Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב יד 2 ראשון עד 25K- מתלבט בין I20/SWIFT/FABIA


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1025 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי חברים,

כנאמר בכותרת, מתכנן לקנות רכב ראשון עבורי, יד 2.

מבדיקה באינטרנט ראשית רציתי לדעת האם יש הצדקה להתרחקות מרנו/פג'ו עכב ירידת הפחת המהירה שלהם ובעיות באמינות הרכב.

ולשאלה השניה, התבסס בדעתי שהI20 עדיפה בפרמטר הנוחות ואיכות הרכב מהסוויפט (אבל יותר אוכלת דלק), אבל פחות טובה מהסקודה פאביה שגם עולה פחות.

מדובר על נסיעות עירוניות בעיקר כשפעם/פעמיים בשבוע נסיעות בין עירוניות. כרגע מגביל את עצמי לקניה עד 150,000 קמ"ש, רק אוטומטי, עד יד 3 ללא חברה.

עדיפות לנפח מנוע 1,400 ועד 1,600 בכללי.

 

אשמח להמלצות בטווח המחירים הזה ועצות באופן כללי מבחינת קניה חכמה.

תודה!

פורסם

אכן בתקציב הזה עדיף לרכוש רכב כמה שיותר פשוט מכנית, אמין,  שמזדקן בצורה סבירה.

לכן סוויפט. מאזדה 2, I20/ I25, קיה ריו יתנו לך שקט יחסי מבחינת התקלות ( בתנאי שלא הוזנחו אצל בעלים קודמים).

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

אפשר גם להוסיף מזדה 2 דינמיק שתהיה זריזה מהi20 והסוויפט.

עוד אופציה היא קיה ריו שתהיה מרווחת מאחור אך כמו היונדאי לא זריזה או חסכונית, אך לעיר לגמרי תספק.

פאביה/איביזה הגיעו עם גיר רובוטי, והוא פחות מומלץ לעיר.

הפיגו אולי לא תהיה אמינה כמו היפניות קוראיניות, אבל מציעה נוחות עדיפה משמעותית, סך הכול המכלולים גם פשוטים כאשר הכוונה למנוע ה 1.6.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
לפני 19 שעות, vladclar כתב:

אכן בתקציב הזה עדיף לרכוש רכב כמה שיותר פשוט מכנית, אמין,  שמזדקן בצורה סבירה.

לכן סוויפט. מאזדה 2, I20/ I25, קיה ריו יתנו לך שקט יחסי מבחינת התקלות ( בתנאי שלא הוזנחו אצל בעלים קודמים).

אהלן וולאד, תודה על המענה.

הסוויפט מבחינת נוחות הנהיגה לא פחותה מהI20? הבנתי שניצול הדלק שלה עדיף אבל שכל הפרמטרים של מהירות האצה, נוחות, אביזרים נופלים לעומת היונדאי.

מאזדה 2 יקרה משמעותית מהמתחרות שלה ממה שראיתי, ברמה של סוזוקי 2015 עם אותם נתוני קילומטראז' והסטוריה תהיה בטווח המחיר של מאזדה 2 2011.

 

למה אתה מציין את המאזדה כשווה מבחינת טווח המחירים?

לפני 18 שעות, yulianx כתב:

אפשר גם להוסיף מזדה 2 דינמיק שתהיה זריזה מהi20 והסוויפט.

עוד אופציה היא קיה ריו שתהיה מרווחת מאחור אך כמו היונדאי לא זריזה או חסכונית, אך לעיר לגמרי תספק.

פאביה/איביזה הגיעו עם גיר רובוטי, והוא פחות מומלץ לעיר.

הפיגו אולי לא תהיה אמינה כמו היפניות קוראיניות, אבל מציעה נוחות עדיפה משמעותית, סך הכול המכלולים גם פשוטים כאשר הכוונה למנוע ה 1.6.

בנוגע למאזדה, שאלתי גם את הבחור למעלה, היא לא משמעותית יקרה לעומת הדגמים שציינתי?
האם שווה לקנות דגם ישן יותר של מאזדה לעומת חדש יותר של הI20/סוויפט?

 

קיה לקחתי לתשומת לבי והוספתי לרשימה.

דווקא סקודה פאביה ראיתי בפורמט אוטומטי. 

ציטוט

הפיגו אולי לא תהיה אמינה כמו היפניות קוראיניות, אבל מציעה נוחות עדיפה משמעותית, סך הכול המכלולים גם פשוטים כאשר הכוונה למנוע ה 1.6.

מה הכוונה בנוחות? מבחינת גודל רכב ראיתי שהיא דווקא יותר קטנה מהדגמים שציינתי. הכוונה לVFM? לא הבנתי מה הכוונה במכלולים.

