Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שמפו פלאש מנוע... מישהו שמע/מכיר?


מעבר לפיתרון נפתר ע"י netanel1014,

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 14 דקות, נירו72 כתב:

סקוטי מכונאי ממוצע לחלוטין, שיודע לתת שואו. הוא לא "מומחה" וכל דבר שלו צריך לקחת בערבון מוגבל. יכול לצרף לך סרטונים של מומחים ביוטיוב ותבין את פערי הרמה.

 אולי הסרטונים שלו חובבנים וקצרים .יש לו סרטונים על עבודה שיכולה לקחת 10 שעות שהוא מבצע ב3 דק'.כריספיקס הוא לא.

בכל מקרה הוא ממש לא חובבן הוא מקצוען עם ניסיון רב שנים. יצא לי גם להתכתב איתו בעבר. הידע שלו זה פרייסלס.האיש גאון בדיאגנוסטיקה.

  • רעיון טוב! 1
  • תגובות 50
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם (נערך)
לפני 25 דקות, cohen motor 377 כתב:

עלעלתי ביוטיוב ובכל זאת אשמח ללינקים אם יש לך.

 

הנושא הזה התחיל לעניין אותי יותר מאשר אני רוצה לעשות כי יש כל כך הרבה מחלוקות בעניין.

 

יכול להשוות מקרוב לסקוטי. גדלתי לאב בוחן רכב, מכונאי ואיש טכני, חובב רכבי ספורט, שכמעט כל רכב ספורט מיוחד של שנות ה-60 עד ה-80 עברו אצלו, הרבה מאוד אלפות כולל אחת עם שלדת אלומיניום,  ורכבים שהיו מהם בודדים בארץ. בנוסף ניצל את כישוריו וסחר  ברכבי ספורט. הוא בתחום הרכב כבר 60 שנה, לא פחות מסקוטי ומבטיח לך שהרבה יותר מנוסה ממנו. אבל ואומר זאת בצורה מכבדת, הם שייכים לדור של יהודה ברקן וצביטות בישבן, של שלייף סופפים, וברמה המכנית הם אלופים. פחות בדיקות מעמיקות, טכנולוגיה מורכבת, ומעבדות לרכב או שמנים. דרך אגב, אבא שלי לא יסכים איתי, הוא פשוט לא מבין עד כמה הוא לא מבין. ויכוחים קבועים בינינו 🙂 

 

אצרף לך בהמשך לינקים.

 

2 בשלוף מאוד מעניינים:

 

בתחום השמנים התחום הרלבנטי אין ספק שזה הכי טוב ברשת והכי מקצועי:

https://www.youtube.com/@themotoroilgeek

 

את זה אני אוהב כי בוחן דברים בצורה יותר רצינית וגם מתחום הרכב.

תענוג תמיד לצפות בסרטונים שלו.

https://www.youtube.com/@ProjectFarm

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי נירו72
  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 2
פורסם (נערך)

הסרטון היחיד שמצאתי בינתיים שאשכרה בדקו על דיינו לפני פלאש מנוע ואחרי.

 

 

השורה התחתונה - זה עובד. אומנם ההספק עלה "רק" ב-3% לרכב במצב כמעט חדש שירדו לו  מרמת יצרן סה"כ 4 כו"ס. לרכב ישן יותר מאמין שההפרש הרבה יותר משמעותי, אבל יש הבדל וזו השורה התחתונה. ובעלות 80 ש"ח. מקדיש לסקוטי את השיר:
 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי נירו72
  • רעיון טוב! 1
פורסם

לא ממש בר השוואה למוצר שלגביו נפתח השרשור או דומים לו. 

הרכב קיבל גם תוסף לדלק. 

עצם החלפת השמן לחדש (כשלא ידוע אם גם זהה לישן) יכולה אולי להוביל להבדלים שנצפו (1-3%, ולא בטוח שנכון להתייחס לזה באחוזים בכלל), שלא לדבר על תחום סטיה סטטיסטית, במדידה בודדת לכאורה בכל מצב ואי ידיעת משתנים נוספים כמו טמפ' ולחות.

 

בסרטון פה מחליף רק שמן ופלאגים, ומרוויח 1~ כ"ס. 

