Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איתמר

פרוייקט מצולם - התקנת בידוד אקוסטי מקיף ברכב

Recommended Posts

זהו.

 

התחלנו.

 

לא עוד דיבורים באוויר ובוקי סרוקי. היום זה הגיע.

 

כבר כמה חודשים טובים שאין לי כלום (אלא אם אתם קוראים לרדיו טייפ קנווד ורמקול בודד של פיוניר 5.25 וואן וואיי "מערכת"). הגעתי למסקנה שהכי טוב ומשתלם כלכלית יהיה למכור הכל ולהתחיל מ- 0. עם הידע שהספקתי לצבור במהלך השנתיים האחרונות חשתי מספיק בטוח כדי להציב לעצמי רף, תקציב ואילו רכיבים אני רוצה שיהיו לי במערכת.

 

אבל זה לא הולך להיות שרשור על המערכת גונא-בי שלי. אלא שרשור עם תמונות והסברים מהבידוד האקוסטי שהתחלתי לעשות היום ברכב.

 

אני מניח שרובכם קראתם את המאמר המדהים והמשפיע (:wink:) של הבחור מארה"ב שעשה בידוד אקוסטי מקיף ברכב שלו ופרסם את מסקנותיו, ואם לא אז: http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=137076

 

הרכב שלי הוא טויוטה סטארלט מבציר 97'. רכב יפני קטן וטיפוסי, מה שאומר אמינות גבוהה אבל מעבר לזה כלום. האבזור בסיסי ודל ביותר כמו גם הבידוד מרעשים ועובי הפח.

 

כל זה הוביל אותי להחלטה שאם אני רוצה מערכת טובה ברכב - יש לטפל קודם באקוסטיקה של הרכב, וכאן מתחיל הסיפור.

 

לפני חודשיים~ רכשתי שני קיטי באלק של דיינמאט אקסטרים בעזרתו האדיבה של אחד מחברי הפורום. החלטתי ללכת דווקא על האקסטרים מפני ש:

א. הוא הוצע לי במחיר מצויין.

ב. הוא המוצר האיכותי היחידי שיש היום בשוק בארץ.

ג. על אף שלדעתי המוצר הטוב ביותר בשוק הוא הסקנד סקין דאמפליפייר פרו, סעיפים א' ו ב' הם אלו שהטו את הכף.

 

חשבתי מאיפה להתחיל את העבודה והחלטתי שתא המטען יהיה נקודת הפתיחה של הפרוייקט. רציתי בעיקר מקום שיהיה נוח לעבוד ולהתנסות בעבודה על החומר החדש.

 

חומרים נדרשים:

1. סכין יפנית.

2. מספריים.

3. ארגז כלים עם כלי עבודה בסיסיים.

4. רולר ייעודי.

5. דלי עם מים.

6. מטלית רכה.

7. מטלית רכה 2.

8. ספירט כחול (אלכוהול מפוגל)

9. זמן. המון זמן.

 

ירדתי היום בבוקר לרכב, הוצאתי את הדברים מתא המטען וזה מה שקיבלתי:

picture044largegw8.jpg

 

picture043largeme2.jpg

 

דבר ראשון שעשיתי היה להוציא את שטיח הלבד המלוכלך והמחורר מכל המגברים ונסיונות ההתקנה שהיו לי. פירקתי גם את ה"קאפות" העליונות של בולמי הזעזועים, הוצאתי את המגש האחורי והגלגל הרזרבי וזה מה שקיבלתי:

picture048largern3.jpg

 

רציתי גם לפרק את דיפוני הפלסטיק שמחפים על בתי הגלגל האחוריים, אך גיליתי שלשם כך יש צורך לפרק את משענות הכסאות האחוריים. לא עברו שתי דקות עד שמרפי עבר להגיד שלום וידית הראצ'ט נשברה. נאלצתי לדחות את הפירוק ואת בידוד בתי הגלגלים האחוריים למועד אחר.

 

ניקוי השטח:

 

כמוזכר במאמר ובהוראות השימוש, יש לנקות היטב את המשטח אשר עליו אנו עומדים להתקין את יריעות הבידוד.

