Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

C4 פיקאסו, 165 כ'ס, P0087


dani666
מעבר לפיתרון נפתר ע"י dani666,
שימו לב! השרשור הזה בן 460 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון

לפני  כחודש הרכב החל להודיע אקראית, במצבים מסוימים, על התקלה הזו.  את מהותה אני יודע - "Fuel Rail/System Pressure - Too Low".  ובעברית - סביר להניח משאבת לחץ גבוה (תקלה מוכרת בדגם המנוע הקודם).  יחד עם זאת אני לא בטוח בכך (בהמשך אציין מדוע) ולכן באתי לשאול את עצת חכמי הפורום.

 

ראשית, קצת עובדות :

דו'ח מפורט על נתוני מכללי הרכב (הופק בעזרת EOBD Facile) -

   
20221211_Report.html
 
ספוילר
   

Diagnostic report

Vehicle designation

Owner: Registration:
Make: Citroen Model: C4 Picasso
Engine: Date of entry into service:
Vehicle Identification Number: VF73D5GZTGJ873199 Mileage:

Calculator 1: ECU Transmission - 0x7E9

General status

image.PNG.d3a980f7527a3b658ea437aaba119bed.PNG MIL Status: Off
0 Trouble Code(s)
0 Last Trouble Code(s)
Since the engine light is ON
Distance travelled while MIL is activated : 0 km
Engine run time while MIL is activated : 0 min

 

Since last DTCs cleared
Number of warm-ups since DTCs cleared : 255
Distance travelled since DTCs cleared : 32498 km
Engine run time since DTCs cleared : 46895 min

 

Test of systems since the last DTCs clear
Components : Completed

Trouble Code(s)

1 P0000 No trouble code

Last Trouble Code(s)

1 P0000 No trouble code

Permanent Trouble Code(s)

1 P0000 No trouble code

O2 Sensor

image.thumb.PNG.0ddb963ebbb1f68254c44ad4ce64eeac.PNG

Calculator 2: ECU Engine (OBD) - 0x7E8

General status

image.PNG.2e5991b79640d23b55b0a7d43fb6a274.PNG MIL Status: Off
1 Trouble Code(s)
0 Last Trouble Code(s)
Since the engine light is ON
Distance travelled while MIL is activated : 7 km
Engine run time while MIL is activated : 20 min

 

Since last DTCs cleared
Number of warm-ups since DTCs cleared : 255
Distance travelled since DTCs cleared : 30698 km
Engine run time since DTCs cleared : 42089 min

 

Test of systems since the last DTCs clear
Misfire : Completed
Fuel system : Completed
Components : Completed
Catalyst : Completed
Oxygen sensor : Completed
Oxygen sensor heater : Completed
EGR and/or VVT system : Completed

Trouble Code(s)

1 P0087 Fuel Rail/System Pressure - Too Low
Engine state when the fault(s) appeared
Freeze frame trouble code P0087
Fuel system status 1 Closed loop (using all oxygen sensor)
Fuel system status 2 Unused
Calculated load value 29.8 %
Coolant Temperature 86 °C
Short term fuel trim Bank 1 17.2 %
Long term fuel trim Bank 1 0.0 %
Intake Manifold Pressure 0.75 bar
Engine Speed - RPM 1529.00 rpm
Vehicle Speed 28 km/h
Fuel rail pressure 0.7 bar
Control module voltage 14.300 Volt

Last Trouble Code(s)

1 P0000 No trouble code

Permanent Trouble Code(s)

1 P0000 No trouble code

O2 Sensor

1: Bank 1 Sensor 1

PID Description Value Min Max Units Result
T-01 Rich to lean sensor threshold voltage 0.4504 0.4504 0.4504 Volt Yes
T-02 Lean to rich sensor threshold voltage 0.4504 0.4504 0.4504 Volt Yes
T-07 Minimum sensor voltage for test cycle 0.0000 0.0000 1.2493 Volt Yes
T-08 Maximum sensor voltage for test cycle 0.9174 0.0000 1.2493 Volt Yes
T-0A Sensor period 0 0 400 ms Yes

