Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טסלה במחיר של סינית מקבילה ?


פוסטים מומלצים

פורסם

זה דווקא מקרה קלאסי של - מה שעובד לא נוגעים.

לרכב יש צריכת אנרגיה מעולה, מניסיון עם המודל 3 שיש לי, הרכב מציג נתונים מאוד טובים גם מחוץ לעיר וגם אם לא נוהגים 100 קמ"ש כל הדרך.

 

זה יפה שיש סיניות שיש להן אולי טעינה מהירה של יותר מ-250KW, לרוב הסיניות אין. מה גם שאין לך איפה לנצל את זה בארץ ברוב עמדות הטעינה המהירות.

 

טסלה ממשיכה לעדכן, הרכב כל הזמן משתפר תוך כדי תנועה, אני לא צריך קודן ואיתוראן ושאר התקנות מקומיות שמכערות את הרכב ומעלות את הסיכוי לתקלות.

אף אחד לא קורא לי פעם בשנה או שנתיים לעשות כל מיני טיפולים מונפצים.

 

גם בסעיף הבטיחות, טסלה ממשיכה לקצור ציונים גבוהים במבחני הריסוק גם עבור הדגמים מתוחי הפנים כמו ההיילנד והג'וניפר.

 

אז למה לגעת במשהו שעובד ועובד טוב מאוד?

  • רעיון טוב! 3

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם (נערך)
לפני 21 שעות, elielectric כתב:

כי מי שקונה לפי עובדות ולא לפי ססמאות מבין שהסינים מציעים אחלה תמורה לכסף.

 

 טסלה הפסיקה להשקיע ברכבים שמיועדים למכירה ללקוחות, אתה רואה שהם לא מייצרים רכבים חדשים אלא רק מוצצים מה שאפשר מצי הרכבים הנוכחי, מתיחות פנים, גרסאות מוגדלות, גרסאות מופשטות, וכו'.

 

ציי הרכבים הנוכחי של טסלה שמיועד למכירה ללקוחות הוא האחרון שתראה.

 

טסלה בתוך זמן די קצר תייצר רק רכבים אוטונומיים להשכרה לפי עלות שימוש בפועל.

 

הסיניים בזמן הזה נותנים גז ומייצרים רכבים משופרים יותר ויותר למכירה ללקוחות וזה בא לידי ביטוי בביקוש גדול יותר אליהם.

 

בסוף עוד יצרנים יעברו להשכרת רכבים אוטונומיים וכל הדיונים על איזה רכב יותר טוב יהיו סיפור נשכח.

 

בעצם יהיו דיונים על איזה רכב כדי להזמין לנסיעות האוטונומיות האלה, רכב עם ג'קוזי בתוכו או רכב עם סרט חמישה מימדים בתוכו🤪

 

 

אני מתנצל על הבוטות אבל מדובר בקישקוש.
המתיחות פנים של מודל 3 ומודל Y שונות ב90 אחוז מהדגמים היוצאים.
כמעט ואין משהו שלא ננגע, החל משמשות ובידוד רעשים ועד סוללה, מתלים,החלק הויזואלי זה הדבר הכי קטן ששינו,זו לא מתיחת פנים, זה דגם חדש כמעט לגמרי.
זה שדגמים מסויימים של טסלה מיוצרים גם בסין זה לא אומר כלום.
השוק של טסלה טוב פי כמה וכמה מכל היצרניות הסיניות,לא סתם ב2024 מודל Y היה הרכב הכי נמכר בעולם(!) , שום יצרן סיני לא יגיע לזה גם עוד שנים רבות.
ספציפית בארץ לא הייתי קונה שום חשמלית מלבד טסלה,בטח לא יצרניות סיניות שבאות הולכות ואתה נשאר עם משקולת נייר בחניה.

