Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שמפו פלאש מנוע... מישהו שמע/מכיר?


מעבר לפיתרון נפתר ע"י netanel1014,

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 12 שעות, נירו72 כתב:

עושה פלאש פעם אחת לפני טיפול והחלפת שמן, ומאותו רגע רק שמנים איכותיים

ברשותך שואל שאלה - מתכנן טיפול שנתי בקרוב לרכב בן עשור. נניח ואני רוצה לעשות לרכב פלאש מנוע לנקות את כל מה שיהיה או היה, אפשר לבקש את זה מהמוסך?

הם אמורים להוסיף את פלאש המנוע על השמן הישן, לתת לחומר לעבוד עם מנוע מונע, לרוקן את השמן הישן (שמעורבב עם פלאש המנוע), ורק אז לשים שמן מנוע חדש?

לא נשארות שאריות של פלאש המנוע?...

  • תגובות 50
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
לפני 2 דקות, DAHUJI כתב:

ברשותך שואל שאלה - מתכנן טיפול שנתי בקרוב לרכב בן עשור. נניח ואני רוצה לעשות לרכב פלאש מנוע לנקות את כל מה שיהיה או היה, אפשר לבקש את זה מהמוסך?

הם אמורים להוסיף את פלאש המנוע על השמן הישן, לתת לחומר לעבוד עם מנוע מונע, לרוקן את השמן הישן (שמעורבב עם פלאש המנוע), ורק אז לשים שמן מנוע חדש?

לא נשארות שאריות של פלאש המנוע?...

ברמת העיקרון הסדר הוא: מוסיפים חומר פלאש על השמן הקיים, מניעים את המנוע ונותנים לו לעבוד במצב סרק 10 דקות(כל חברה והמלצת הזמן שלה), מנקזים את השמן ומרוקנים. כולל החלפת פילטר כן?! ממלאים שמן חדש וזהו.

 

אבל ראיתי שיש כאלו שלאחר הריקון של השמן שופכים כמות שמן חדש כאשר בורג הריקון והפילטר פתוחים ונותנים לשמן לאסוף עוד קצת לכלוך החוצה.

יש כל מני שיטות לפי מה שראיתי שכוללות שני ניקוסים והחלפת שני פילטרים וכו, שזה נראה באמת אידיאלי אבל זה כבר יוצא יותר יקר.

 

 

לפני 48 דקות, Buki כתב:

1. בשום אופן לא טוען שפלאשינג מזיק, אף פעם לא נסיתי ולכן לא יודע.

2. הנסיין שלי עם משהו כמו 20 מכוניות שהיו לי כולל כמה עם קילומטרז' הרבה מעל 300 אלף ק"מ אומר שס"כ שמן טוב והחלפה בזמן עושים את העבודה ואין בעיות. אף פעם לא חוויתי בשום רכב שטופל כנ"ל בעיות כאלו וכאמור אף פעם לא עשיתי פלאשינג.

קניתי רכב יד 2 ויש לו ספר טיפולים וקבלות על הטיפולים שנעשו בחברה אבל אני לא יודע באיזה שמן הם משתמשים(?) וגם המנוע נשמע לי קצת עייף בתחילת הנסיעה (לא יודע אם זו בעיה כי ראיתי שכמה חברה עם ויטרה 2016-2018 מנוע 1.6 כתבו שהוא כבד בתחילת נסיעה)

ואם אני מטפל לבד ואני מקפיד על שמנים טובים אז למה לא להתחיל דף חדש עם ניקוי טוב?!

תכלס', אם זה טוב או לא, מועיל או לא מועיל, אפשר לדעת רק ממי שניסה את זה ואין לו תקלות לאחר מכן.

בהחלט מעניין אותי!

  • אהבתי 1
פורסם

מניסיון אישי, רכב בן 10 עם 100000 ק"מ, כל טיפול נעשה פלאש, ושמנים טובים - קאסטרול/ליקווי מולי, שום בעיה, שום רעשים מוזרים, הרכב מתנהג נהדר.

