Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הלך (שוב) אלטרנטור? מה כדאי לבדוק/לוודא במוסך?


Haim_gds

פוסטים מומלצים

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 20 שעות, Camaro 92 כתב:

מניסיון, אלטרנטור לרכוש רק חדש ורצוי תמיד מקורי, לצערי אני לא יכול להגיד שום מילה טובה על המשפצים בארץ.

אני שיפציתי את שלי בכריזמה, דרך המורשה, עלה 1300 שקל.

וזה היה ב 2016, עברו 7 שנים מאז.

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 50 דקות, mcaspi כתב:

ו-7 שנים לא אומר כמה הרכב נסע

צודק בהחלט, יש לי רכב אספנות אמריקאי בין 32 שעדיין עם האלטרנטור המקורי ומעולם לא עבר שיפוץ או החלפה ועובד מצוין, ונכון הרכב לא נוסע הרבה כמו רכב מודרני.

עריכה אחרונה על ידי Camaro 92
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה Tom_22, למרבה הצער הוא לא זמין.

לפני 4 שעות, mcaspi כתב:

לפי הקישור שהביא טום_22 יכולים להיות שני אלטרנטורים (עמודה רביעית) עם רגולטורים שונים. חיים, אתה יכול לראות את המק"ט של האלטרנטור שלך?

לא, הבחור שהייתי אצלו מצא את המק"ט לפי מספר הרכב. אנסה בכל זאת לחפש את שני הרגולטורים ואמצא את זה שהוא ל 160 אמפר.

 

לפני 18 דקות, Camaro 92 כתב:

צודק בהחלט, יש לי רכב אספנות בין 32 שעדיין עם האלטרנטור המקורי ומעולם לא עבר שיפוץ או החלפה.

רגולטור כזה ישן הוא ממש פשוט ואין מה שיתקלקל.

 

 

מה שמרגיש לי מוזר הוא שבכלל התקלקל לי אלטרנטור. פעם ראשונה שקורה לי דבר כזה והיו לי כמה מכוניות שעברו את ה 200K ק"מ/15 שנה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, mcaspi כתב:

יש לך אולי את החשבונית כדי לראות אם מופיעים שם החלקים? ו-7 שנים לא אומר כמה הרכב נסע.

יש לי את כל החשבוניות, שמורות בקלסר.

אין פירוט, רק שורה של שיפוץ. כי זו עבודת חוץ.

 רכב אכן לא נוסע הרבה, בכל זאת רכב בן 23, אבל נוסע כל יום, עם התנעות מרובות.

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 שעות, Haim_gds כתב:

מה שמרגיש לי מוזר הוא שבכלל התקלקל לי אלטרנטור. פעם ראשונה שקורה לי דבר כזה והיו לי כמה מכוניות שעברו את ה 200K ק"מ/15 שנה...

למה מוזר? בלאי יש לכל רכיב. בטויוטה אוונסיס של אשתי (בת 13 שעברה 130k ק"מ) הלך האלטרנטור. לי יש ניסיון טוב עם "עוגן סטארט" בדרום תל אביב. משופץ עלה 600 ש"ח. 

  • אהבתי 1

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 3.8.2024 בשעה 10:51, teyal כתב:

אם יש לך אפשרות וגישה למלחציים, אז תחליף את הווסת, טבעות ההחלקה
והמיסבים ותראה ישועות. (יש ביוטיוב סרטונים למכביר).

יש. אבל רק המחשבה על הפו"ה של האלטרנטור עושה לי צמרמורת, אני מרגיש שעברתי את הגיל לזה🤥

 

מצאתי את שני הרגולטורים באיביי במחיר לא נמוך (600 ש"ח לפני מיסים) אבל לא הצלחתי לגלות איזה מהם הוא הנדרש לאלטרנטור שלי. במחיר כזה המסקנה המתבקשת היא לקנות את האלטרנטור של VEMO ולתת למוסך להרכיב.

בתאריך 3.8.2024 בשעה 10:38, menir1 כתב:

למה מוזר? בלאי יש לכל רכיב. בטויוטה אוונסיס של אשתי (בת 13 שעברה 130k ק"מ) הלך האלטרנטור. לי יש ניסיון טוב עם "עוגן סטארט" בדרום תל אביב. משופץ עלה 600 ש"ח. 

זה מוזר כי זו תקלה שכמעט לא שמעתי עליה, במכוניות הקודמות שלי (200K ק"מ) זה מעולם לא קרה. משופץ שעולה 600 ש"ח כנראה לא משופץ עם חלקים מקוריים או OEM (לפחות לא לפי מחירי החלקים ברשת), מה שיגרום לתקלה זהה עוד שנה-שנתיים...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 2.8.2024 בשעה 13:16, Haim_gds כתב:

תודה Tom_22, למרבה הצער הוא לא זמין.