לקחתי מטלית ספוגה במים והתחלתי לעבור על רצפת תא המטען. כאשר החלטתי שהרצפה נקייה דייה לקחתי את המטלית השנייה וספגתי אותה בספירט כחול. לאחר וידוא כי המשטח נקי מכל שבב שומן או לכלוך לא רצוי, הרגשתי בטוח להתחיל בפעולת התקנת הבידוד. ככה זה נראה:

picture050largerq0.jpg

 

picture049largeyz9.jpg

 

כמו שאתם שמים לב את היריעות לא חתכתי בצורה סימטרית. העדפתי לעבוד עם יריעות קטנות ובצורה נוחה יותר. זה שהיריעות לא סימטריות או קטנות לא משחק כאן תפקיד. הרעיון הוא שהחומר יהיה במגע עם הפח, ולכן לדעתי עדיף לעבוד עם חתיכות קטנות ולהבטיח שהן נדבקות היטב לפח מאשר לעשות עבודה "חלקה" יותר עם חתיכות גדולות ואסתטיות שלא הודבקו טוב.

על משטחים גדולים וישרים אין בעייה לעבוד עם חתיכות גדולות. הבעייה עם תא המטען הוא שהוא מלא קימורים, ועל אף גמישות החומר הוא לא גמיש מספיק.

 

אחרי כמה שעות חבר קפץ אלי עם ערכת מפתחות ראצ'ט קצת יותר רצינית מהצעצוע שעבדתי איתו והצלחתי להסיר את משענות המושבים האחוריים ולפרק את דיפוני הפלסטיק:

picture053largebk9.jpg

 

מאחר ועד שחברי הגיע התעייפתי החלטתי שמספיק עם העבודה להיום ואת השאר נמשיך במהלך השבוע (אלא אם הבוסית שלי תחליט שעלי לראות רק את הזריחה והלילה :evil:). זרקתי לתוך הרכב את המשענות, המגש האחורי, כלי העבודה ושאריות הקיט והחלטתי שמיום ראשון הרכב מושבת עד לסוף הפרוייקט.

 

דגשים וטיפים שלמדתי מהיום הזה:

1. שימו לב לפירוק. כל רכב שונה זה מזה. רכב יפני ורכב אירופאי לא בנויים אותו הדבר. זמן העבודה הכולל שהשקעתי בפירוק (בלי לדעת מה מחובר איפה) עמד על אולי 10 דקות. אני משוכנע שיש רכבים אחרים שפירוק כזה מסיבי יכול לקחת הרבה יותר זמן + פוטנציאל נזקים גדול.

2. להיזהר עם כריות אוויר ומותחני חגורות בטיחות!!! אם הרכב שלכם מצוייד בכריות אוויר צידיות ("וילון") עדיף שבכלל לא תתעסקו עם זה. יש רכבים בהם יש מותקנים מותחנים (עם נפץ) לחגורות הבטיחות האחוריות, שם בכלל זאת סכנת נפשות. לא יודעים אז לא מתעסקים.

3. העבודה מעייפת. ממש מעייפת. ההתקנה דורשת ריכוז והעבודה עם הרולר מייגעת.

4. כמות החומר שרואים בתמונה האחרונה היא כמעט 4 יריעות דיינמאט = קיט דלתות. 30 מ"ר של חומר בידוד מתחיל להראות כמו משהו הגיוני לבידוד כל הרכב.

5. החומר עצמו מאוד נוח לעבודה. אפילו שהיום היה קריר, החומר היה גמיש ונדבק בקלות.

 

זה מה שעולה לי בינתיים לראש.

בהמשך השבוע (או מקסימום בסופשבוע הבא) אני אמשיך את הפרוייקט ואעלה תמונות ורשמים לכאן.

 

תרגישו חופשי לשאול ולהגיב! 8)

 

איתמר.


"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עבודה נראית יפה ומקצועית!

אתה מתכוון גם לצפות את כל בתי הגלגלים בדינאמט?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ברור! שתי שכבות.

משם מגיע מרבית הרעש.

 

איתמר.


