Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט מצולם - התקנת בידוד אקוסטי מקיף ברכב


איתמר
שימו לב! השרשור הזה בן 6320 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

דיינמאט מראים מה שהם רוצים. הם צריכים למכור.

 

אני חושב שבידוד נכון מתחיל מהבנת תכונות החומר וזיהוי נקודות תורפה. למרות זאת לא ברור לי מה השתבש בהתקנה שלי.

 

איתמר.

איתמר,

שום דבר לא השתבש בהתקנה שלך !

ההתקנה הייתה מושקעת, מכל הלב- כי זהו רכבך(לא בטוח שבעל עסק היה משקיע כך),ויסודית.

הרי הערתי על כך מלכתחילה שהחשוב הוא במניעת ויברציות שיווצרו מגלי הקול שהרמקולים מפיקים ,ולצורך כך איטום דלתות פלוס בגאז' היו עושים עבודה טובה.

רצית להשיג על הדרך גם בידוד מרעשי דרך וזה ידידי דורש פרוייקט מקיף יותר כי כאן האפשרויות הן מגוונות מעבר לבידוד שעשית. בראשן: מנוע ,וגג ,וצמיגים, וגם אז לדעתי לא תגיע לתוצאה מיוחדת כפי שאתה מצפה לשמוע אחרי השקעה כ"כ מרובה ואין צורך לומר יקרה .

זוכר את הודעתי הקודמת לגבי יחס עלות-תועלת ? הרי הפרוייקט הזה מרתק בזכות הרשמים שאתה מגיע ותגיע אליהם ותעשיר את כולנו למרות שהיא אינדבדואלית לך ולרכבך .

בהצלחה בהמשך ובידידות,

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 177
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני בחרתי להשתמש בחומרי בידוד (אולי די עם האיטום?) ייעודיים לרכב, והתאכזבתי.

 

כזאת כמות של חומר הייתה צריכה לעזור ולו קצת. כאן לא קרה כלום, על כך אני משתומם.

ברור לי שהאקסטרים הוא לא החומר הכי אפקטיבי לתקפית רעשי כביש, אבל כלום?! ממש מוזר.

 

יכול להיות שתהיה לבידוד תוספת (שאני לא אדע שהיא קיימת, מהסיבה הפשוטה שהמערכת לא הייתה מורכבת לפני הבידוד) באיכות הסאונד שיתקבל ברכב שכן הוא אמור להיות יותר מבודד מהסביבה החיצונית.

 

בטוח שחלקים מסויימים יפסיקו לרעוד או לפחות יוברצו פחות. זה כבר אמור לתת שיפור בסאונד.

 

טוב, בכיתי מספיק. אני פשוט מאוכזב.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בחרתי להשתמש בחומרי בידוד (אולי די עם האיטום?) ייעודיים לרכב, והתאכזבתי.

 

כזאת כמות של חומר הייתה צריכה לעזור ולו קצת. כאן לא קרה כלום, על כך אני משתומם.

ברור לי שהאקסטרים הוא לא החומר הכי אפקטיבי לתקפית רעשי כביש, אבל כלום?! ממש מוזר.

 

יכול להיות שתהיה לבידוד תוספת (שאני לא אדע שהיא קיימת, מהסיבה הפשוטה שהמערכת לא הייתה מורכבת לפני הבידוד) באיכות הסאונד שיתקבל ברכב שכן הוא אמור להיות יותר מבודד מהסביבה החיצונית.

 

בטוח שחלקים מסויימים יפסיקו לרעוד או לפחות יוברצו פחות. זה כבר אמור לתת שיפור בסאונד.

 

טוב, בכיתי מספיק. אני פשוט מאוכזב.

 

איתמר.

 

לדעתי גם לאחר איטום מאסיבי במיוחד עדיין ברכב יפני קטן לא ניתן יהיה להגיע לרמת שקט של מרצדס (חדשה כמובן).

על תהיה מאוכזב כשתתקין את המערכת ותשמע איך הפח האטום יהפוך לחדר האזנה נחמד ביותר אתה תראה שזה היה שווה את המאמץ..

 

לדעתי גם רוב רעשי הדרך בכלל מגיעים מהדלתות הדקות במיוחד (!) ומקיר האש כמובן! תאטום אותם ותרגיש הבדל משמעותי יותר אני מאמין..אבל גם כאן לפחות בקיר אש כדאי לך לשקול להשיג חומר מבודד קצת יותר רציני ומותאם מהאקסטרים.

 

לגביי זה שאנשים אחרים ביצעו איטום בדומה לשלך והעידו כי חל שיפור רציני אני רוצה להגיד משהו:

אני אומר לך אם אני הייתי מבצע כזה איטום כמו שלך (!) בחיים לא הייתי מודה בזה שזה לא עזר כלל (!)

