Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1427 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי, 

אני שוקל קניה של A1 יד שניה, באיזור השנים 2013-2015, זה מה שמתאים לתקציב. חיפשתי סופרמיני עם רמת גימור גבוהה וזה מה שנראה שנופל בקטגוריה.

 

בכל אופן - אשמח לטיפים, מה צריך לשים לב שהולכים לראות רכב כזה יד 2, איזה שאלות כדאי לשאול, ובכללי למה כדאי לשים לב.

שאלה נוספת - האם יש יתרון משמעותי לגיר ידני על אוטומט בדגמים האלו? אני בכללי מעדיף אוטומט אבל אם ידני באופן משמעותי יותר אמין אשקול.

 

תודה רבה!

פורסם

היי,

 

ראשית מוזמן להעיף מבט בשרשור שפתחתי שמסכם קצת מידע ורשמים שלי מאחזקת A1 2012 (אצלי כ-3 שנים) 

בגדול אישית במידה וזאת לא בעיה הייתי ממליץ ללכת על הדגם הידני, אפשר להגיד כמעט בביטחון שהוא יהיה אמין יותר מאחיו האוטומטי, תחפש קצת מידע על גיר ה-DSG פה בפורום. 

יחד עם זאת, אם הרכב טופל כמו שצריך, ואתה מוכן להוציא כמה אלפים במידת הצורך לתקן את הגיר אין זאת קניה פסולה. 

בנוסף לרוב הדגמים האוטומטיים מאובזרים יותר מהידניים, למרות שגם ידניים מאובזרים קיימים (צריך סבלנות על מנת למצוא). 

 

בגדול לשים לב שהרכב עבר טיפולים בזמן, במוסכים מביני עניין. כמו כן שים לב שרכבים שמצויידים במנוע ה1.4 נוטים לסבול משרשרת טיימינג מתארכת, לרוב שומעים רעש רשרוש בהתנעה קרה. רבים ממשיכים לנסוע ככה אבל אני הייתי ממליץ להחליף אותה במידה וזה המצב ברכב שאתה רואה (סביב ה-4000 ש"ח), עוד נושא לשים לב אליו במנוע הנ"ל הוא משאבת מים שנוטה ללכת בטרם עת, החלפתה לא יקרה כל כך (כ-750 ש"ח) אבל חשוב לא להגיע לכשל שלה שעשוי להגמר בהתחממות של המנוע. 

כמו כן קשה לדעת מראש אבל כדאי לוודא שהרכב לא אוכל שמן.

 

 

אישית אני מאוד מרוצה מה-A1, אצלי הרכב מראה אמינות גבוהה מאוד, איכות נסיעה שמזכירה רכבים גדולים ממידותיה, ובנוסף אם הולכים על מנוע ה-1.4 מקבלים רכב זריז למדי. 

 

 

 

 

 

  • אהבתי 3
 MINI Countryman SD F60 | Land Rover Discovery TD5
Lexus CT200h | Audi A1 1.4 TFSI Manual | Citroen C4 eHDI | VW Golf MK4 1.6 Manual
 
 
 
 
פורסם

@shakedi - תודה רבה על המידע! קראתי את השרשור שלך וזה ממש עזר לי להבין מול מה אני עומד. אם לא אכפת לך, אשמח לשאול שאלות בפרטי.

פורסם

בשמחה. 

למרות שאם מדובר בשאלות שיכולות לעזור לאנשים בהמשך שווה להמשיך להתכתב בשרשור עצמו :) 

  • אהבתי 1
 MINI Countryman SD F60 | Land Rover Discovery TD5
Lexus CT200h | Audi A1 1.4 TFSI Manual | Citroen C4 eHDI | VW Golf MK4 1.6 Manual
 
 
 
 
פורסם

@shakedi

רעיון טוב. אני פורק פה כמה שאלות שבתקווה יעזרו לעוד. מתנצל על ריבוי השאלות :)

 

1. קראתי על הDSG כאן בפורום, באמת גורם לחשש מסוים. יש דרך להוריד סיכונים לפני רכישה? יש בדיקה שניתן לעשות בשביל להעריך האם הגיר עתיד להיהרס? אכן שווה לקחת בחשבון בקנייה פוטנציאל החלפת גיר בסכום של 4000 ש"ח, אבל אם ניתן לצמצם את הסיכון מה טוב.