הלינק ל-partsouq היה רק למטרת מציאת מק"טים.

 

לפני 5 שעות, Haim_gds כתב:

אבל לא הצלחתי לגלות איזה מהם הוא הנדרש לאלטרנטור שלי

לפי הקטלוג כאן, המק"ט הראשון הוא עבור קודים מסויימים:

image.thumb.png.850cfbca74201583805bd5c87d2d27cb.png

באתר הזה, בהזנת קוד השלדה שלך, ניתן לראות שאצלך יש דיגום לפי קוד 808:

image.png.b4d7e469aaac03809f2353e0c139c60d.png

 

לפיכך, אם הייתי אדם מהמר, הייתי הולך על המק"ט הראשון. ;) 

השני אגב, נראה הרבה פחות זמין באופן כללי.

ויחד עם כל הנ"ל, באתר הראשון לעיל, יש 4 מק"טים שונים לאלטרנטור בכללותו, כשבשניים מהם מוזכר הקוד 808, והם בעלי אמפר שונה (150/180)...🤔

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, Haim_gds כתב:

מצאתי את שני הרגולטורים באיביי במחיר לא נמוך (600 ש"ח לפני מיסים) אבל לא הצלחתי לגלות איזה מהם הוא הנדרש לאלטרנטור שלי. במחיר כזה המסקנה המתבקשת היא לקנות את האלטרנטור של VEMO ולתת למוסך להרכיב.

זה מוזר כי זו תקלה שכמעט לא שמעתי עליה, במכוניות הקודמות שלי (200K ק"מ) זה מעולם לא קרה. משופץ שעולה 600 ש"ח כנראה לא משופץ עם חלקים מקוריים או OEM (לפחות לא לפי מחירי החלקים ברשת), מה שיגרום לתקלה זהה עוד שנה-שנתיים...

 

למה אתה משוכנע שמדובר על ווסת מתח לא תקין ? אני הבנתי מהפוסט שלך שמדובר על אלטרנטור "חכם" המקבל פיקוד בתקשורת LIN ככה

שהבעיה עלולה לקרות גם בגלל תקשורת לקוייה או חיווט בעייתי.

אם אתה שואל אותי מה עדיף לרכוש ווסת מתח חדש או אלטרנטור חדש אני הייתי הולך על רכישת אלטרנטור חדש.

  • רעיון טוב! 1

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלטרנטור של ייצרן  OEM כמו HELLA עולה בסביבות 950 שקלים כולל משלוח ללא עלויות של חברת EMS או/גם מיסים שתצטרך לשלם.

 

https://cars245.com/en/item/hella-8EL015630011-alternator/

 

אלטרנטור תוצרת MEAT & DORIA עולה בסביבות 870 שקלים לפני מיסים בארץ.

 

https://cars245.com/en/item/meat-doria-5510505-alternator/

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 שעות, מרק10 כתב:

אני הבנתי מהפוסט שלך שמדובר על אלטרנטור "חכם" המקבל פיקוד בתקשורת LIN ככה

אתה צודק, הבחורצ'יק שם עירבב מושגים ואני דיי בטוח שאין שם מושג על מה הוא מדבר. לפי הלינק הזה (https://oeparts24.com/product/search&search=a0131545602) יש לו תקשורת נתונים בפורמט LIN.

 

כמו שכתבתי, התופעה באלטרנטור שלי היא שהוא מפסיק לעבוד חלק מהזמן מה שיכול להגרם ע"י:

-בעיית חיווט.

-כיבוי חיצוני מקו השליטה.

-כיבוי פנימי הנגרם ממנגון הגנה.

 

הבעייה שמאוד קשה לשחזר את התופעה (לא קרה השבוע). 

לפני 18 שעות, מרק10 כתב:

אם אתה שואל אותי מה עדיף לרכוש ווסת מתח חדש או אלטרנטור חדש אני הייתי הולך על רכישת אלטרנטור חדש.

זה מה שאמר המכונאי גם כי זה משתלם לו הרבה יותר, הבעייה היא שכבר הוחלף אלטרנטור פעם אחת והבעייה הופיעה שוב. לא אכפת לי להחליף מצבר פעם בחמש שנים אבל לא אלטרנטור כל כשנתיים😬

עריכה אחרונה על ידי Haim_gds
שגיאת כתיב
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...