כך שהתגובות שאנשים אמרו יכולות להיות מאוד תוצאה של רצון פסיכולוגי שזה יעזור..:roll:

 

יש לי עוד וידויי קטן :oops:

כשאטמתי בצורה מלאה את הדלתות הקדמיות שלי בקאיה ספיה ויצאתי לנסיעה הייתה לי תחושה כאילו רעשי הדרך פחתו ממש מעט אבל היתחדדו! וזה ממש עיצבן אותי.. אבל לא יכולתי להודות בכך :x..אמרתי לעצמי שזה עוזר וכשהמערכת תהיה מותקנת הרעש יהיה בילתי מורגש בגלל עוצמת המערכת (שבקאיה לא תותקן לעולם כבר..)

 

מסכנה קטנה: למכוניות קוראניות ויפניות יש פח טיפה יותר עבה מפחית טונה לכן ההשקעה באיטום לצורך השקטה של רעשי דרך תהיה בכלל לא זולה.. כמה אלפיי שקלים טובים והמון עבודה ועוד יותר מחשבה וחיפוש אחר חומרים מבודדים לכל חלק ברכב..

 

או שתתפשר טיפה..או שתצתרך להיתאמץ מצטער להגיד הרבה יותר (!)

 

בברכה..

מנואל.

HU: ADDzest DRX 9255EX / Amp: Audison 4.1K / comp: Focal K2p / Sub: XXLS 10

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבאס לשמוע כאלו דברים. עוד יותר מבאס להיות במקומך ברגע זה :( .

חבל שאפקט הפסיכולוגי לא השפיע עליך קצת. אולי היית קצת יותר מעודד.

 

בכל אופן, אל תגיד נואש. אם התחלת בפרוייקט כזה גדול, תסיים אותו כמו שצריך . אני מתכוון שלדעתי אתה צריך לאטום את קיר האש. ואיטום מאסיבי יותר של הדלתות.

 

לילה טוב.

 

ניב

לא חותם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפתעת אותי, אני דווקא הייתי בטוח שלפחות שיפור פסיכולוגי יהיה ;)

 

יכול להיות שהיו הרבה ויברציות בבגאז' ובגלל זה שמעת שיפור.

 

לגבי בליעה של תדר, החומר צריך להיות בעובי של לפחות רבע מאורך הגל. הצפיפות ושאר התכונות קובעות את היעילות של הבליעה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תסלחו לי על שאלת תם אבל,

איך בדיוק הגעת למסקנה שאין הבדל?

אל תאמינו לאוזן שלכם כ"כ מהר, לסאונד איכותי צריך ללמוד להקשיב...

מחשב לרכב, פוקל אוטופיה + סאב פוקל 33K כפול ועוד

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=152828

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבל שלא מדדת רעשים לפני ואחרי עם מד דציבלים.

 

בכל מקרה אני במקומך הייתי שולך מייל ליצרן, עם התמונות ומבקש ייעוץ כלשהו.

 

אני בטוח שהם ייענו לבקשתך וינסו להסביר לך מה השתבש, אם בכלל.

 

בהצלחה בהמשך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי מילות המפתח ברעשי דרך הם קיר אש דלתות וגג

 

הרי שברצפת הרכב הפח הוא עבה

 

אם אינך מתכוון לבצע את הבידוד מבתוך תא המנוע עליך לפחות לכפר על זה מצידו של פנים הרכב בצד זה כלומר קיר האש.

 

זו דעתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי (ואני מאמין שגם לדעתך) מקור הרעש העיקרי אינו ברצפה, אני חושב שמבחינת סדר העבודה, בשביל לקבל באמת תוצאות "מחזקות מורל" בכל שלב, היית צריך להתחיל עם הגורמים הקרדינלים לבידוד הרעש, כלומר קיר האש (או החלקים שלו, שאותם אתה מוכן לפרק ולבודד), אזור הגלגלים, השלמה ותוספת בידוד לדלתות. אני מאמין שאם היית פועל כך, היית יכול לזהות את הרעש שנובע מרצפת הרכב, ואז בידוד גם שלו היו מניבים תוצאות שמיעות.

 

בשורה התחתונה, לדעתי, רעש המנוע והצמיגים מאפילים על השיפור בבידוד רצפת הרכב, אשר מלכתחילה לא היה המקור העיקרי לרעש.

 

אריק.

בשיפוצים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובות.

 

ברור ששום דיינמאט לא יהפוך טויוטה למרצדס, אבל כן חיפשתי שיפור כלשהוא שלא הגיע.

אני לא מבין למה אנשים חוזרים ואומרים ש"ברצפה יש פח עבה". זה לא משנה.

סעו ברכב שלכם וחפשו רק רעשי כביש. תתעלמו מרעש המנוע. מאיפה מגיעים הרעשים? מהתקרה?

 

פוקאליסט - לא צריך הרבה כדי לזהות שאין טיפת הבדל. כבר כמה חודשים אני נוסע ברכב "נייטרלי"; בלי מזגן, בלי חלון פתוח ובלי רדיו. רק מקשיב לרכב.

יתרה מכך, אחרי הבידוד של הרצפה היה לי ברור שיהיה הבדל ולא היה כלום. איך אפשר להסביר את זה? אני מדמיין שאין הבדל?