 

  

לפני 6 שעות, elielectric כתב:

 

ירידת הערך המאסיבית וקושי למכור היא לכל הרכבים החשמליים מכל המינים והסוגים והיצרנים ולא רק הסינים, גם בעלי טסלה כותבים פה ושם פוסטים בפייסבוק שהם מנסים למכור כמה חודשים ואין אפילו טלפונים.

 

ואתן לך דוגמה אישית, קרובת משפחה שלי הזמינה בימים אלו gac aion v. במבצע הייטק זון יצא לה כ- 152,000 אלף ₪ אם משקללים את כל הטבות המבצע.

 

לפני שהיא העבירה את מלוא התשלום עלה לי רעיון לחפש יונדאי איוניק 5 משומשת.

 

 

אבל האיוניק זה רכב בן 3.5 שנים, האחריות עליו מסתיימת עוד שנה וחצי ועל הסוללה עוד 3.5 שנים ורעדו לי הביצים להמליץ לה להיות בעלים של רכב חשמלי שתסתיים לו האחריות.

 

 

 

 

מכרתי מודל Y בשעה.
הבן אדם השני שהתקשר גם בא לקנות, אחרי שעה המודעה ירדה מיד 2.
לונג ריינג' עם ק"מ ממוצע ויד ראשונה, שום דבר מיוחד ברכב, 7 אלף מתחת למחירון לעסקה זריזה, אני בקבוצות של טסלה, מי שמנסה למכור 10-20 מעל המחירון חי בסרט, ואלו האנשים שמתלוננים ולא מבינים שרכב זה לא השקעה.
בנוגע לGAC, היו רועדות לי הביצים יותר , להמליץ על רכב שימכר רק לציי רכב, אחרי 3 שנים אם היבוא עוד ימשיך כנראה יצטרכו לתרום אותו לבעלים הבאים , כי לקנות אף אחד לא יקנה.
 

עריכה אחרונה על ידי ArikC
  • אהבתי 5
  • רעיון טוב! 1

Bayerische Motoren Werke

Abarth 595

פורסם
לפני 23 שעות, elielectric כתב:

 

כ- 90 אחוז מרוכשי הרכבים החשמליים בישראל חושבים אחרת ממך. 

 

ואם תוריד את כמות המכירות של המודל y ותשאר רק עם כמות המכירות המדהימה של המודל 3 אז כבר תגיע ל- 90 ומשהו אחוז שחושבים אחרת ממך.

 

אז כן אתה צודק וכולם טועים.

 

כן הישראלים טיפשים.

 

בסדר.

 

נ.ב

 

טסלה גם מגיעה אלינו מסין.


בגדול כן אני צודק והם טועים. 

לקנות רכבים של מדינת אויב זה הזוי בעיני. 

ולא אני משתדל לא לקנות דברים שמיוצאים בסין. 

  • רעיון טוב! 2
פורסם

נכנסתי לאתר האיטלקי של טסלה לבדוק את המפרט של ה-3 סטנדרט. אכן הורידו כמה דברים, אבל לדעתי שומדבר אקוטי. אפשר לחיות יופי בלי מסך מאחורה, בלי תאורת אווירה, עם הגה מתכוונן ידנית ועם מושבים שעשויים רק בחלקם מסקאיי (סליחה עור טבעוני!). וכן, יש רדיו. אכן משהו מוזר בניסוח המפרט ממנו משתמע ממנו שהמראות ידניות אך סרטונים מראים שהכוונה לקיפול ידני בעוד המראות מתכווננות חשמלית. לדעתי הדגם הזה לכשיגיע יפגע קשות במחירי יד שניה של טסלה, כי אם ההפרש יהיה של 20-30 אחוז, אנשים יעדיפו חדש פחות מאובזר על פני רכב בן שנתיים.

