Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טסלה במחיר של סינית מקבילה ?


פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
לפני שעה, EvGriga כתב:

 

איון V בכלל נחות מדיפאל S05 מבחינת תכנית - הנעה קדמית, מתלה אחורי מוט פיתול, מנוע חלש יותר, משקל גבוה יותר בכ-200 ק"ג ומהירות מקסימלית 160 קמ"ש במקום 180 קמ"ש לדיפאל S05.

 

 

עכשיו לגבי הדיפאל s05 זה הרכב שעמד כהשוואה לאיון v.

 

אבל אחרי בדיקה רחבה החלטנו שהאיון הוא הרכב העדיף (הרכב לא בשבילי אלט בשביל קרובת משפחה).

 

ולמה?

 

קודם כל סוללה גדולה יותר משמעותית ווטווח נסיעה גדול יותר (וטווח הנסיעה של הדיפאל יחסית לגודל הסוללה נראה אופטימי מדי).

 

נכון מתלה אחורי מסוג מוט פיתול באיון והנעה קדמית ובדיפאל מתלה רב חיבורי נדמה לי והנעה אחורית.

 

אבל בפועל במבחנים שעשו להם (גם מבחנים השוואתיים שראיתי מקולומביה ותאילנד) נמצא כי האיון נוחה יותר ומתנהגת טוב יותר והדיפאל ככה ככה.

 

כמו כן לגבי מרווח פנימי לדיפאל בסיס גלגלים גדול יותר משמעותית מהאיון אבל נחש מי מרווחת יותר? האיון משמעותית מרווחת יותר.

 

לגבי ביצועים בפועל הם דומים ונתוני ההספק של הדיפאל שבארץ הם כ- 280 כ"ס במדינות אחרות הם רק 230 כ"ס והביצועים נשארו זהים לישראל. אז זה נראה לי נתון תמוה של ההספק של  דיפאל לשוק בישראל.

 

לגבי תא המטען האחורי בהסתכלות בעיניים הם נראים די דומה ולאיון יש תא ייעודי לגלגל רזרבי גם. לדיפאל יש יתרון של תא מטען קדמי. גלגל רזרבי חשוב לנו יותר.

 

עכשיו האיון נמכרת במחיר דומה לדיפאל ברמת האבזור הנמוכה. רמת האבזור הגבוהה של הדיפאל עולה כבר 160,000 ₪ שהיא יקרה יותר מהדיפאל במבצע הזה.

 

מה שכן הדיפאל יפה יותר בעיניי ובפני רוכשת הרכב, את זה היא נאלצה לבלוע 🤣

 

 

לפני 35 דקות, EvGriga כתב:

אם אתה כזה בטוח בכישורים שלך - תקח עוד הלוואות, תשקיע יותר ותרוויח יותר (או שתפסיד את המכנסיים), אין לזה קשר לעלות הרכב

 

אני אכן לוקח כל הלוואה שנותנים לי ובוודאי שהלוואות בלי ריבית והצמדה כולל הלוואת משכנתה גדולה יותר ממה שאני צריך 😂 והכל מושקע כי אני מרוויח יותר על הכסף הזה.

 

אבל עזוב זה לא לבעלי לב חלש ולא לפורום הזה.

 

זאת סתם דוגמה אישית.

 

בכלל למרות מה שאני עושה עם ההשקעות תתפלא אבל אני חושב שכסף זה לא דבר חשוב בחיים, מספיק רמה ממוצעת שלו. בסופו של דבר אתה נהנה מחיי משפחה וחברה ומהבילויים הקטנים. רכבים, בית גדול לא חשובים, טיולים לחו"ל מספיק פעם פעמיים בשנה, לפחות לי. 

 

אבל לא לקחת הלוואה ללא ריבית והצמדה ולהשקיע את הכסף לפחות בהשקעה בטוחה כמו תוכנית חסכון או פקדון או מק"מ זה טמטום.

 

כמובן ככל שיש לך יכולת החזר חודשית מתאימה, עבודה יציבה וכו'.

עריכה אחרונה על ידי elielectric
  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

צהריים טובים,
אחרי שהדגם המוזל הושק באתר- מסקרן אותי לדעת מדוע המחיר לפני מיסים לרכב עומד על כ138000 בעוד המחיר של הדגם הינו $36,990?
 