 

את התקרה החלטתי לבודד עם חומר אחר, משהו בסגנון סונקס (חומר הנמצא בעיקר בשימוש באולפני הקלטה, מין ספוג לבן גלי כזה). הרעיון הוא לצמצם את ההחזרים בתוך הרכב. השאלה היא איך הוא יתמודד עם הטמפ' הגבוהה שהרכב מגיע אליה ואיזה דבק צריך כדי שיחזיק אותו במקום. אני מאמין שיהיו לי תשובות לכך בהמשך השבוע.

 

דרך אגב, כמו שכבר רשמתי איפשהו בת'רד הזה, בכל דלת כבר יש שתי יריעות אקסטרים מהתקנה קודמת לפני שנה. כאן אני יכול לאשר שהיה הבדל עצום בביצועי הרמקול לפני ואחרי הבידוד, כך שבדלתות החומר ללא ספק הכרחי.

 

המשך יבוא עוד מעט.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שאתה שוכח משהו, החלקים החיצוניים המורכבים על הרכב כדוגמאת מראות חיצוניות, מיצריים התנגדות גבוה לרוח ומכך גם רעשים לתוך חלל הרכב (דוגמאת המאזדה שלי, מציק נורא)

עוד דוגמאות הם החורים של פתחי הניקוז של הדלתות, וזה הולך אפילו לחלונות הרכב שכן בב.מ.וו לדוגמא הזכוכית מבודדת יותר ( זה משהו שבעל המוסך שמטפל לאבא שלי באוטו הסביר לי ), וזה ממשיך בעוד הרבה נקודות ...

 

אני חושב שבתור התחלה, תסיים לאטום את האוטו לפי הדרישות שהצבת לעצמך ואז תמשיך לכיוונים ספציפים של בידוד רעשים חוץ שכן אל תשכח שזה חלק מהעבודה של עשיתה לשפר את האקוסטיקה ברכבך לקראת המערכת ...

 

יובל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איתמר

ההתקנה יצאה טוב (צתטער שאני אומר את זה קצת באיחור)

אני מאוד מאוכזב לשמוע שרעשי דרך הוא לא פתר לך (או יותר נכון מזער לך) אבל יכול להיות שזאת הוכחה ל-2 דברים:

דבר ראשון זאת הוכחה שפח של רכב סיני ממש ממש דק ואפילו הגבהה של 2.5 ס"מ לא עוזרים לפיחות ברעש.(זה היה סתם בשביל הצחוק).

דבר שני - כנראה שרעשי הדרך לא מגיעים מאזור הרצפה אלא מאזור קיר האש והאיזור איפה שהגלגלים.

גם אני אוהב ללחוץ Ctrl+W

:twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איתמר, כל כולי איחולים מכל הלב, שאלה ורק אלה, יהיו בעיותך בחיים.

בברכה

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יום עבודות שמיני - העפת הספוג + בידוד הכנפיים הקדמיות.

 

מטרות היום היו להעיף את הספוג המעצבן ולראות מה אפשר לעשות באיזור בתי הגלגלים הקדמיים.

 

כך ייעשה לספוג אשר איתמר אינו חפץ ביקרו:

picture124largecz8.jpg

 

באמת באמת שניסיתי להוציא אותו בדרך עדינה. הוא פשוט התנגד.

 

לאחר מכן עברתי לגלגל הקדמי ימני. חשבתי שאבצע ניסוי רק בצד הזה בכדי לנסות ולמצוא הבדלים, אך בסוף החלטתי לעשות את שני בתי הגלגלים באותו היום.

פירקתי את הגלגל והסרתי את חיפוי הפלסטיק שתוך הכנף:

picture125largexs1.jpg

 

picture126largept3.jpg

כמו שניתן לראות בתמונות, חלקו הפנימי של בית הגלגל (שבעצם משמש גם כחלק מקיר האש) עשוי מפח מאוד עבה ומחוספס, מה שאומר שלדיינמאט יהיה קשה להיתפס עליו ופעולתו בניטרול ויברציות תהיה שולית ביותר. לכן החלטתי לא להתעסק עם החלק הזה ולבודד רק את הכנף.

הנכף התבררה כפיסת פח דקיקה באופן מגוחך. ניקיתי טוב טוב את הכנף (והיה הרבה מה לנקות) והתחלתי להדביק חתיכות דיינמאט בתוכה, לא באותה פאנטיות כמו הרצפה אלא חתיכות גדולות באיזורים קריטיים. כשהקשתי על הכנף לאחר הבידוד ועל הכנף השנייה לפני הבידוד היה הבדל עצום ברזוננס של הפח.

 

הכנף גמורה (כמובן שגם כל החלק הפנימי והעיקרי של הכנף בודד, פשוט אין דרך לצלם את זה):

 

picture129largevy9.jpg

 

זהו.

סגרתי את הבאסטה ועשיתי את אותו הדבר בכנף השנייה.

 

נסיעת מבחן קצרה העלתה השערה שאולי (וזה אולי מהוסס מאוד) יש שיפור קל בלבד ברעשי הכביש, בהחלט לא משהו דרמטי או משהו שיצדיק את ההשקעה.

 

בכל מקרה כנראה שאני אקח חומר ייעודי לעניין הרצפה שיכלול משהו קצת יותר מסיבי מדיינמאט.

 

אעדכן בהמשך.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6320 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...