Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תדירות החלפת שמן בגיר eat8


EMPTY
שימו לב! השרשור הזה בן 623 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום אנשים טובים.

רציתי לשאול אחת לכמה קילומטרים או זמן יש צורך להחליף שמן גיר, בגיר של איסין 8 הילוכים שנמצא אצלי בפיג'ו 308 GT וכמובן נמצא בעוד הרבה רכבים של הקונצרן.

תודה לעונים🤘

HONDA JAZZ 2016

2017 סיטרואן קקטוס אדומה-נמכרה

2020 308 גיטי 😎

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

לפי הקונצרן - השצן הוא "לכל החיים".

 

בררתי (לגבי EAT6 אבל לענייננו אין הבדל) אם שני המוסכים המתמחים המומלצים כאן לצרפתיות.

שניהם ענו לי שאין צורך ושהוא "לכל החיים".  אחד מהם  גם הבהיר שיש חיישן חיי שמן גיר, ואם צריך להחליף - אקבל אתרעה.

 

ומכאן והלאה - תקבל שתי דיעות. 

- רוץ להחליף

- לא צריך.

 

אז חסכתי לך את השרשור הארוך.  בחר בתשובה שנראית לך והתיחס לתשובות המוסכים המומחים.  אתה יכול גם לשאול אותם בעצמך.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על התשובה.

זה ממש מעניין ומוזר שאין צורך להחליף.

כאילו הגיר יעבוד עד שידפק בטח באיזה 100 אלף קילומטר בלי להחליף שמן😐

HONDA JAZZ 2016

2017 סיטרואן קקטוס אדומה-נמכרה

2020 308 גיטי 😎

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא אמרו שלא צריך. אמרו לכל החיים, שזה לכל החיים של הגיר, לא של הרכב. התפלפלות של אנשי שיווק.

לא סתם יש פתח מילוי ופתח ניקוז.

היו המון שרשורים כאן בנושא. לסיכום - כל נוזל ברכב מאבד תכונותיו, מזדהם והחלפתו בזמן רק עושה טוב לרכב.

 

 

 

 

לפני 8 שעות, זבובון כתב:

 המוסכניק שלי באמת נראה שעובד בניסוי והטעיה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 יש לי גם EAT8.

שאלתי ב-3 מוסכים של לובינסקי (אחד מהם זה המרכזי בשורק) בשלושתם נאמר לי לא להחליף כי זה לא מופיע בהנחיות יצרן. 

באפליקציה של MY PEUGEOT יש לך את שגרת הטיפולים שהרכב צריך לפי מספר שלדה לא מופיע עד 200K שום התייחסות לשמן גיר.

נכון ששמן מאבד עם הזמן מתכונותיו ויש רכבים שנדרש להחליף כמו בשברולט שלי כל 60K שמן גיר אבל מצד שני בתיבה הזאת היצרן לא דורש (והוא כנראה מבין יותר מאיתנו) ויש מספיק סיפורים על החלפות יזומות של שמן גיר מצד הבעלים בגירים שונים  והתחילו דפיקות בהילוכים והחלפות לא חלקות. לשיקולך.

 

השנקל שלי לנושא, אם הגיר שלך עובד חלק ואין בעיות אל תיגע בזה. במיוחד לא בשנים הראשונות באמת אין טעם. שמן גיר מחזיק הרבה יותר זמן משמן מנוע.

אם זה מרגיע אותך, האוטו שלי עם מעל 100K והגיר היפני הנהדר הזה מעביר חלק כמו חמאה הילוכים. יש מספיק מכוניות גם עם EAT6 שלא עשו שום החלפה של שמן ועברו את ה200K והתיבה תקינה.

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה אם זה משנה לך שהגיר יעשה 350 אלף במקום 250.
גם ככה הוא לא יהיה אצלך כנראה.
שמן גיר מתלכלך משחיקת הדיסקיות בגיר ונהרס מהחום אם רדיאטור שמן סתום או לא קיים , ההמלצה שראיתי בכל גיר עם ממיר מומנט זה 60-80 אלף החלפה חלקית.
כמובן כל גיר והרגישות שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אישית אוהב להקפיד על תחזוקה לרכב ולא לחסוך בזה.

 עושה לי תחושה טובה שהרכב מתוחזק כמו שצריך ויחסוך לי תקלות באמצע הנסיעה.

ועשיתי חיפוש בגוגל לפני שפתחתי את הנושא ומצאתי רק על התיבה 6 הילוכים שלא צריך להחליף.

וזה היה נראה לי מוזר.

במיוחד שאני נוסע פעם בחודש למסלול ומאמץ את הרכב .

 

עריכה: אם לא היו רוצים שיהיה אפשר להחליף שמן אז למה לעשות פקק ריקון ?

עריכה אחרונה על ידי EMPTY

HONDA JAZZ 2016

2017 סיטרואן קקטוס אדומה-נמכרה

2020 308 גיטי 😎

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מציע שתחפש ספרות טכנית לרכב שלך (דגש על סוג התיבה שיהיה זהה כמובן) בשפות אחרות. בדוק אם יש שם הגדרה עבור "תנאים קשים". ככל שיש כזו, תוכל לנהוג לפיה.

פקק ריקון ומילוי יהיה תמיד, כי אם רוצים לתקן את המכניקה של הגיר צריך קודם לרוקן אותו משמן.

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 19.9.2022 בשעה 12:54, קורן בן אשר כתב:

מציע שתחפש ספרות טכנית לרכב שלך (דגש על סוג התיבה שיהיה זהה כמובן) בשפות אחרות. בדוק אם יש שם הגדרה עבור "תנאים קשים". ככל שיש כזו, תוכל לנהוג לפיה.

פקק ריקון ומילוי יהיה תמיד, כי אם רוצים לתקן את המכניקה של הגיר צריך קודם לרוקן אותו משמן.

אם השמן לכל החיים של הגיר אז אם הגיר מת אז מה יש לתקן ?

לא מחליפים פשוט לחדש?

נראה לי טריק לחלוב את הלקוחות כדי שאחרי 3~4 שנים ויותר יצטרכו לעשות תיקון יקר ופשוט להחליף את הגיר סטייל השטיות של vag עם הdsg בדורות הקודמים.

HONDA JAZZ 2016

2017 סיטרואן קקטוס אדומה-נמכרה

2020 308 גיטי 😎

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שלא כל תקלה בגיר זה מייד "גיר מת"; לזרוק מייד לפח ולשים חדש זו אמנם המנטליות המועדפת אצלנו, אבל לא בהכרח במקומות אחרים בעולם.

 

לא כל דבר זה "טריק לחלוב את הלקוחות", היצרנים מתכננים את הרכבים לאורך חיים נומינלי של 250K-300K ק"מ, כל שגרת התחזוקה נגזרת מזה. מבחינתם, הגיר נועד להחזיק למרחקים אלה , בלי החלפות, אם הוא מת אחרי 270K מבחינתם זה בסדר.

 

הנושא הזה לא מעסיק רק אותך, כפי שניתן לראות: https://www.peugeotforums.com/threads/no-gearbox-oil-change-i-dont-believe-it.338322/

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר
  • אהבתי 1

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 623 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...