Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה יותר גרוע: פוקוס 2013 או אסטרה 2013? :)


elera
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 732 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

מצד אחד, אופל אסטרה עם מנוע ה-1.4 טורבו 140 כ"ס (הידוע לשמצה?), מצד שני פוקוס 3 לא ידנית עם תיבת ההילוכים הידועה לשמצה.

 

יש טעם להסתכל בכלל?

 

אם כי מישהו אמר לגבי האסטרה שכל עוד הוחלף שמן בזמן, והשמן נכון (dexos1 דור 2 או 3), עניין ה-LSPI אמור להיות בסדר.

עריכה אחרונה על ידי elera
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אף אחד לא יגיד לך באמת, זה הכל תלוי במזל.

 

אגב גם אם פתרת את בעיית הlspi באסטרה על ידי שימוש בשמן בתקן הנכון, הרכב עדיין מבורך בתקלות שונות.

טורבואים שנוטים ללכת, נזילות ופריצות במערכת הקירור, חלקי פלסטיק כמו שסתום pcv שלא שורדים וגיר אוטומטי שנוטה להפתגר עם הגיל (gm 6t40)

 

לנוכח כל אלו הפוקוס שיש לה סה"כ גיר בעייתי נשמעת פחות "מאיימת" אבל בתכלס לך תדע...

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנסיון ארוך שלי ושל חברים נוספים עם פוקוס (2014 עם הגיר הרובוטי), מול נסיון של חבר נוסף עם אסטרה:

מהאסטרה לברוח הכי רחוק והכי מהר שאתה מצליח, כל תקלה שמתקנים גוררת את התקלה הבאה.

פוקוס - רלוונטי אם יש לך גישה לתיקון אמין בשטחים במקרה של כשל בגיר.

התיקון במורשה רגיל או מורשה יבואן נע בין 6,000 ל-9,000 ש"ח, ובהרבה מקרים אין הצדקה לתיקון כזה מול העלות של האוטו.

אני שלחתי לאנשהוא ויצאתי עם 1,700 ש"ח, מחזיק יופי כבר כמה שנים, חוץ מזה אין לו תקלות מיוחדות עם עלות יקרה. לא חושב שאפשר במחיר הזה לקבל אוטו אחר שייתן תמורה כזאת.

עריכה אחרונה על ידי chezik
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@chezik

יש הבדלים בין שנות דגם שונות, או שכל פוקוס 3 אותו דבר?

כמה שנים עד כה החזיק תיקון התיבה?

ההנחה היא שיהיה צריך לחזור על זה כל כמה שנים?

 

אבל לא נראה לי שתהיה לי נגישות לתיקון ב-2000 ₪, אז בסוף זה כנראה לא יהיה רעיון טוב.

עריכה אחרונה על ידי elera
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, elera כתב:

יש הבדלים בין שנות דגם שונות, או שכל פוקוס 3 אותו דבר? מה שזכור לי - 2013-2015 זה הגיר הבעייתי, אבל גם בשנים האלו יש תתי דגם פחות נפוצים שיש להם מנוע וגיר אחר, אני מדבר על הדגם הנפוץ, מנוע 1600 רמת גימור טרנד

כמה שנים עד כה החזיק תיקון התיבה?

תיקון ראשון היה בחברה באחריות, כשהאוטו היה עם כ-150K ק"מ, תיקון שני היה לא הרבה מאוד אח"כ (אולי באיזור 190 K ק"מ) לדעתי כי בתקופה שבין התיקונים היה אצלי עוד נהג שאהב להרוג את האוטו, מאז התיקון השני האוטו רק אצלי, אוחז כרגע ב-280K ק"מ ולא נראה שיצטרך החלפה נוספת בקרוב, ואני לא נוהג רגוע בכלל, אבל יודע לשמור על הגיר בצורה נכונה.

ההנחה היא שיהיה צריך לחזור על זה כל כמה שנים?

