Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט מצולם - התקנת בידוד אקוסטי מקיף ברכב


איתמר
שימו לב! השרשור הזה בן 6321 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני מכיר את הטויוטה שלך! אורז ברדיאטור יכול לעשות פלאים לאיך שהיא תיסע... (נ.ב - למי שקורא את המשפט הזה, בשום פנים ואופן אל תנסו לעשות את זה! האורז סופח את המים של הרדיאטור ולא ניתן לנקות את זה - זה אמצעי חבלה של אקו-טרוריסטים כלומר טרוריסטים אקולוגיים שנלחמים בשומרי יערות שמזהמים אותם עם הג'יפים שלהם ובעוברי אורח)

 

בכל מקרה - בדקתי באתר של secondskinaudio.com מחירים של אובר-קיל ואובר קיל פרו

וגם של הסיילנסר - לא יקר וגם נראה מבטיח מאוד.

 

תבדוק את זה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 177
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ציפור קטנה לחשה לי שיש יבואן לסקנד סקין בארץ.

אני מאמין שנשמע על זה בקרוב.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יום עבודות שביעי - סיום רצפת הרכב + התקנת ספוג + החזרת ה"סלון".

 

שנה אזרחית טובה לכולם!

אז אחרי שאתמול היה יום גשום ומאעפן ביותר שלא ממש אפשר עבודה תחת כיפת השמיים (ועד שסוף סוף יש חופש מהעבודה :roll: ) היום הזה היה מוצלח הרבה יותר.

 

אחרי התאוששות קלה מליל הסילבסטר אמש ירדתי לרכב והתחלתי בעבודה.

 

המטרה של היום הייתה להחזיר את האוטו למצב נסיעה. זה אומר שצריך לסיים את כל הרצפה עם הדיינמאט, לשים את הספוג הלא-מזוהה שיש לי בבגאז' כבר הרבה זמן, להחזיר שטיחים, קונסולות וכל מה שמסביב. הרבה עבודה ואין הרבה זמן-שמש.

 

אצתי לעבודה והמשכתי עם הדיינמאט. מאחורי חגורת הבטיחות היו שני חורים ענקיים בפח שהיוו מקור מצויין לרעשי רוח. אטמתי אותם: (אגב, האפוד הזוהר הוא אחלה מזרון לברכיים)

picture114largevp3.jpg

 

העבודה הלכה גם היום בקלות יחסית למעט זה שהיה לי מאוד צפוף ולא נוח לעבוד (ומי שמכיר אותי יודע שאני לא ממש אדם-קטן-מידות). החלק הכי קשה היום היה האיזור של הדוושות ו"מנהרת" תיבת ההילוכים. הייתה חרא של גישה לשם והמון חוטים וכבלים. למרות שזה היה קשה לא ויתרתי שכן לדעתי זה אחד המקומות הכי רועשים ברכב - חלקו התחתון של קיר האש הקדמי - משמע רעשי כביש ומנוע.

כאן ניתן לראות את איזור הדוושות במהלך העבודה:

picture115largect3.jpg

 

אחרי עוד כמה דקות טובות של עבודה, חתך או שניים וכמה קללות אפשר להגיד שסיימתי את הרצפה:

picture116largerx6.jpg

 

ועוד אחת:

 

picture117largesw5.jpg

:-D אני מבסוט.

 

עד החלק הזה השתמשתי ב 14.3 יריעות (!) של דיינמאט אקסטרים. מהבאלק השני נשארו רק 3.6 יריעות. זה כנראה יספיק רק לדלתות.

לא חשבתי שהבידוד יגזול כל-כך הרבה חומר, מה גם שזאת אחת המכוניות הקטנות בשוק. מצד שני "קמצנות" לא היה בלקסיקון שלי בזמן ההתקנה. אני מאמין שאם הייתי משתמש בחומר "לפי הספר" באלק אחד היה מספיק לכל הרכב. (ואולי היתה נשארת חתיכה או שתיים למכור בלוח יד שנייה :lol:).

 

מאחר והתחיל להיות כבר מאוחר החלטתי להעביר הילוך ולהתחיל לזרז את העבודה.

הוצאתי את הספב"מ מהבגאז' (ספוג בלתי מזוהה) ופרסתי אותו על המדרכה:

picture118largeuh5.jpg

 

picture119largelz9.jpg

 

הספוג הזה יותר הזכיר מגע של "סול", משהו קטיפתי כזה.

בכל מקרה קיבלתי אותו בחינם, אם לא יועיל בטח לא יזיק.

 

מדדתי פחות או יותר את הגודל שצריך לאיזור רגלי הנוסע, חתכתי וריססתי ספריי דבק בנוסף לדבק שהיה כבר על הספוג:

picture120largesa0.jpg

 

נתתי לו להתייבש כמה דקות והדבקתי.

החומר הזה הרבה יותר קשיח מהדיינמאט ולא נדבק בצורה מיטבית. היה צורך בהרבה מאמץ כדי שהוא יקבל את הצורה של רצפת הרכב.

חזרתי עכל התהליך גם ברצפת הנהג, ואת השאריות הדבקתי לרגלי המושבים האחוריים + "קיר האש" של מיכל הדלק:

picture121largedb6.jpg

 

מהחלק הזה של העבודה אני לא ממש מרוצה, רק בגלל העובדה שלא היתה לי סבלנות להתמזמז עם החומר הזה ולעשות עבודה יסודית. בכל מקרה אני לא מאמין שהתקנה יותר מושקעת ואסטטית הייתה משנה משהו מבחינת התוצאה שתתקבל.

 

ככה זה נראה מקדימה:

picture122largezl9.jpg

 

זהו.

