Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

אמנם קצת הרבה אחרי תקופתי בכדי לזכור את הרכב הזה, אבל אהבתי את הסיפור.

אגב, בעברית אם אני זוכר טוב תרגמו את זה לנמ"ע - נקודה מתה עליונה ולנמ"ת - נקודה מתה תחתונה בהתאמה.

  • אהבתי 1
פורסם
בתאריך 1.2.2026 בשעה 22:51, rashkana1 כתב:

רמקולים של פיוניר עם טוויטר מובנה, וחירבנו ביחד את מגש תא המטען עם חורים אובליים

גם אני עשיתי את זה בלפחות 3 מכוניות! הייתי בטוח שזאת הדרך היחידה לסאונד טוב.

6x9 קראו לזה.

שיא השיכלול היה להתקין תקע בקצה של המדף, ככה שיכולת עדיין לשלוף את המגש לצורך הובלות ולנתק את הרמקולים בנוחות.

  • אהבתי 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם (נערך)
בתאריך 1.2.2026 בשעה 22:51, rashkana1 כתב:

האמת? אני לא זוכר מתי בפעם האחרונה ראיתי בארץ אוסטין מיני מטרו MG.

ואני לא זוכר בכלל שהביאו אותה לארץ בגרסא של MG , רק תחת רובר ואוסטין.

האגדה מספרת שהיה לה 70 כ"ס על 800 קילו. ממש חיה רעה. כמעט 10 שניות מאפס למאה. (לא שזה מה שקובע בחיים אבל בכל זאת).

אוסטין-רובר  מטרו הייתה בשנת 1988 הסופרמיני הכי זולה בארץ.

אבא שלי שקל את הקנייה שלה. בסוף החליט ללכת על הרנו5

תודה אבא. נוח בשלום.

 

(*) לימים כאשר החלטתי לעבור מדו-גלגל ל 4 ,

פיציתי את בריטיש ליילנד, בכך שרכשתי את ה"אמא" של המטרו, מינימיינור המקורית.

לא חדשה כמובן, אחת שנת 78' תחת השם של אוסטין.

וזאת שהחליפה אותה, שנת 83' תחת השם רובר.

שתייהן היו בנות 14 בזמן הרכישה.

סיפקו הרבה לימוד ועבודה. (נהיגה ומכונאות)

עריכה אחרונה על ידי IsraCar
פורסם
לפני 10 שעות, IsraCar כתב:

ואני לא זוכר בכלל שהביאו אותה לארץ בגרסא של MG , רק תחת רובר ואוסטין.

הוא נבחנה בגיליון "אוטו" בתחילת שנות ב 90, יש לי את הגיליון הזה. אבל אז הם לפעמים בחנו מכוניות שלא מיובאות ביבוא סדיר אז ה לא אומר הרבה.

 

 

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

פרק שני

BDC – Bottom Dead Center

המצב שבו הבוכנה בתחתית הצילינדר.

 Audi R8

יש רגע כזה שאתה מבין שמה שחשבת שאתה מבין, זה שאתה בעצם לא מבין כלום.

יוצאים ממינכן על A95 דרומה.

ליד גארמיש‑פרטנקירכן נגמרת האוטובאן, והכביש נהיה אלפיני.

נכנסים לאוסטריה ומתחברים ל‑A13, Brenner Autobahn.

חוצים את האלפים דרך מעבר ברנר (Brennerpass).

בצד האיטלקי זה כבר A22, Autostrada del.

 

מאחורי מינכן, לפני המעבר.

מימין האישה, ובגב ה‑V8 נושם.

המחוג מטפס ל‑7000 סל״ד, קלאץ׳, הילוך חמישי, גז, ובום.

היא צועקת: “אני מרגישה את זה בבטן!”

ואני חושב לעצמי שכל מה שצריך זה רגע אחד כשהכול נטען קדימה והאוטו מסרב לשחרר כדי להבין שכל מה שחשבתי שאני מבין על כוח, מהירות ואחיזה בעצם לא הבנתי כלל.

 

הכביש נפתח קדימה כאילו מישהו סידר את העולם במיוחד לרגע הזה. מכוניות זזות הצידה בלי דרמה, רק הסכמה שקטה בין נהגים, במהירויות שלא משאירות מקום להסברים.

אנחנו בדרך לסימונה, לארוחה במסעדה שאמא אמרה לי שאבא כל כך אהב. עוד מעט ניפגש עם אדון מ׳ וגברת פ׳, נאכל פסטה, ונמהר, נמהר חזרה ל‑R8. איזה יום שמש מושלם.

 

נשבע שבעולם התצוגה הראשי של אודי, הבחור שמסר לנו על הרכב לבש כפפות לבנות, כאילו מדובר ביצירת אמנות ולא במכונית. אני לא אשכח את המבטים שהאנשים המנומסים הגניבו אליה. איזה רכב יפה זו R8.

 

היא הייתה בעיניי כל כך מודרנית, וגם היום היא כל כך מדויקת. אומרים שהידנית עם V8 יותר נחשקת מהאחות הגדולה, V10, ובצדק. מבחינתי, רק הכלוב הכסוף של ידית ההילוכים מנצח.

בלילה אני זוכר שהייתי יורד לחניה התת‑קרקעית, לראות אותה, לבדוק משהו. אני לא יודע מה בדיוק, או אולי לנסות להבין למה לא הבנתי כלום.

קראתי פעם ראיון עם רוב דיקינסון, המייסד והבעלים של Singer, שאמר שאחד הדברים הכי חשובים ברכב זה היציבה. היחס בין גודל הגלגל, לרוחב ולגובה של הרכב.

ומהרגע שאתה רואה את ה‑R8, זה כל כך ברור על מה הוא מדבר. המעצבים באינגולשטאדט עשו עבודה מצוינת. אומנם החלק האחורי כבד, אבל זה לא מונע מהרכב להיראות כאילו היא כבר מזנקת קדימה, גם כשהיא עומדת במקום.

 

כנראה שגם אני לא היחדי שלא מבין הכל כי מה שנראה ב‑2006 כמאופק מדי, נתפס היום כעל‑זמני ומדויק

20260219_192631.jpg

Screenshot_20260219_131746_Instagram.jpg

Screenshot_20260219_135424_Outlook.jpg

Screenshot_20260219_131730_Instagram.jpg

Screenshot_20260219_135516_Outlook.jpg

  • אהבתי 8

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...