Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1465 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
בתאריך 19.6.2022 בשעה 08:42, Be roo כתב:

מי אמר?

מישהו קבע שראיה של 6/6 היא הנורמלי. יש אנשים עם ראיה יותר טובה. יש אנשים עם ראיה פחות טובה. זה אומר שכל מי שרואה פחות יש לו ״ממצא פתולוגי״, ומה עם אלה שרואים יותר? ומה אם מחר יגלו שרוב האנשים רואים פחות טוב וישנו את הרף?

 

לכלל האוכלוסיה יש רמות קאורדינציה שונות, אם ניקח את כולם ונעשה בדיקה השוואתית נוכל לדרג אותם, ואז מישהו יקבע שמתחת לרף מסויים לא ניתן לקבל רשיון. זה אומר שלכל מי שמתחת לרף יש ממצא פתולוגי ובעיה נוירולוגית מוגדרת? ממש לא.

אין כזה רף נומינלי כיום, אבל יש טסט כללי שבוחן את הביטוי של היכולות הדרושות לנהיגה, ובשום מקום לא נכתב שכלל האוכלוסיה הבריאה אמורה לעמוד בו.

אכן, לא רק קואורדינציה, ולא רק מידרג אחד.
לסוגי רשיון שונים נדרשות רמות ראיה שונות (למכונית פרטית, חדות ראייה של 6/12 לפחות באחת מהעיניים; לרכב ציבורי, 6/12 בשתי העיניים; לדו״ג בדרגות הרשיון המוגבלות A1 ו-A2 חדות 6/12 בעין אחת לפחות, ושדה ראייה בקו אופקי של לפחות 120 מעלות בשתי העיניים יחד; לרשיון אופנוע לא מוגבל חדות ראיה של 6/12 בכל עין בנפרד, ושדה ראייה של לפחות 140 מעלות בשתיהן יחדיו) -- כלומר אופנוע ״כבד״ ורכב ציבורי דורשים ראיה תלת-מימדית בניגוד לרשיונות האחרים.
יש בעיות ראיה ספציפיות שגוררות מגבלות ספציפיות
. לאימי יש בעיה של הסתגלות איטית חזרה לראיה תקינה בלילה לאחר סינוור של אור גבוה של רכב שבה ממול; רופא עיניים אמר לה שלו ההסתגלות היתה יותר איטית, היה צריך לאסור עליה נהיגה בלילה.
ויש מיגוון רחב של בעיות רפואיות עם מגבלות ספציפיות:
https://www.wikirefua.org.il/w/index.php?title=התאמה_רפואית_לנהיגה_-_בעיות_ייחודיות

לגבי אשתו של פות״ש, לאחר שנאמר שיש לה בעיה בתפיסת המרחב גם שלא בנהיגה (היתקלות בחפצים/אנשים בבית), כל עוד לא נבדקו ונשללו בעיות רפואיות קונקרטיות שמשליכות על נהיגה, כל הדיון כאן עקר. אין מקום לדיאגנוזות מקלדת, וודאי לא להצעת פתרונות.
פות״ש:
אני חוזר לשאלתה של  Be roo: האם זוגתך נהגה בעבר, לאחר שקיבלה רשיון? מה היה המצב אז?
גשו לרופא עיניים (לא אופטומטריסט) ו/או לרופא המשפחה והתייעצו.
רק אם תישללנה בעיות רפואיות יש מקום לחשוב על פתרונות אחרים.

  • רעיון טוב! 1
  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)

@Be rooראיה 6/6 היא התקינה לפי הגדרה: אדם הרואה ממרחק 6 מ' את מה שרורה אדם בריא מ-6 מ'. ראיה 6/12  פירושה אדם הרואה מ-6 מ' מה שאדם בריא רואה מ-12 מ'.

 

@PinkDolphinיש למשרד הבריאות פרסום שמנחה את המרב"ד בקביעת כשירות לנהיגה. מבוסס על המלצות של גופים מקצועיים, אאל"ט בעיקר הקנדי. מבחין בין דרישות לרכב פרטי לדרישות לרכב כבד ולהסעת נוסעים. עד כמה שאני זוכר עניין האופנוע ה"כבד" לא קיים שם (הציטוט שהברץאת הוא ערך אנציקלופדי, כתוב יפה, טבל לא אסמכתא רשמית).

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 29 דקות, sperial כתב:

@PinkDolphin עד כמה שאני זוכר עניין האופנוע ה"כבד" לא קיים שם (הציטוט שהברץאת הוא ערך אנציקלופדי, כתוב יפה, טבל לא אסמכתא רשמית).

ראה תקנות התעבורה סעיפים 178,  198(ב)(2),  199(א)(2)
https://www.nevo.co.il/law_html/law01/p230_011.htm#Seif288
https://www.nevo.co.il/law_html/law01/p230_011.htm#Seif209
אא״ט, אלה תיקונים די חדשים בחוק, לפחות לגבי שדה ראיה.
הדרישה לראיה סטראוסקופית לא היתה קיימת כשהוצאתי רשיון בלתי מוגבל ב-1986.

פורסם

אם כך המסמך של המרב"ד לא עודכן לפי התקנה, שכן במסמך זה האופנועים נכנסים לקטגרויה של "רכב פרטי". אלא אם יש מסמך מעודכן שלא פורסם לקהל או איזה הנחיות פנימיות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 


×
×
  • תוכן חדש...