בסרטון פה (חלק שני מ-2), אחרי החלפת כל הנוזלים ברכב, קיבלו מעט יותר. מודה שלא צפיתי בהכל אז לא יודע אם ביצעו פלאש או לא. 

  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)
לפני 41 דקות, Tom_22 כתב:

לא ממש בר השוואה למוצר שלגביו נפתח השרשור או דומים לו. 

הרכב קיבל גם תוסף לדלק. 

עצם החלפת השמן לחדש (כשלא ידוע אם גם זהה לישן) יכולה אולי להוביל להבדלים שנצפו (1-3%, ולא בטוח שנכון להתייחס לזה באחוזים בכלל), שלא לדבר על תחום סטיה סטטיסטית, במדידה בודדת לכאורה בכל מצב ואי ידיעת משתנים נוספים כמו טמפ' ולחות.

 

בסרטון פה מחליף רק שמן ופלאגים, ומרוויח 1~ כ"ס. 

בסרטון פה (חלק שני מ-2), אחרי החלפת כל הנוזלים ברכב, קיבלו מעט יותר. מודה שלא צפיתי בהכל אז לא יודע אם ביצעו פלאש או לא. 

 

אחפש סרטונים נוספים. הבדיקה הכי רצינית היא בדיקה על דיינו עם שמן ישן, החלפת שמן בדיקה נוספת, ואז הוספת פלאש והחלפת השמן שוב לאחד מאותו הסוג והשוואה. נראה אולי מישהו ביוטיוב יסכים לערוך כזו השוואה. 

אין ספק שזה משהו שיכול לענות על ויכוח עתיק יומין של הרבה שנים

עריכה אחרונה על ידי נירו72
  • רעיון טוב! 1
פורסם

הענין הוא כאמור גם סוג הפלאש. 

אין ספק לדעתי שפלאש עם ממסים למיניהם מבצע עבודה בפועל. כן עלתה שאלה לגבי נזק אפשרי.

 

במקרה הפלאש שנידון במקור, מדובר לכאורה במוצר עדין יותר, לשימוש מיד לפני כל החלפת שמן. 

 

מה שצריך כנראה זה בדיקה ארוכת טווח של שימוש בו לעומת אי שימוש בו, עם שמן טוב.

  • מעניין 1
פורסם

אספר לכם סיפור אישי שלי

לפני 5 שנים קניתי מאזדה 3 2005

שנראת חיצונית ופנימית חדשה 

אבל המנוע הוזנח בטיפולים ואת זה גיליתי

רק לאחר שהחלפתי אטם מכסה שסתומים

הבוצה שהייתה למעלה זה פשוט היה מטורף

לא ראו כלום וברור שפלאשינג ממש לא עוזר במצב כזה וזה כבר דורש ניקוי יותר אגרסיבי

המכונאי שלי החזיר בחזרה את מכסה השסתומים שפכנו פלאשינג למנוע הרצנו אותן רבע שעה על השעון 

לאחר מכן רוקנו את השמן פתחנו שוב את מכסה השסתומים ובמקביל גם את הקרטר של השמן

שמנו ממיס שומנים ידידותי למעלה ולמטה 

והתחלנו ניקוי מסיבי עם קיטור

התוצאה בחלק העליון חדש כאילו יצא מהחברה

אותו דבר למטה פירקנו את הזרבובית של היניקת שמן הברקנו אותה ואת כל החלק התחתון

לאחר מכן חיברנו הכל שוב הרצנו את המנוע עם שמן זול ופילטר שמן חדש משהו כמו 10 דקות רוקנו שוב שמנו שמן איכותי של קסטרול

ופילטר שמן חדש 

התוצאה עד לכתיבת שורות אלה פשוט נפלאה

מאותו רגע שמן מנוע ופילטר מוחלפים אצלי כל 5000 קילומטר ולא נעשה שוב פלאש למנוע

המלצה שלי הקדימו את החלפות השמן והפילטר.

  • אהבתי 1
פורסם

הנזק האפשרי מפלאש הוא מעצם יעילותו. 

בהתעלם מאטמים, שחרור של בוצה/פיח יכול לסתום מעברי שמן, רשתית איסוף או לחשוף נקודות שחיקה ובלאי שהמשקעים "הגנו" עליהם.