2: Bank 1 Sensor 2

PID Description Value Min Max Units Result
T-01 Rich to lean sensor threshold voltage 0.7222 0.7222 0.7222 Volt Yes
T-02 Lean to rich sensor threshold voltage 0.7222 0.7222 0.7222 Volt Yes
T-07 Minimum sensor voltage for test cycle 0.0000 0.0000 1.2493 Volt Yes
T-08 Maximum sensor voltage for test cycle 0.8589 0.0000 1.2493 Volt Yes
T-C0 Manufacturer specific 0.7418 0.0000 0.7418 Volt Yes
T-C1 Manufacturer specific 0.7418 0.7418 1.2444 Volt Yes

Monitored system results

OBDMID TID Description Value Min Max Units Result
O-01   Exhaust Gas Sensor Monitor Bank 1 – Sensor 1          
01 Rich to lean sensor threshold voltage 0.4504 0.4504 0.4504 Volt Yes
02 Lean to rich sensor threshold voltage 0.4504 0.4504 0.4504 Volt Yes
07 Minimum sensor voltage for test cycle 0.0000 0.0000 1.2493 Volt Yes
08 Maximum sensor voltage for test cycle 0.9174 0.0000 1.2493 Volt Yes
0A Sensor period 0 0 400 ms Yes
O-02   Exhaust Gas Sensor Monitor Bank 1 – Sensor 2          
01 Rich to lean sensor threshold voltage 0.7222 0.7222 0.7222 Volt Yes
02 Lean to rich sensor threshold voltage 0.7222 0.7222 0.7222 Volt Yes
07 Minimum sensor voltage for test cycle 0.0000 0.0000 1.2493 Volt Yes
08 Maximum sensor voltage for test cycle 0.8589 0.0000 1.2493 Volt Yes
C0 Manufacturer specific 0.7418 0.0000 0.7418 Volt Yes
C1 Manufacturer specific 0.7418 0.7418 1.2444 Volt Yes
O-21   Catalyst Monitor Bank 1          
81 Manufacturer specific 79.98 59.99 655.35 % Yes
O-41   Exhaust Gas Sensor Heater Monitor Bank 1 – Sensor 1          
D0 Manufacturer specific 94 0 2230 Ohm Yes
O-42   Exhaust Gas Sensor Heater Monitor Bank 1 – Sensor 2          
DA Manufacturer specific 170 0 3880 Ohm Yes
O-A2   Misfire Cylinder 1 Data          
0B EWMA misfire counts for last 10 driving cycles 5 0 65535 Count(s) Yes
0C Misfire counts for last/current driving cycles 3 0 65535 Count(s) Yes
O-A3   Misfire Cylinder 2 Data          
0B EWMA misfire counts for last 10 driving cycles 5 0 65535 Count(s) Yes
0C Misfire counts for last/current driving cycles 5 0 65535 Count(s) Yes
O-A4   Misfire Cylinder 3 Data          
0B EWMA misfire counts for last 10 driving cycles 6 0 65535 Count(s) Yes
0C Misfire counts for last/current driving cycles 0 0 65535 Count(s) Yes
O-A5   Misfire Cylinder 4 Data          
0B EWMA misfire counts for last 10 driving cycles 2 0 65535 Count(s) Yes
0C Misfire counts for last/current driving cycles 0 0 65535 Count(s) Yes

Calculator 3: ECU Engine (Manufacturer) - MED17.4.4

General status

image.PNG.e4cdf30898ecefbfb1ec06a8c3784784.PNG MIL Status: Off
3 Trouble Code(s)
9 Last Trouble Code(s)

Trouble Code(s)