"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד על היוזמה - אין ספק שזה אחד הדברים שלא משנה איזו מערכת יש לך, תמיד יוסיף וישפר את ההרגשה הכללית ברכב - אם זה בהשתקת רעשי דרך/פלסטיקים באחוז דציבל מסויים, או באמת לתת אקוסטיקה יותר טובה אם הולכת להתיישב שם מערכת ברמה גבוהה.


שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

איתמר,

 

כל הכבוד על העבודה וההשקעה.

 

שלו.


ליום יום: יונדאי סונטה 1998 3000 סמ"ק V6

 

אסקורט MK1 בהמתנה לשיפוץ ?

 

פיג'ו 504SR אוטומטית 1983.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

וואו נראה מעולה !

אהבתי לאללה.

מקווה שישתלם בתוצאות !

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם מקווה. כדאי מאוד שזה ישתלם :evil: .

התחושה שלי הייתה שזה קצת מיותר לשים את הבידוד בשקע הגלגל הרזרבי. סה"כ הפח שם די עבה.

עם זאת בהחלט היה רעש שונה בעת שדפקתי עליו לפני הבידוד ואחרי. הרעש היה הרבה יותר עמום. מעניין מה יקרה בפועל בזמן נסיעה.

 

איתמר.


"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אכן! קבל ח"ח - זה כיף לא נורמלי לעשות את הדברים האלה

 

מה אתה הולך לבודד בסופו של דבר? תא מטען ודלתות קדמיות

 

או גם דברים כמו רצפה גג וקיר אש... ?


B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כמה יעלה לעשות התקנה כזאת (תא מטען) + שתי דלתות + חומר, במקום טוב? (מזדה 323)

אם יש לכם מידע מדוייק בנוגע לכמה מקומות (אחד מצויין, אחד רגיל), זה יהיה טוב יותר...

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש רולר זוויתי של דיינמאט מפלסטיק שלדעתי הוא יותר טוב מהרולר עץ

בעבודה איתו ניתן להצמיד את החומר בצורה טובה יותר,במיוחד בזוויות ועיקולים

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
מה אתה הולך לבודד בסופו של דבר? תא מטען ודלתות קדמיות

 

או גם דברים כמו רצפה גג וקיר אש... ?

 

אני מתכנן לבודד את קיר האש מהצד של הגלגלים והמנוע עד כמה שאפשר + את קיר האש מצידו הפנימי עד כמה שאפשר. אין לי שום כוונה לפרק את הדשבורד (מערכת המיזוג, מחשב הרכב, מחשב ABS וכל שאר הדברים העדינים שיש שם).

 

דלתות גם יטופלו. כרגע יש קיט דלתות אקסטרים ש"מדגדג" את הדלת. עם המידוופרים החדשים הדלת בכלל תיתלש מהמקום בלי בידוד מאסיבי :lol: .

 

הרצפה תעבור סוג מסויים של בידוד, עוד לא החלטתי כמה אני הולך להשקיע בה. אני מאמין שאם מבודדים היטב את בתי הגלגלים - רעשי הרצפה פוחתים בצורה משמעותית. ניסוי וטעייה.

 

הגג יטופל. אני לא מבין למה במרבית ההתקנות מתעלמים ממנו. חתיכת פח כזאת ענקית וכמעט אף פעם לא מתיחסים אליה. אני לא בטוח שכל הגג יכוסה, אבל בהחלט יעשה משהו כדי להפחית את הויברציות.

 

איתמר.


"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש יא עצלן :)

סוף סוף התחלת משהו בעבודה :)

 

נראית עבודה חלקה ואיכותית

 

תמשיך ככה

יש לך עוד הרבה


מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

סוףףף סוף היתחלנו! יאללה מברוק! בהצלחה ידידי.


זה כמו שחסידה תבלע צפרדע, תכניס אחרי זה את המקור שלה לת$ת ולצפרדע תיהיה סירקולצייה, כך החסידה לא תיהיה רעבה לעולם.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש!

יאללה תתחיל לזרז עניינים ותביא אותם למפגשים :wink:

 

מנואל.


HU: ADDzest DRX 9255EX / Amp: Audison 4.1K / comp: Focal K2p / Sub: XXLS 10

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • Create New...