Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט מצולם - התקנת בידוד אקוסטי מקיף ברכב


איתמר
שימו לב! השרשור הזה בן 6291 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 177
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

יום צילומים שני, סצנת "בית הגלגל"

בצילומים השתתפו השחקן הראשי ד. אקסטרים ושחקן המשנה רולר. שחקנים נוספים היו מספריים וסכין יפנית.

בנוסף היו כמה כמה ניצבים ובניהם קיבוצניק ששאל מיידל'ה מה זיי? זיי נראה כמו הטנק שרמן שלי ממלחמת העולם השנייה :shock:.

 

בכל מקרה אתמול עבדתי על בית הגלגל השמאלי. הכל כבר היה מפורק מיום שבת ורק היה צריך להוציא כמה דברים מהרכב כדי לעבוד בנוחות.

ניקיתי את בית הגלגל עם קצת ספירט כחול, נתתי לו להתנדף והתחלתי בעבודה.

אני מוכרח לציין שהיה הרבה יותר קל לעבוד הפעם, בין השאר כי התנסתי עם החומר ויש גישה מאוד נוחה לבית הגלגל.

על אף שהיה קריר אתמול החומר שמר על גמישות והיה נוח לעבודה.

עם זאת נתקלתי בכמה קשיים.

 

הגעתי לברגים שמחברים את בולם הזעזועים לשלדת הרכב:

picture006largetr0.jpg

 

לא רציתי לכסות אותם, בעיקר בגלל הסיבה שאין לי שום כוונה שאיזשהו מוסכניק יתחיל להסיר את כל הבידוד באיזה יום שאחליט להחליף בולמים. פשוט לוקחים סכין יפנית וחותכים את מה שלא רוצים שיכוסה. פשוט וקל.

 

בעייה נוספת שגיליתי הייתה נקודת החיבור בין רצפת תא המטען לבית הגלגל. יש שם מעין "תפר" שמכוסה בסיליקון. את התפר הזה כיסיתי עם יריעה דקה וצרה כמו שניתן לראות בתמונה. בימים הקרובים אני אבדוק האם היא באמת "תופסת" שם כמו שצריך.

picture007largeae2.jpg

 

במהלך היום שמתי לב שעבודה עם חתיכות קטנות מדי מייגעת ומיותרת. החלטתי שמעכשיו עובדים עם חתיכות גדולות יותר, ואיפה שאני לא ארצה חומר בידוד אני פשוט אחתוך אותו:

picture008largesy0.jpg

 

זהו. בית הגלגל כמעט גמור.

סה"כ עבדתי אתמול שעה וחמישים דקות, אך נשארו פינישים קטנים לבית הגלגל.

אני לא מרוצה מהתוצאה שיצאה לי בחלק העליון ימני של בית הגלגל, הרבה חתיכות קטנות ומכוערות. אני אדביק שם מחדש.

ככה זה נראה בסיומו של יום:

picture009largecm1.jpg

 

למי ששאל על רשמים - עוד אין. הרכב כרגע מושבת עד לסיום הבידוד בתא המטען בצורה מושלמת. מה גם שזה קצת לא חוקי לנסוע עם חצי רכב מפורק.

עם זאת לאחר שסיימתי את בית הגלגל נתתי כמה דפיקות עם הרולר על בית הגלגל חשוף, וכמה דפיקות על בית הגלגל המבודד - הבדל גדול. מעניין כמה זה משפיע על רעשי הכביש.

 

יחיאל - הפרוייקט כבר התחיל לפני כמה חודשים טובים כשהתחלתי לתכנן ולאסוף את הציוד. אני חושב שאם רוצים מערכת טובה אסור למהר וצריך לעשות ולתכנן את הכל לאט, יסודי ובשלבים.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איתמר - באזורים בהם קשה לך לעבוד עם החומר - בתפרים למינם ובמקומות שאתה פחות מעוניין "לבזבז" עליהם חומר כמו האקסטרים אתה יכול להשתמש בדיינאשילד - או במוצר דומה מבית קסקייד - מנסיון זה גם עושה עבודה לא רעה בכלל.

 

אם כבר מדברים על קסקייד - אתה יכול לקנות את הדלי שלהם (5 ליטר אם אני לא טועה) ולתת שכבה רצינית עם מברשת או יותר טוב אם תוכל להשיג מדחס אוויר+אקדח.

 

זאת גם אפשרות טובה לבטן את התחתית של הרכב עם החומר הזה - שתי שכבות למיטב הבנתי עושות עבודה יפה.

 

נ.ב - אני מבין שאתה והסטרלט זה רומן אמיתי...