  • מצחיק 1
  • מעניין 3
  • רעיון טוב! 1

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

פורסם
בתאריך 11.12.2025 בשעה 14:34, dorsht כתב:

זה יפה שיש סיניות שיש להן אולי טעינה מהירה של יותר מ-250KW, לרוב הסיניות אין. מה גם שאין לך איפה לנצל את זה בארץ ברוב עמדות הטעינה המהירות.

 +1

ספציפית לעניין מהירות הטענת ה 🔋🔋 🔋 - מדובר כאן *גם* בעניין של אג'נדה של היצרן.

 

בתחום "מקביל": סמסונג ואייפון (במכשירי הדגל הכי חדישים שלהם) עדיין לא עוברים טעינה בכבל של יותר מ 25W או הספק של *בערך* 50% טעינה ב 20-30 דקות (לסוללות של 3700-4000mAh) כאשר הם משתמשים בחלק מזמן בפרוטוקלים מהירים וחכמים לטעינה מהירה ויעילה יותר.

לעומת זאת, הסינים (שיומי-פוקו) מציעים טעינה של 100W - ויחד עם פרוטוקלים להאצת מהירות הטעינה הם מגיעים לטעינה מלאה של הסוללה (שימו 🧡 - לא 50% טעינה אלא טעינה מלאה !) , שהיא ב 50-60% יותר גדולה מסוללה של סמסונג\אייפון (6000-6200mAh),  ב-37 דקות !

אז מה, לסמסונג אין טכנולוגיה ? לאייפון גם אין ?

ברור שיש להם טכנולוגיה ויש להם יכולת - ואם היו רוצים היו מטעינים גם ב 200W, אבל הם משקיעים את עיקר הפיתוח שלהם במעבדים מתקדמים וחסכוניים ומשאירים את הטלפונים עם סוללות בגודל סביר (ומשקל סביר) וטעינה במהירות סבירה לצורך שמירה על אורך החיים של הסוללה. זאת האג'נדה שלהם, לא חוסר יכולת ולא חיסכון.

 

איציק

  • רעיון טוב! 1

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם (נערך)

הדגם בסיס החדש לא נמכר בארץ.

באירופה יש נפילה חזקה מאוד במכירות של טסלה, לכן כמענה לבעיה הם החליטו שווק דגם בסיס מוזל.

אם יחליטו למכור אותו בארץ, מי מבטיח שהמחיר יהיה 180 אלף?

לכל שוק טסלה תופרים מחיר שונה בהתאם לביקוש ויעדי מכירות.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

פורסם
Just now, EvGriga כתב:

באירופה יש נפילה חזקה מאוד במכירות של טסלה, לכן כמענה לבעיה הם החליטו שווק דגם בסיס מוזל.

 

בגלל המותגים הסיניים?

המותגים הסיניים נמכרים חזק באירופה, בארה"ב הם לא נמכרים כלל להבנתי (מרדיט)

פורסם (נערך)
בתאריך 8.12.2025 בשעה 15:09, viper83 כתב:

הפשטה של הרכב מאבדת את כל היופי בו

הדבר היחיד שבאמת חסר בטסלה מודל 3 סטנדרט, לאומת דגם פרמיום, זה בולמים חצי-אדפטיביים, גם ככה הרכב נוסע קשיח מדי. מושבים משולבי בד - זה עדיף בקייץ, מסך מאחורה מיותר, פס תאורה בסלון משתקף בשמשה ומפריע, חלונות עם זיגוג כפול מאחורה - זה נחמד, אבל לא ממש נחוץ.

גם עדיף עם היו מוותרים על גג פנורמי או לפחות מוסיפים כיסוי - זה לא מתאים לקייץ ישראלי.

היתרון הכי גדול שאני רואה בטסלה זה דווקא לא המכונית, שהיא מוזרה, לדעתי, ולא בצורה טובה, אלה שווק ישיר מהיצרן ומחירי חלפים הוגנים. וזאת לעומת כל היבואנים שמנפחים מחירי החלפים פי 2-3 כדי לשלם בצורה מושחתת מתחת לשולחן למוסכים "שלהם" על דחיפת החלפים המקוריים ללקוחות.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

פורסם (נערך)

השאלה בפוסט היתה טסלה (מודל 3) במחיר של סינית מקבילה והדיון התפזר.

