Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

 

התקנתי עמדת טעינה דרך הסכם של הועד עם חברת ניהול עמדות.

כחלק מההסכם, הועד דורש ביטוח לעמדת טעינה עם כיסוי צד ג' של עד 3,000,000 ש"ח

 

נראה שרק הראל והפניקס מציעים ביטוח כזה, שהראל מבקשים כמעט 700 ש"ח לשנה, והפניקס להבנתי יותר באזור ה- 1,000

 

מישהו עשה ביטוח כזה ויכול להמליץ?

הדרישה לכיסוי כזה גבוה בכלל חוקית?

 

תודה

פורסם
לפני שעתיים, tscr כתב:

הדרישה לכיסוי כזה גבוה בכלל חוקית?

כשרכב חשמלי עולה באש ויכול לשרוף דירה של מישהו שלא קשור בכלל לאירוע (קרי, צד ג), הסכום הזה עוד הגיוני. מנחש שגם תלוי באיזור המגורים ברמה מסויימת (בת"א כנראה יהיה גבוה יותר מאשר באזורים פחות "נחשקים" בארץ).

עצם העובדה שיש חברות שמציעות את הביטוח הזה בסכומים האלו, מראה שזה חוקי, כן. 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 5 שעות, tscr כתב:

מישהו עשה ביטוח כזה ויכול להמליץ?

 

אף אחד לא ביקש ממני אבל עשיתי 2 דברים:
 

1. הזמנתי בודק חשמל שיבדוק את כל היישום של הקו כולל הלוח בבית עד לעמדה עצמה, כולל בדיקה של העמדה עצמה. קיבלתי אישור של החשמלאי הבודק - דו"ח (7 עמודים) שהבדיקה עברה ללא דופי עם כל הנתונים של הבדיקות (זליגת DC בעמדה, זמני תגובה של העמדה והפחת הייעודי שלה וכו'). הבודק גם ביקש "הצהרת יבואן" (או יצרן) של יצרן העמדה (תדיראן במקרה שלי) - שהצלחתי למצוא באתר של "תדיראן" לדגם שלי. זה מעין אישור רשמי שהיבואן\יצרן מצהיר על היכולות וההגנות שיש לעמדה (לא סתם ברושור אלא אישור רשמי שמהנדס חשמל חתם עליו בארץ).


2. הוספתי את העמדת טעינה לביטוח (תכולה) של הדירה. כיסוי צד ג' עד 1,000,000 ביקשו 100 ש"ח לשנה (מאחר וזה צמוד לפוליסה של הדירה שמתחדשת בתאריך מסויים, שילמנו את החלק היחסי עד לאותו תאריך).

בחניה יש ספריקנלרים ולא נדרשנו לבצע שום שינוי או "שדרוג" למצב הקיים.
 

איציק

  • רעיון טוב! 1

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

אצלנו, עמדות הטעינה מבוטחות במסגרת פוליסת צד ג' לוועד הבית, ולא בביטוח עצמאי של בעלי הדירות.

מדובר בחניון ל-24 דירות, לכל דירה 2 חניות או מכפיל.

בעלי הדירות מחוייבים להציג אישור של בודק מוסמך, על תקינות העמדה.

החניון עומד בדרישות רשות הכיבוי, ומתבצעת בדיקה ואישור שנתי.

הכיסוי הוא עד 5 מליון.

 

Screenshot_20260517_205950_SamsungNotes.thumb.jpg.5f5ea0dfa3f572ab775681780bdc9fb3.jpg

פורסם
לפני 1 דקה, pasat04 כתב:

אצלנו, עמדות הטעינה מבוטחות במסגרת פוליסת צד ג' לוועד הבית, ולא בביטוח עצמאי של בעלי הדירות.

מדובר בחניון ל-24 דירות, לכל דירה 2 חניות או מכפיל.

בעלי הדירות מחוייבים להציג אישור של בודק מוסמך, על תקינות העמדה.

החניון עומד בדרישות רשות הכיבוי, ומתבצעת בדיקה ואישור שנתי.

הכיסוי הוא עד 5 מליון.


גם אצלנו בחידוש של הביטוח לבניין שואלים כמה עמדות טעינה קיימות, זה תחת הכיסוי שלהם - אבל מתוך הבנה שכל הדיירים עשו פיצול בחדר מונים ואצלי זו העמדה היחידה שמוזנת כרגע ישירות מהדירה, בשביל 100 שקל בשנה אני לא לוקח שום סיכון. מבחינתי שיהיה כפל כיסוי - במחיר הזה זה שווה לי.

 

איציק

  • רעיון טוב! 1

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
לפני 10 שעות, ldti כתב:

לא הבנתי. יש חברת ניהול עמדות, לא? היא התקינה את העמדה? סיפקה?

