Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טסלה במחיר של סינית מקבילה ?


פוסטים מומלצים

פורסם
לפני שעתיים, elielectric כתב:

פשוט חוסר הבנה כלכלית בסיסית אתה מגחיך את עצמך.

 

לפני שעתיים, elielectric כתב:

נדרש להסביר שוב ושוב כמו לילדים בגן.

 

 

תשמע, אני לא מכיר אותך משום מקום, ויכול להיות שבחיים "האמיתיים" כשאתה לא מתחבא מאחורי מקלדת, אתה איש נעים הליכות.

 

כאן, יצאת גס רוח, וגם לא חכם במיוחד.

 

לגופו של עניין, מר "מבין בכלכלה", ניסו להסביר לך בשלל דרכים את הטעות החשבונאית שלך. אני אנסה מהזווית שלי  רק כדי שאיציק יוכל לצחוק עלי אחר כך בווצאפ על כך שגם אני נסחפתי למדמנה הזאת.

 

במילים פשוטות:

 

אתה מפחית את ההטבה בגין עלות המימון ממחיר הרכב, סבבה.

 

אבל בשביל להתייחס לרכיב הזה, אתה צריך קודם *להוסיף* את עלות המימון למחיר הרכב, ואז משם *להפחית* בחזרה, כי זאת משמעות ההטבה, נכון?

 

מחיר הרכב לפני המבצע + עלות מימון - שווי ההטבה = הסך לתשלום.

 

147 - זה לא יוצא בשום צורה שהיא

 

לפני שעתיים, elielectric כתב:

לקהל הצופים אני מתנצל מראש

 

(-:

  • אהבתי 3
ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

פורסם
לפני שעתיים, elielectric כתב:

 

לא ענית על השאלה , האם כפי שכתבת אתה לוביסט של תוצרת סין ?

האם אתה מקבל שכר על הפעילות הזו ?

 

עיוני אני מתנייד בראב 4 מליסינג , מה לי ולטסלה ...

פורסם (נערך)
לפני 13 שעות, מלטבשי כתב:

רגע, אולי הוא צודק...?

אם אני בא עם 147,000 אלף שקל, אני יוצא עם רכב? אם כן, אחלה עסקה.

 

אבל,

אם לא - תפסיק לפמפם את השטות הזו.

 

אגב, גם בטסלה, הלוואה ללא ריבית. גם שם מורידים את ערך ההטבה מהמחירון? 

 

 

 

 

אם אתה בא לסוכנות של כל רכב אחר חשמלי שנמכר ב- 147,000 ₪ אתה יוצא עם הרכב וסיימת את ההוצאות עליו?

 

ריבית לא תשלם על הלוואה או תפסיד על כסף שיש לך? עמדת טעינת לא תקנה? טעינה ציבורית לא תטעין?

 

למה ברכב אחר אתה לא מזדעק ש- 147,000 ₪ זה לא באמת 147,000 ₪ שתוציא?

 

בטסלה הלוואה ללא ריבית אבל צמודה למדד, אלה הלוואות שלא נהוגות בשוק הרכב שהם על בסיס הפריים ולא צמודות למדד.

 

הכל תלוי מה הצפי לעליית המדד ויש להשוות את שיעור עליית המדד לשיעור הריבית בהלוואת פריים.

 

כרגע לעומת הלוואת פריים שיעור המדד הצפוי נמוך יותר ויש בהטבה זו שווי מסוים שניתן לשקלל ולהפחית ממחיר המחירון של הטסלה במידה ואתה משווה למחיר מחירון נטו של רכב אחר בלי להוסיף גם לו עלויות מימון או אובדן תשואה על כסף שלך.

 

גם שווי הטבת הריבית שמקבלים באיון משוקלל נכון לריבית הפריים הקיימת היום. הפריים זה ריבית בנק ישראל פלוס 1.5 אחוז ובהלוואות יש כאמור תוספת נוספת שנעה היום בין 0.6 אחוז ולמעלה מכך. ריבית בנק ישראל בתהליך ירידה לכן צפוי ששווי ריבית ממוצעת על הלוואה כזאת בכל תקופת ההלוואה תהיה נמוכה יותר ולכן שווי הטבת הריבית בעסקת האיון יהיה בפועל נמוך יותר קצת מ- 8,600 ש"ח שציינתי (ובדוגמה של ריבית של פריים פלוס 1 אחוז).

 

אתם צריכים להבין שמחיר מחירון של רכב מסוים הוא בפועל גבוה הרבה יותר ממה שנראה ולכן שאתם רואים מחיר של רכב זה ממש לא סוף העלויות הישירות הנוגעות לעסקת הרכישה.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי elielectric
פורסם (נערך)
לפני 7 שעות, elielectric כתב:

ריבית לא תשלם על הלוואה או תפסיד על כסף שיש לך? עמדת טעינת לא תקנה? טעינה ציבורית לא תטעין?

- קניתי במזומן שחסכתי, מפסיד עליו 3% ריבית שנתית נטו (מק"מ), אני לא משקיע חסכונות שלי במניות בגלל הסיכון.

