Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 815 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 6 שעות, KipodYam כתב:

תודה.

מי משלם לכל מי שמקבל דחיית שירות ואחר כך באמת מתגייס,שזה כנראה 3 אוכולוסיות

1. פנימיות/מסלולי שנת שירות חילוניות

2. קומונרים של תנועות הנוער

3. ישיבות פנימיה של הציונות הדתית, שזאת הקבוצה הגדולה יותר

ישיבות פנימיות של הציונות הדתית משלמים לעצמם.

בישיבה תיכונית (כיתות ט - יב) כ15-20 אלף לשנה. תכלס התשלום הוא רק על הפנימיה. כי בית הספר עצמו מסובסד ברובו. אם לא רוצים פנימיה זה תשלום של כ3000 שח לשנה. כך היה בתקופתי.

 

 

בישיבה גבוהה/מכינה קדם צבאית דתית/ישיבת הסדר 

התשלום הוא סביב 20-25 אלף בשנה. 

ההורים של הבחורים משלמים מכיסם.

לעיתים הישיבות מצליחות לקבל תרומות מבוגרים של הישיבה/ידידי הישיבה בארץ או בחו"ל וכך מתאפשר לסבסד לתלמידים מעוטי יכולת חלק מהתשלום.

 

חלק מהבחורים עובדים בשעות הערב (מותר לעבוד אחרי 9 בערב) בחלוקת עיתונים/ניקיון חדרי מדרגות/ ועוד כל מיני עבודות קטנות. זה לא שכר משמעותי. אבל אפשר לממן איתו חלק מהתשלום לישיבה. 

 

כך זה בישיבות של הציונות הדתית לגווניה (מהקל ביותר לחרד"ל) ממה שאני מכיר (ואני מכיר...)

 

 

2. קומונרים של תנועות נוער. אני מכיר רק קומונרים/קומונריות שעושים את זה כשירות לאומי. בנות כי קיבלו פטור מטעמי דת. בנים פטור מטעמים רפואיים שונים.

 

 

1. לא מכיר.

  • אהבתי 1

.

×
×
  • תוכן חדש...