 

העמדה הותקנה במסגרת הסכם עם חברת ניהול והתקנות שנבחרה על ידי הועד

הם דורשים בהסכם התקנה שירכש ביטוח עם כיסוי צד ג' של לפחות 3 מיליון ש"ח

 

לפני כשעה, pasat04 כתב:

אצלנו, עמדות הטעינה מבוטחות במסגרת פוליסת צד ג' לוועד הבית, ולא בביטוח עצמאי של בעלי הדירות.

מדובר בחניון ל-24 דירות, לכל דירה 2 חניות או מכפיל.

בעלי הדירות מחוייבים להציג אישור של בודק מוסמך, על תקינות העמדה.

החניון עומד בדרישות רשות הכיבוי, ומתבצעת בדיקה ואישור שנתי.

הכיסוי הוא עד 5 מליון.

 

Screenshot_20260517_205950_SamsungNotes.thumb.jpg.5f5ea0dfa3f572ab775681780bdc9fb3.jpg

 

תודה

זה משהו שהוספתם? או שהגיע עם הביטוח מבנה?

פורסם

איזה סיכון יש בעמדת טעינה כשלא מחובר אליה רכב?

 

כאשר מחובר אליה רכב, הרכב עם צד ג'. 

צריכים להגדיל את הצד ג' שישקף סיכון של רכב חשמלי שעולה באש.

 

זה לפחות ההגיון שלי.

 

ספרינקלרים בחניון לא עוזרים כשהרכב מונע בסוללת ליתיום...

  • רעיון טוב! 2
פורסם
לפני 14 שעות, tscr כתב:

 

העמדה הותקנה במסגרת הסכם עם חברת ניהול והתקנות שנבחרה על ידי הועד

הם דורשים בהסכם התקנה שירכש ביטוח עם כיסוי צד ג' של לפחות 3 מיליון ש"ח

 

 

תשמע, זה מאוד מוזר. אצלנו זה מטופל במסגרת אות החברת ניהול והתקנות - תפקידה לטפל בכל הנושא מקצה לקצה, כולל התקנה, ניהול , ביטוח וכו'.

פורסם
לפני 16 שעות, tscr כתב:

זה משהו שהוספתם? או שהגיע עם הביטוח מבנה?

זו פוליסת ביטוח צד ג' לוועד הבית.

המבנה לא נכלל.

זה כנראה ניסוח סטנדרטי של פוליסה מהסוג הזה, שכוללת "ככל שקיימות עמדות טעינה לרכבים חשמליים...".

 

לפני שעתיים, ldti כתב:

אצלנו זה מטופל במסגרת אות החברת ניהול והתקנות - תפקידה לטפל בכל הנושא מקצה לקצה

חברת הניהול הביאה הצעות מאוד יקרות.

רצינו שיהיה ארון מונים שיאפשר לעד 22 דיירים להתחבר לטעינה.

הצלחנו (הוועד) למצוא שתי הצעות מצויינות, דווקא הזולה יותר (במעט) לא יצאה לפועל.

(כיום אנחנו ללא חברת ניהול, כי הגענו למסקנה, לדבריהם, ש"אתם יותר מידי מעורבים", אז עדיף שנטפל בהכל בעצמנו).

 

20250916_085527.thumb.jpg.ced959213dff0b2ed06095a3a1f6a07f.jpg

 

20250916_085542.thumb.jpg.4834c121a4274f87a38d811784479f95.jpg

  • רעיון טוב! 2

פורסם

אוקי, אבל אני התייחסתי לפותח השירשור. 
לא לגמרי ברור לי - אם חברת הניהול לא מטפלת בנושא, בשביל מה היא שם בכלל?

פורסם

לפי מה שהבנתי, וקראתי שוב ושוב,  התקנת עמדת הטעינה התבצעה ע"י הדייר, ובכפוף להסכם בין הוועד לחברת ניהול העמדות.

אם הבנתי נכון, לא מדובר בחברת ניהול לתחזוקת הבניין, אלא חברה שמנהלת את נושא טעינת רכבים במסגרת ההסכם, הכולל (כנראה) הסכם להתקנת עמדה ועלויות, וכן נושא של קריאת מונה וחיוב דיירים בעלויות הצריכה.

ואם בחוזה ההתקשרות כתוב שהביטוח הוא באחריות הדייר/בעל העמדה, אז זה מה שהוועד דורש מהדייר.

פורסם

אוקי, זה שונה מאצלנו.
אצלנו החברת ניהול עמדות מתקינה את העמדה ומנהלת אותה. יש תשלום חודשי וקצת תוספת בתעריף קוט"ש.

פורסם
בתאריך 17.5.2026 בשעה 05:13, ברווז כתב:

כשרכב חשמלי עולה באש ויכול לשרוף דירה של מישהו שלא קשור בכלל לאירוע

 

האם כשרכב בנזין עולה באש, שהסיכוי לזה יותר גדול, הוא לא יכול לשרוף דירה של מישהו? פה לא מדובר על ביטוח לרכב אלא לעמדת טעינה. עמדת טעינה AC היא בסך הכל שקע חשמלי עם מספר מנגנוני הגנה ובקרה.

  • אהבתי 1

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...