Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1464 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כי כדי להיות כל כך חסר קואורדינציה, זה צריך להיות פתולוגי (בעיה רפואית). לכן אני אתקן את המשפט שלי לאין מצב שאדם בריא. 

וגם חוסר קואורדינציה אפשר לשפר במיומנות מוטורית שתחפה עליה. שוב, עניין של תרגול. 

אם יש בעיית ראייה לטפל, ואם יש בעיה נוירולוגית, סבבה. 

אבל אצל אדם בריא? לדעתי אין מצב שלא ניתן ללמד. 

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

מי אמר?

מישהו קבע שראיה של 6/6 היא הנורמלי. יש אנשים עם ראיה יותר טובה. יש אנשים עם ראיה פחות טובה. זה אומר שכל מי שרואה פחות יש לו ״ממצא פתולוגי״, ומה עם אלה שרואים יותר? ומה אם מחר יגלו שרוב האנשים רואים פחות טוב וישנו את הרף?

 

לכלל האוכלוסיה יש רמות קאורדינציה שונות, אם ניקח את כולם ונעשה בדיקה השוואתית נוכל לדרג אותם, ואז מישהו יקבע שמתחת לרף מסויים לא ניתן לקבל רשיון. זה אומר שלכל מי שמתחת לרף יש ממצא פתולוגי ובעיה נוירולוגית מוגדרת? ממש לא.

אין כזה רף נומינלי כיום, אבל יש טסט כללי שבוחן את הביטוי של היכולות הדרושות לנהיגה, ובשום מקום לא נכתב שכלל האוכלוסיה הבריאה אמורה לעמוד בו.

פורסם

הסיבה לעשות את זה עם מורה נהיגה היא לא רק במקצועיות שלו, אלא גם ביחסים ביניכם... 

עם כל הרצון הטוב זה עשוי להפוך למקרה קלאסי של בת זוג שמרגישה שמבקרים אותה ונמאס לה מזה.

פורסם
לפני שעה, Be roo כתב:

מי אמר?

מישהו קבע שראיה של 6/6 היא הנורמלי. יש אנשים עם ראיה יותר טובה. יש אנשים עם ראיה פחות טובה. זה אומר שכל מי שרואה פחות יש לו ״ממצא פתולוגי״, ומה עם אלה שרואים יותר? ומה אם מחר יגלו שרוב האנשים רואים פחות טוב וישנו את הרף?

 

לכלל האוכלוסיה יש רמות קאורדינציה שונות, אם ניקח את כולם ונעשה בדיקה השוואתית נוכל לדרג אותם, ואז מישהו יקבע שמתחת לרף מסויים לא ניתן לקבל רשיון. זה אומר שלכל מי שמתחת לרף יש ממצא פתולוגי ובעיה נוירולוגית מוגדרת? ממש לא.

אין כזה רף נומינלי כיום, אבל יש טסט כללי שבוחן את הביטוי של היכולות הדרושות לנהיגה, ובשום מקום לא נכתב שכלל האוכלוסיה הבריאה אמורה לעמוד בו.

לא הבנת אותי. 

אני לא אומר שכולם זהים או שיש רף קבוע. 

אני רק אומר, שלהיות עם כזו קואורדינציה שאי אפשר ללמוד נהיגה בכלל, לדעתי זה משהו פתולוגי (גם לקות ראייה זה פתולוגי, התרופה היא משקפיים), היות והקואורדינציה הדרושה לנהיגה משהו חריג ביחס לדברים אחרים ביום יום. 

אסכן שוב: אני לא מאמין שיש אדם צעיר ובריא (עם ראייה תקינה) שלא יכול ללמוד נהיגה בגלל שהוא מתנגש במכוניות מימין. לדעתי זה עניין של תרגול. 

 

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

ישנם מבוגרים שבקושי הולכים יציב, והתנועות שלהם לא מהירות, ועדיין נוהגים ברכב בצורה מצויינת (מכיר אישית).

אין סיבה שאדם צעיר לא יוכל לעשות את זה.

רק תירגול (כמובן לא במצבים שמסכנים אחרים) והגברת המורל בנהיגה.

פורסם

כנראה שלא פגשת מספיק אנשים.

יש אנשים עם יכולות קואורדינציה נמוכות, בלי שיש להם גידול במוח או הפרעה נוירולוגית, בדיוק כמו שיש אנשים שיש להם יכולת לפתח מסת שריר מדהימה ואחרים מוגבלים להשאר ציפלונים, והם לא חולים בשום מחלה. אלה נתונים גנטיים שמאפשרים או מגבילים מגוון של יכולות אנושיות. 