אני אחד שעובד באותו מותג רכב שאני נוסע עליו, ונוסע המון ברכבים חדשים, ולא מרגיש הבדל בכוח או איכות עבודה של המנוע למרות המרחק שהרכב גמע.

 

מקס

  • רעיון טוב! 1

<-- זה היעד :evil:

פורסם
לפני 5 דקות, mitsugli כתב:

מניסיון אישי, רכב בן 10 עם 100000 ק"מ, כל טיפול נעשה פלאש, ושמנים טובים - קאסטרול/ליקווי מולי, שום בעיה, שום רעשים מוזרים, הרכב מתנהג נהדר.

אני אחד שעובד באותו מותג רכב שאני נוסע עליו, ונוסע המון ברכבים חדשים, ולא מרגיש הבדל בכוח או איכות עבודה של המנוע למרות המרחק שהרכב גמע.

 

מקס

ועשית את הסדר הפעולות הרגיל או שעשית שני ניקוזים וכו?

 

פורסם
לפני 8 דקות, mitsugli כתב:

מניסיון אישי, רכב בן 10 עם 100000 ק"מ, כל טיפול נעשה פלאש, ושמנים טובים - קאסטרול/ליקווי מולי, שום בעיה, שום רעשים מוזרים, הרכב מתנהג נהדר.

אני אחד שעובד באותו מותג רכב שאני נוסע עליו, ונוסע המון ברכבים חדשים, ולא מרגיש הבדל בכוח או איכות עבודה של המנוע למרות המרחק שהרכב גמע.

 

מקס

אותו דבר אצלי רק בלי פלאש כל טיפול. אותה תוצאה. 

  • מעניין 1

 

 

פורסם
לפני 10 דקות, cohen motor 377 כתב:

ועשית את הסדר הפעולות הרגיל או שעשית שני ניקוזים וכו?

 

רגיל
מוסיף פלאש, עבודה של 10 דקות, ריקון, ומילוי של שמן חדש.

זהו

יכול להיות שאם לא הייתי עושה אז התוצאה הייתה דומה, זה משהו שניתן לבדוק רק ראש בראש מול אותו רכב באותו קילומטר.

אני נוסע על מאזדה CX5 וראיתי רכבים כאלה שעברו את ה350 אלף ק"מ וכל הטיפולים שבוצעו נעשו במוסכים מורשים ולא עברו פלאשינג.

השאלה באמת כמה המנוע עייף כשלא בוצע שום פלאשינג מול מנוע שכן בוצע פלאשינג...

מקס

  • מעניין 1

<-- זה היעד :evil:

פורסם

לעשות פלאש ללא בוצה תורם מאוד, לכיס של החנות שמכרה את התוסף.

 

כמו תוסף דלק אותו דבר.

 

אם אין בוצה והרכב מטופל קבוע עם שמן איכותי מה הטעם בפלאש? אין טעם.

  • אהבתי 2

 Daihatsu YRV 01' 86 HP << Sold

KIA Cerato 08' LX 122 HP << Sold

Chevrolet Cruz 13' LT Wagon 141 HP 1.8L

 80 Mitsubishi Attrage 15' INSTYLE HP 1.2L

פורסם (נערך)

סקוטי קילמר לא ממליץ... רק אומר.

 

 

 

לפני 3 דקות, Shaike.Zam כתב:

כמו תוסף דלק אותו דבר.

יש דברים שלעולם לא ימצאו פיתרון מוסכם על כולם :-)

עריכה אחרונה על ידי DAHUJI
  • אחראי פורום
פורסם

בא לי לשחק אותה ג'יפיטי אז בואו נסכם את השרשור:

1. פלאש כנראה לא מזיק כמו שחשבו.

(גם אני חשבתי שאלו יותר דעות שנשענות על מידע עתיק, בין אם שגוי ובין אם נאמר על מנועים ישנים שפחות מדוייקים ואמינים מאשר היום).

2. רכב שמטופל בזמן ובאיכות יסתדר בלעדיו.

