Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הלך (שוב) אלטרנטור? מה כדאי לבדוק/לוודא במוסך?


Haim_gds

פוסטים מומלצים

בשבועיים האחרונים מופיעות לי התרעות "מתח סוללה נמוך" בלוח השעונים, בדיקה מראה כי המתח בזמן נסיעה הוא כ 11 וולט. הורדה לשני ולחיצה על הגז לכמה שניות החזירו את המתח ל 13.8 הרצוי. אתמול הופיעו שוב ההתראות האלה וגם דקה בסל"ד 5000 לא פתרה את הבעייה הזו. עצרתי בצד לחזק את הבורג שמחבר את הקו השלילי לסוללה וגם זה לא ממש עזר.

הגעתי הבייתה עם 12 וולט בסוללה (עם מנוע פועל) והיום בבוקר התנעתי והמתח חזר להיות תקין...

התופעה הזו קרתה לי לפני כשנה+ ולדברי המכונאי נבעה מתקלת אלטרנטור, האלטרנטור הוחלף ל"בוש" חדש והתקלה נעלמה.

 

נראה כאילו האלטרנטור פשוט מתנתק ללא התרעה ומתחבר אחר כך שוב. הבעייה מופיעה באופן מקרי אז איך אפשר לבדוק את זה? המכונאי אמר כי האחריות על האלטרנטור היא 6 חודשים בלבד, זה נשמע הגיוני?

אם זו באמת בעיית חיווט כלשהי, מאיפה כדאי להתחיל לבדוק?

הרכב הוא E350 משנתון 08 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ככל הנראה בעיית מגע היכן שהוא בצמה/חיבור בין האלטרנטור למצבר. 

נסה לעקוב אחר החיווט לכל אורכו. 

בעבר הרחוק חבר שגר במושב נתקל בבעיה דומה והתגלה כירסום בחוט שיוצא מהרגולטור , אני מניח שאצלך הרגולטור הוא חלק מגוף האלטרנטור. אם לא חפש בו את האשם.

 

image.png.0796dfe6053adb7c8927fe1065e203a6.png

 

החשוד המיידי

  • רעיון טוב! 1

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה.  מסביבי  רואה עדיין נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש , בכל נסיעה . 

עד מתי 😡

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, Haim_gds כתב:

התופעה הזו קרתה לי לפני כשנה+ ולדברי המכונאי נבעה מתקלת אלטרנטור, האלטרנטור הוחלף ל"בוש" חדש והתקלה נעלמה.

 

אתה בטוח שהתקינו אלטרנטור חדש ? בדקת וראית שמדובר על אלטרנטור חדש ?

 

לפני 5 שעות, Haim_gds כתב:

נראה כאילו האלטרנטור פשוט מתנתק ללא התרעה ומתחבר אחר כך שוב. הבעייה מופיעה באופן מקרי אז איך אפשר לבדוק את זה? המכונאי אמר כי האחריות על האלטרנטור היא 6 חודשים בלבד, זה נשמע הגיוני?

 

ממש לא הגיוני. הייבואן של בוש היא חברת לדיקו ואני לא רואה סיבה שהם יתנו חצי שנה אחריות על אלטרנטור.

במידה ואתה לא מקבל אלטרנטור חדש+התקנה חינם אין כסף פנה אל הייבואן לדיקו. 

*הכול נכתב בהנחה שמכונאי רכש אלטרנטור חדש מחברת לדיקו.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, מרק10 כתב:

אתה בטוח שהתקינו אלטרנטור חדש ? בדקת וראית שמדובר על אלטרנטור חדש ?

 

זה מה שנאמר לי, "חדש של בוש, תואם מקורי". לא ראיתי בזמן ההרכבה אך הוא נראה חדש.

אהיה ליד הרכב היום ואנסה לבדוק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, Haim_gds כתב:

לא ראיתי בזמן ההרכבה אך הוא נראה חדש

חיים בוא אני אגלה לך סוד קטן, אלטרנטור משופץ לרוב עובר ניקיון יסודי והברקה ואף לפעמים גם צביעה כחלק מתהליך השיפוץ ולכן תמיד נראה ״חדש״.

לפני 22 שעות, Haim_gds כתב:

המכונאי אמר כי האחריות על האלטרנטור היא 6 חודשים בלבד, זה נשמע הגיוני

לא. לפי זמן האחריות שקיבלת אני מסיק שהורכב לך אלטרנטור משופץ ולא חדש לגמרי.

עריכה אחרונה על ידי Camaro 92
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי אתמול במוסך ולא נכנסתי, מלא לגמרי... קבעו לי תור לשני הבא בתקווה שאני לא אאבד את האלטרנטור עד אז.

לא מוצא חן בעיניי שנאמר כי זה "חדש" בזמן שזה "מחודש", מקווה שהמוסכניק לא יטען כי לא שמעתי אותו טוב. בכל מקרה המחיר נשמע נכון לחלק משופץ.

מישהו מכיר בעל מקצוע המתמחה בתיקון אלטרנטורים באיזור המרכז? או אולי אם ניתן לרכוש רגולטור ולתת למוסכניק להרכיב?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על חדש יש לכל הפחות שנת אחריות ולא פעם אפילו שנתיים, לפי האחריות הוא לא היה חדש
כמה שילמת?
עוד לא נתקלתי בשיפוץ ששורד לאורך זמן (אולי יש... לא נתקלתי)
 

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במשך שנים רבות יצא לי להחליף מספר פעמים אלטרנטורים (וגם סטרטרים) במשופצים. תמיד אורך החיים היה מספר שנים, מספיק ארוך שלא אזכור את מועד ההחלפה הקודמת.