כדי להרוויח 10% שנתית על הכסף שלך, לאורך זמן, אתה צריך להיות אשף פיננסי כמו וואורן באפט.

אבל אני בחיים לא הייתי לוקח מימון כדי לקנות רכב פרטי. מה תעשה אם תאבד עבודה? איך תשלם גם על שכירות, אוכל וגם הלווה על הרכב?

הייתי מתאפק או קונה רכב משומש ללא מימון. 

- עמדת טעינה לא קניתי, קיבלתי עמדה במתנה מסוכנות רכב, כולל התקנה, אבל לא השתמשתי בה כי יש לנו ספק טעינה בלעדי בבניין שהוא גם מספק עמדה משלו גם בחינם, אבל החשמל יוצא יותר יקר, אין בררה כי ועד בית לא מאשר ספק אחר או חיבור עצמי.

- עד היום הרכב בן שנתיים, 30 אלף ק"מ, ולא הטענתי בעמדה ציבורית עף פעם, מטעין רק בבית, בלילה לפי תעריף תעו"ז מוזל של חה"ח.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

פורסם (נערך)
לפני 7 שעות, EvGriga כתב:

קניתי במזומן שחסכתי, מפסיד עליו 3% ריבית שנתית נטו (מק"מ), אני לא משקיע חסכונות שלי במניות בגלל הסיכון.

 

ואתה יודע כמה ריבית הפסדת על 80,000 ₪ ששילמת במזומן על הרכב והוצאת מהמק"מ של 3 אחוז בשנה למשך 3 שנים?

 

בדיוק 7,418 ₪.

 

באיון קיבלת 80,000 ₪ במתנה לשלוש שנים ככה שלא היית צריך להשתמש בכסף שלך שהיה במק"מ  ויכלת להמשיך ולחסוך אותו במק"מ הנ"ל.

 

 אז אתה לא צריך להפחית 7,418 ₪ ממחיר המחירון של האיון יחסית למחיר שאתה שילמת על הרכב שלך? כמובן שכן.

 

לחילופין אפשר להשאיר את מחיר המחירון של האיון כפי שהוא ולא לבצע הפחתה ממנו אבל אז צריך להוסיף למחיר הרכב שאתה קנית 7,418 ₪ שכן זאת עלות נוספת שאתה שילמת על רכבך בפועל.

 

 

לפני 7 שעות, EvGriga כתב:

עמדת טעינה לא קניתי, קיבלתי עמדה במתנה מסוכנות רכב, כולל התקנה

 

בסדר גם אתה קיבלת הטבה לא רק באיון מקבלים הטבות.

 

אם היית צריך את ההטבה והיית משווה את עלות רכישת הרכב שלך לעומת רכישת רכב אחר חשמלי שבו לא היית מקבל את ההטבה הנ"ל והיית צריך לרכוש עמדת טעינה בעצמך בנוסף למחיר הרכב:

 

אז או שהיית משווה את מחיר המחירון של הרכב שלך בהפחתה של 4,000 ₪ (נניח שזה שווי ההטבה של עמדה פלוס התקנה) לעומת מחיר מחירון של רכב חשמלי אחר.

 

או שהיית משווה את מחיר המחירון שלך ומוסיף למחיר הרכב האחר 4,000 ₪.

 

אם בסוף אתה לא משתמש בעמדת הטעינה אז אולי יכלת מלכתחילה לקבל זיכוי מהיבואן ממנו רכשת את הרכב.

 

אם לא תשתמש בטעינה ציבורית אז ההטבה שלך היתה קטנה ב- 800 ₪ זה נכון (אולי אפשר לקבל זיכוי גם על כך).

 

 

לפני 7 שעות, EvGriga כתב:

כדי להרוויח 10% שנתית על הכסף שלך, לאורך זמן, אתה צריך להיות אשף פיננסי כמו וואורן באפט

 

לא קשור לתחום הרכב אבל מספיק שהיית משקיע בתעודת סל עוקבת אס אנד פי או אפילו מדד ת"א 125 וכו' והיית מרוויח כך ואף יותר מכך.

 

 

עריכה אחרונה על ידי elielectric
פורסם (נערך)
לפני 14 שעות, elielectric כתב:

לא קשור לתחום הרכב אבל מספיק שהיית משקיע בתעודת סל עוקבת אס אנד פי או אפילו מדד ת"א 125 וכו' והיית מרוויח כך ואף יותר מכך.

אם הייתי יודע את העתיד. אין בעיה לדעת את העבר. מדדי המניות יכולים גם להתרסק. כמו שכתבתי - הסיכון גבוה מדי בשבילי.