1 P0627-97 Fuel Pump A Control - Circuit / Open
Status of this DTC :
Confirmed DTC
Test failed since last clear
Failure :
Component or System Operation Obstructed or Blocked
2 P0606-08 ECM/PCM Processor Fault
Status of this DTC :
Test failed (most recently performed test)
Test failed this operation cycle
Pending DTC
Confirmed DTC
Test failed since last clear
Failure :
Bus Signal / Message Failure
3 P0087 Fuel Rail/System Pressure - Too Low
Status of this DTC :
Confirmed DTC
Test failed since last clear

Last Trouble Code(s)

1 U3FFF-FF No description available for this trouble code
Status of this DTC :
Test failed since last clear
2 U3FFF-FF No description available for this trouble code
Status of this DTC :
Test failed since last clear
3 U3FFF-FF No description available for this trouble code
Status of this DTC :
Test failed since last clear
4 U3FFF-FF No description available for this trouble code
Status of this DTC :
Test failed since last clear
5 U3FFF-FF No description available for this trouble code
Status of this DTC :
Test failed since last clear
6 U3FFF-FF No description available for this trouble code
Status of this DTC :
Test failed since last clear
7 U3FFF-FF No description available for this trouble code
Status of this DTC :
Test failed since last clear
8 P14AC No description available for this trouble code
Status of this DTC :
Test failed since last clear
9 P0420 Catalyst System - Efficiency Below Threshold (Bank 1)
Status of this DTC :
Test failed since last clear
Test not completed this operation cycle

Permanent Trouble Code(s)

1 P0000 No trouble code

O2 Sensor

Comments






 



  

תמונת מדדים בעת פעולה רגילה של הרכב -

TorqueOK.thumb.jpg.a5be583874732f25e9d269febec8b806.jpg

 

תמונת מדדים ברגע תקלה -

TorqueProblem.thumb.jpg.cca2143b1fdfe504772c24bf70a8e51f.jpg

 

ועכשיו קצת מלל.

 

מתי קורית התקלה -

מדי פעם, בעת שהרכב בסרק או קרוב לסרק (מיד אחרי עצירה בפקק, זחילה בפקק, מתן גז עדין בפקק).  נדלקת נורת מנוע והרכב מדומם.  אחרי 3 התנעות של הרכב המנורה כבית (כי התקלה היא רגעית).

חריג - פעמיים הרכב דומם ללא הדלקת תקלה.

כאמור התקלה קורית מדי פעם - ממש לא כל עצירה או זחילה.  היא די נדירה (ולכן מגיעים למצב של 3 התנעות ונורת תקלה כבויה).

עמידה עם רכב בסרק - עד כה, גם אחרי 10 דקות (ויותר מפעם אחת) לא הצלחתי לשחזר את התקלה.

 

כמובן שישר חשבתי על משאבת הלחץ הגבוה, אבל אני מצפה שאם זו היא התקלה תהיה עקבית ותקרה הרבה יותר ולאוו דווקא רק בסל'ד נמוך /סרק.

 

חשבתי גם על בעיית חשמל - בסל' נמוך יכולה להיות בעיית טעינה/מתח מצבר.  אבל כפי שנראה מתח המצבר והאלטרנטור בשעת פעולת מנוע (כולל בקרות תקלה בסלד סרק) תקינים (מעל 14V).  עם מנוע כבוי מתח המצבר הוא 12V ומשהו - גם תקין להבנתי.

 

רעיונות?  להכין משאבת לחץ גבוה בצד?

 

תודותי מראש לעמלים!

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי dani666
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא באמת יודע לעזור, אבל יש קבוצת וואטסאפ של בעלי רכבים כאלה, שלח לי בפרטי ואנסה לעזור לך להצטרף לשם.

הרבה ידע יש בקבוצה הנ"ל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

ובכל המלל הזה, שכחתי לכתוב איך מתגברים על התקלה כשהיא קורית.

פשוט מאד -

1.  מדוממים את מערכת החשמל (המנוע כבה, אך מערכת החשמל דולקת כמובן.  לכבות אותה עוזבים את דוושת הבלם ולוחצים על כפתור ההתנעה.  מקביל לסגירת סוויץ' ברכב עם מפתח).

