Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7286 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יש לציין תחילה שנעשה חיפוש לפני ההודעה.

 

אני בהליכי חיפוש רכב,אין עדיין משהו ספציפי,שיהיה זול להחזקה,קומפקטי,כיוון פונטו.

לשאלה,

האם בכביש מהיר,שרוה הדרך המהירות תהיה 100 קמ"ש יהיה הבדל בין רכב עם גיר אוטומט לגיר ידני?

שואל כיוון ש90% מהנסיעות הן בכביש מהיר,ואני עדיין בשיקולים לאוטומט.

תודה.

sani

פורסם
יהיה הבדל בין רכב עם גיר אוטומט לגיר ידני?

 

אם אתה שואל על הבדלים בלחץ האויר בצמיגים - אז אין.

אם אתה שואל על צריכת דלק (ניחנתי ביכולת ניחוש) הרכב האוטומטי יהיה בזבזן יותר, מכיוון שבד"כ יש בו גיר עם פחות הילוכים מאשר בגרסה הידנית, ויש בו ממיר מומנט.

 

בפונטו יש גיר רציף. לא אוטומטי.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

פורסם

נכון אבל לרוב רכב אוטומטי מתנהל בסל"ד נמוך יותר ב100 קמ"ש מאשר ידני...

 

והממיר נעול בכלל בזמן שיוט, כמו שאמר רז, בפונטו אין ממיר ואין הילוכים, וריאטור.

פורסם

אם אתה ב-90% מהזמן בכביש מהיר - קנה ידני וזהו.

 

יתרונות:

1. מכלולים יותר פשוטים, הגיר עצמו מאוד עמיד, במקסימום מחליפים קלאץ' אחרי שחיקה של עשרות אלפי ק"מ.

2. מחיר קניה זול יותר של הרכב - כלומר באותו כסף תוכל לקנות שנתון יותר גבוה. או לקחת הלוואה יותר קטנה.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם
אם אתה שואל על הבדלים בלחץ האויר בצמיגים - אז אין.

אם אתה שואל על צריכת דלק (ניחנתי ביכולת ניחוש) הרכב האוטומטי יהיה בזבזן יותר, מכיוון שבד"כ יש בו גיר עם פחות הילוכים מאשר בגרסה הידנית, ויש בו ממיר מומנט.

 

בפונטו יש גיר רציף. לא אוטומטי.

מדהים,ניחשתה נכון!

ומה ההבדל בצריכה בין גיר רגיל לגיר רציף?

sani

פורסם
אם אתה ב-90% מהזמן בכביש מהיר - קנה ידני וזהו.

 

יתרונות:

1. מכלולים יותר פשוטים, הגיר עצמו מאוד עמיד, במקסימום מחליפים קלאץ' אחרי שחיקה של עשרות אלפי ק"מ.

2. מחיר קניה זול יותר של הרכב - כלומר באותו כסף תוכל לקנות שנתון יותר גבוה. או לקחת הלוואה יותר קטנה.

הקלאץ' יתבלה לאחר זמן ממושך ביותר שכן בכביש מהיר השימוש בקלאץ' הוא לעיתים רחוקות...
פורסם

למיטב ידיעתי בפונטו ספייס עם התיבה הרציפה יש ממיר מומנט לתיבה.

 

התיבה מיוצרת על ידי חברת AISIN היפנית.

 

לגבי צריכת הדלק - אם תשווה בין פונטו אוטומטית לידנית באותם תנאי נסיעה אז בכביש מהיר לדגם הידני תהיה צריכת דלק טובה יותר מאשר האוטומט. כנראה זה נובע מהבדלי המשקל בין המכוניות ואולי גם בגלל שיש ממיר מומנט באוטומט.

