Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט מצולם - התקנת בידוד אקוסטי מקיף ברכב


איתמר
שימו לב! השרשור הזה בן 6291 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תודה על התגובות.

 

מידן - אני לא עובד עם דיינמאט לפי הספר. הרעיון העיקרי של הדיינמאט הוא להוסיף מאסה במקומות קריטיים בעוד אני משתמש בו בכל ס"מ ברכב. בגדול אפשר לקרוא לזה "בזבוז" אבל אני חושב שצורת ההתקנה הנ"ל משתמשת בדיינמאט גם כחומר חוסם ולא רק כמוסיף מאסה.

לא כיסיתי מקומות בשתי שכבות ולא נראה לי שזה יקרה. אני לא רואה הצדקה לשתי שכבות במקומות שגלי הקול לא יוצרים לחץ גדול (רצפת הרכב לחץ נמוך, דלתות לחץ גבוה).

 

יוסי - אחד מהדברים הראשונים שעלו לי לראש היתה המחשבה שכל המערכת לא תהיה שווה שום דבר כל עוד הרכב רועש (והוא רועש. מאוד).

נכון שהשיפור הכי מורגש הוא בידוד בדלתות, אבל אם אני אצליח להפוך את כל הרכב לשקט זה יהיה שיפור משמעותי ביותר.

החומר עושה שני דברים:

1. מפחית רעשי כביש ופח.

2. "מחזק" את האקוסטיקה הפנימית ברכב ע"י כך שהוא לא נותן לקול לצאת החוצה (הוא נותן, אבל ברמה פחותה בהרבה).

 

שני הדברים הללו הם דברים מאוד חשובים למערכת, אז מה רע לתפוס שתי ציפורים במכה אחת?

והעבודה באמת מה(ע)נה. מאוד מאוד מהנה.

 

יובל - דלת הבגאז' תקבל התייחסות הולמת. בינתיים שמתי כמה סטריפים עליה. יש גישה די נוחה לפנים הדלת של הבגאז' אבל בפנים יש שלל מנגנונים מעצבנים שכנראה יהיה די קשה להשתיק אותם.

אגב, במערכת שתקום הסאבים פונים קדימה ולא אחורה. זה מפחית בהמון את ההחזרים והויברציות מהדלת של הבגאז'.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 177
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אין לי ספק שאכן התקנה של הסאבים כלפי פנים הרכב תהיה משהו שישפיע פחות על הוויברציו, בדלת האחורית, בכול מקרה תשקיע שם למרות כול המנגנונים...

 

וקבל ממני ח.ח על ההשקעה, נחמד לדעת שאני לא המפגר היחיד( לדברי הרבה אנשים) שמפרק את האוטו לחלקים

 

מה מפרט המערכת שלך ?

ולאיזה כיוון המכוונת SQ/SQL/SPL ?

 

יובל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איתמר -

 

מנסיון בשימוש בחומרים האלה - אתה באמת לא חייב להדביק את כל המשטח של האיזור שיש בו רעש, אתה צריך לשים חתיכה שהגודל והמיקום שלה יהיו מספיק טובים בכדי לספוג את הויברציות מהאיזור שאתה מטפל בו.

 

יש איזורים שאתה יכול לחסוך בהם המון חומר ולקבל את אותה התוצאה.

 

דלת תא המטען היא מקום מאוד חשוב לאטימה לדעתי בגלל המנעול והחוטים שעוברים בה - בגלל החלון הגדול ובגלל שזאת חתיכת מתכת ענקית שיושבת על שני צירים.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עיקר תפקידו של האקסטרים הוא לא להוסיף מאסה ולא לבודד מרעשי חוץ. דיינמאט אוריג'ינל כבד ממנו ולכן אם הוספת מאסה היא המטרה אז ניתן לעשות זאת במחצית המחיר.