פורסם
לפני 19 שעות, yulianx כתב:

פאביה/איביזה הגיעו עם גיר רובוטי, והוא פחות מומלץ לעיר.

יש שנתונים מסוימים של הפאביה שבהם הגיע השילוב של 1.6 וגיר אוטומטי פלנטרי 6 הילוכים.

אבל זה אומר ללכת אחורה בשנתון.

 

עוד אופציה שהייתי שוקל בנוסף לסוויפט שהציעו זה ספלאש.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
לפני 26 דקות, shlulu כתב:

אהלן וולאד, תודה על המענה.

הסוויפט מבחינת נוחות הנהיגה לא פחותה מהI20? הבנתי שניצול הדלק שלה עדיף אבל שכל הפרמטרים של מהירות האצה, נוחות, אביזרים נופלים לעומת היונדאי.

מאזדה 2 יקרה משמעותית מהמתחרות שלה ממה שראיתי, ברמה של סוזוקי 2015 עם אותם נתוני קילומטראז' והסטוריה תהיה בטווח המחיר של מאזדה 2 2011.

 

למה אתה מציין את המאזדה כשווה מבחינת טווח המחירים?

בנוגע למאזדה, שאלתי גם את הבחור למעלה, היא לא משמעותית יקרה לעומת הדגמים שציינתי?
האם שווה לקנות דגם ישן יותר של מאזדה לעומת חדש יותר של הI20/סוויפט?

 

קיה לקחתי לתשומת לבי והוספתי לרשימה.

דווקא סקודה פאביה ראיתי בפורמט אוטומטי. 

מה הכוונה בנוחות? מבחינת גודל רכב ראיתי שהיא דווקא יותר קטנה מהדגמים שציינתי. הכוונה לVFM? לא הבנתי מה הכוונה במכלולים.

לא הייתי משלם תוספת משמעותית אבל היא עוד אופציה זריזה.

אבל סוויפט 2015 לא עולה 25 אלא יותר, באזור 35-40 אלף.

ה208 לא קטנה יותר אלא אותה קטגוריה, היא מרגישה יותר מרווחת לנהג לעומת הפאביה למשל, בפאביה יכול להיות צפוף עקב מבנה הדשבורד באזור המערכת שמע.

 

  • רעיון טוב! 1

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

הרכב חסכוני,אמין, מסוף 2014 קיבל הרבה תוספות אבזור לכן כדי לחפש את ״מתיחת פנים״.

מאחור יחסית מרווח.

לרעה רועש, רוכן בפניות, מושבים נוקשים.

אנחנו מחזיקים בכזה רכב משנת 2014 כשהיה חדש, היום כבר כמעט 170 אלף ק״מ.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם (נערך)

לגבי ה I20, יש לי כזה כרכב שני כבר 4 שנים מודל 2012 1.4 ליטר 4 הילוכים אוטומתי אחרי מתיחת פנים.

מחלות ידועות:

כבל סליל כרית אוויר של הנהג שנמצא מתחת להגה. נהרס וצריך להחליף, תסמינים של כפתורי שליטה מההגה לא עובדים או עובדים לסירוגין. בסוף גם נדלקת נורת כרית אוויר וצריך לאפס דרך מחשב רכב.

 

פלסטיקים של דלתות, דש בורד וקונסולה בין המושבים הקידמיים דביקים ומתקלפים, אין מה לעשות עם זה יותר מדי.

 

כפתורי שליטה של חלונות בצד הנהג לא עובדים.

מנגנון מראות מתקפלות לא תקין, ניתן לתקן לבד אבל זאת קצת התעסקות.

 

אצלי גם נזל הרדיאטור חימום לצערי, עשיתי מעקף.

בנוסף תבדוק תושבת מנוע וגיר.

בולמים קידמי אחורי.

נזילות שמן מסביב למנוע ולגיר.

תבדוק העברת הילוכים, רעשים, דפיקות, השהיות.

מומלץ להחליף שמן גיר, תשאל מתי החליפו פעם אחרונה והאם יש תיעוד.

 

סהכ הרכב נוסע טוב, לוקח לו זמן עד שתופס מהירות אבל נוסע חלק.

אצלי הרכב עבר 165 אלף המנוע יבש לחלוטין, אטם קרטר גיר מזיע אבל אין ירידת מפלס שמן בגיר.

המנוע לא אוכל גרם שמן, המזגן מקפיא.

