Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7400 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום

אני רוצה ללכת לצבא ולעסוק במחשבים כי זה תחום שאני מבין בו מאוד ואוהב, תחום המחשבים הוא רחב מאוד והכוונה פה להוצאת רישיון טכנאי מחשבים דרך הצבא.

איך אני יכול לעשות זאת?

הפרופיל שלי הוא לא פרופיל קרבי האם זה יכול להקל על קבלת התפקיד?

חשבתי מקודם ללמוד והתקבלתי לפרוייקט שחק אבל בסוף החלטתי שלא לבזבז שנתיים וללכת לצבא כי אני לא בטוח שבאלקטרוניקה אני רוצה להמשיך בחיים שלי.

למי אני צריך לומר ששיניתי את דעתי ואיך הכי טוב לעשות זאת כדי להתקבל לטכנאי?

תודה וסליחה על ריבוי השאלות

2013 TOYOTA VENZA LIMETED 3.5 V6

HU: Clarion NX501, AMP1:HIFONICS Brutus 1610d,AMP 2:JL AUDIO XD400 4,Component:Cerwin Vega v-max 65, SUB: JL AUDIO 12W6V2

פורסם

היה לי צו ראשון כבר מזמן. חוץ מניסיון ביתי ועבודה בשעות הפנויות שאני קונה חלקים ומרכיב מערכות מחשב למי שצריך אין לי הסמכה כל שהיא.

עברתי בגיל 13 קורס טכנאי צעיר של סיסטם אבל זה לא ממש רלוונטי :-D

2013 TOYOTA VENZA LIMETED 3.5 V6

HU: Clarion NX501, AMP1:HIFONICS Brutus 1610d,AMP 2:JL AUDIO XD400 4,Component:Cerwin Vega v-max 65, SUB: JL AUDIO 12W6V2

פורסם

טוב אחרי צו ראשון זה טיפה בעייה... אנסה לעזור לך כמה שאני יכול היות ושירתתי בלשכת הגיוס.

 

נעשה ככה.

 

ציינת שהפרופיל שלך אינו פרופיל קרבי, 64?

 

בראיון אישי, אני משער לעצמי שביקשת לעסוק בתחום המחשבים, ציינת את כשרונותייך? העדפת בסיס פתוח או סגור? קל"ב?

 

מבחנים, איך הלך לך? הקב"א מאוד קובע בתחום המחשבים (סתם לידיעה 51 מינימום, אם אני זוכר טוב), לא רלוונטי אלייך כ"כ מכוון שלא תדע את הקב"א שלך.

אגב, בגרות מלאה יש לך? יש לך יחידות במחשבים? אם כן כמה?

 

מנילה? קיבלת? אם כן מה סימנת ובאיזה דרג?

 

עוד משהו, תפקסס למרכז מידע כל שטות שיש עלייך בתחום המחשבים, אפילו אם יש לך תעודה מגיל 13... אם אתה עדיין תלמיד, תבקש מהמורות\ים שלך למחשבים המלצות, כמה שיותר יותר טוב.

 

לגביי רשיון טכנאי, תגיע לגשר תעבור אותו.

 

לגביי פרוייקט "שחק" זה של חייל האוויר נכון?

אם אני לא טועה זה פרוייקט שאתה צריך להמשיך עוד שנתיים לימודי הסמכה ואז אתה מתחיל את הסדיר שלך, זה משהו כמו עתודה פשוט בלי דרגות העתודה...

 

רק לא אמרת איך הגעת לפרוייקט הנ"ל, אם הוא נשלח לך דרך לשכת הגיוס אז זו המדרגה הראשונה שלך, אם היית שוחר בחייל האוויר זה יכול להיות טיפה אחרת...

 

אמממ זהו.

אם אתה חושב על העתיד שלך תצטרך להשקיע לפחות את השנתיים האלה...

 

מצד שני אתה יכול לוותר עליהם ולהיות סתם איזה טכנאי מחשבים בקרייה שמחליף ראשי דיו למדפסות.

 

זמין לעוד שאלות. בהצלחה.

פורסם

קודם כל, השאלה היא מה בעצם אתה רוצה?

 

אתה אומר מחשבים, ואתה אומר טכנאי. אז נכון, אלו שני תחומים שקרובים זה לזה אבל שונים לגמרי בתפיסה. בעיקר בצבא, אבל גם בחוץ.

 

 

אני מכיר מעט מאוד תפקידים בצבא שכוללים פירוק והרכבה של מחשבים. בעיקר בגלל שרוב המחשבים של צה"ל הם מחשבים "קשיחים". קרי - נקנים מיצרן גדול ומוכר (להלן IBM) כמערכת מוגמרת, עם כל החומרה לה זקוקים (כולל מקלדת ועכבר) ומערכת הפעלה, ונזרקת אחר כבוד כעבור אי אילו שנים, כשזה מפסיק לעבוד. אין הרבה מקומות בצבא (אם בכלל) בהם תתחיל להתעסק עם כרטיסי מסך סוררים או החלפות של לוחות אם - זה לא מחשבי קומבינה כמו שאתה מרכיב בבית.

 

ולחזור לבקשה שלך - התפקיד שאתה מבקש הוא גם דימיוני, גם מטופש וגם, האמת, די משעמם.