תפקידו של האקסטרים כפי שכתוב באתר דיינמאט:

The acoustic loss factor "n" is used as a measure of a material's ability to damp structure-borne sound by stating how much vibrational energy (in steel sheets for instance) is converted to heat rather than sound. For constructions containing several layers of damping material, the combined loss factor "n comb" is used. The theoretical maximum loss factor is 1 (no vibration). An undamped 1mm thick steel panel has a loss factor of roughly 0.001 at 200 Hz. Dynamat Xtreme applied to that panel would increase the loss factor to 0.417 @ +20°C (+68°F). Multiple layers of Dynamat Xtreme improve sound damping even more.

 

המטרה העיקרית היא לטפל בויברציות של הפח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עיקר תפקידו של האקסטרים הוא לא להוסיף מאסה ולא לבודד מרעשי חוץ.מה כן מבודד רעשי חוץ? דיינמאט אוריג'ינל כבד ממנו ולכן אם הוספת מאסה היא המטרה אז ניתן לעשות זאת במחצית המחיר.

.

 

המטרה העיקרית היא לטפל בויברציות של הפחע"פ זה אם מדובר במרצדס או במכונית ברמה הזו , שאין להן וויברציות , אזי איטום לא יועיל ? עם כן מה יועיל ? או שאולי ברכבי יוקרה אין צורך בכך ?.

בתודה מראש יהודה

בברכה יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יכול לקרוא בת'רד הזה על הנושא:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=355034&postcount=6

 

אני לא חושב שיש דבר כזה מכונית שאין לה ויברציות אבל מן הסתם אחד הדברים שמבדילים רכב יוקרה מרכב פשוט הוא כמה הרכב שקט (וזה כולל בידוד מרעשי חוץ, רעידות של הפח וכו').

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

:?

 

אם כל מילה שרשומה באתר של דיינמאט הייתה אמת אז הפחנוע שלי עכשיו היה צריך להיות שקט כמו צוללת.

 

נכון שתפקידו העיקרי הוא להוסיף מאסה, אבל בהחלט יש שיפור גדול ומורגש גם ברעשי הכביש, ואני מייחס את זה לתוספת המאסה שהתקבלה מהאקסטרים + החסימה היחסית שהחומר מעניק (גם אם החסימה חלקית בלבד היא מהווה עוד מכשול לגלי הקול להגיע לאוזניים).

 

נסיעת מבחן שנייה:

אתמול שוב השתמשתי ברכב.

נסיעה על כביש החוף בשעות הערב הייתה חוויה יותר מיוחדת מהפעם הקודמת:

1. הנסיעה הייתה בחושך - משמע (עם כל הפלצנות הצה"לית) חוש השמיעה מתחדד.

2. הכבישים היו רטובים.

 

גם הפעם הופתעתי מרמת רעשי הכביש שירדה באופן משמעותי מאחור. הגעתי למסקנה שלא דמיינתי שום דבר בפעם הקודמת ובאמת יש שיפור ברעשי הכביש שנכנסים לרכב או לפחות מגיעים לאוזניים שלי.

עם זאת שמתי לב הוא שרעשי המים המתנקזים בצמיגים נשמעים בדיוק אותו דבר. מוזר.

ההשערה היחידה שעלתה לראשי היא שהקול של המים המתנקזים הוא בתדר גבוה יחסית, מה שכנראה האקסטרים לא חוסם (וזה באמת מתחבר למה שרשום בשלושת התגובות האחרונות). לא למדתי אקוסטיקה ואין לי יותר מדי ידע בחוקים פיזיקליים, אבל זאת ההשערה שלי ונראה לי שהיא די נכונה.

 

עדכון נוסף יהיה כשאסיים את הרצפה + תחתית קיר האש + חומר בסגנון פלציב בקדמת הרכב.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה הקשר לכל מילה שרשומה באתר? לא מדובר במשהו שיווקי, הם מגדירים את תפקיד החומר.

 

עוד פעם אני אומר שתפקידו העיקרי הוא לא הוספת מאסה, כמו שכבר אמרתי האוריג'ינל למשל כבד ממנו.