2.  מעבירים ל P, מניעים, ונוסעים כאילו לא קרה דבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התקלה הזו קרתה לי גם לפני שבוע בערך הרכב בסרק פתאום גמגם ורעד עם איבוד כח מורגש.

 

בסריקה עלתה תקלת מיספייר ו0087

כיבוי והנעה והכל נעלם עד עכשיו.

 

כל הסרט היה בערך 1/2 שעה נסיעה בסוף הרכב כבר נסע רגיל אבל הנורה דלקה אחרי הכיבוי והנעה הנורה כבתה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
  • חברי המעגל הראשון

יש עדכון.

 

מכיוון שהיה לי חשד לגבי מערכת החשמל,  במיוחד שהתקלה קרתה במצבים בהן מערכת הכיבוי/הדלקה היתה צריכה לעבוד - ואצלי היא לא עובדת כבר הרבה חודשים - הלכתי לחשמלאי רכב וגילינו שהמצבר לא עומד בעומס.

 

החלפתי מצבר.

 

אחרי ההחלפה עברו יומיים עד שמערכת הכ/ה חזרה לעצמה (זוכרים את השרשור הזה?).

במהלך היומיים האלה התקלה חזרה פעם אחת.

 

ואז, מערכת הכ/ה חזרה לעבוד, כמו שלא עבדה מעולם.  אין מצב שהרכב עוצר ולא מדומם.

 

ומרגע זה התקלה לא חזרה.

 

אם יהיו עדכונים, אדווח.

 

@yd b-4

אולי שווה לך לבדוק את מצב המצבר.

 

 

 

 

yd

עריכה אחרונה על ידי dani666
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת שאצלי המצבר טרי למדיי  כך שאצלי זה לא נראה לי כל כך קשור. אגב מאז התקלה לא חזרה.(אם כי הכ/ה כמעט כבר לא עובד אחרי כמה חודשים מלבד אחרי נסיעות ממש אורכות)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

@dani666 

באיזה דונגל אתה משתמש כדי להתחבר עם האפליקציה הזו לרכב?

ניסיתי עם משהו פשוט ללא הצלחה.

עריכה אחרונה על ידי TDI
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אם זו היתה משאבת לחץ גבוה  הייתי מצפה לתקלה שתקרה בכל מצב ולא רק בגלישה בסרק.  ולא זה המצב.  ומצבר בכל מקרה היה קרוב חסוף חייו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

ועדכון -

 

מכיוון שבסופו של דבר התקלה חזרה מדי פעם, הכנסתי את הרכב למוסך לאבחון.  האבחון - כנראה משאבת לחץ נמוך (זו שטבולה במיכל הדלק).

 

הרכב בילה במוסך יומיים, ומכיוון שהמחשב לא גילה מספיק פרטים, חובר למספר מדי לחץ.  מה שהתגלה זה :

- התקלה אכן קורית רק בגלישה איטית (לא בעמידה במקום).

- זוהתה נפילת לחץ ביציאה ממשאבת הלחץ הנמוך בעת קרות התקלה.

 

מסקנה : החלפת משאבת לחץ נמוך.  עלות לחלק - כ 5,150 ש'ח (כולל מע'מ) + אטם וטבעת חיבור (כ 225 כולל) + עבודה (לא רציני).

וגם ... אין את המשאבה בארץ (לא קריטי כי הרכב כאמור נוסע בסדר).

 

אמרתי למוסך שינסו לשפר ההצעה ומחפש חלופות.

 

איביי - החלק (1674216680) זמין מלטביה בכ 2800 ש'ח (כולל המשלוח, לא כולל מכס מע'מ ושאר שטויות אם יפול).  לא נראה לי מספיק כדאי במיוחד שאין אחריות (שנה/10,000 ק'מ בקניה בארץ) ואין קיזוז עלות האבחון (368 ש'ח) ואין יכולת החזרה אם האבחון שגוי.

 

נראה.

 

המשך ידווח.

עריכה אחרונה על ידי dani666
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 460 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...