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מפחד "לבזבז". קניתי מראש מספיק חומר, ואם לא יספיק נקנה עוד :lol: .

לגבי המשחות \ ספריי \ דליי איטום וכל זה - משום מה זה לא קונה אותי.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום השלישי - בית הגלגל הימני.

 

ניצלתי את ימי המחלה שנפלו במתנה מהשמיים והחלטתי שהתרופה הכי טובה תהיה דיינמאט.

ירדתי היום בצהריים אל הרכב והתחלתי לעבוד על בית הגלגל השמאלי.

 

כמו תמיד העברתי סמרטוט עם מים לניקוי אבק (וגרעינים, ואת שאריות הזכוכית ששברו פעם לאחד הבעלים הקודמים) ואחריו עברתי עם הספירט הכחול, רק שהפעם הצטרפה הפתעה. הספירט הוריד צבע, מה שלא היה אמור לקרות:

picture054largeic6.jpg

 

בכוונה השתמשתי בספירט כחול ולא באצטון בדיוק מהסיבה של הורדת הצבע. יכול להיות ששכבת הצבע בטויוטה היא מאוד דקה ויורדת בקלות. אולי ברכבים חדשים ויקרים יותר זה לא היה קורה. בכל מקרה לא נראה לי שנגרם נזק מאחר ושכבת הצבע שנחשפה היא צבע היסוד, מה שאומר שאם השכבה הזאת לא נפגעת אין חשש להתפתחות חלודה. בכל מקרה אני מציע להיזהר ולא לשפשף בכוח את המשטח. הרעיון של הספירט הוא להסיר שומנים בלבד.

 

כמו שלמדתי מהפעם הקודמת, הבנתי שאין צורך לעבוד בחתיכות קטנות מדי ובאמת היום העבודה הלכה הרבה יותר מהר וטוב מהפעם הקודמת:

picture055largeop1.jpg

 

כמו שניתן לראות בתמונה למעלה, יש פתח די גדול ונוח עם גישה לבית הגלגל הפנימי ולתושבת הג'ק. התחלתי לעבוד גם שם:

picture057largeqa4.jpg

 

במהלך העבודה חשבתי והגעתי למסקנה שיש מקומות בהם לא צריך לכסות הכל עם החומר, מספיק חתיכה קטנה בכדי להוסיף מסה ולהשתיק את הפח. זאת הסיבה שרואים חתיכות בודדות.

עם זאת, באיזורים קריטיים המועדים לפורענות (=רעש) אני חושב שיש צורך בכיסוי מלא המספק גם חסימה בנוסף להשתקת הויברציות. בית הגלגל יכוסה במלואו גם מצדו הפנימי (לא ניתן לראות בתמונות אבל יש אליו גישה די נוחה).

 

כך נראה צד ימין של הרכב בסוף היום. נשארו מקומות קטנים ומעצבנים שעוד לא טיפלתי בהם ויטופלו בימים הקרובים (סליחה על חוסר תחושת תלת-המימד):

picture058largeyy0.jpg

 

סיכום שימוש בחומר עד עתה: 5 יריעות של דיינמאט אקסטרים. יותר מחצי חבילת באלק ותא המטען עדיין לא גמור! זה ה-מ-ו-ן חומר. לא חשבתי שהחומר הזה ייגמר כל כך מהר.

מצד שני זאת עבודת איטום מאוד ייסודית ומושקעת. יכול להיות שאם לא הייתי מקפיד על כל הפרטים הייתי חוסך יריעה אחת.

 

המשך יבוא... :-D

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה עושה עבודה נהדרת איתמר!

אז תלך עוד חבילת באלק.. זה שווה את זה לא?

אני רואה שאתה כבר מתחיל להנות מהאיטום [=

אכן זה כייף לעשות זאת במיוחד לאחר שאתה כבר יודע איך עדיף לעבוד עם החומר הנ"ל וכו'..

אני אישית מאוד להנתי לאטום את שני הדלתות הקידמיות שלי [= הלכו לי 4 יריעות באלק ועדיין לא הספיק לי! בקרוב אני קונה עוד יריעה לסיום הפרונט שלי סוף סוף 8)

 

בהצלחה המשך..

מנואל.

HU: ADDzest DRX 9255EX / Amp: Audison 4.1K / comp: Focal K2p / Sub: XXLS 10

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה יפה.

תיזהר-כי זה ממכר.

החומר הזה נגמר יותר מהר ממה שאתה חושב.

חבילה של 9 יריעות על תא המטען זה לא הרבה אם עושים את זה באופן יסודי.