Peugeot 508 2019 1.6L 180 HP - כי ליקראת משבר גיל ה40 רציתי להחזיר את הריגוש לחיים בכל התנעה 🙃

פורסם

ברור לכולם שהטסלה המוזלת הולכת לעשות לקטגוריה שלה מה שעשתה הקורולה המוזלת.

  • רעיון טוב! 1
קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם
בתאריך 9.1.2026 בשעה 23:20, itsik170 כתב:

ברור לכולם שהטסלה המוזלת הולכת לעשות לקטגוריה שלה מה שעשתה הקורולה המוזלת.

לא בדיוק ...

ב 195K אין פה שום הצעת ערך , המחיר יקר לדגם אשר אמור להתחרות מול הסיניות המקבילות וככל הנראה לא יביא בשורה חדשה בשוק.

במחיר של 185K טסלה הייתה מפרקת את השוק לחלוטין ויוצרת תחרות אמיתית מול סיניות שכבר חצו את ה 200 מלמעלה.

פורסם (נערך)
לפני כשעה, 3n כתב:

לא בדיוק ...

ב 195K אין פה שום הצעת ערך , המחיר יקר לדגם אשר אמור להתחרות מול הסיניות המקבילות וככל הנראה לא יביא בשורה חדשה בשוק.

במחיר של 185K טסלה הייתה מפרקת את השוק לחלוטין ויוצרת תחרות אמיתית מול סיניות שכבר חצו את ה 200 מלמעלה.

 

 

המחיר של דגם הסטנדרט ללא אגרת רישוי, כמו שנהוג להציג מחירים של רכבים חדשים, הוא 191,592 ₪

 

כבר יותר קרוב ל- 185 אלף ₪, אבל גם ב- 185,000 ₪ לדעתי היא לא הייתה מפרקת את השוק.

 

הבעיה בדגם הזה שהוא סדאן נמוך, זה קטגורייה מתה, היחידה שמוכרת משהו וגם לא הרבה זה המודל 3 וגם רק בגלל שהמותג טסלה מושך גרעין לקוחות מסוים שמוכן להתפשר במבנה הרכב בגלל שזה טסלה (וקומץ לקוחות צעירים שמעדיפים באמת את מבנה הרכב הזה).

 

המתחרים של המודל 3 זה אקספנג p7 (בארץ נמכר עדיין הדגם הישן, בחו"ל הוצג דגם חדש), byd סיל (וגם כאן בישראל נמכר דגם מיושן, בסין נמכר דגם משופר בהרבה) ויונדאי איוניק 6 שלא מוכרים כמעט כלום.

 

המתחרים האמיתיים של המודל 3 זה קרוסאוברים סיניים בטווח מחירים רחב.

 

נגד מבנה הקרוסאובר קשה להתחרות כי שם הביקוש.

 

עדיין אני מעריך שהמודל 3 תעלה במספר המכירות מ- 2,000 רכבים בשנת 2025 ליותר מכך, שוב בגלל המותג טסלה ומחיר כניסה אטרקטיבי כדי להכנס למשפחת טסלה ולא בגלל שיש פתאום ביקוש לרכב סדאן נמוך. כמה יותר היא תמכור לא יודע, מעריך שלפחות פי שניים.

 

לגופו של עניין ספיציפית במודל 3 סטנדרט הפשרה לעומת דגם מודל 3 הקודם עם מנוע אחורי שירד מההיצע לא גדול.

 

ראו סרטון שמסביר את ההבדלים:

 

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי elielectric
פורסם

ההבדל בין הדגם סטנדרט ל RWD אפילו פחות משמעותי ממה שמוצג בסירטון ששם השוו בין הדגמים הנמכרים בארה"ב בעוד שלישראל הגיע דגם הסטנדרט האירופאי שיותר מצוייד מהאמריקאי, כלומר ההבדל בסוף בישראל הוא פחות משמעותי בין הדגמים סטנדרט ו RWD הקודם. 

פורסם (נערך)

בעצם יש שינויים כן מהותיים:

 

הבולמים וגג הזכוכית וחלונות הדלתות הם של המודל 3 הישנה והביקורת עליה היא שנוחות הנסיעה ובידוד הרעשים לא טובים.

 

(לא שזה שינה בתקופה ההיא מגרעין אוהבי טסלה לטעון שמדובר ברכב מושלם כפי שטענו גם כלפי מודל y. פתאום כששיפרו את שני הרכבים הללו בתחומים הללו במסגרת מתיחות הפנים שהם עברו, התגלה כרעם ביום בהיר שיש מה לשפר ברכבים מושלמים 😅).

