Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שמפו פלאש מנוע... מישהו שמע/מכיר?


מעבר לפיתרון נפתר ע"י netanel1014,

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
לפני 26 דקות, netanel1014 כתב:

גיסי קנה רכב זול. כאחד שמבין במכונאות הוא לא שם לב שהמנוע לא טופל בכלל. פתחתי את הפקק והראתי לו את הגריז . חשכו עיניו. ביצענו פלאש עם תכשיר של ליקווי מולי. לאחר הפלאש לא ניכר שנעשה משהו. אח"כ עשינו פלאש עם סולר . הוספנו לפחות 2 ליטר סולר לשמן והרצנו את הרכב עשרים דק'. יצא המון ג'יפה. 

אבל עדיין לא ברמה שרצינו להגיע אליה. הרכב עבד קצת יותר טוב. 

לאחר כמה זמן התחילה נזילה מסיבית מהאטם מכסה שסתומים. פתחנו וחשבכו ענינו הבוצה שהייתה שם הייתה ברמה מאוד קשה. הקומפרסיה במנוע לא הייתה משהו כנראה בגלל החוסר שימון והשחיקה של הבוכנות. 

נסינו לנקות עם מסיר שומנים ועם מברגים וכלום. זה ממש גריז דביק מאוד על כל המנוע. המכסה שסתומים היה עם דופן כפולה (פיאט) וטבלנו אותו בסודה קאוסטיק שהחזירה אותו למצב של מפעל. לא רצינו להכניס סודה למנוע מחשש שזה יהרוס אותו. בקיצור, הרכב עוד נוסע אבל מקרטע בחורף. 

הרכב בולע שמן ומוציא עשן לבן . כנראה בגלל שחיקה מהחוסר שימון. 

בקיצור אל תקנו בלי לבדוק.

נראה לי הגזמתם עם החומרים שם...

לפי מה החלטתם שהחומר הפעיל שיש בסודה קאוסטית מתאים למתכת שממנו המכסה שסתומים עשוי?

2 ליטר סולר?? גם כששמים סולר/בנזין לא שמים בכזו כמות. הכי הרבה שקראתי על חברה ששמו זה חצי ליטר מקסימום..

נראה לי הפעולות שעשיתם הם אלו שגרמו למנוע לקרטע כך.

 

עריכה אחרונה על ידי cohen motor 377
  • תגובות 50
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם (נערך)
לפני 17 שעות, cohen motor 377 כתב:

אם כבר הזכרת שמן גיר אז סתם בשביל הידע שמעתי גם על כך שרוב האוכלוסיה לא ממליצה לעשות אפילו החלפה חלקית של שמן גם בלי חומרי פלאש כאלו ואחרים אלא סתם ניקוז ומילוי שמן חדש וגם זה מעניין

לא מדויק. יש הרבה פוסטים בנושא.

אסכם לך בקצרה. בודקים את צבע השמן, אם אדום ושקןף יחסית אין בעיה, אם יותר כהה אבל רואים עדיין אדום, גבולי. אם חום כהה סיכון לא מועט. אם החליפו כל כמה עשרות אלפים כפי שהיצרן קבע גם אין בעיה להחליף. 

 

הבעיה העיקרית היא ברכב ישן עם הרבה קילומטראז' שלא ידוע היסטוריית טיפולים וצבע השמן כהה. שם יש כאלו שמעדיפים לא לגעת בכלל, או כאלו שעושים החלפה חלקית. ויש מעטים שעושים במהלך תקופה  החלפות חלקיות בכדי לנקות בהדרגה ובצורה עדינה ולא בבת אחת. 

 

בנוסף יש רכבים שממליצים לא להחליף בכלל ביבואן, כמו גירים של אייסין,  ויכוח ישן. חלק טוענים שלא צריך, וחלק שכן צריך. אם החליפו כל  נניח עד 100,000 ק"מ לא אמורה להיות בעיה לדעתי, אם הגיע ל 200,000 ומעלה ולא הוחלף מעולם יש סיכון, ושם מבצעים מה שכתבתי לעיל ולפי מצב השמן.

 

עריכה אחרונה על ידי נירו72
פורסם
לפני 7 שעות, cohen motor 377 כתב:

נראה לי הגזמתם עם החומרים שם...

לפי מה החלטתם שהחומר הפעיל שיש בסודה קאוסטית מתאים למתכת שממנו המכסה שסתומים עשוי?

2 ליטר סולר?? גם כששמים סולר/בנזין לא שמים בכזו כמות. הכי הרבה שקראתי על חברה ששמו זה חצי ליטר מקסימום..

