Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הלך (שוב) אלטרנטור? מה כדאי לבדוק/לוודא במוסך?


Haim_gds

פוסטים מומלצים

אגיד מראש שאין לי מושג מה הבעייה באלטרנטור. אבל נושא ה LIN מעניין אז חיפשתי קצת חומר. נראה שבנוסף לעמדת בדיקה (test bench) סטנדרטית אפשר להתחבר לשקע התקשורת של האלטרנטור עם מכשיר חיצוני כמו בהדגמה שכאן:

 

 

https://terastra.com/products/auto-diagger-ad-100-adapter-for-regular - קישור למכשיר

.

 

המכשיר לא זול, אבל אני גם לא חושב שיעזור לך לאבחן את בעיית החיווט שאתה חושד בה. בשביל זה נראה שיש CAN/LIN אנלייזר שיכול להקליט את התקשורת על הקו החשוד ואז לראות מה בדיוק קורה בזמן תקלה. אבל זה לא עניין פשוט וצריך לדעת לפענח את התקשורת נכון. אולי ל @קיורטוש אוטומוטיב יש רעיון איך לבדוק את הקו. יכול להיות שבעיה פשוט גם הפעם באלטרנטור, חבל שאין למשפץ אפשרות לבדוק יחד עם תקשורת.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לא צריך את המכשיר המפונפן הזה. כל סקופ דיגיטלי שעולה 200 שח בעלי עם אפשרות להקלטה יכול לשמש לאיתור תקלות בקווי LIN ו CAN הבעיה היא רמת החשמלאים בארץ. תגיד לו להשתמש בסקופ הוא יחשוב שאתה מקלל אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מתכוון לסקופ אוטומטיבי או "רגיל" ?

 

בכל מקרה אפשר להשתמש בסקופ אבל כדאי שהוא יתמוך בפענוח של CAN ו LIN ואח"כ גם צריך לפענח את ההודעה עצמה, אני לא יודע כמה זה טריוואלי.

 

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 14.8.2024 בשעה 22:30, teyal כתב:

לא צריך את המכשיר המפונפן הזה. כל סקופ דיגיטלי שעולה 200 שח בעלי עם אפשרות להקלטה יכול לשמש לאיתור תקלות בקווי LIN ו CAN הבעיה היא רמת החשמלאים בארץ. תגיד לו להשתמש בסקופ הוא יחשוב שאתה מקלל אותו.

 

לדעתי מכשיר שיכול לעזור לכול בעל מקצוע שמשפץ אלטרנטורים לפרנסתו ובהחלט עדיף על סקופ דיגטאלי שמאפשר רק מדידה של ערכים ולא שינוי בפועל של מתח המוצא של האלטרנטור. המכשיר מציג גם את הדיוטי סקייל שלו וסת המתח וגם מתח אדווה בצורה פשוטה הרבה יותר מאשר עבודה עם סקופ.

קיימים עוד מכשירים דומים של ייצרנים אחרים במחיר נמוך יותר וביצועים דומים.

 

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק מה שהתכוונתי, יכול להיות שימושי מאוד עבור משפצים.

 

לגבי אוסילוסקופ, אם הוא תומך בקידוד המתאים אתה תקבל מידע בצורה כזו למשל:

 

image.thumb.png.03c5054eb80266c74c17092ae402f357.png

 

אבל צריך לדעת "לפענח" את המידע.

 

אם פותח השרשור מעוניין, אני יכול לארגן סקופ שולחני (לא אוטומטיבי) עם מודול אוטומטיבי שיתן לך מידע כמו שבתמונה ( אמור לתמוך ב LIN ו CAN ).

 

השאלה אם יש למישהו כאן את המידע לגבי פענוח של ההודעות LIN של האלטרנטור ברכב שלו? או שידע לקבל הקלטה של התקלה ולשלוח חזרה את הערכים.

עריכה אחרונה על ידי innvision
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הרעיונות, השלב הראשון (והמסובך/קשה) הוא להתחבר ליציאה הזו... אם מישהו מהכנופיה יוכל לעזור לי להתחבר לשם זה יהיה נהדר.

 

בכל מקרה, Logic analyzer כגון https://www.saleae.com/?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIxKL8zOH9hwMV7paDBx1VZBnYEAAYASAAEgKKy_D_BwE בתוספת נגד ודיודת זנר (קו ה-LIN הוא במתח של 12 וולט?) יעשה את העבודה. בהתאם למה שכתוב "Effortlessly decode protocols like SPI, I2C, Serial, and many more"

 

יש לי בבית Logic analyzer (תואם saleae) זול מעלי, ניתן לקנות אותם ב 200 ש"ח בערך (https://www.aliexpress.com/w/wholesale-saleae-logic-analyzer.html) שנדמה לי שראיתי שם פעם פרוטוקול LIN באחת מאופציות המפענח שלו.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמחה וששון...