יכול מאוד להיות שהוא עזר להשתיק רעשי דרך. כמו שכתבתי גם בת'רד שנתתי אליו לינק, הוא בכל זאת מוסיף מאסה וגם יכול לטפל ברעידות של הפח שנגרמות מהנסיעה ובכך גם לעזור להפחית רעשי דרך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אינשטיין אמר - הכל יחסי. גאון!

 

אני לא חושב שזה נכון לנסות להגיע ברכב למצב שבו הוא שקט לגמרי - בכל זאת יש משהו ברעשי הדרך האלו שמעביר לנו את תחושת הנהיגה.

 

אם לוקחים רכב כמו הטויוטה שלך או שלי איתמר - אלה רכבים שמעבירים הרבה רעשי דרך והרבה רעשי פח.

 

אבל בו ניקח לרגע אחד טויוטה קורולה שנת 2001 - הוא הרבה יותר שקט מהטויוטה שנת 96 שלי - באופן משמעותי בלי אף חומר איטום שהוספתי לרכב הרכב שקט יותר מכל הבחינות וזה ברור שהיצרן השקיע במהלך השנים יותר תשומת לב לנוחות הנסיעה ולחומרים שמהם מורכב הרכב.

 

בטויוטה 2001 אני הייתי אוטם בעיקר את דלתות הנהג, המגש האחורי ודלת תא המטען.

 

בטויוטה כמו שלי, שנת 96 לעומת זאת - בכדי להגיע לתוצאה דומה - אני צריך לאטום את כל הרצפה, קיר האש ותא המטען וגם לא יזיק לטפל בגג.

 

לדעתי החלפת רכב לפעמים יכול להיות צעד משתלם יותר בהתחשב בנתונים כמו שנתון וקילומטרז' ביחס לכמות חומר האיטום שאתה תצטרך להשקיע בטויוטה שלך לעומת מעבר לדגם יותר חדיש.

 

ואני אפילו לא מתכוון לדבר על רכבים גרמניים צרפתיים או שבדיים.

 

נ.ב - יצא לי לנהוג השבוע בשברולט אביאו סדאן חדשה - רכב נחמד בשביל זקנה משתוללת, יש לו מספיק כוח מבחינתי בכדי להיות מסופק למרות שאין לו ביצועים בשיט - מבפנים יש מרחק אדיר בין ראש הנהג לקורות (יתרון להתקנה של מערכת) אבל הרכב פשוט מהווה "מגבר רעשי דרך" וזה למשל דוגמא טובה לרכב שצריך לאטום בו בשתי שכבות כפולות את הכל!

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת היא שבדגם של הטויוטה עם הפנסים העגולים משנתון 99-2000, הבידוד המקורי כ"כ איכותי,שפשוט לא שומעים מנוע ולא רעשי דרך ולא כלום,וזה בלי שום בידוד בסיגנון דנמייט וכו,במהירות 100 קמ"ש, אתה לא שומע כלום,מבודד לחלוטין מהסובב אותך,ב 120 עדיין, שום כלום,כנ"ל גם ב 140.

הרכב הזה מבודד בצורה מוחלטת, הרבה יותר מהדגמים החדשים של הטויוטה.

 

אני לא ניתקלתי בשום רכב עד היום עם רמת בידוד כ"כ טובה כמו הטויוטה הזאת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חלק נכבד מרעשי הדרך שאתם מכירים יכול להפתר ע"י החלפת הצמיגים הסיניים הזבל ש99.9% מהרכבים בארץ נוסעים איתם לצמיגים נורמלית העונים לשם "צמיג", ולא גוש גומי(או יותר נכון פלסטיק) סיני זול ואיכ(ס)ותי.

 

 

ניר,

under construction..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חלק נכבד מרעשי הדרך שאתם מכירים יכול להפתר ע"י החלפת הצמיגים הסיניים הזבל ש99.9% מהרכבים בארץ נוסעים איתם לצמיגים נורמלית העונים לשם "צמיג", ולא גוש גומי(או יותר נכון פלסטיק) סיני זול ואיכ(ס)ותי.

 

 

ניר,

 

 

וואי זה כל כך נכון!