כנ"ל

 

אבל לא נראה לי שתהיה לי נגישות לתיקון ב-2000 ₪, אז בסוף זה כנראה לא יהיה רעיון טוב.

צודק, אבל כשאתה משווה מול כל אוטו אחר תבדוק גם את עלויות האחזקה שלו, כי העלויות של הפוקוס אפסיות ממש למעט התקלה של המצמד, אז בהרבה מקרים זה מתקזז מול תקלות אחרות נפוצות ברכבים אחרים.

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לשמור על הגיר בצורה נכונה - באיזה אופן?

 

ולאיזה עלויות אחזקה או תיקונים שוטפים אתה מתכוון בדגמים אחרים, שאין בפוקוס 3?

 

עריכה אחרונה על ידי elera
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע לפרט לך עלויות ברכבים מקבילים כי לא החזקתי כאלו, יש לי אוטו נוסף מסחרי ישן שבו העלויות הם לא ברות השוואה.

מה שאני כן יודע:

1) אני שומע מחברים שמחזיקים רכבים בגילאים דומים שיש כל הזמן עלויות ותקלות שונות, לעומת זאת אצלי העלויות מסתכמות ב: צמיגים, תוסף דלק לפני טסט, נורות, ומידי פעם גומיה כלשהיא במערכות ההיגוי, שנה שעברה לפני הטסט הייתי צריך להחליף משולש אחד, וזו ההוצאה היקרה ביותר שהיתה לי על האוטו מאז ומעולם חוץ מהחלפת המצמד, (עלה משהו כמו 1,200 ש"ח אם אני לא טועה)

2) נהגתי על הרבה רכבים עם 200K ק"מ ומעלה, ברובם יש ה-מ-ו-ן חלקים רופפים / שבורים / לא עובדים, (לדוג' מתגים שונים, נעילות, פתחי מיזוג, רמקולים, מולטימדיה, ועוד ועוד), אצלי הכל תקין פיקס כמו חדש.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 15.4.2023 בשעה 22:18, chezik כתב:

מנסיון ארוך שלי ושל חברים נוספים עם פוקוס (2014 עם הגיר הרובוטי), מול נסיון של חבר נוסף עם אסטרה:

מהאסטרה לברוח הכי רחוק והכי מהר שאתה מצליח, כל תקלה שמתקנים גוררת את התקלה הבאה.

פוקוס - רלוונטי אם יש לך גישה לתיקון אמין בשטחים במקרה של כשל בגיר.

התיקון במורשה רגיל או מורשה יבואן נע בין 6,000 ל-9,000 ש"ח, ובהרבה מקרים אין הצדקה לתיקון כזה מול העלות של האוטו.

אני שלחתי לאנשהוא ויצאתי עם 1,700 ש"ח, מחזיק יופי כבר כמה שנים, חוץ מזה אין לו תקלות מיוחדות עם עלות יקרה. לא חושב שאפשר במחיר הזה לקבל אוטו אחר שייתן תמורה כזאת.


השטחים לא יעזרו כי רק קלאטצ' עולה יותר מ 2000 שקל ומחשב גיר עוד יותר יקר כאשר התקלות הנפוצות ברכב זה זה שהולך קלאטצ' או מחשב גיר.
אצלך כנראה התקלקל משהו אחר ולכן יצאת בזול.
 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Gavrik כתב:

השטחים לא יעזרו כי רק קלאטצ' עולה יותר מ 2000 שקל ומחשב גיר עוד יותר יקר כאשר התקלות הנפוצות ברכב זה זה שהולך קלאטצ' או מחשב גיר.
אצלך כנראה התקלקל משהו אחר ולכן יצאת בזול.

אצלי הלך הקלאצ' - מצמד, ותיקנתי את זה ב-1700 ש"ח, שמו לי מפירוק מרכב שהושבת בתאונה, (או שאולי גנבו אחד כזה? לא יודע, לא שמעתי אף פעם על גניבה של פורד פוקוס..)

אחרי התיקון כבר עברתי קרוב ל100K ק"מ והכל עובד פיקס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...