עריכה אחרונה על ידי elielectric
פורסם

העם קיים רכב מושלם? מי שאומר זאת משקר לעצמו ולאחרים, תמיד יש פשרות כאלה ואחרות.

היתרון של הדגם המוזל הוא יתרון כספי בלבד, עם תרצו הגרסא החדשה היא מאין גירסאת ליסינג ערומה, כמובן זה לא אומר שהרכב כבר לא שווה את המחיר אבל גם ככה,כל מי שמוציא כ-200K על רכב מזומן/הלוואה שיעשה שיעורי בית ויבדוק מה מתאים לו. 

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 12 שעות, 3n כתב:

לא בדיוק ...

ב 195K אין פה שום הצעת ערך , המחיר יקר לדגם אשר אמור להתחרות מול הסיניות המקבילות וככל הנראה לא יביא בשורה חדשה בשוק.

במחיר של 185K טסלה הייתה מפרקת את השוק לחלוטין ויוצרת תחרות אמיתית מול סיניות שכבר חצו את ה 200 מלמעלה.

 

ועדין המודל 3 מתחילה יותר נמוך מאקספנג p7, אורה 07 ו-BYD סיל.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם
לפני 9 שעות, itsik170 כתב:

 

ועדין המודל 3 מתחילה יותר נמוך מאקספנג p7, אורה 07 ו-BYD סיל.

האורה 07 אינה ראויה למאכל אדם, מדובר ביבואן שלגמרי לא מבין את מיצובו של המותג שלו בשוק ורוב המכירות שלו הם במסלולי יד 2 בהנחות עומק.

האקספנג תומחרה ישירות מול הטסלה, בחזירות די גדולה מצד היבואן , מניח שבטווח של מספר שבועות הקרובים היבואן או שיצא במצבע מכירות ואו יארגן דגם ברמת גימור נוספת על מנת לייצר תחרות לטסלה, מכל מקום אני עדין חושב שה 3 הייתה צריכה להיות מתומחרת ברמות של 185K כדי לתת פייט לליפמוטור \ טיגו7 \ אומודה ויתר השיכפולים הסינים, יש מספיק אנשים אשר יעדיפו טסלה נמוכה על סיני מוגבהה.

ממתין לראות את מחירי Y המקבילה ל 3 הזו , שם התחרות האמיתית בשוק , נקווה להפתעות טובות מצד טסלה.

פורסם
בתאריך 11.1.2026 בשעה 15:33, viper83 כתב:

העם קיים רכב מושלם? 

G-class לפני מתיחת הפנים האחרונה.

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

פורסם
בתאריך 11.1.2026 בשעה 15:33, viper83 כתב:

העם קיים רכב מושלם? מי שאומר זאת משקר לעצמו ולאחרים, תמיד יש פשרות כאלה ואחרות.

ייתכן ויש לקסוס כלשהי, חדשה, שהיא מושלמת. אבל המחיר לא זול.

ז"א גם מנוע מושלם, גם נוחות מושלמת, גם נראות, הכל.

פורסם
לפני 3 שעות, borsood כתב:

G-class לפני מתיחת הפנים האחרונה.

יש לך את הממון לכזה רכב?לכמה מהאוכלוסיה יש ממון או רצון לכזה רכב? 

לפני 3 שעות, גולדן191 כתב:

ייתכן ויש לקסוס כלשהי, חדשה, שהיא מושלמת. אבל המחיר לא זול.

ז"א גם מנוע מושלם, גם נוחות מושלמת, גם נראות, הכל.

כמו שרשמתי למעלה, מחיר קנייה ואחזקה זה חלק מההגדרה רכב מושלם.

חיזוק טוב למה שרשמתי.  

  • אהבתי 1
פורסם

אז מה השאלה  בעצם? איזה רכב הכי VFM במחיר עד 79,999 למשפחה בת 7 נפשות?

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

פורסם

בדיון המחיר 185/190/195 מה שזה לא יהיה, חשוב לקחת בחשבון לדעתי את המימון האטרקטיבי שמגיע עם הטסלה, חיסכון שיכול להגיע עד כדי עשרות אלפי שקלים וזה עוד לפני שמחשבים חיסכון בעלות הנסועה וכו׳.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...