 

2. מה נחשב "טיפולים בזמן"? כל כמה ק"מ? מה הטיפולים שכדאי לשים לב שהרכב עבר? באיזה מוסכים?

 

3. לפני הרכישה, יש דרך לזהות ששרשרת הטיימינג עתידה להיהרס? 

 

4. איך דואגים לא להגיע לכשל במשאבת המים?

 

5. הבנתי שיש גם בעיה עם המכטרוניק? שזה כבר סיפור יותר יקר מ4000 שקל של החלפת גיר, האם זה נכון? יש דרך לזהות לפני רכישה? זה נשמע יותר מפחיד מבעית הDSG

 

6. בהנחה ואנו מדברים על הגיר האוטומט - בטווח של 2010 עד 2016, האם יש שנים מומלצות יותר מאחרות? האם כל מה שחשוב לשים אליו זה הקילומטראז'? לצורך העניין - עדיף 2012 עם 100K מאשר 2015 עם 120K? אולי באופן שהוא מנוגד להגיון, עדיף לקחת 120K על פני 80K בגלל שב120K כנראה כבר הוחלף הגיר הבעייתי או לחלופין אם הוא הגיע ל120K בלי בעיות משמעותיות זה סימן לגיר\מכטרוניק טוב?

 

7. האם ידוע על הבדל משמעותי בדגמי 2015, 2016 לעומת 2010-2014? הבנתי שהיו שינויים קלים, אבל לא הצלחתי להבין כמה הם משמעותיים. האם שווה להוסיף עוד 10-20 אלף בשביל 2015-2016, בהנחה ומדובר בקילומטארז' דומה?

 

8. מה הם ההבדלים בין דגמי הstyle לרגילים? האם מדובר רק בגג הנפתח או שיש עוד נגיעות שעושות הבדל משמעותי?

 

תודה וסליחה :)

פורסם

אני לא מכיר הרבה בעלי אאודי מזדקנות, אבל מי שהכרתי סבל מטיפולים יקרים, גיר שהלך בדיוק חודש אחרי תום האחריות (אאודי A7) ובקיצור רכב שכנראה רגיש יחסית לטיפולים ולכבישים בארץ. אם אתה סגור עליו - בהצלחה.

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

פורסם
לפני 4 שעות, k3mot כתב:

1. קראתי על הDSG כאן בפורום, באמת גורם לחשש מסוים. יש דרך להוריד סיכונים לפני רכישה? יש בדיקה שניתן לעשות בשביל להעריך האם הגיר עתיד להיהרס? אכן שווה לקחת בחשבון בקנייה פוטנציאל החלפת גיר בסכום של 4000 ש"ח, אבל אם ניתן לצמצם את הסיכון מה טוב.

כן.

יש דרך להוריד סיכונים לפני הרכישה - לרכוש רכב שעבר לאחרונה החלפת קלאצ'ים ו\או מכטרוניקס.

 

אני באופן אישי הייתי מחפש פולו\איביזה באותו מחיר וכנראה מקבל רכב חדש יותר בהרבה. נכון, פחות פרמיום אבל רוב המכלולים זהים.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם (נערך)
לפני 57 דקות, dorsht כתב:

כן.

יש דרך להוריד סיכונים לפני הרכישה - לרכוש רכב שעבר לאחרונה החלפת קלאצ'ים ו\או מכטרוניקס.

 

אני באופן אישי הייתי מחפש פולו\איביזה באותו מחיר וכנראה מקבל רכב חדש יותר בהרבה. נכון, פחות פרמיום אבל רוב המכלולים זהים.

 

משהו שאני לא מבין ואשמח להבהרה - המכלולים זהים בין הפולו\איביזה\פאביה לA1, ועד כמה שהצלחתי להבין מלקרוא פה, הסיבה למחיר הגבוה הוא בגלל המותג והגימור. אם כך, למה עדיף ללכת על פולו\איביזה\פאביה? הגיר הוא אותו גיר, הבעיות הן אותן בעיות. לצורך העניין - פולו 2016 עם 80 אלף קילומטר עדיפה בצורה משמעותית על A1 שנת 2013 עם 110 אלף קילומטר? האם עלות התחזוקה לא תהיה זהה? נכון שה30 אלף קילומטר לא זניחים, אבל חוץ מזה, יש הבדלים מהותיים בין הרכבים מבחינת עלות תחזוקה וסכנה לתקלות?

