ניסחתי את עצמי כמו שצריך. אנסה שוב..."

 

אבל היות ואתה מגן על דבריך בכזו קנאות אני חושב שדויד חיב לך התנצלות על כך שהוא ניסה לבלבל אותך עם עובדות.

 

 

אגב אני מתנצל אם אני נתפס בעיניך כמי שגורר את הדייון לפסים אישיים.

לא זו הכוונה. טרם היכרתי אותך באופן אישי (לפחות למיטב זיכרוני) ואין לי שום דעה קדומה לגביך. אני מניח שידיעותיך ברכב לא מבוטלות ואינני רוצה להתפס כמתנשא.

פשוט אחרי שקראתי את הניסוחים החוזרים ונשנים של שני הצדדים הרגשתי שאני חייב להתערב.

פורסם

זכותך לדיעה משלך.

 

היה בטוח שאני הראשון שמנסה לחקור פה איפה בדיוק האמת נמצאת, הדבר האחרון שאני מחפש זה "התפלפלויות והסחת הדיון".

 

פרשתי את טענותיי וזכותך וזכות דוד לא להסכים עימן בדיוק כמו שזכותי לא להסכים עם טענותיכם.

 

כל מה שאני מבקש זה לראות סתירה עניינית ועובדתית למה שציינתי עד עתה, או אז אשתכנע בטעותי ואהיה הראשון להודות בכך.

 

עד עתה אין אחת כזאת.

 

אגב, אני בטוח שלדוד עוד תהיינה ההארות שלו, מה גם שהפניתי קישור לדיון לכמה "תותחים כבדים" וכולי תקווה שגם הם יתנו את התייחסותם לעניין.

 

יום (לילה?) טוב שיהיה לך.

"הדבר זר לרוחנו. המשיכה לתיירות לארצנו היא בכותל המערבי, בקברי אבותינו, במערת המכפלה ובקבר רחל. לא מסלול מירוצים!"

-1970, ח"כ מנחם פורוש אל שר התיירות, בנוגע לקיום גרנד פרי ישראלי ראשון.

פורסם

לפני שגם אני אומר לילה טוב אני רק רוצה לבדוק שכולם לפחות מסכימים על מוקד הויכוח.

אתה טוען שבמצב סרק (או מצערת פתוחה מעט) תהיה תערובת עשירה כאשר לחץ הדלק גדול מהמקורי עבורו תוכנן ה-ECU כי למעשה כל פעימה מזרימה יותר נפח דלק.

 

בהחלט ייתכן שאחרי החלפת ווסת לחץ דלק לאחד בעל ערך גבוה יותר הECU לא ידע איך להתמודד עם הערכים שהוא מקבל מחיישן הלמדה ויורה על הקטנת הפעימות של המזרקים (DC נמוך יותר) אך במקום שבפעימה המתוכננת יזרמו 10CC דלק כמתוכנן, יזרמו 12CC דלק ועדיין התערובת תהיה עשירה מדי.

 

על פי דויד (שאת דעתו אני נוטה לקבל בעניין) אין משמעות לכמות הדלק בפעימה מבחינת ה-ECU בחוג סגור, כי אין גודל כזה שנקרא "פעימה מתוכננת" בחוג הבקרה (פעימה מינימלית כן). כלומר למחשב לא משנה קצב הזרימה המוחלט במזרקים אלא רק גודלו של ה-DC.

למעשה כל עוד בפעימה מינימלית זורמת כמות דלק קטנה מצריכת Idle (שזה אומר וסט של פחות מ-7 באר במזרקי סיכה או כמו שהוזכרו בציטוט Pintle style) אין שום בעיה להגיעה ליחס סטויכומטרי ע"ס נתוני חישן הלמבדה.

 

זה בעיני מוקד הויכוח ואם אני טועה לגבי זה אז כנראה שהתרד הזה גדל הרבה ממה שהיה צריך להיות בשל קצר בתקשורת.

 

לילה טוב,

אחזור לקרא מחר בבוקר :)

פורסם

היי ישי.

 

תודה על הכינוי :-)

ישבתי בחצי שעה האחרונה וכתבתי תגובה עניינית עם כמה תיקונים קלים אבל ..... ההודעה נמחקה :-(

 

אני אכתוב תגובה חדשה מאוחר יותר.

 

גיא

Frieling-Racing, Leader in engine managment system tuning

פורסם
על פי דויד (שאת דעתו אני נוטה לקבל בעניין) אין משמעות לכמות הדלק בפעימה מבחינת ה-ECU בחוג סגור, כי אין גודל כזה שנקרא "פעימה מתוכננת" בחוג הבקרה (פעימה מינימלית כן). כלומר למחשב לא משנה קצב הזרימה המוחלט במזרקים אלא רק גודלו של ה-DC.

למעשה כל עוד בפעימה מינימלית זורמת כמות דלק קטנה מצריכת Idle (שזה אומר וסט של פחות מ-7 באר במזרקי סיכה או כמו שהוזכרו בציטוט Pintle style) אין שום בעיה להגיעה ליחס סטויכומטרי ע"ס נתוני חישן הלמבדה

.

 

 

היי שוב .

 

תמיר ..... קצב הזרימה הוא למעשה "גודל ה-DC " !!!

ה-DUTY CYCLE הוא למעשה מחזור העבודה.

בלי להרחיב יתר על המידה , בסל"ד סרק תדר העבודה נקבע ע"י המחשב לפי נתוני המצערת, חיישן אוויר (MAP או MAF) , טמפרטורת מיים ואוויר וכמובן חיישן החמצן המשמש את מפות הפיצוי !!!

 

יש משמעות גדולה ללחץ הדלק בכל מצבי העבודה של המנוע כולל הסרק. לחץ דלק גבוהה בהרבה מהרגיל יגרום למחשב להגיע לקצה התווך של מפות הפיצוי .

במקרה שהפיצוי לא יושלם המנוע יעבוד לפי הערכים הנמוכים ביותר במפות. בלחץ דלק גבוהה גם ערכים אלו יכולים להיות גבוהים מידי !

 

המשך יבוא ..... :-)

 

גיא

Frieling-Racing, Leader in engine managment system tuning

פורסם

אני בינתיים רק משכיל פה ותודה לך על כך גיא. :idea:

 

מחכה להמשך, התייחסויות פרטניות בסופו של עניין.

"הדבר זר לרוחנו. המשיכה לתיירות לארצנו היא בכותל המערבי, בקברי אבותינו, במערת המכפלה ובקבר רחל. לא מסלול מירוצים!"

-1970, ח"כ מנחם פורוש אל שר התיירות, בנוגע לקיום גרנד פרי ישראלי ראשון.


×
×
  • תוכן חדש...