קצת עוד פינישים עם דיינמאט במקומות ששכחתי או שרציתי לשפר והתחלתי להחזיר הכל בחזרה.

השטיח של הרכב יושב כרגע מוזר, קצת בגלל שהוא עבר כביסה ואיבד צורה ובעיקר בגלל שהוא יושב על 2.5 ס"מ בערך של ספוג ודיינמאט שהוא לא היה רגיל אליהם. אני מאמין שהוא יתרכך ויקבל את צורתו מחדש עם הזמן.

 

תם ונשלם החלק הקשה של הפרוייקט. נסיעת מבחן מחר (שוב כביש החוף) תגיד לי אם אני אדיוט או שהטויוטה הפכה למרצדס. יש לי ציפיות גבוהות למדי.

 

דבר אחד שלא מצא חן בעיני וקצת מטריד אותי הוא שנכנסתי היום לרכב והתיישבתי בו, הייתה הרגשה שהרצפה התרוממה, וכרגע הרגליים משפשפות את ההגה. נכון שהאוטו הזה מעולם לא היה מרווח כמו ג'יפ, אבל ה 2.5 ס"מ האלה של חומרי הבידוד הקטינו משמעותית את מרווח הרגליים.

אולי זה רק נדמה לי כי משענת הכסא לא היתה בזווית הנכונה, אבל אני נוטה להאמין שצצה לי בעייה חדשה של מקום שיש לה שני פתרונות: להתרגל או להוציא את הספוג מרגלי הנהג.

אני מאמין שמחר אחרי נסיעת מבחן תהיה לי דעה יותר מגובשת בעניין.

 

תם ונשלם היום הארוך הזה (פעם שלישית גלידה).

 

רק עוד משהו קטן, כשאתם עובדים עם החומר ומתיישבים בכל מיני צורות ותנוחות משונות ברכב קחו בחשבון שזה מה שקורה:

picture123largero7.jpg

 

מזל שזה היה טרנינג ב 4.30 משוק הכרמל. תעשו טובה ותעבדו עם מכנסיים שלא איכפת לכם להרוס אותם.

 

המשך יבוא... :twisted:

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דרך אגב, אף אחד לא שם לב למוטיב החתול בתמונה האחת לפני אחרונה? :roll:

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החתולים האלה זה דבר שבשגרה אצלנו :)

זה ידוע

 

270913946efa38ec3d8hv6.jpg

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שקל עשרים?

מצאנו אותו זרוק באמצע הכביש במפגש שעבר :)

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה אפילו לא 1.20. הוא הגיע אלי בחינם מחבר שהחליף אותו לרדיו-דיסק.

 

סיכום נסיעת מבחן ראשונה אחרי (כמעט) סיום הבידוד:

 

היום נסעתי 150 ק"מ, רובם על כביש החוף, קצת באיילון וקצת בתוך העיר.

 

ירדתי בבוקר אל הרכב עם תחושה נהדרת. הייתי בטוח שיהיה הבדל של שמיים וארץ בעניין רעשי הכביש. מאחור, כזכור לכם, התקבל שיפור עצום ברעשי הכביש, והייתי בטוח שהשיפור מקדימה יהיה משמעותי אף יותר.

 

במילה עדינה - לא.

 

ממש ממש לא.

 

אני לא יכול להסביר את זה אבל אין טיפת שינוי (וחיפשתי, באמת שחיפשתי).

 

אתם יכולים לתאר לעצמכם את מידת האכזבה שלי מהפרוייקט הזה.

האוטו היה מפורק ומושבת לחלוטין, עבדתי עליו הרבה שעות וכל זה בשביל לא לקבל שום שיפור ברעשי הכביש.

 

אין לי הסבר לזה. באמת שאין.

מאחורה יש הבדל, והבדל רציני ביותר. מקדימה כאילו כלום. אני לא מסוגל להבין את זה.

 

ההשערה היחידה שלי היא שאולי רעש הצמיגים הוא לא משמעותי כמו רעש המנוע. יכול להיות שרעש המנוע מאדיר גם את רעש הצמיגים.

נקודה אחת בלבד שמחזקת את ההשערה הזאת היא שעל אספלט שקט שילוב לניוטרל הניב רק רעשי רוח. לפני הבידוד עוד שמעו רעשי כביש, עכשיו לא שומעים כלום.

 

עוד נקודה היא התקנת הספוג באיזור הדוושות. הוא הולך לעוף משם.

גם הקטין משמעותית את מרווח הרגליים וגם נותן תחושה רכה ברצפה בדוושות. בידוד-בידוד אבל אני לא מוכן לסכן את החיים שלי בגללו. אני אשקול לאן (אם בכלל) אעביר את הספוג.

 

לאור הפרוייקט שכשל בצורה מחפירה אני שוקל מה לעשות.

 

אעדכן בהמשך.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשמע איתמר הפרוייקט לא כשל, אלה פשוט ההבדל בבידוד ריצפה לא בא כלכך לידי ביטוי בביטול רעשי דרך, אני יכול לנחש שזה קורה בגלל שהפח בריצפה הוא מאוד קשיח ועבה, שכן אנחנו עומדים עליו ודורכים עליו להבדיל מדלתות או גג ששם נמצא פח מאוד דק ומאוד קל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיין, השימוש העיקרי של הדיינמאט הוא להמיר את הויברציות של הפח לאנרגיה טרמית. משמע חלק מהרעשים אמורים להעלם (אפילו חלק קטן מאוד). כאן כלום!

 

יחיאל - כבר יש בידוד בדלתות, קיט דלתות אקסטרים (שלא מספיק לכל הדלת, אבל גם זה משהו).

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6321 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...