Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 16 דקות, eladts כתב:

 

 פה לא מדובר על ביטוח לרכב אלא לעמדת טעינה. 

 

כן, אבל יש סייגים כי העמדה עובדת בחיבור לרכב מסויים ולא סתם ככה.

 

חלק מהסעיפים בפוליסה זה שהסוללה של הרכב היא מקורית של יצרן הרכב (זאת אומרת שהם רומזים לזה שהיא לא מתוקנת או מוחלפת בתחליפית) וכמובן סעיפים נוספים שקשורים לעמדה עצמה (טעינה בכבל מקורי בלבד של העמדה, טיפול או תיקון רק על ידי חשמלאי מוסמך או טכנאי של החברה של העמדה במקרה של תקלה בעמדה).

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
לפני 14 שעות, eladts כתב:

האם כשרכב בנזין עולה באש, שהסיכוי לזה יותר גדול, הוא לא יכול לשרוף דירה של מישהו? פה לא מדובר על ביטוח לרכב אלא לעמדת טעינה. עמדת טעינה AC היא בסך הכל שקע חשמלי עם מספר מנגנוני הגנה ובקרה.

רכב בנזין יחסית קל ומהיר לכבות. 

רכב חשמלי זה צרה שממש קשה לכבות- וזה לוקח זמן רב יותר. הסיכון פה גבוה משמעותית עקב זמן הבעירה (אולי גם החום הניפלט, אני לא בקיא מספיק בחומר). מים בלבד לא יעבדו. הליתיום עצמו מגיב עם מים בצורה נפיצה. גם קצף להבנתי לא ממש עובד. לא מהר, בכל מקרה. 

 

הזכרת לי שיש על האוטובוסים דיזל בעירי מדבקה של "אם הרכב מעשן פנה למספר זה וזה". יותר חשוב לדעתי לשים את המדבקה הזו על החשמליים, זו צרה יותר גדולה אם הם מעשנים.

  • אהבתי 1

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 16 שעות, pasat04 כתב:

לפי מה שהבנתי, וקראתי שוב ושוב,  התקנת עמדת הטעינה התבצעה ע"י הדייר, ובכפוף להסכם בין הוועד לחברת ניהול העמדות.

אם הבנתי נכון, לא מדובר בחברת ניהול לתחזוקת הבניין, אלא חברה שמנהלת את נושא טעינת רכבים במסגרת ההסכם, הכולל (כנראה) הסכם להתקנת עמדה ועלויות, וכן נושא של קריאת מונה וחיוב דיירים בעלויות הצריכה.

ואם בחוזה ההתקשרות כתוב שהביטוח הוא באחריות הדייר/בעל העמדה, אז זה מה שהוועד דורש מהדייר.

 

אכן זאת חברה לניהול העמדות טעינה, מדובר בחניון גדול והועד עצמו דורש מאיתנו ביטוח

הבנתי שחלק מהעמדות (Advice לדוגמה) מגיעות כבר עם "חבות צד ג'" או משהו בסגנון שמחייבות אותם לבטח את העמדה בעצמם.

זא"ת שלא נדרש לעשות להם ביטוח, ואם יש תקלה או נזק מהעמדה, היצרן משלם.

שמעת על דבר כזה?

 

לפני 14 שעות, eladts כתב:

 

האם כשרכב בנזין עולה באש, שהסיכוי לזה יותר גדול, הוא לא יכול לשרוף דירה של מישהו? פה לא מדובר על ביטוח לרכב אלא לעמדת טעינה. עמדת טעינה AC היא בסך הכל שקע חשמלי עם מספר מנגנוני הגנה ובקרה.

 

בעקרון אני מסכים, אבל כבר שמעתי על עמדת טעינה שנשרפה (בבית פרטי, כנראה תשתית לא מתאימה להבנתי)

פורסם (נערך)

אם כבר יש לך ביטוח דירה, שווה לבדוק מול הפניקס סמארט. אצלי למשל העמדת טעינה כבר נכללה בפוליסה וזה יצא הרבה יותר משתלם מלעשות ביטוח נפרד רק לזה. נראה שהיום זה אחד הפתרונות היותר משתלמים ביחס למה שמקבלים, אז הייתי בודק מולם לפני שסוגר משהו יקר.

עריכה אחרונה על ידי האסף
  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)
לפני כשעה, ברווז כתב:

יותר חשוב לדעתי לשים את המדבקה הזו על החשמליים, זו צרה יותר גדולה אם הם מעשנים

אם אוטובוס חשמלי מעשן כבר לא יעזור להתקשר לאף אחד.

זה לא מוקד של תגובה מיידית, אני מניח שהם פותחים קריאת שירות לאוטובוס

עריכה אחרונה על ידי אלעדית
  • מצחיק 1
פורסם
בתאריך 19.5.2026 בשעה 10:16, האסף כתב:

אם כבר יש לך ביטוח דירה, שווה לבדוק מול הפניקס סמארט. אצלי למשל העמדת טעינה כבר נכללה בפוליסה וזה יצא הרבה יותר משתלם מלעשות ביטוח נפרד רק לזה. נראה שהיום זה אחד הפתרונות היותר משתלמים ביחס למה שמקבלים, אז הייתי בודק מולם לפני שסוגר משהו יקר.

בדיוק. בדוק אפשרות של הגדלת כיסוי צד ג' במסגרת ביטוח הדירה שלך. לכל היותר, באם חברת הניהול תתעקש, אתה יכול לצרפה כמוטב בפוליסה רק לכיסוי זה.

פורסם (נערך)
בתאריך 18.5.2026 בשעה 18:51, eladts כתב:

 

האם כשרכב בנזין עולה באש, שהסיכוי לזה יותר גדול, הוא לא יכול לשרוף דירה של מישהו? פה לא מדובר על ביטוח לרכב אלא לעמדת טעינה. עמדת טעינה AC היא בסך הכל שקע חשמלי עם מספר מנגנוני הגנה ובקרה.

עזוב רכב בכלל. בוילר צורך חשמל למשך שעות ב-2.5 קילווט, נמצא יותר קרוב לדירה של השכנים מרכב בחניה, התצרוכת שלו באותו סדר גודל של עמדה, ולא שמעתי שיש דרישה לבטח בוילרים בביטוח מיוחד. כנ״ל מזגנים גדולים, תנורים וכו׳.
גם לא שמעתי בחו״ל על ביטוח שריפה ייעודי לעמדות טעינה, לא באירופה ולא בארה״ב. ניראה לי שזה ישראבלוף ישראלי.

ניראה לי שמה שקרה זה שאיזשהו עו״ד שלא מבין בחשמל הוסיף פיסקה סטנדרטית מחוזה אחר, ואז פתאום נוצר יש מאין צורך בביטוח.
נזק למבנה כתוצאה משריפה אמור להיות מכוסה בביטוח מבנה סטנדרטי שכולל שריפה.
 

עריכה אחרונה על ידי PinkDolphin
פורסם
בתאריך 18.5.2026 בשעה 05:42, פריג'י כתב:

ספרינקלרים בחניון לא עוזרים כשהרכב מונע בסוללת ליתיום

 

לא עבור הרכב עצמו, אבל בהחלט עבור כל מה שמסביב. 

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...