עריכה אחרונה על ידי k3mot
פורסם

לגבי מוסכים, אני יכול להמליץ על 3 שאני מכיר באופן אישי: 

אזור צפון

מוסך אנרג'י בחיפה (גרישא). 

 

אזור מרכז: 

מוסך רון בתל אביב

מוסך טי ג'י בפתח תקווה. 

 

כמובן שישנם עוד הרבה מוסכים טובים בארץ, אבל אלה אני מכיר אישית. 

  • ספונסר פורום
פורסם
לפני 18 שעות, k3mot כתב:

 

משהו שאני לא מבין ואשמח להבהרה - המכלולים זהים בין הפולו\איביזה\פאביה לA1, ועד כמה שהצלחתי להבין מלקרוא פה, הסיבה למחיר הגבוה הוא בגלל המותג והגימור. אם כך, למה עדיף ללכת על פולו\איביזה\פאביה? הגיר הוא אותו גיר, הבעיות הן אותן בעיות. לצורך העניין - פולו 2016 עם 80 אלף קילומטר עדיפה בצורה משמעותית על A1 שנת 2013 עם 110 אלף קילומטר? האם עלות התחזוקה לא תהיה זהה? נכון שה30 אלף קילומטר לא זניחים, אבל חוץ מזה, יש הבדלים מהותיים בין הרכבים מבחינת עלות תחזוקה וסכנה לתקלות?

בגדול - אתה צודק.

המכניקה ב-4 הסופר-מיני של הקבוצה די דומה, עד זהה.

כמובן שמנוע ה-1400 בשנתונים הללו רק ב-A1 אבל הגיר אכן זהה - DQ200 שעליו נכתבו כבר הררי מילים.

 

סביב 2014-2015 כל הדגמים עם DQ200 קיבלו מצמדים משופרים (מחזיקים יותר זמן) ומכטרוניקס עם תכנון מחודש של הקופסא החיצונית (האוזינג) שלו, עם עובי דופן גבוה יותר שאמור לא להתעוות כ"כ מהר בחום שלנו, ולכן לא מאבד את מעט השמן שבתוכו (מה שגורם ל"שריפת" המח).

 

לכן - עם פולו 2016 בדוגמא שלך - יש מצב תאורטי ליותר שקט נפשי מאשר A1 משנת 2013.

מציע להתייעץ עם רון (מוסך רון) או אופיר (המכונאי האקדמאי) אם גם הם רואים הבדל במספר התקלות בין השנתונים.

 

ונקודה קטנה שחשובה לחיי ה-DSG: ב-A1 (נדמה לי) יש כבר ב-2013 בלם יד חשמלי יחד עם כפתור AUTO HOLD, מה שאין בשאר היצרנים עד שנים מאוחרות יותר.

הכפתור הזה הוא ברכה למצמדים ולמכטרוניק - אתה מפעיל אותו פעם אחת והוא נשאר מופעל תמיד (שלא כמו סטארט-סטופ), ואז בכל עצירה בפקק אתה רק צריך להתרגל לזה שהמערכת נועלת את הבלמים בעמידה (ניתן להוריד רגל ימין מהבלם) - והנסיעה תחודש רק עם נגיעה קלה בדוושת התאוצה.

זה נותן מצב רצוי מאד, שבו אין אפשרות לזחול בפקק על "חצי קלאץ' " שגומר את המצמדים, וברגע שצריך לחדש נסיעה אתה גורם ע"י לחיצה על הגז לזה שהמצמד משתלב במלואו בראשון, ומיד לשני - ונחסך עיקר הבלאי והחום בגיר.

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

פורסם
לפני שעתיים, הלוחש למכוניות כתב:

בגדול - אתה צודק.

המכניקה ב-4 הסופר-מיני של הקבוצה די דומה, עד זהה.

כמובן שמנוע ה-1400 בשנתונים הללו רק ב-A1 אבל הגיר אכן זהה - DQ200 שעליו נכתבו כבר הררי מילים.