נראה לי הפעולות שעשיתם הם אלו שגרמו למנוע לקרטע כך.

 

מכסה שסתומים היה כל כך מגורז שרק החומר הזה עזר באמת עם מים רותחים. זה עבד.

לגבי הסולר התכוונתי ששמנו ליטר אחד. החלפנו שמן ואז עוד ליטר.. ואז שמן רגיל

פורסם

באותו נושא. Valvoline השיקה בתקופה האחרונה שמן שנקרא valvoline restore and protect

לפי כל הבדיקות שנעשו ברשת (גם במבעבדה) הוא בהחלט עומד במה שהוא מבטיח, ניקוי ושמירה. השמן פותח במיוחד עבור השוק האמריקאי, שם רכבים עם מאות אלפי ק"מ זה דבר שכיח, כך שהוא עומד בעיקר בתקנים לשוק זה (API SP) וגם בתקן ILSAC -6A כך שמבחינת השוק המקומי שלנו הוא מתאים בעיקר לרכבים יפניים. שאלתי את החברה אם הם מתכוונים להרחיב את ההיצע גם לתקן ACEA האירופאי אך הם אמרו שבשלב זה השמן לא תוכנן וגם לא נבחן עבור תקן זה. 

 

עקרונית זה שמן רגיל לכל דבר ועניין וניתן להשתמש בו עבור רכבים חדשים או כאלו שכבר וותיקים על הכביש. ממה שיצא לי לראות, אם לרכב יש בוצה מעבר לקצת, אז רצוי לבדוק את הפילטר או פשוט להחליף אותו לאחר משהו כמו 1000 או 2000 ק"מ שכן הבוצה פשוט תסתום את הפילטר. לצד ניקוי בוצה השמן גם מנקה פיח שהצטבר על טבעות הצילינדר ועוד. 

 

בישראל השמן זמין רק בצמיגות 5W-30, אישית מתכוון לנסות אותו על אחד הרכבים היפניים בבית (סובארו), לא שיש בעיות או משהו אבל כרכב שכיום מבצע בעיקר נסיעות קצרות זה שווה ניסיון. 

 

 

50c4109e9b2b7c95e9466138230993c3.jpg

פורסם
לפני 4 שעות, madmaxx כתב:

באותו נושא. Valvoline השיקה בתקופה האחרונה שמן שנקרא valvoline restore and protect

לפי כל הבדיקות שנעשו ברשת (גם במבעבדה) הוא בהחלט עומד במה שהוא מבטיח, ניקוי ושמירה. השמן פותח במיוחד עבור השוק האמריקאי, שם רכבים עם מאות אלפי ק"מ זה דבר שכיח, כך שהוא עומד בעיקר בתקנים לשוק זה (API SP) וגם בתקן ILSAC -6A כך שמבחינת השוק המקומי שלנו הוא מתאים בעיקר לרכבים יפניים. שאלתי את החברה אם הם מתכוונים להרחיב את ההיצע גם לתקן ACEA האירופאי אך הם אמרו שבשלב זה השמן לא תוכנן וגם לא נבחן עבור תקן זה. 

 

עקרונית זה שמן רגיל לכל דבר ועניין וניתן להשתמש בו עבור רכבים חדשים או כאלו שכבר וותיקים על הכביש. ממה שיצא לי לראות, אם לרכב יש בוצה מעבר לקצת, אז רצוי לבדוק את הפילטר או פשוט להחליף אותו לאחר משהו כמו 1000 או 2000 ק"מ שכן הבוצה פשוט תסתום את הפילטר. לצד ניקוי בוצה השמן גם מנקה פיח שהצטבר על טבעות הצילינדר ועוד. 

 

בישראל השמן זמין רק בצמיגות 5W-30, אישית מתכוון לנסות אותו על אחד הרכבים היפניים בבית (סובארו), לא שיש בעיות או משהו אבל כרכב שכיום מבצע בעיקר נסיעות קצרות זה שווה ניסיון. 

 

 

50c4109e9b2b7c95e9466138230993c3.jpg

 שמן מוצלח לפי ביקורות אבל המחיר שלו בארץ בניגוד לארה"ב הופך אותו ללא משתלם, כל שמן איכותי מנקה את המנוע וסופח פיח, האם שווה לשים בין 50-80 ש"ח יותר כדי לקבל קצת יותר ניקיון ? אני לא בטוח. אולי אם ההפרש קטן זה משתלם. 

פורסם

ממה שיצא לי לראות ברשת, בסך הכל 20-30 שקלים יותר מקסטרול אדג' או מוטול מקביל וכו', כך שזה יוצא זול ופשוט יותר מלבצע פלאש למנוע. 

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...