 

נניח שימכרו את המודל 3 בישראל במחיר של 180,000 ₪.

 

איזה סיניות חשמליות מקבילות יש לך במחיר הזה?

 

סדאן סיני אין במחיר הזה. הסדאן הכי קרוב למחיר הזה הוא האקספנג p7 מהדור הקודם שיקר יותר משמעותית.

 

יש קרוס אוברים במחיר של 150,000 - 155,000 (מחיר רשמי או במבצעים ) byd אטו 2 ו- 3, דיפאל so5, יש gac aiov v, ג'ילי ex5, עוד החודש mg s5 ו- ליפמוטור B10.

 

ויש קרוס אוברים יותר יקרים כמו אקספנג g6 המחודש במחיר של 205,000 ₪ ועוד כמה קרוס אוברים יקרים יותר.

 

לא זוכר אם יש יש קרוסאוברים במחירי ביניים בין המחירים שכתבתי.

 

מציע לכם לראות מבחני רכב על הרכבים האלה על חלקים יש ביקורות ממש מצויינות, אלה ממש לא גרוטאות כמו שיש מי שחושב כאן. כולם גם מאובזרים יותר מהמודל 3.

 

אולי יש עוד כמה רכבים ששכחתי.

 

עכשיו יש כאן כאלו שקפצו מייד רק טסלה מודל 3! מה פתאום סיני!

 

אבל רגע?  

 

מה עם מבנה הרכב זה לא חשוב לכם?

 

רכב סדאן נמוך מול קרוסאוברים גבוהים?

 

בישראל ובכל העולם יש ביקוש הרבה יותר גדול לרכבי קרוסאוברים בגלל הגובה והשימושיות, רכבי סדאן למעשה הולכים ונכחדים.

 

זה לא משנה כרגע שזה טסלה מודל 3, זה יכול להיות גם לצורך העניין איוניק 6 ב- 180,000 אלף ₪ שהורידו לה מחיר לצורך הדוגמה ולא יודע איזה עוד חשמלית סדאן חשמלית יש לא סינית.

 

האם אותם הקופצים מוכנים להתפשר במבנה הרכב רק בגלל שזה טסלה מול סיניות? וגם לשלם עדיין מחיר יקר יותר בכ- 25,000 - 30,000 ₪?

 

וכמה ישראלים אתם חושבים שיהיו מוכנים לכך? תנו לי לענות לכם - מעט מאד.

 

וכמה ישראלים אתם חושבים שיעדיפו להוסיף 25,000 ₪ ולקנות אקספנג g6? תנו לי לענות לכם - הרבה מאד.

 

הצפייה שלי שטסלה מודל 3 לכל היותר תכפיל את המכירות נדמה לי מ- 2,000 רכבים בשנה כיום ל- 4,000 רכבים בשנה וגם לא בטוח. אמנם הכפלת מכירות אבל מספרים מוחלטים זניחים.

 

ולמה כי רוב הישראלים לא יהיו מוכנים להתפשר על רכב סדאן לעומת קרוס אובר.

 

מה שאני אומר בשורה התחתונה שחכמת ההמונים שונה מחכמת חלק ממשתמשי הפורום הזה.

 

 

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי elielectric
  • אהבתי 1
  • רעיון גרוע 1
פורסם

יש גם יתרון לסדאן הזה שאתה מציג אותו כחיסרון.

הרכב הרבה יותר יציב כי הוא הרבה יותר נמוך. פחות רגיש לרוחות ויותר יציב בסיבובים.

 

אני לא הייתי קונה את האקספנג ב-205 אלף ש״ח. או שהייתי קונה מודל 3 כמו עכשיו (שעולה 213 אלף ש״ח) או שהייתי מתאמץ לטובת מודל y.