3. רכב שמטופל בזמן יכול, כנראה יותר בשביל ההרגשה הטובה וגם קצת מעבר, להשתמש בו בשקט.

4. מנועים מוזנחים יקבלו בברכה פלאש ושם כנראה יהיה האפקט המוחשי יותר.

5. סקוטי קילמר מעצבן ודמגוג.

  • מצחיק 4
  • רעיון טוב! 3

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

פורסם (נערך)

פירקתי ראש מנוע של מאזדה 626 בן 10 שנים, שטופל רק אצל היצרן בזמן, עם 130,000 ק"מ. תתפלאו כמה בוצה הייתה בפנים, במיוחד במרימי שסתומים שפירקתי לגורמים ושיפצתי והחזרתי למצבם המקורי. השמן בפנים היה פחות שמן ויותר כמו דבש בחורף. זה היה לפני 20 שנה, אפשר לטעון שהשמנים השתפרו מאז, וכן אוסיף שזה רכב שנסע בעיקר נסיעות קצרות. מצד שני עוד לא היו פייזרים והזרקה ישירה. 

 

לדעתי רכב שנוסע בעיקר נסיעות קצרות, ולפחות 50% בעיר ובפקקים, שום שמן לא יעזור לו ולא ימנע בוצה או שמן שהפך סמיך מאוד ונתקע במקומות עם מעברים בעייתיים וצרים. לרכב חדש אין מה לנגוע, אבל מרגע שהגיע ל-50,000 ומעלה ניתן לשקול, מ-80,000 לא הייתי חושב פעמיים. 

 

לגביי אלו שאומרים הרכב שלנו בעל נסועה גבוהה ולא עשה זאת מעולם ונוסע בסדר. זה לא אומר כלום. זה בעיקר אומר שאין בעיה שהפעילה נורה או בעיות ניכרות במנוע. ירידה בסחיבה לא ניתן לבדוק ללא דיינו ולא ניתן להרגיש ירידה הדרגתית שקורית לאורך שנים. מחשב הרכב יודע להתגבר על רכיבים שלא עובדים בתפוקה מקסימלית ולאזן. כך שלא יהיו בעיות אבל תהיה ירידה בסחיבה. בדיקה אמיתית תהיה לעשות לרכב כזה דיינו, לעשות פלאש, ואז להשוות. ברכבי ספורט ידניים שהיו לי גם בלי דיינו ההבדל היה ניכר.

עריכה אחרונה על ידי נירו72
  • מעניין 2
פורסם
לפני שעתיים, נירו72 כתב:

לגביי אלו שאומרים הרכב שלנו בעל נסועה גבוהה ולא עשה זאת מעולם ונוסע בסדר

לא מתיימר לטעון או להוכיח משהו, שכן מעולם לא נסיתי פלאשינג ולא מתכוון, שיתפתי מניסיון שלי שהוא יחסית מעל הממוצע.

1.thumb.jpg.c8ce7bc9692c0704044126a6720137e2(1).thumb.jpg.00368c97be5301db27e86ab3c0795043.jpg.844bb1085d6b52045e1969af18de76cb.jpg

 

IMG_20240908_105813.thumb.jpg.46f6517c414dcc029e2eacc25eb04ced.jpg.2a55db58e243573810d61d0ee39d9c87.jpg

 

IMG_20240908_102140.thumb.jpg.5138bffa6e90be6f8dde0062ab99f9eb.jpg.54a3c2a9db728b6129bd3bbbb0b1eab1.jpg

 

בהחלט מסכים שקיימת ירידה בסחיבה וזה מורגש אחרי 300 אלף ק"מ, אחרי 100 לא הרגשתי שום שינוי.

לא בטוח שהסביות לירידה בסחיבה  זה משהו שיכול להיפתר על ידי פלאשינג אבל ממש לא שולל. 

 

 

 

 

פורסם
לפני 15 דקות, netanel1014 כתב:

סקוטי אומר - הוא מדבר מניסיון. ולכן אני נמנעתי מלעשות ברכב שלי. 

