Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 813 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אם ישנתם מתחת לסלע בימים האחרונים, הייתה התכחשות בין ח"כים בממשלה בנוגע לחוק הגיוס והתוכנית "תורתו אמונתו" שנמשכת 70 ומשהו שנים והצורך להעביר אותו במתכונתו הנוכחית עם פטור עד גיל 35 (שזה הזיה בפני עצמה). לאורך החודש האחרון כתבתי בשרשור הפוליטי את דעותיי בנוגע לחוק הגיוס ומה אפשר לעשות לגביו. בקצרה - מעדיף להמשיך את התוכנית הזו, אבל במקום פטור עד גיל 26, להוריד ל21. וזה בעיקר כי אני לא מכיר את התוכנית על בוריה ולכן פניתי לצה"ל, אותו גורם שבמקרה אחראי על הנושא הזה ובסמכותו להתעסק בו. אני חייב להבהיר שמדובר בנושא שמסקרן אותי אבל גם אני אוהב לראות איך מגיבים לי מוסדות המדינה (וגם כי אני משלם להם את המשכורת), אוהב להציק אבל גם אוהב לדעת יותר. עוד יותר חשוב - זה לא שרשור פוליטי וזה לא נודע לבקר או לסנגר או לקטרג או כל מילה אחרת עם ל' בהתחלה. בשביל זה יש את השרשור הפוליטי. 

השרשור הזה הוא רציני אבל גם דאחקה עבורי, רצינות עם ליצנות. 

אז פניתי ליחידת פניות הציבור של צה"ל, היחידה שמתגאה שהיא פועלת 24/7 על מנת לתת מענה לכולם. בחייאת דינאק, אני חושב על החיילת שנמצאת בקרייה ועושה משמרת לילה ומקבלת את המייל שלי. 

אתר פניות ציבור צהל

ציטוט

יחידת פניות הציבור היא יחידה באגף כח האדם המהווה כתובת למשרתי צה"ל, למפקדים ולאזרחים ונותנת מענה לסוגיות ייחודיות ומורכבות בכל תחום הרלוונטי לצה"ל ולשירות בו במצבי שגרה וחירום, 24/7 לאורך כל ימות השנה.
ניתן לפנות למשרדנו במקרים בהם ישנה חריגה מפקודות ונהלים, אי מתן מענה מגורם מקצועי, צורך בהנפקות מידע ואישורים מתקופת השירות הצבאי וכן במקרים המצריכים מתן מענה מיידי ודחוף. כל פנייה תענה ותקבל התייחסות ללא סיווגה כמוצדקת או שאינה מוצדקת.

 

להלן המייל:

ציטוט

שלום רב,

 

אני שמעתי בחדשות על התוכנית הזו אבל אני לא ממש מכיר לעומק את התוכנית הזו, 

1. האם תוכלו לספר עליה? 

2. כמה משרתים יש? 

3. כמה כסף הם מקבלים בכל חודש? 

4. מה המסלול שירות שלהם, מהם השלבים שהם עוברים? 

5. איך בדיוק צה"ל פעל עוד לפני 1.4.24 בנושא גיוס חרדים? 

6. מה בדיוק קורה במידה והם לא מתגייסים בגיל X? אין לי מושג באיזה גיל הם משתחררים.

7. למה הם לא משתחררים בגיל 21? 

8. איך בדיוק נולדה התוכנית הזו? 

9. מאיזה שנה יש התוכנית הזו? 

10. כמה משרתים/חיילים יש במסלול הזה? 

11. איפה ניתן לראות את החוק הנוגע לתורתו אמונתו? 

12. איך בדיוק התקבלה ההחלטה לפתוח את התוכנית/מסלול הזו? 

13. כמה כסף הצבא משלם על כל משרת במסלול הזה?

14. כמה אנשים היו בתוכנית הזו/מסלול הזה מאז שהתחיל המסלול הזה? 

15. על איזו החלטה אושר המסלול הזה? 

16. למה אין מידע על תורתו אמונתו באתר צה"ל אבל על שיריון יש 1196 תוצאות או 1507 תוצאות על חיל האוויר?

17. כמה חיילים עברו במסלול הזה?

 

בברכה,

DareDevil

 

רק מה הקטע?