 

במקרה של מוצר עדין לכאורה, שכמובן בשימוש זמן מועט שלאחריו מוחלף השמן והפילטר, כנראה שהסיכונים מינימלים אך לא בלתי קיימים. 

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 6 שעות, Tom_22 כתב:

בהתעלם מאטמים, שחרור של בוצה/פיח יכול לסתום מעברי שמן, רשתית איסוף או לחשוף נקודות שחיקה ובלאי שהמשקעים "הגנו" עליהם.

 

כל הרעיון של פלאש אגרסיבי זה שממיס שומנים ולכלוך והופך אותם לדלילים. פלאש מוריד ברמת הצמיגות והשמן כולו הופך לדליל יותר כמו מים כשחם לאחר ההפעלה ל-10 דקות. כך שפחות סביר שירע מצב שמלכתחילה לא היה משהו. אם הבוצה ברמה כ"כ קשה שזה החריף המצב, צריך להוריד את מכסה אגן השמן, לנקות הכל, לסגור, ולבצע פלאש נוסף. אישית מעולם לא שמעתי על מישהו שזה הרע את המצב, על מקרים הפוכים גם שמעתי וגם חוויתי אישית.

 

בעבר הרחוק היו משתמשים במקום פלאש בנפט או סולר, לא בטוח שזה לא יותר יעיל ופחות מסוכן. אותי זה הרתיע לנסות כזה דבר, לו הייתי יוטיובר בוודאות הייתי בודק את זה. יש לי חבר שכבר 30 שנה מנקה מנוע עם מים ויצירת קיטור אבל הוא מתעסק באופנועי אספנות ורכבים ישנים, אפילו שזה הגיוני גם את זה לא הייתי מנסה על רכב חדש כי לדעתי יכול לעשות נזק. מה שכן בבדיקה עם בורוסקופ לפני ואחרי זה יוצא לו מבריק כמו חדש.

  • מעניין 1
פורסם
לפני 8 שעות, Tom_22 כתב:

יכול לסתום מעברי שמן, רשתית איסוף או לחשוף נקודות שחיקה ובלאי שהמשקעים "הגנו" עליהם

 

פילטר שמן ושמן ממילא מחליפים. מעברי שמן בהם הלחץ הכי גבוה, דווקא שם הכי פחות סביר שתהיה סתימה, במיוחד שלטענתכם שמן מנוע רגיל יש בו ממיסים מספקים. הבעיה דווקא במקומות בהם אין לחץ גבוה וזרימה חופשית. למשל סולנואיד VVT אם יש בוצה רבה במנוע כבר סתום וכנ"ל הפייזר ויש מצב ששסתומים הידראולים ופילטרים נוספים. איך זה יחמיר את מצבם החמור ממילא? אם יש בוצה קלה, ממילא המסתה לא תאטום כלום. אישית חושב שהסיכון כ"כ נמוך לנזק שזה שואף לאפס. שלא למשל כמו בשמן גיר ישן ששם יש בשר לטענות. וגם שם מכיר אנשים שכשצצו בעיות ולא היה מה להפסיד שמו חומרי ניקוי חזקים החליפו שמן והצילו גיר.
 

פורסם

בקיצור, פלאש כשצריך ולא כאשר לא צריך ומעל הכל, פשוט להקפיד על שגרת טיפולים ותמיד רצוי להמעיט בנסיעות עירוניות מתונות וקצרות. 

פורסם
לפני 4 שעות, נירו72 כתב:

 

פילטר שמן ושמן ממילא מחליפים. מעברי שמן בהם הלחץ הכי גבוה, דווקא שם הכי פחות סביר שתהיה סתימה, במיוחד שלטענתכם שמן מנוע רגיל יש בו ממיסים מספקים. הבעיה דווקא במקומות בהם אין לחץ גבוה וזרימה חופשית. למשל סולנואיד VVT אם יש בוצה רבה במנוע כבר סתום וכנ"ל הפייזר ויש מצב ששסתומים הידראולים ופילטרים נוספים. איך זה יחמיר את מצבם החמור ממילא? אם יש בוצה קלה, ממילא המסתה לא תאטום כלום. אישית חושב שהסיכון כ"כ נמוך לנזק שזה שואף לאפס. שלא למשל כמו בשמן גיר ישן ששם יש בשר לטענות. וגם שם מכיר אנשים שכשצצו בעיות ולא היה מה להפסיד שמו חומרי ניקוי חזקים החליפו שמן והצילו גיר.
 