 

דימיוני - כי רישיון טכנאי מחשבים זה משהו שלא קיים. נכון, אתה יכול ללמוד כיתה יג' במגמת מחשבים (בהנחה ולמדת מחשבים כמגמה העיקרית שלך בתיכון) ולקבל אחרי כמה חודשים תעודה ממשרד החינוך שאתה "טכנאי מחשבים", אבל בת'כלס, אין כזאת תעודה והיא לא נותנת לך את הרישיון לעשות כלום. מלבד, אולי, לגלוש ברשת.

 

מטופש - כי המקצוע שאתה מתכנן הוא תפקיד שרוב מי שמתעסק בוא הם דווקא לא אנשים ברמה גבוהה. אם כל הכבוד, פס יצור של הרכבות דיסקים קשיחים לא דורש הרבה ידע, וככה הוא גם נראה.

 

ודי משעמם - כי היום נראה לך מגניב להרכיב לדודה מחשב, ולמצוא לשכנה את התקלה במחשב (ועוד לקבל חיוך מהבת הכוסית שלה... אוי אוי). אבל בצבא זה מקצוע משעמם. רצח. פשוט כי אין אתגר, ותוך חודשיים בתפקיד תגלה שאתה כבר מכיר את כל השיטות בע"פ, ואין הרבה שיטות בכלל. והמחשבים שכבר יהיו אתגר בשבילך - אותם הכי תשנא, כי הם יעקבו לך את היציאה הביתה.

 

אהה, ואל תלמד לתואר הנדסאי לפני הצבא. זה בזבוז של זמן.

פרויקט "שחק" - זה מלשון "שחיקה", לא "שחקים" :idea:

 

 

תחשוב שוב על מה שאתה רוצה. נראה לי שאתה לא בכיוון.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם
קודם כל, השאלה היא מה בעצם אתה רוצה?

 

אתה אומר מחשבים, ואתה אומר טכנאי. אז נכון, אלו שני תחומים שקרובים זה לזה אבל שונים לגמרי בתפיסה. בעיקר בצבא, אבל גם בחוץ.

 

 

אני מכיר מעט מאוד תפקידים בצבא שכוללים פירוק והרכבה של מחשבים. בעיקר בגלל שרוב המחשבים של צה"ל הם מחשבים "קשיחים". קרי - נקנים מיצרן גדול ומוכר (להלן IBM) כמערכת מוגמרת, עם כל החומרה לה זקוקים (כולל מקלדת ועכבר) ומערכת הפעלה, ונזרקת אחר כבוד כעבור אי אילו שנים, כשזה מפסיק לעבוד. אין הרבה מקומות בצבא (אם בכלל) בהם תתחיל להתעסק עם כרטיסי מסך סוררים או החלפות של לוחות אם - זה לא מחשבי קומבינה כמו שאתה מרכיב בבית.

 

ולחזור לבקשה שלך - התפקיד שאתה מבקש הוא גם דימיוני, גם מטופש וגם, האמת, די משעמם.

 

דימיוני - כי רישיון טכנאי מחשבים זה משהו שלא קיים. נכון, אתה יכול ללמוד כיתה יג' במגמת מחשבים (בהנחה ולמדת מחשבים כמגמה העיקרית שלך בתיכון) ולקבל אחרי כמה חודשים תעודה ממשרד החינוך שאתה "טכנאי מחשבים", אבל בת'כלס, אין כזאת תעודה והיא לא נותנת לך את הרישיון לעשות כלום. מלבד, אולי, לגלוש ברשת.

 

מטופש - כי המקצוע שאתה מתכנן הוא תפקיד שרוב מי שמתעסק בוא הם דווקא לא אנשים ברמה גבוהה. אם כל הכבוד, פס יצור של הרכבות דיסקים קשיחים לא דורש הרבה ידע, וככה הוא גם נראה.

 

ודי משעמם - כי היום נראה לך מגניב להרכיב לדודה מחשב, ולמצוא לשכנה את התקלה במחשב (ועוד לקבל חיוך מהבת הכוסית שלה... אוי אוי). אבל בצבא זה מקצוע משעמם. רצח. פשוט כי אין אתגר, ותוך חודשיים בתפקיד תגלה שאתה כבר מכיר את כל השיטות בע"פ, ואין הרבה שיטות בכלל. והמחשבים שכבר יהיו אתגר בשבילך - אותם הכי תשנא, כי הם יעקבו לך את היציאה הביתה.

 

אהה, ואל תלמד לתואר הנדסאי לפני הצבא. זה בזבוז של זמן.

פרויקט "שחק" - זה מלשון "שחיקה", לא "שחקים" :idea:

 

 

תחשוב שוב על מה שאתה רוצה. נראה לי שאתה לא בכיוון.

כל מילה בסלע!!

 

בתור אחד שמתעסק ברשת ומחשבים, תפקיד משעמם מאוד. (בעצם, לא תמיד. לא כשאני גולש בפורום, עובד וקורא מגזינים...). בטח ובטח לא יוקרתי. (למרות שרשת יותר 'נחשב', אבל אני לא מתכנן לעסוק בסיסטם אחרי הצבא, אלא יותר בהנדסת תוכנה וניהול פרוייקטים, ולכן אני ממש לא משקיע).

 

עוד משהו: עבדתי בטכנאות מחשבים לפני הצבא. לא רק שתפקיד היי-טקי זה לא - זה הכי לוו-טקי שיש!. תאמין לי שלהישרט, לשבור ציפורניים ולנשום אבק זה לא מי-יודע-מה כיף...

 

רוצה באמת להתקדם? כוון גבוה לתוכנה. תדאג לצאת לקורס תכנות קדם צבאי מעכשיו!

 

אביעד.

×
×
  • תוכן חדש...