אם תשמע כמה יריעות יש לי על הרכב-אתה בכלל לא תאמין.

 

ההבדל הוא עצום .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יום רביעי - פינישים של שני בתי הגלגלים ופירוק הספסל האחורי.

 

לצערי אין לי תמונות מהיום.

בכל מקרה היום השחלתי ידיים לתוך שני בתי הגלגלים והדבקתי דיינמאט ככל שידי השיגה. בנוסף פירקתי את הספסל האחורי ומחר אני אתחיל לעבוד על הפח שמתחתיו.

בסוף היום ניקיתי קצת את האוטו מכל שאריות הדיינמאט ונייר הקרטון שהסרתי במהלך ההתקנות עד עכשיו.

 

העבודה הולכת ממש בקלות ונוח מאוד לעבוד עם החומר. זה אפילו די כיף הייתי אומר.

 

המשך מחר.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יום רביעי - פינישים של שני בתי הגלגלים ופירוק הספסל האחורי.

 

לצערי אין לי תמונות מהיום.

בכל מקרה היום השחלתי ידיים לתוך שני בתי הגלגלים והדבקתי דיינמאט ככל שידי השיגה. בנוסף פירקתי את הספסל האחורי ומחר אני אתחיל לעבוד על הפח שמתחתיו.

בסוף היום ניקיתי קצת את האוטו מכל שאריות הדיינמאט ונייר הקרטון שהסרתי במהלך ההתקנות עד עכשיו.

 

העבודה הולכת ממש בקלות ונוח מאוד לעבוד עם החומר. זה אפילו די כיף הייתי אומר.

 

המשך מחר.

 

איתמר.

קח בחשבון גם ש..איפה שאתה שם את האקסטרים,הסיכוי שתתפתח שם חלודה מתיישהו הוא אפסי, תעשה את זה יסודי ככל שניתן,אל תשאיר פיסת פח חשופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום סיבה להפגיז את כל הרכב בחומר הזה. אני לא משאיר פיסה פח חשופה רק במקומות שאני מעוניין שהחומר ישמש גם כחומר בולם, לא רק כמוסיף מסה.

את בתי הפנסים למשל לא כיסיתי לחלוטין. שמתי חתיכות קטנות במיקומים בעייתיים כמו נקודות ריתוך או שטח פח גדול יחסית.

 

אגב, האקסטרים לבדו הוא לא תרופת הפלאים להשתקת הרכב. יש עוד מגוון חומרים שצריך להשתמש בהם אם רוצים לקבל השתקה מקסימלית.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפותח האשכול:

 

יש לי רכב 3 דלתות, אני מעוניין לעשות את זה בדלתות הקדמיות (שבלי בידוד בכלל..)

ובתא מטען, דרוש בידוד דחוף שם!

 

כמה ה:

קיטי באלק של דיינמאט אקסטרים

 

צריך לעלות? קראתי כמה דפים אחורה וראיתי רשמת 1000 ש"ח.

אני לא מאמין שהנילון הנדבק הזה עולה 1000 ש"ח.

 

אם אני טועה תתקן אותי, ואם אפשר לדעת כמה עלה ומאיפה ניתן לרכוש

באזור המרכז זה יהיה מעולה!

 

תודה ועבודה מעולה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפותח האשכול:

 

יש לי רכב 3 דלתות, אני מעוניין לעשות את זה בדלתות הקדמיות (שבלי בידוד בכלל..)

ובתא מטען, דרוש בידוד דחוף שם!

 

כמה ה:

קיטי באלק של דיינמאט אקסטרים

 

צריך לעלות? קראתי כמה דפים אחורה וראיתי רשמת 1000 ש"ח.

אני לא מאמין שהנילון הנדבק הזה עולה 1000 ש"ח.

 

אם אני טועה תתקן אותי, ואם אפשר לדעת כמה עלה ומאיפה ניתן לרכוש

באזור המרכז זה יהיה מעולה!

 

תודה ועבודה מעולה!

 

זה לא ניילון

זה חומר עבה וכבד..עשוי גומי וכל מניי תרכובות בפנים אשר הופכות אותו לאחד החומרים האוטמים הטובים בשוק היום!

קיט באלק עולה באיזור ה- 900 ש"ח

קיט אחד יכול להספיק לך במקרה ותשתמש בו רק איפה שיש צורך וודאי לאטום! ולא אטימה כללית כמו שחברנו איתמר מבצע כאן..

 

מנואל.

HU: ADDzest DRX 9255EX / Amp: Audison 4.1K / comp: Focal K2p / Sub: XXLS 10

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6291 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...