Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7443 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

רכב שפעם היה יחודי. היום גם לפורד יש גירסה תואמת אקסקז'ן. שימושי אם אתם צריכים שילוב של יכולת גרירה גבוהה והובלת יותר מ 5 אנשים. סירה גדולה, עגלת סוסים בגודל בינוני. עבור משקלים גדולים יותר עדיף כבר PICKUP עם גרירה בסגנונ סמי טרילר.

 

אני מבין מה עושים עם זה בארה"ב, אבל בארץ?

Mazda MX-5 NC RWD

Subaru Forester 2.5 Sport AWD

BMW R1200GS Adv

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני לא מבין את ההסתייגות של חברי הפורום פה..

 

במקרה ויש את הממון לרכוש סברבון חדש הדלק הוא גורם פחות עקרוני(אה וגם פותח השרשור כתב שהצריכה לא עקרונית)...

 

למה לא?? רכב גדול, גבוה כמו ג'יפ, עם נוכחות,איכות,בטיחות! ובעיקר גם יופי..

 

לא ימצאו חניה? יחנו על המדרכה, כמו כל שאר הג'יפים במרכז...

פורסם
זה לא אוטו, זה מכולה ניידת :)

 

תצפה להוצאות דלק גבוהות, לקשיים בחנייה, לתחזוקה פשוטה יחסית, למרחב פנימי גדול מאוד ולאי בעיה בחלקי חילוף. זה בערך סיכום של מה שכתבו לך עד עכשיו.

 

אולי תחשבו על להסב את הסברבן לגז ?

כמובן שנסב אותה לגז!!!.... וזה לא שצריכת הדלק לא מפריעה בגלל שיש את ה"ממון" בשביל רכב כזה.

הסיבה שאנו קונים אותו נעוצה דווקא בגלל המחיר..... איכשהו זה יותר משתלם לאבא שלי ממכוניות יותר "זולות". כגון הטרופר והפג'ארו

פורסם

קוביית קרח, אתה לא מבין את ההסתייגות כי כנראה לא נהגת על סאברבן או משהו בסגנון בתנועה עירונית נורמלית, ניסית להחנות אותו במקומות חניה נורמליים, לא איזו נסיעת כיף אחת (גם כן כיף.. מפוקפק למדי).

נהגתי אתמול בלילה על הסאברבן של חבר שלי, חדש לגמרי מהדילר.

קשרנו אליו את עגלת הגרירה שלי והעמסנו עליה טויוטה לנד קרוזר... הסאברבן נוח יותר כשהוא מועמס בכמה טונות של ברזל מאשר סתם ככה.

הוא עובר באי נוחות מפתיעה על כל מיני חריצים ושקעים בכביש.

מושבי הכורסא הקדמיים לא מספקים שום תמיכה שהיא (למעשה אפילו פחות מה-GMC שלי :?).

הוא יחסית זריז לגודלו.

 

אם אתם נעולים על לנהוג ברכב בגודל בית נוסע מסיבה מזוכיסטית כלשהי אפשר לנסות להתפשר על שברולט Tahoe במידה וניתן לרכוש בארץ... יש לחבר שלי אחר אחד כזה והם הרבה יותר לעניין, בעיקר לאור העובדה שהם קצרים באיזה מטר בתור התחלה.

 

ועוד דבר בשבילך קוביית קרח, בטיחות? בסאברבן? הצחקת אותי!

אין שום כלי רכב בגודל הזה שיציב כמו רכב משפחתי נורמלי, בולם במרחקים כמו רכב משפחתי נורמלי וכו'... הגודל לא רק שלא עובד לחיוב אלא לגמרי לשלילה.

 

מוטי

פורסם
ועוד דבר בשבילך קוביית קרח, בטיחות? בסאברבן? הצחקת אותי!

אין שום כלי רכב בגודל הזה שיציב כמו רכב משפחתי נורמלי, בולם במרחקים כמו רכב משפחתי נורמלי וכו'... הגודל לא רק שלא עובד לחיוב אלא לגמרי לשלילה.

 

מוטי

אני מבטיח לך שבהתנגשות בין הרכב שלך וסאבארבאן תעדיף להיות זה שבסבארבאן...
פורסם

אההמממ.. הרכב שלי גדול בדיוק כמו הסאברבן, יש לי GMC סיירה 4X4.

כדאי שתקרא קצת תוצאות מבחני ריסוק.

אני גם מבין שכל הצדדים של בטיחות אקטיבית כמו מרחקי בלימה, יציבות בפניות, יכולת התחמקות ממכשול וכדומה לא משחקים אצלך תפקיד :roll:..

 

מוטי

פורסם
אההמממ.. הרכב שלי גדול בדיוק כמו הסאברבן, יש לי GMC סיירה 4X4.

כדאי שתקרא קצת תוצאות מבחני ריסוק.

אני גם מבין שכל הצדדים של בטיחות אקטיבית כמו מרחקי בלימה, יציבות בפניות, יכולת התחמקות ממכשול וכדומה לא משחקים אצלך תפקיד :roll:..

 

מוטי

משחקים ועוד איך, לא סתם קניתי את המכונית הכי בטוחה בקבוצה, ועדיין אין תחליף למאסה מפלצתית.