סקוטי מכונאי ממוצע לחלוטין, שיודע לתת שואו. הוא לא "מומחה" וכל דבר שלו צריך לקחת בערבון מוגבל. יכול לצרף לך סרטונים של מומחים ביוטיוב ותבין את פערי הרמה.

פורסם
לפני 3 דקות, נירו72 כתב:

סקוטי מכונאי ממוצע לחלוטין, שיודע לתת שואו. הוא לא "מומחה" וכל דבר שלו צריך לקחת בערבון מוגבל. יכול לצרף לך סרטונים של מומחים ביוטיוב ותבין את פערי הרמה.

עלעלתי ביוטיוב ובכל זאת אשמח ללינקים אם יש לך.

 

הנושא הזה התחיל לעניין אותי יותר מאשר אני רוצה לעשות כי יש כל כך הרבה מחלוקות בעניין.

פורסם
לפני 1 דקה, Buki כתב:

לא מתיימר לטעון או להוכיח משהו, שכן מעולם לא נסיתי פלאשינג ולא מתכוון, שיתפתי מניסיון שלי שהוא יחסית מעל הממוצע.

1.thumb.jpg.c8ce7bc9692c0704044126a6720137e2(1).thumb.jpg.00368c97be5301db27e86ab3c0795043.jpg.844bb1085d6b52045e1969af18de76cb.jpg

 

IMG_20240908_105813.thumb.jpg.46f6517c414dcc029e2eacc25eb04ced.jpg.2a55db58e243573810d61d0ee39d9c87.jpg

 

IMG_20240908_102140.thumb.jpg.5138bffa6e90be6f8dde0062ab99f9eb.jpg.54a3c2a9db728b6129bd3bbbb0b1eab1.jpg

 

בהחלט מסכים שקיימת ירידה בסחיבה וזה מורגש. 

לא בטוח שהסביות לירידה בסחיבה  זה משהו שיכול להיפתר על ידי פלאשינג אבל ממש לא שולל. 

 

 

 

אין לי ביקורת כלפיך או האשמה כלשהי, אתה רק אמרת משהו שהרבה חושבים ואליו התייחסתי. אין לי גם ספק שאתה מקצועי מאוד ומבין מעל הממוצע. העניין הוא שהסחיבה ברובה לא נובעת מרינגים ויחס דחיסה דווקא ברכב מטופל ואמין, אלא מכל השאר. במיוחד ברכבים מודרניים, כי על הירידה בקומפרסיה שתפגע בבעירה, המחשב יפצה בשינוי התערובת בכדי לשמור על יחס הלמדה והבעירה דרך חיישן נקישות, חיישני למדה, פתיחה קצת יותר של הפרפר בבית המצערת האלקטרוני להכנסת יותר אוויר וכו'.

 

הבעיה מניסיוני ולדעתי וחומרים שלמדתי ברשת לאורך השנים היא דווקא עם המסביב. רכב שינקה את כל המערכות יקבל הספק כמעט כמו ביום בו יצא מהמפעל. מכיוון שזה יקר או דורש הרבה התעסקות, אף אחד לא יעשה את זה כמעט בארץ ובחו"ל. כמה אנשים ינקו את כל מערכת הדלק ויבדקו לחצים? מערכת ה-EGR? יבדקו וואקום בצורה מקצועית ואטמים? הזרקה? חיישנים? ממיר קטליטי? מעברי שמן ופייזרים? ולכן הדרך הכי פשוטה וקלה יחסית היא דרך תוספים שעושים עבודה סבירה. תוסף לדלק מנקה מרמת המשאבה, צנרת, מזרקים ועד פנים המנוע ברמה סבירה (דווקא יותר מערכת הדלק מניסיוני), ופלאש מנקה יותר מעברי שמן ובוצה. 

 

אולי אתפנה בעתיד להתעסק יותר בתחום הרכב (פתוח תמיד להצעות מעניינות) ואשמח לבדוק את זה בצורה יותר אמפירית על דיינו וכאלו.

  • מעניין 1

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...