 

סביב 2014-2015 כל הדגמים עם DQ200 קיבלו מצמדים משופרים (מחזיקים יותר זמן) ומכטרוניקס עם תכנון מחודש של הקופסא החיצונית (האוזינג) שלו, עם עובי דופן גבוה יותר שאמור לא להתעוות כ"כ מהר בחום שלנו, ולכן לא מאבד את מעט השמן שבתוכו (מה שגורם ל"שריפת" המח).

 

לכן - עם פולו 2016 בדוגמא שלך - יש מצב תאורטי ליותר שקט נפשי מאשר A1 משנת 2013.

מציע להתייעץ עם רון (מוסך רון) או אופיר (המכונאי האקדמאי) אם גם הם רואים הבדל במספר התקלות בין השנתונים.

 

ונקודה קטנה שחשובה לחיי ה-DSG: ב-A1 (נדמה לי) יש כבר ב-2013 בלם יד חשמלי יחד עם כפתור AUTO HOLD, מה שאין בשאר היצרנים עד שנים מאוחרות יותר.

הכפתור הזה הוא ברכה למצמדים ולמכטרוניק - אתה מפעיל אותו פעם אחת והוא נשאר מופעל תמיד (שלא כמו סטארט-סטופ), ואז בכל עצירה בפקק אתה רק צריך להתרגל לזה שהמערכת נועלת את הבלמים בעמידה (ניתן להוריד רגל ימין מהבלם) - והנסיעה תחודש רק עם נגיעה קלה בדוושת התאוצה.

זה נותן מצב רצוי מאד, שבו אין אפשרות לזחול בפקק על "חצי קלאץ' " שגומר את המצמדים, וברגע שצריך לחדש נסיעה אתה גורם ע"י לחיצה על הגז לזה שהמצמד משתלב במלואו בראשון, ומיד לשני - ונחסך עיקר הבלאי והחום בגיר.

 

תודה רבה על התשובה המפורטת, זה עושה סדר. אני אנסה לפנות לרון ואופיר בשביל לקבל מידע על ההבדלים בין השנתונים ואפרסם פה כשיהיו לי תובנות שיכולות לעזור לעוד אנשים.

פורסם
בתאריך 30.7.2022 בשעה 13:26, k3mot כתב:

@shakedi

רעיון טוב. אני פורק פה כמה שאלות שבתקווה יעזרו לעוד. מתנצל על ריבוי השאלות :)

 

1. קראתי על הDSG כאן בפורום, באמת גורם לחשש מסוים. יש דרך להוריד סיכונים לפני רכישה? יש בדיקה שניתן לעשות בשביל להעריך האם הגיר עתיד להיהרס? אכן שווה לקחת בחשבון בקנייה פוטנציאל החלפת גיר בסכום של 4000 ש"ח, אבל אם ניתן לצמצם את הסיכון מה טוב.

 

2. מה נחשב "טיפולים בזמן"? כל כמה ק"מ? מה הטיפולים שכדאי לשים לב שהרכב עבר? באיזה מוסכים?

 

3. לפני הרכישה, יש דרך לזהות ששרשרת הטיימינג עתידה להיהרס? 

 

4. איך דואגים לא להגיע לכשל במשאבת המים?

 

5. הבנתי שיש גם בעיה עם המכטרוניק? שזה כבר סיפור יותר יקר מ4000 שקל של החלפת גיר, האם זה נכון? יש דרך לזהות לפני רכישה? זה נשמע יותר מפחיד מבעית הDSG

 

6. בהנחה ואנו מדברים על הגיר האוטומט - בטווח של 2010 עד 2016, האם יש שנים מומלצות יותר מאחרות? האם כל מה שחשוב לשים אליו זה הקילומטראז'? לצורך העניין - עדיף 2012 עם 100K מאשר 2015 עם 120K? אולי באופן שהוא מנוגד להגיון, עדיף לקחת 120K על פני 80K בגלל שב120K כנראה כבר הוחלף הגיר הבעייתי או לחלופין אם הוא הגיע ל120K בלי בעיות משמעותיות זה סימן לגיר\מכטרוניק טוב?