מבחני הריסוק אינם מתייחסים לנטיית התהפכות, יציבות וכו'. משמעות הציון היא יחסית לרכב באותו משקל משום שהריסוק הוא במטרה נייחת. בהתנגשות ראש בראש - שהיא הקטלנית יותר המאסה משחקת תפקיד משמעותי ביותר.

הסבארבן לא השתתף במבחן הריסוק האירופי. המבחנים האמריקאיים הם חרטא (קיא קרניבל קיבלה 2 באירופי ו5 באמריקאי...)

 

אתה יכול להמשיך לדמיין שהמיאטה שלך יותר בטוחה מסבארבאן בגלל שיש לה מרחק עצירה קצר ואפשר לקחת איתה סיבובים במהירות גבוהה יותר. לאופניים שלי מרחק עצירה קצר עוד יותר.

פורסם

לא פעם רואים בטלוויזיה (לצערנו הרב) תאונה חזיתית בין משאית גדולה למכונית פרטית. לנהג המשאית לרוב, "פציעות קלות" או איזה שריטה. הרכב הפרטי נמחץ ללא היכר, וכמובן שכל הנוסעים בו נהרגים בד"כ.

פורסם

מוטי - הבנאדם צודק שבתאונה חזיתית סאברבן מול מזדה לנטיס, הסאברבן תהיה בטוחה יותר.

אבל זה כמובן המצב היחיד שבו זה קורה.

 

רכב מול קיר בטון או מעקה בטיחות - עדיף כבר לנטיס.

רכב לפני תאונה ומנסה להתחמק (בטיחות אקטיבית) - כמובן שעדיף מינימום משקל ומקסימום אחיזה. (כלומר ממש לא סאברבן)

סכנת התהפכות - משמעותית בכלים המגודלים/גבוהים, זניחה למדי ברכב משפחתי רגיל.

 

אני אישית לא אוהב את ה"בטיחות בגודל", גם בגלל שזה בא על חשבון בטיחותם של אחרים וגם בגלל שזה בא על חשבון בטיחותי שלי בכל מקרה שאינו תאונה חזיתית ראש בראש. (ורוב המקרים אינם תאונה חזיתית)

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם

אוקיי אז ככה, מוטי, אליך, בעניין של בטיחות בסברבון התכוונתי באמת למסה שלו וכן גם למרחק בין הסלון לקצות הרכב, הפלא ופלא זו השיטה האמריקאית לבטיחות - הגדלת מרחק סלון מהקצוות= הקטנת סיכויים למעיכה במושב, דבר די נפוץ בתאונות חזיתיות לא משנה עם איזה גורם אתה נפגש.

 

 

דבר נוסף, מוטי לא השווה את המיאטה שלו לתאונה חזיתית עם סברבון אז נא לא לתקוף, הוא השווה את הסברבון עם הסיירה, אח ואחות, יוצאי אותו רחם בית ולאום, קשה להגיד מי מהם יוצא עם פחות נזק בתאונה חזיתית, מה שבטוח שמרוב ג'י מהתאונה גם אם הנזק לא יגרם פיזית על ידי חלקי המרכב, הוא יהיה קשה מאוד..

פורסם

מי שמחפש בטיחות במסה גבוהה שייסע ברכבת.

הטענה שרכבים גדולים יהיו יותר בטוחים בתאונה חזיתית מול רכבים קטנים מתגמדת לנוכח העובדה שאחוז התאונות החזיתיות קטן פי כמה וכמה מתאונות שמקורן באי יכולת בלימה מספקת או באי יכולת תמרון.

תאונות כאלה מתרחשות על בסיס יומי.

הרכבים הגדולים גם מתהפכים בתמרוני חירום ה-ר-ב-ה יותר בקלות מרכבים קטנים, ואני אפילו לא משווה לרכב ספורטיבי בעל יכולת תמרון גבוהה במיוחד אלא גם לסתם מכונית נוסעים ממוצעת.

 

ונסכם בשאלה בשביל יואל -

בתאונה חזיתית בין משאית לסאברבן, מה גורם לך לחשוב שסיכויי ההשרדות של נהג הסאברבן גבוהים מאלו של נהג קורולה במצב דומה? :idea:

 

מוטי

פורסם

ונסכם בשאלה בשביל יואל -

בתאונה חזיתית בין משאית לסאברבן, מה גורם לך לחשוב שסיכויי ההשרדות של נהג הסאברבן גבוהים מאלו של נהג קורולה במצב דומה? :idea:

 

מוטי

מוטי, טרם ערכתי ניסויי התרסקות בין ג'מוס, משאית וקורולה. כשיהיו לי תוצאות אמת- מבטיח לשתף אותך.

dirty old man

need love too

פורסם

בדוק היטב אם בכלל ניתן לבצע יבוא אישי של הרכב (אלא אם כן הוא נקנה ישירות דרך UMI?).

אני יודע שחלון ההזדמנויות לייבוא אקסקרז'ן (המתחרה של פורד לסברבן) נסגר. לא ממש ברור לי למה.

ד"א, היתרון של רכב כזה - שווי שימוש 0 החל מהק"מ הראשון. אחזקה של רכב כזה (במידה וכמות הק"מ השנתית לא גבוהה במיוחד) זולה מאחזקה של לנד קרוזר.

 

יניב

You can always count on Americans to do the right thing - after they've tried everything else.

W. Churchill


×
×
  • תוכן חדש...