אבל מה זה משנה, קיבלתה הנחה של 10 אלף שקל. אבל כל רכב סיני חשמלי מאבד יותר מ 50% מערך שלו תוך 3 שנים, עוד לפני שתספיק להחזיר את ההלווה כבר הפסדת 70-80 אלף שקל על ערך הרכב. בגלל שלקחתה הלווה יכול להיות מצב שתחוייב למכור את הרכב אם לא תעמוד בתשלומים, ז"א סיכון של ממש לאבד את הערך הזה לא רק על הנייר.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga
  • אהבתי 1

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

פורסם (נערך)

יבואנים של סיניות חשמליות נמצעים היום במחלחמת מחירים, לכן 150 אלף שקל זה מחיר חדש לקרוסאובר סיני חשמלי בינוני, דוגמת דיפאל S05 ב-149,990 ש"ח ללא הנחות. אם יבואן כלשהו מפרסם מחירון 165 אלף ונותן הטבות בשווי של 15 אלף שקל - למעשה הוא רק משווה את מחיר לאחרים, אין פה יתרון כלשהו מבחינת המחיר ועדיף לקנות ב-150 ללא הטבות והתניות.

איון V בכלל נחות מדיפאל S05 מבחינת תכנית - הנעה קדמית, מתלה אחורי מוט פיתול, מנוע חלש יותר, משקל גבוה יותר בכ-200 ק"ג ומהירות מקסימלית 160 קמ"ש במקום 180 קמ"ש לדיפאל S05.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

פורסם (נערך)
לפני 15 שעות, elielectric כתב:

ואתה יודע כמה ריבית הפסדת על 80,000 ₪ ששילמת במזומן על הרכב והוצאת מהמק"מ של 3 אחוז בשנה למשך 3 שנים?

אז ההטבות שלהם שוות "אולי ובתנאי" 7.5 אלף + 4 אלף = 11.5 אלף ולא 20 אלף כמו שהם טוענים.

עלות רכב אחרי הטבות כ-155 אלף לרכב נחות במקום מחיר ישר של 150 לדיפאל S05. איפה פה עסקה משתלמת יותר?

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

פורסם

קודם כל לגבי מחיר האיון זה מה שאני מנסה להגיד כאן כל הזמן, שבפועל האיון נמכרת בערך במחיר של 147,000 ₪ במסגרת המבצע ולאנשים היה קשה להבין את זה.

 

דבר שני תיאורטית עדיף לרכוש את האיון בהנחה מאשר לרכוש את הדיפאל בלי הנחה, אפילו שהמחיר שתשלם יהיה בפועל זהה, כי כשתבוא למכור מחיר המחירון של האיון יהיה גבוה יותר.

 

לצורך העניין תחשב אפילו ירידת ערך של 50 אחוז לאחר 3 שנים, אז מחיר המחירון של האיון יהיה 83,500 ₪ ושח הדיפאל יהיה רק 75,000 ₪.

 

פורסם (נערך)

אז תגיד "עלות הרכב אחרי הטבות", לא "מחיר הרכב". כי מחיר הרכב הוא 167 אש"ח

 

לפני 5 דקות, elielectric כתב:

כי כשתבוא למכור מחיר המחירון של האיון יהיה גבוה יותר.

אל תצחיק את האנשים. רכב נחות לא צפי לעלות יותר מרכב טוב יותר רק בגלל משחקי מחיר מחירון של יבואן.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

פורסם (נערך)

לגבי שווי ההטבות של האיון, היבואן נותן:

 

הנחה של 8,000 ₪ ממש.

 

הלוואה בסך של 80,000 ₪ ללא ריבית והצמדה.

 

עמדת טעינה בחינם.

 

טעינה ציבורית בחינם בשווי 800 ₪.

 

עכשיו לך ההלוואה הזאת שווה רק כ- 7,500 ₪.

 

כמו כן טעינה ציבורית ועמדת טעינה אתה לא צריך.

 

אז ההטבות במקרה הספיציפי שלך נמוכות יותר בכ- 4,000 ₪ וסה"כ כ- 16,000 ₪.

 

לי ההלוואה הזאת שווה 120,000 ₪, למה כי בשנה האחרונה עשיתי כ- 150 אחוז על הכסף שלי בהשקעות (בלי כוונה להוציא את העיניים לאף אחד כאן ממילא אף אחד לא יודע מי אני ואין לי סיבה להפריך סתם דברים אלא עובדתית). כלומר 80,000 ₪ של ההלוואה הזאת שהייתי מקבל הייתי הופך ל- 200,000 ₪ לפי אותו סדר גודל.

 

זה לא שכל שנה אני עושה ככה אבל ספיציפית השנה.

 

תלוי במה אתה משקיע.

עריכה אחרונה על ידי elielectric
פורסם (נערך)

אתה שוב מתבלבל בין עבר לעתיד. איך אתה יודע שבשנה הבא השקע שלך לא תפסיד לך 50%? זה אופי של שוק המניות.

ועוד יותר גרוע אם אתה מתעסק באופציות, לפי התשואות שכתבתה, גם יכול לרדת ל 0.

אם אתה כזה בטוח בכישורים שלך - תקח עוד הלוואות, תשקיע יותר ותרוויח יותר (או שתפסיד את המכנסיים), אין לזה קשר לעלות הרכב.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga
  • אהבתי 2

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...