עריכה אחרונה על ידי BrAvE_27
  • רעיון טוב! 1
פורסם
בתאריך 31.8.2023 בשעה 11:43, yulianx כתב:

הרכב חסכוני,אמין, מסוף 2014 קיבל הרבה תוספות אבזור לכן כדי לחפש את ״מתיחת פנים״.

מאחור יחסית מרווח.

לרעה רועש, רוכן בפניות, מושבים נוקשים.

אנחנו מחזיקים בכזה רכב משנת 2014 כשהיה חדש, היום כבר כמעט 170 אלף ק״מ.

תודה יוליאן, 

קראתי עליו קצת והוא מקבל שם של רכב בינוני בבחינת ביצועים, במיוחד בין עירוניים. 

צריכת דלק מאוד חסכונית אמנם. 

מדובר על דגם instyle 1.2

80 כ"ס על 80 ק"מ. 

גם לא שמעתי עליו מבחינת ההמלצות הנורמליות לרכב בסגנון הזה (i20, swift, jazz, sirion)

האם זה כי הוא לא נפוץ בשוק או כי יש לו בעיות כמו הרנואים למשל? 

האם מכירה עתידית תהווה בעיה לדעתך מבחינת השם שלו בשוק? 

פורסם

הסויפט בדור 2011-2017 יחסית קטנה, במיוחד תא המטען - אם כי הגיאומטריה שלו מאפשרת ניצול טוב של הנפח. מנוע ה-1242 סמ"ק אינו חזק במיוחד, אבל הרכב לא התקשה להתמודד עם הטופוגרפיה של חיפה. 

למנוע יש מחלה של צורך בניקוי בית מצערת (לא סיפור גדול). לזו ששימשה אותי ואת משפחתי כעשור היתה גם בעיה של ממיר קטליטי שנפתרה על ידי החלפתו בממיר מפירוק - אבל להבנתי מדובר בתקלה חריגה.

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 3 שעות, shlulu כתב:

תודה יוליאן, 

קראתי עליו קצת והוא מקבל שם של רכב בינוני בבחינת ביצועים, במיוחד בין עירוניים. 

צריכת דלק מאוד חסכונית אמנם. 

מדובר על דגם instyle 1.2

80 כ"ס על 80 ק"מ. 

גם לא שמעתי עליו מבחינת ההמלצות הנורמליות לרכב בסגנון הזה (i20, swift, jazz, sirion)

האם זה כי הוא לא נפוץ בשוק או כי יש לו בעיות כמו הרנואים למשל? 

האם מכירה עתידית תהווה בעיה לדעתך מבחינת השם שלו בשוק? 

הספייס שייכת יותר לקטגורית המיני הרכבים שציינת הם סופר מיני.

דווקא יש לא מעט ספייס והיא נמכרה וגם נמכרת די טוב.

לדעתי לשם מיצובישי יש שם טוב בוודאי לעומת רנו.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
לפני 56 דקות, yulianx כתב:

הספייס שייכת יותר לקטגורית המיני הרכבים שציינת הם סופר מיני.

דווקא יש לא מעט ספייס והיא נמכרה וגם נמכרת די טוב.

לדעתי לשם מיצובישי יש שם טוב בוודאי לעומת רנו.

אירוני כי מיצובישי היום זה רנו-ניסאן

פורסם (נערך)
בתאריך 20.8.2023 בשעה 20:41, shlulu כתב:

 

מבדיקה באינטרנט ראשית רציתי לדעת האם יש הצדקה להתרחקות מרנו/פג'ו עכב ירידת הפחת המהירה שלהם ובעיות באמינות הרכב.

ולשאלה השניה, התבסס בדעתי שהI20 עדיפה בפרמטר הנוחות ואיכות הרכב מהסוויפט (אבל יותר אוכלת דלק),

 

מהשלוש שהצעת הייתי נמנע מהפאביה. אולי רכב עדיף כשתקין אבל טכנולוגיה יותר מתקדמת מה שמשפיע על עלויות תחזוקה. עדיף משהו פשוט יותר

היית מוותר על הרנו והפיג'ו מאותן הסיבות. נכון שהביקוש הנמוך שלהן (מהסיבה הזו) מוריד את מחיר הרכישה ומאפשר לרכוש רכבים חדשים יותר ושנסעו פחות. אבלבעיני זה עדיין לא מתקזז.

 

לגבי צריכת הדלק: הפערים בין הרכבים הללו לא יהיו דרמטיים. נוהגים לתת משקל יתר לצריכת הדלק בחישוב העלויות ברכבים כאלו. הפערים בצריכה לא יהיו משמעותיים בכל מקרה. זה שיקול במחירים הללו רק למי שעתיד לנהוג המון 

עריכה אחרונה על ידי razi_pazi
×
×
  • תוכן חדש...