אם כבר הזכרת שמן גיר אז סתם בשביל הידע שמעתי גם על כך שרוב האוכלוסיה לא ממליצה לעשות אפילו החלפה חלקית של שמן גם בלי חומרי פלאש כאלו ואחרים אלא סתם ניקוז ומילוי שמן חדש וגם זה מעניין.

פורסם

באמת מהי ההמלצה של חברי הפורום לפלאש לשמן גיר? נגיד כזה שלא בוצעה החלפה 7 שנים שההנחיה בספר היא 5 שנים, נגיד?

 Daihatsu YRV 01' 86 HP << Sold

KIA Cerato 08' LX 122 HP << Sold

Chevrolet Cruz 13' LT Wagon 141 HP 1.8L

 80 Mitsubishi Attrage 15' INSTYLE HP 1.2L

  • פיתרון
פורסם (נערך)
לפני 23 שעות, נירו72 כתב:

 

כל הרעיון של פלאש אגרסיבי זה שממיס שומנים ולכלוך והופך אותם לדלילים. פלאש מוריד ברמת הצמיגות והשמן כולו הופך לדליל יותר כמו מים כשחם לאחר ההפעלה ל-10 דקות. כך שפחות סביר שירע מצב שמלכתחילה לא היה משהו. אם הבוצה ברמה כ"כ קשה שזה החריף המצב, צריך להוריד את מכסה אגן השמן, לנקות הכל, לסגור, ולבצע פלאש נוסף. אישית מעולם לא שמעתי על מישהו שזה הרע את המצב, על מקרים הפוכים גם שמעתי וגם חוויתי אישית.

 

בעבר הרחוק היו משתמשים במקום פלאש בנפט או סולר, לא בטוח שזה לא יותר יעיל ופחות מסוכן. אותי זה הרתיע לנסות כזה דבר, לו הייתי יוטיובר בוודאות הייתי בודק את זה. יש לי חבר שכבר 30 שנה מנקה מנוע עם מים ויצירת קיטור אבל הוא מתעסק באופנועי אספנות ורכבים ישנים, אפילו שזה הגיוני גם את זה לא הייתי מנסה על רכב חדש כי לדעתי יכול לעשות נזק. מה שכן בבדיקה עם בורוסקופ לפני ואחרי זה יוצא לו מבריק כמו חדש.

גיסי קנה רכב זול. כאחד שמבין במכונאות הוא לא שם לב שהמנוע לא טופל בכלל. פתחתי את הפקק והראתי לו את הגריז . חשכו עיניו. ביצענו פלאש עם תכשיר של ליקווי מולי. לאחר הפלאש לא ניכר שנעשה משהו. אח"כ עשינו פלאש עם סולר . הוספנו לפחות 2 ליטר סולר לשמן והרצנו את הרכב עשרים דק'. יצא המון ג'יפה. 

אבל עדיין לא ברמה שרצינו להגיע אליה. הרכב עבד קצת יותר טוב. 

לאחר כמה זמן התחילה נזילה מסיבית מהאטם מכסה שסתומים. פתחנו וחשבכו ענינו הבוצה שהייתה שם הייתה ברמה מאוד קשה. הקומפרסיה במנוע לא הייתה משהו כנראה בגלל החוסר שימון והשחיקה של הבוכנות. 

נסינו לנקות עם מסיר שומנים ועם מברגים וכלום. זה ממש גריז דביק מאוד על כל המנוע. המכסה שסתומים היה עם דופן כפולה (פיאט) וטבלנו אותו בסודה קאוסטיק שהחזירה אותו למצב של מפעל. לא רצינו להכניס סודה למנוע מחשש שזה יהרוס אותו. בקיצור, הרכב עוד נוסע אבל מקרטע בחורף. 

הרכב בולע שמן ומוציא עשן לבן . כנראה בגלל שחיקה מהחוסר שימון. 

בקיצור אל תקנו בלי לבדוק.

עריכה אחרונה על ידי netanel1014

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...