 

ואגב, לרז: התיבה הרציפה היא בטוח אוטומטית הרבה יותר מאשר תיבה רובוטית :-)

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

פורסם

בשורה תחתונה, אין שום סיבה לאדם בריא, ש90% מנסיעותיו הן בין עירוניות, להעדיף גיר אוטומטי על פני גיר ידני, ובוודאי שלא שיקול בצריכת דלק שאינו קיים.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

פורסם
יש לציין תחילה שנעשה חיפוש לפני ההודעה.

אני בהליכי חיפוש רכב,אין עדיין משהו ספציפי,שיהיה זול להחזקה,קומפקטי,כיוון פונטו.

לשאלה,

האם בכביש מהיר,שרוה הדרך המהירות תהיה 100 קמ"ש יהיה הבדל בין רכב עם גיר אוטומט לגיר ידני?

שואל כיוון ש90% מהנסיעות הן בכביש מהיר,ואני עדיין בשיקולים לאוטומט.

תודה.

ההבדלים אפסיים (אם בכלל) ותלוי בסוג הרכב.

 

בכל רכב מודרני מהעשור האחרון (לפחות) יש נעילת ממיר מומנט בהילוך האחרון (רביעי) ולכן מבחינת הפסדי כח אין שום הפסד והאוטו מתנהג בדיוק כמו רכב עם גיר ידני. ההבדלים בתצרוכת הדלק בנסיעות מהסוג הזה הם אפסיים להחריד (מה גם שהרבה דגמים של רכבים אוטומטיים משייטים בסלד נמוך יותר מרכב ידני, אפילו שלידני יש 5 הילוכים).

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

בלי הרבה ידע טכני (ברכבים חדשים, לא קלאסיים) אבל עם מכוניות ידניות ואוטומטיות במשפחה אז התובנה שלי היא כזאת:

בכביש מהיר אין הרבה הבדל בצריכת הדלק, כי עיקר ביזבוז הכח של האוטומטית היא בהאצות (מעצירה או האצות ביניים בהילוכים נמוכים) וזה כידוע אין כל כך בכביש מהיר.

בכביש עירוני ובסביבה עירונית האוטומט יותר קל לתפעול, כמובן, אבל מבזבז הרבה יותר דלק. בכביש הררי הרגיל חסכוני יותר.

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

פורסם
למיטב ידיעתי בפונטו ספייס עם התיבה הרציפה יש ממיר מומנט לתיבה.

 

התיבה מיוצרת על ידי חברת AISIN היפנית.

 

ואגב, לרז: התיבה הרציפה היא בטוח אוטומטית הרבה יותר מאשר תיבה רובוטית :-)

צודק , בפונטו ספייס עם גיר רציף יש ממיר מומנט ,זה אחד הלקחים החשובים שהופק אחרי הגיר הרציף הבעייתי שהיה באונו סלקטה

 

 

פורסם

במכוניות עם תיבת AL-4, דהיינו רוב דגמי פיז'ו-סיטרואן ורנו מהשנים האחרונות, אין הבדל בין תיבה אוטומטית וידנית במהירויות בינעירוניות.

 

ניתן לראות במפרטי המכוניות שהתאוצה איטית יותר וצריכת הדלק הממוצעת והעירונית גבוהה יותר בדגמים האוטומטיים, אך צריכת הדלק במהירויות בינעירוניות וכן המהירות המרבית זהות לאלו במכוניות מקבילות עם תיב"ה ידנית.

פורסם

החסרון היחיד שאני רואה של הגיר הרגיל שאם חס וחלילה תיתקע בפקק זה פשוט עצבים

חוץ מזה לך עלה גיר הרגיל

פורסם
מדהים,ניחשתה נכון!

ומה ההבדל בצריכה בין גיר רגיל לגיר רציף?

בחור צעיר (גם אני ניחנתי ביכולת ניחוש נהדרת), הייתי מציע לך להרגע קצת ולהתייחס קצת יותר בכבוד לאנשים שמנסים לעזור לך, הם לא עובדים שלך.

×
×
  • תוכן חדש...