היו נכנסים לרכב כל כך הרבה רעשים כשנסענו על צמיגים קידמיים שהם יעני תוצרת תאגיד משותף עם פירלי..מונזה משו.. והאחוריים היו של "קומחו" צמיגים מאחלה חברה אבל הם היו מאוד ישנים ויבשים וכשבמהירות 140 קמ"ש בערך נקרע לי צמיג אחורי אחד..

החלפנו את כל 4 הצמיגים לצמיגי אליאנס (תוצרת ישראל!) ופתאום הרגשתי משו שהזכיר לי רכב יוקרה.. שקט!

 

בברכה..

מנואל.

HU: ADDzest DRX 9255EX / Amp: Audison 4.1K / comp: Focal K2p / Sub: XXLS 10

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא היה בפורום טכני (או פה?) בחור שציין שאחרי שהוא החליף אליאנס למשהו אחר אז הוא קיבל את השקט המיוחל. הוא טוען שאליאנס הוא פשוט צמיג רועש בצורה בלתי רגילה.

 

ארבעת הצמיגים שלי הם פירלי. אני לא מאמין שהם צמיגים רעים, אבל לבטח יש שקטים מהם.

כשהם ימותו סופית (וזה יקרה במהלך השנה+ הקרובה) אני אנסה לברר על צמיג שקט יותר, למרות שלא נראה לי שיש איזשהו מדע מדוייק בנושא + הגודל הבעייתי של הרכב שלי. ננסה לברר בפורומים בחו"ל.

 

רק עוד חידודון קטן בקשר לדיינמאט, התכונה העיקרית שלו היא להוסיף מאסה לפח ולהפוך אנרגיה קולית לאנרגית חום (בשפה בלתי פיזיקלית בעליל).

עם זאת, מאחר והוא חומר צפוף יחסית ומורכב משתי שכבות, הוא גם יכול לשמש גם כחומר חוסם. זה לא אומר שהוא חוסם הכל, אבל הוא מפריע לחלק מגלי הקול להגיע לאוזניים שלנו. אם זה עשה משהו קטן, אפילו מזערי, לדעתי זה שווה.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החלפנו את כל 4 הצמיגים לצמיגי אליאנס (תוצרת ישראל!) ופתאום הרגשתי משו שהזכיר לי רכב יוקרה.. שקט!

 

בברכה..

מנואל.

 

 

דווקא היה בפורום טכני (או פה?) בחור שציין שאחרי שהוא החליף אליאנס למשהו אחר אז הוא קיבל את השקט המיוחל.

הוא טוען שאליאנס הוא פשוט צמיג רועש בצורה בלתי רגילה.

 

כן, אם כאן בתחום שאינו ניתן לויכוח (רעש או שקט ) שני אנשים נותנים דעות סותרות, אין פלא שלעניין איכויות סאונד יש ככ הרבה דיעות...

 

בעניין מחקר ההשוואה בין חומרי האיטום:

האם היה פיקוח למבדק הזה? כלומר:

מי היה הגוף הנייטרלי, המקצועי , אם בכלל היה כזה, שעקב בצורה ניטרלית והוגנת אחרי המבדקים האלה ותוצאותיהם..

 

בברכה

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רציתי לציין שהקורולה שלי היא שנת 98 (פנסים עגולים) ושקטה יותר הבאלנו 2002 של הורים שלי ,

הרכב לא שקט כמו סרקופג אבל עדיין מאוד שקט יחסית לרכבים אחרים .

דרך אגב אני נוסע כרגע על צמיגים של MICHELIN שבקרוב יוחלפו ליוקוהמה .

 

העניין עם הטויוטה הוא שהרכב כל כך נמוך שאם נוסיף עוד איטום (בנוסף למשקל הגדול של המערכת) אצטרך לנסוע לבד באוטו ולא לעבור פסי האטה .. :?

 

תומר

💡אמרת? אל תבטיח;  הבטחת? אל תכתוב;  כתבת? אל תחתום;  חתמת? אל תתפלא 😏

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6291 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...