הם לא פנו אליי אחרי ששלחתי להם את המייל בדיוק על הדקה  ):

 

הם שלחו לי תשובה אחרי 14 שעות מאז ששלחתי. 

 

ציטוט

שלום רב,
פנייתך למשרד פניות הציבור של צה"ל התקבלה
ורכז פניות יצור עמך קשר לתחילת טיפול בפנייתך.
 

 

 

נתראה בפנייה הבאה, ראיתם את המשחק מילים??

Daredevil

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם

ישב הבדל גדול, גדול מאוד, בהתנהלות של המשרדים השונים בכל הקשור לפניות ציבור. רווחה וביטוח לאומי מתפקדים טוב יחסית, משרד החוץ - תמות, משרד הפנים - תלוי בשירות, אבל בדרך כלל תמות, וכיו"ב.

אין שום היגיון, בעיקר מסורת כנראה.

 

ספציפית לפנייה שלך: טרחנית ומיותרת. בלי קשר למשרד ממשלתי. תקטין ל-3-4 שאלות ממוקדות אם אתה מעוניין בתשובה, כרגע זה נראה כמו רשימה אינסופית בסגנון "ספר לי הכול על x"

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם (נערך)

אני יכול לתת מידע ממוקד, בלי משכורת, אם השאלה רצינית ותהיה מזה תועלת. תצמצם את השאלה.

תשובה ראשונית: המסלול הזה ("תוכנית" כלשונך) אינו מסלול של צה"ל אלא מסלול לדחיית שירות (עד לפטור הנובע מגיל המלש"ב בדרך כלל), לכן לצה"ל אין תשובה לרוב השאלות ששאלת.

עריכה אחרונה על ידי אלעדית
פורסם
לפני 7 שעות, hans כתב:

ספציפית לפנייה שלך: טרחנית ומיותרת. בלי קשר למשרד ממשלתי. תקטין ל-3-4 שאלות ממוקדות אם אתה מעוניין בתשובה, כרגע זה נראה כמו רשימה אינסופית בסגנון "ספר לי הכול על x"

 

אני נתקל בהרבה טרחנים שמבזבזים את זמנם וגם את הזמן של נותן השירות.

שום תשובה לא מספקת אותם אלא אם כול "הדרישות" שלהם נענו.

 

 

אני הוסיף שורה נוספת.

18. אני משלם לכם את המשכורת ככה שאתם צריכים לתת לי תשובה !

איזה כייף לי :)

פורסם
לפני 9 שעות, hans כתב:

ספציפית לפנייה שלך: טרחנית ומיותרת. בלי קשר למשרד ממשלתי. תקטין ל-3-4 שאלות ממוקדות אם אתה מעוניין בתשובה, כרגע זה נראה כמו רשימה אינסופית בסגנון "ספר לי הכול על x"

זה לא שאפשר להחזיר את הגלגל לאחור אבל אקח את זה לתשומת ליבי לפעם הבאה, לזקק את השאלות לכמה בודדות.

לפני 3 שעות, אלעדית כתב:

תשובה ראשונית: המסלול הזה ("תוכנית" כלשונך) אינו מסלול של צה"ל אלא מסלול לדחיית שירות (עד לפטור הנובע מגיל המלש"ב בדרך כלל), לכן לצה"ל אין תשובה לרוב השאלות ששאלת.

אז מאיפה מגיע הכסף? בגלל זה כל השאלות הללו.

לפני שעה, מרק10 כתב:

אני נתקל בהרבה טרחנים שמבזבזים את זמנם וגם את הזמן של נותן השירות.

שום תשובה לא מספקת אותם אלא אם כול "הדרישות" שלהם נענו.

יש לי כבר הוכחה אחת לפחות שקיבלתי מהפעם הקודמת שפיניתי למשרדי הממשלה. לא חפרתי יותר מדי ונתתי להם לענות לי.

לא התעמקתי יותר מדי במשרדי ממשלה שהעבירו את האחריות שלהם למשרד אחר, רק כי אני מחפש "לבזבז" זמן לאנשים.

 

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם (נערך)

תורתו אֻמָּנוּתוֹ.

 

 

עריכה אחרונה על ידי אליה
  • אהבתי 1

'אבל אותי לא מעניין מה שיכנס. אותי מעניין מה שיצא..'

אלטמן.

פורסם
לפני 7 שעות, DareDevil כתב:

 

אז מאיפה מגיע הכסף? בגלל זה כל השאלות הללו.