 

7. האם ידוע על הבדל משמעותי בדגמי 2015, 2016 לעומת 2010-2014? הבנתי שהיו שינויים קלים, אבל לא הצלחתי להבין כמה הם משמעותיים. האם שווה להוסיף עוד 10-20 אלף בשביל 2015-2016, בהנחה ומדובר בקילומטארז' דומה?

 

8. מה הם ההבדלים בין דגמי הstyle לרגילים? האם מדובר רק בגג הנפתח או שיש עוד נגיעות שעושות הבדל משמעותי?

 

תודה וסליחה :)

  1. בכל הקשור ל-DSG אני לא מבין גדול, אבל נראה לי שהייתי מחפש רכב שבהיסטוריה שלו יש החלפה של נקודות הכשל, מכטרוניקס לדוגמה, ואם יש גם החלפה של המצמדים מה טוב. אבל נראה לי שצריך להיות מוכנים נפשית לתיקון כלשהו בסכום של כמה אלפים, בטח אם לא נעשה עד היום. 
    אין לי המון ק"מ על הגיר הנ"ל אבל כמו בכל גיר רובוטי מומלץ לבדוק שהרכב לא רועד במיוחד בזינוק, שהחלפות ההילוכים מהירות וחלקות ושהמעבר בין הרוורס לדרייב נעשה בלי בעיה. 
     
  2. טיפול "בזמן" הוא כל 15K או שנה, מה שבא קודם. אני מאמין שקיצור המרווח עושה רק טוב ולכן מטפל כל 10K או שנה, בנוגע למוסכים ענו לך כבר, לא הייתי פוסל על הסף רכב שנראה שמור וטופל במוסכים אחרים בתנאי שהקפידו על שמנים בתקן וחלפים מקוריים / תחליפיים איכותיים ברמת OEM. 
     
  3. דבר ראשון עניין השרשרת רלוונטי רק למנוע ה-1.4 TFSI 122 כ"ס, המנועים האחרים (125 כ"ס ו 1.0 TSI מצויידים בכלל ברצועה). 
    ניתן לשמוע שהשרשרת מרשרשת בהתנעה קרה בעיקר, שומעים כמו רשרוש / דפיקות שממשיכות אחרי ההתנעה. קצת קשה לאבחן את זה מכיוון שהמנוע הנ"ל די רועש בהתנעה קרה גם ככה, ופועל בצורה יחסית גסה החצי דקה-דקה הראשונות. 
    המלצתי היא להיות מוכן להחליף את השרשרת כמו שהיית עושה ברכב עם רצועת טיימינג - כלומר סביב ה120K. 
    שים לב שיש מוסכים שטוענים שאין בעיה להמשיך לנסוע עם הרשרוש, אבל לדעתי מדובר בטעות שכן הרשרוש מעיד על התארכות השרשרת.
     
  4. משאבה בדרכה החוצה במנוע ה-1.4 122  תשמיע נקישות שניתן לשמוע בזמן שהמנוע נמצא ב-idle, המשאבה נמצאת בצד שמאל של תא המנוע באיזור רצועת האביזרים ככה שהכי קל לשמוע את הנקישות אם הן ישנן כשמכסה המנוע מורם. 

   7.  להבנתי השינויים די מינוריים, מדובר בשינוי קל ביחידות התאורה ובפגושים, יתכן וגם מערכת מולטימדיה משודרגת ודברים כמו חיישן לחץ אוויר בצמיגים. לטעמי לא שווה את המאמץ. 
 

   8.בהמשך לסעיף 7, לדעתי כן שווה להשקיע ברכבים מאובזרים מדגם Style / s line, דגמים אלה מאובזרים לרוב בגג פנוראמי נפתח, פנסי לד / קסנון עם תאורת DRL LED מעוצבת, מערכת מולטימדיה,  לוח מכוונים משודרג, כפתורים על ההגה ואולי עוד כמה דברים קטנים, לטעמי שווה את התוספת במחיר ובדיאבד הייתי מעדיף לרכוש רכב מרמת הגימור הזאת. 

 

 

 MINI Countryman SD F60 | Land Rover Discovery TD5
Lexus CT200h | Audi A1 1.4 TFSI Manual | Citroen C4 eHDI | VW Golf MK4 1.6 Manual
 
 
 
 
×
×
  • תוכן חדש...