 

 

 

:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Haim_gds כתב:

הייתי אתמול במוסך ולא נכנסתי, מלא לגמרי... קבעו לי תור לשני הבא בתקווה שאני לא אאבד את האלטרנטור עד אז.

לא מוצא חן בעיניי שנאמר כי זה "חדש" בזמן שזה "מחודש", מקווה שהמוסכניק לא יטען כי לא שמעתי אותו טוב. בכל מקרה המחיר נשמע נכון לחלק משופץ.

מישהו מכיר בעל מקצוע המתמחה בתיקון אלטרנטורים באיזור המרכז? או אולי אם ניתן לרכוש רגולטור ולתת למוסכניק להרכיב?

 

דש בפתח תקווה, רחוב השפלה, בפינה לפני גיסין.

תגיע מגיסין לצומת גסין/השפלה/משה דיין (צומת umi) פנה ימינה לשפלה , השער יהיה מימינך. עם יבדקו, גם יתקינו. 

http://dsltd.co.il/אודות-החברה

עריכה אחרונה על ידי zaf

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה.  מסביבי  רואה עדיין נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש , בכל נסיעה . 

עד מתי 😡

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי שם וייצאתי קצת מאוכזב...

בהתחלה הפועל טיפל בי, חיבר מד מתח למצבר ביקש שאתניע וכשראה כי המתח תקין אמר לי שאין שום בעייה, ניסיתי להסביר לו כמה פעמים כי התופעה קורה באופן מקרי אבל הוא לא הפנים את זה😠. איך כשאני מזיז את הרכב מחוץ לחניה פתאום התופעה חוזרת, אני קורא לו שוב והוא בודק ומחליט שהוא לא יודע ושאחכה לבעלבית. 

 

מחכה איזה חצי שעה לבעלבית והמסקנה הלא ממש מפתיעה שלו היא שאלטרנטור תקול ופה התחיל וויכוח. שאלתי על תיקון אבל הוא לא הסכים ואמר כי יש צורך להחליף את כל המכלול, מחיר של אלטרנטור בוש "ממוחשב" חדש (לא מחודש) אצלו הוא כ 1600 ש"ח, שאלתי על אחריות והיא שנה בלבד. שאלתי על בעיות חיווט אך הוא שלל את זה, לדבריו זו בעייה שלא קיימת ברכבים מודרניים. ניסיתי לשאול כמה שאלות טכנייות אבל לא ממש הרגשתי מקצועיות, לתפיסתו, האלטרנטור "ממוחשב" אך בעצם משמעו היא תוספת קו לכיבוי האלטרנטור בזמן קיק-דאון ותו לא. שאלתי על התחברות לאלטרנטור דרך מחשב הרכב והוא לא הבין על מה אני מדבר...

שאלתי על רכישת רגולטור בלבד ופה התחיל לספר לי כל מני סיפורי זוועות על אנשים שהחליפו רגולטור בלבד אך בגלל שהאלטרנטור לא היה מאוזן(?) הרגולטור נשרף שוב והוא לא נותן אחריות... קיצר, מנסה לדחוף אחד חדש. הייתי מסכים לשלם עבור אחד חדש אבל לא עם אחריות לשנה בודדת.

בתאריך 25.7.2024 בשעה 11:29, סולל הדרך כתב:

עוד לא נתקלתי בשיפוץ ששורד לאורך זמן (אולי יש... לא נתקלתי)

מה שמתוקן באלטרנטור משופץ הוא הרגולטור, אם ישנן בעיות אחרות אז בכלל לא משפצים אותו, רגולטור מקורי (ולא תחליפי סיני) אמור לשרוד תקופה ארוכה.

 

לא הצלחתי להבין איך האלטרנטור התקלקל תוך שנה וחצי ולא מובן איך הרגולטור מתקלקל. האלטרנטור הוא של 180 אמפר (2.3 קילווואט) ואני לא צורך הספק כזה חלק מאוד גדול מהזמן, בכל מקרה ההספק המתבזבז על הדיודות הוא במקסימום כ 6 וואט לדיודה, מה שכל גוף קירור יכול לעמוד בו בהצלחה. התופעה באלטרנטור שלי היא שהוא מפסיק לעבוד חלק מהזמן מה שיכול להגרם ע"י:

-בעיית חיווט.

-כיבוי חיצוני מקו השליטה.

-כיבוי פנימי הנגרם ממנגון הכנה.

פיספסתי משהו?

 

מישהו אולי יכול לעזור ולהגיד מה המק"ט של הרגולטור? המספר שלדה של הרכב שלי הוא WDBUF56X68B294570

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Haim_gds כתב:

הייתי שם וייצאתי קצת מאוכזב...

הבעל בית הוא ככל הנראה ״דור המדבר״ של חשמלאי הרכב. 

אחרי שקראתי את מה שכתבת די ברור לי שמה שהיכרתי בעבר כבעל מקצוע מהיימן, זה כבר לא נכון להיום 🙄

 

 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה.  מסביבי  רואה עדיין נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש , בכל נסיעה . 

עד מתי 😡

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם מחליפים מיסב ואטמים
ואז משתמשים במיסב סיני ורגולטור זול וזה שורד בדיוק שנה

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

image.png.7918db572d6e772fe12ae29a40ac6416.png

 

זה מה שמופיע שמצביעים על הרגולטור (60) באיור

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה.  מסביבי  רואה עדיין נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש , בכל נסיעה . 

עד מתי 😡

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...