 

 

כסף למה?

לישיבות?

זה לדעתי בכלל מתקציב של משרד הדתות. 

זה לא באחריות של צה"ל.

 

ואני מצטרף לנאמר. 

זה מרגיש טרחני מדי.

 

אה ועוד משהו.

אם יש לך עודף זמן פנוי. אתה מוזמן לבוא לעזור לי לנקות לפסח🤣

  • מצחיק 1

.

פורסם
לפני 11 דקות, om2 כתב:

אם יש לך עודף זמן פנוי. אתה מוזמן לבוא לעזור לי לנקות לפסח🤣

אל תגזים, יותר סביר שאני אבוא עם חמץ מאשר לנקות אותו.

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם

הכסף = לישיבות? מתקציב משרד החינוך (תמיכה לפי סעיף 3א לחוק יסודות התקציב)

לא אמור להיות קשר בין התמיכה לבין הדיחוי מצה"ל (לפי חוק שירות ביטחון)

בגץ עשה את הקישור

פורסם

אתה טועה במשהו קטןנטן - הכתובת שלך זה לא צה"ל, זה הבוס שלו, משרד הביטחון.

בהצלחה לקבל מהם תשובה.

זה שאלות שלרוב מי שעונה עליהן זה "גורם בכיר" "לא לציטוט" ורק לכתבים נבחרים.

 

צהל לא מחוקק חוקים בעצמו.

לא חושב שצהל משלם כסף למישהו שלא חיל פעיל אולי חוץ ממקרים של קד"צ, שזה תכלס קומבינה עתיקת יומין של צהל להכשיר אנשים לתפקידים מסויימים אבל לא לבזבז פז"ם. גם שם לא בטוח שמשלמים ואם כן אז מי משלם, צהל או משרד הביטחון.

משרד הביטחון צריך לקבןע לצהל את מי הוא מגייס ומה התנאים שהוא נותן. גם צהל יכול לבקש דברים מהבוס שלו.

בדיוק כמו שאם אתה צריך מזכיר.ה ואתה עובד בחברה גדולה, זה לא הבוס הישיר שלך שמאשר גיוס.

 

אני מנסה להבין משהו אחר מעניין - אם לתלמיד ישיבה יש בעיות רפואיותאמיתיות לחלוטין, שאחד כזה חילוני היה מקבל פטור רפואי - האם אצלם זה להיפך? אם הוא פטור משירות, האם מעבירים כסף עבורו? או שרק אם הוא בדחיית שירות? כי המדינה מעבירה גם כספים לישיבות פנימיה של המסלול של בני ישיבות הלאומיים, וגם כספים למוסדות של שנת שירות של חילוניים שעושים שירות מלא, שזה חלק פנימיות, חלק גם תנועות נוער למיניהן.

פורסם
לפני 19 דקות, KipodYam כתב:

אני מנסה להבין משהו אחר מעניין - אם לתלמיד ישיבה יש בעיות רפואיותאמיתיות לחלוטין, שאחד כזה חילוני היה מקבל פטור רפואי - האם אצלם זה להיפך? אם הוא פטור משירות, האם מעבירים כסף עבורו? או שרק אם הוא בדחיית שירות? כי המדינה מעבירה גם כספים לישיבות פנימיה של המסלול של בני ישיבות הלאומיים, וגם כספים למוסדות של שנת שירות של חילוניים שעושים שירות מלא, שזה חלק פנימיות, חלק גם תנועות נוער למיניהן.

עניתי למעלה

התקציב הוא ממשרד החינוך, פר ראש, ללא קשר לדיחוי. כמובן שגם הפטורים מקבלים

פורסם

תודה.

מי משלם לכל מי שמקבל דחיית שירות ואחר כך באמת מתגייס,שזה כנראה 3 אוכולוסיות

1. פנימיות/מסלולי שנת שירות חילוניות

2. קומונרים של תנועות הנוער

3. ישיבות פנימיה של הציונות הדתית, שזאת הקבוצה הגדולה יותר

פורסם

יש טבלה מסודרת

אנסה לחפש ולהעלות פה

לפני 5 שעות, אלעדית כתב:

אין לי מושג.

אני בתחום של הישיבות שלא מתגייסים.

 

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

×
×
  • תוכן חדש...