 

חכמת ההמונים, בוא. אתה מדבר על מדינה שבה אנשים מוכנים לשלם 160 אלף ש״ח על b-suv כמו יאריס קרוס ולחשוב שהם עשו את עסקת המאה.

  • אהבתי 1

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

בסדר כמו שכתבתי חכמתך היא חכמת חלק ממשתתפי הפורום כאן שבטוחים שחכמתם היא חכמה אבסולטית.

 

מה לעשות שבמציאות חכמת ההמונים היא אחרת ורק ה- g6 מהדגם הישן מכר השנה פי 3 יותר מהטסלה מודל 3 ויותר מהמודל y והמודל 3 ביחד.

 

וכל זה במצב של טרום הגעת הקרוסאוברים הסיניים שכתבתי למעלה שהם הרבה יותר זולים ומתקדמים מהקרוסאוברים הסיניים שהסתובבו עד כה ולכן הולכים למכור בכמויות הרבה יותר משמעותיות.

 

 

 

 

 

 

 

פורסם
לפני 2 דקות, elielectric כתב:

בסדר כמו שכתבתי חכמתך היא חכמת חלק ממשתתפי הפורום כאן שבטוחים שחכמתם היא חכמה אבסולטית.

 

מה לעשות שבמציאות חכמת ההמונים היא אחרת ורק ה- g6 מהדגם הישן מכר השנה פי 3 יותר מהטסלה מודל 3 ויותר מהמודל y והמודל 3 ביחד.

 

אבל זה לא בגלל שאנשים מעדיפים יוקרה ולהרגיש על ג'יפון במקום יציבות ואוטו נמוך יותר? לכן קונים יותר קרוסאובר?

פורסם (נערך)

אני לא מבין את הטענה על יתרון דינמי של רכבים נמוכים בהקשר לרכב חשמלי.

זה נכון, תיאורטית, אבל לא רלוונטי במציאות כאשר לכל רכב חשמלי יש מרכז כובד נמוך בגלל סוללה מאוד כבדה ברצפה, כולל קרוסאוברים.

חוץ מזה, רוב האנשים פה נוסעים במהירויות נמוכות, בפקקים ומאיטים בסיבובים. זאת ממש לא מגפה, מכוניות, כולל קרוסאוברים, לא מתהפכות פה בסיבובים.

למה כולם עברו למכוניות מורמות? אין סיבה הגיונית, רובם לא נוסעים בשטח עף פעם, מכונית האצ'בק רגילה שימושית באותה מידע ועולה פחות. אבל זאת תופעה בכל העולם.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga
  • אהבתי 1

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

פורסם
לפני 19 שעות, גולדן191 כתב:

אבל זה לא בגלל שאנשים מעדיפים יוקרה ולהרגיש על ג'יפון במקום יציבות ואוטו נמוך יותר? לכן קונים יותר קרוסאובר?

איזו יוקרה יש בג'יפון? ניחא אם אתה מדבר על דגמים יקרים של מרצדס, אאודי וכו'. (וגם זה תלוי בדגם)

אבל מה יוקרתי ב-byd או בטויוטה יאריס או קורולה קרוס? קיה סטוניק? 

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
לפני 4 דקות, dorsht כתב:

אבל מה יוקרתי ב-byd או בטויוטה יאריס או קורולה קרוס? קיה סטוניק? 

ב BYD, בגלל שהרכב גבוה, זה נותן הרגשה של עליונות לאנשים. מדמה ג'יפ, יש אנשים שזה פסיכולוגית מדליק אותם.

זה לא במקרה שאנשים בחרו ב BYD גבוהה על טסלה נמוכה, זה גורם לאנשים להרגיש טוב. שהם מעל מי שנוסע במכונית נמוכה.

  • מצחיק 2

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...