אתמול, חוזר הביתה ופקק של בן שמן ה"נורה" (ההודעה שקופצת בלוח מחוונים) קופצת. מנסה לנסוע קצת בראשון (בסל"ד של 6K ...) אבל זה כבר לא משפיע. קצת לפני הכניסה לישוב ההגה מתקשח ולנסות לנסוע בכבישים המפותלים עם הגה לא מתוגבר וגלגל הגה קטן וספורטיבי זה לא ממש הכיף הכי גדול. מגיע הבייתה, עוצר בחניה ופותח מכסה מנוע. אין חגורה. הרכב נגרר למוסך וצריך להחליף חגורה+2 גלגלות+מותח(במחיר של 700 ש"ח למותח!)

יש לי כרגע וויכוח עם המכונאי.

-ממה שקראתי על המפרט רכב מהמספר שלדה מופיע שם שהאלטרנטור הוא הדגם הגדול יותר.

-שמחפשים את האלטרנטור לפי מספר שלדה מופעים שני אלטרנטורים, 150 ו 180.

המכונאי אומר שפיזית לא ניתן להרכיב את הגדול יותר (אני תקוע בבית ולא יכול לראות), זה יכול להיות? אם לפי המספר שלדה ניתן  להרכיב את שניהם אז איפה הבעיה?

הוא רוצה לשים לי עוד משופץ של 150 אמפר עם אחריות לשנה ואני לא בטוח אם להסכים.

 

image.thumb.png.e0e8b3428490e7714c872115a28624e7.png

WDBUF56X68B294570.pdf

עריכה אחרונה על ידי Haim_gds
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Haim_gds כתב:

שמחה וששון...

אתמול, חוזר הביתה ופקק של בן שמן ה"נורה" (ההודעה שקופצת בלוח מחוונים) קופצת. מנסה לנסוע קצת בראשון (בסל"ד של 6K ...) אבל זה כבר לא משפיע. קצת לפני הכניסה לישוב ההגה מתקשח ולנסות לנסוע בכבישים המפותלים עם הגה לא מתוגבר וגלגל הגה קטן וספורטיבי זה לא ממש הכיף הכי גדול. מגיע הבייתה, עוצר בחניה ופותח מכסה מנוע. אין חגורה. הרכב נגרר למוסך וצריך להחליף חגורה+2 גלגלות+מותח(במחיר של 700 ש"ח למותח!)

יש לי כרגע וויכוח עם המכונאי.

-ממה שקראתי על המפרט רכב מהמספר שלדה מופיע שם שהאלטרנטור הוא הדגם הגדול יותר.

-שמחפשים את האלטרנטור לפי מספר שלדה מופעים שני אלטרנטורים, 150 ו 180.

המכונאי אומר שפיזית לא ניתן להרכיב את הגדול יותר (אני תקוע בבית ולא יכול לראות), זה יכול להיות? אם לפי המספר שלדה ניתן  להרכיב את שניהם אז איפה הבעיה?

הוא רוצה לשים לי עוד משופץ של 150 אמפר עם אחריות לשנה ואני לא בטוח אם להסכים.

 

image.thumb.png.e0e8b3428490e7714c872115a28624e7.png

WDBUF56X68B294570.pdf 13.37 \u05e7\"\u05d1 · 3 downloads

 

1.בכדי לדעת בוודאות עם איזה אלטרנטור הגיע הרכב רצוי לברר עם מחסן הייבואן לפי מספר רכב או שלדה.

2. לפעמים בספר הרכב המקורי בעמודים האחרונים יישנם קודים שונים מקודדים עם מידע לגבי רמת האיבזור של הרכב.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מספר השלדה ישנן שתי האופציות

לפני 15 שעות, מרק10 כתב:

לפעמים בספר הרכב המקורי בעמודים האחרונים יישנם קודים שונים מקודדים עם מידע לגבי רמת האיבזור של הרכב.

הקובץ שהעלתי מכיל את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Haim_gds כתב:

לפי מספר השלדה ישנן שתי האופציות

הקובץ שהעלתי מכיל את זה.

 

ראיתי לאחר פרסום ההודעה. אבל לא מצאתי מידע חד משמעי שמדובר על אלטרנטור 150/180 אמפר.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם ברכבך יש 2 מצברים? אחד בתא מטען ושני בתא מנוע?

בגישושים ברשת, נראה שאם הקטן מביניהם (תא מנוע) לא תקין, הוא עשוי להשפיע על הטעינה בכללותה.

 

לגבי האלטרנטור, אני הולך ומשתכנע שכנראה מדובר ב-150A ולא 180A (אבל זה עדין לא חד משמעי).

אין לי אסמכתה ישירה (רק הצלבת מידע פה ושם), אבל נראה שבמודל לאחר מתיחת הפנים, הורידו את מערכת בלמי הסנסוטרוניק (SBC) שצרכה לכאורה יותר זרם. גם באתרי חלפים אירופאיים, אם מזינים תאריך ייצור מאוחר יותר, ההצעות הן של 150A.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא, מצבר אחד. אין לי את הסנסוטרוניק למרבה השמחה. גם המכונאי הזכיר משהו דומה, בדגמי ה SL בשלדת W211 אכן מותקנים שני מצברים.

הותקן (שוב) אלטרנטור משופץ עם אחריות לשנה וחצי, בפעם הבאה שיתחילו בעיות ארכוש לבד את הרגולטור ואלך לחשמלאי רכב איכותי שיבדוק את האלטרנטור ויחליף את כל מה שצריך.

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...