הכרתי לא מעט אנשים שלמדו נהיגה והבינו שמסיבה כזו או אחרת אין להם את סט היכולות הדרוש כדי לנהוג בצורה בטוחה, בין אם זה בגלל שהם מעבדים מידע לאט יותר ולא מגיבים בזמן או נלחצים ממצבים חדשים. חלקם המשיכו לתרגל והגיעו לרמה מספיקה לעבור טסט אבל פרשו מנהיגה בהמשך, אחרים ויתרו עוד קודם. והם כולם בריאים ושלמים.

לא כל לקות היא פתולוגית, גם בגלל שאין לנו עדיין את כל הידע הרפואי להבין למה למישהו יש זמן תגובה טוב יותר, וגם בגלל שהנורמה והרף הם עניין סטטיסטי שמחר יכול לזוז, ואתה עלול לגלות ראית ה-6/6 שלך היא כבר לא ״תקינה״ כי רוב האוכלוסיה כבר רואה טוב יותר והזיזו את הרף. פתולוגית לא שתנה בך דבר.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2
  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)

נשמע שמדובר בסף הכל בבן אדם קלמזי, הפכתם אותה לנכה ביטוח לאומי...

אם יש לה רישיון נהיגה, כנראה היא מסוגלת לשלוט ברכב. רק צריך תרגול כי קשה לחזור לזה אחרי הרבה שנים. זה לא רק קורדינציה זה גם ביטחון עצמי ומיומנות שאין לה. מה שצריך זה או שיעורי נהיגה, או קורס נהיגה מתקדמת, אבל עם איש מקצוע שיודע ללמד.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני 28 דקות, Be roo כתב:

הכרתי לא מעט אנשים שלמדו נהיגה והבינו שמסיבה כזו או אחרת אין להם את סט היכולות הדרוש כדי לנהוג בצורה בטוחה, בין אם זה בגלל שהם מעבדים מידע לאט יותר ולא מגיבים בזמן או נלחצים ממצבים חדשים. חלקם המשיכו לתרגל והגיעו לרמה מספיקה לעבור טסט אבל פרשו מנהיגה בהמשך, אחרים ויתרו עוד קודם. והם כולם בריאים ושלמים.

גם אני מכיר כאלה.

אנשים חכמים ומצליחים, מתפקדים בסדר גמור ופיתחו קריירות מכובדות, אבל רכב ונהיגה זה מהם והלאה, כל אחד מסיבות שלו, הם הבינו את זה ותפרו את החיים שלהם ככה שלא יצטרכו רכב.

 

בגלל זה אני אומר - בן אדם שלא יכול להתנהל בכביש בצורה תקינה, לא צריך לדחוף אותו לשם בכח. אז לא ינהג, לא קרה כלום, זה לא מוריד מערכו בשום צורה.

  • אהבתי 4

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם
לפני שעתיים, Be roo כתב:

אחרים מוגבלים להשאר ציפלונים,

אדם בריא לא יהיה מוגבל להשאר גם צפלון. בהיתנן צריכה קלורית וגירוי מתאים, או בהקבלה למה שניקו אמר "להתאמן על זה"

  

לפני 16 שעות, HybridBoy כתב:

1. לא אישרתי לך לצטט אותי לחתימה.

 

פורסם
לפני 22 דקות, Mech Morphix כתב:

אדם בריא לא יהיה מוגבל להשאר גם צפלון. בהיתנן צריכה קלורית וגירוי מתאים, או בהקבלה למה שניקו אמר "להתאמן על זה"

זו היתה הקצנה כדי להעביר נקודה.

לכל אחד יש את המגבלה הגנטית שלו, בכל תחום. גם בפיתוח גוף, לא כולם מסוגלים את אותה יכולת פיזית, לא משנה כמה יתאמנו. אפשר להתאמן ולהשתפר על לגבול מסויים ולכל אחד הגבול שלו, וחלקנו לעולם לא יהיו מר עולם.

פורסם
לפני כשעה, Be roo כתב:

זו היתה הקצנה כדי להעביר נקודה.

לכל אחד יש את המגבלה הגנטית שלו, בכל תחום. גם בפיתוח גוף, לא כולם מסוגלים את אותה יכולת פיזית, לא משנה כמה יתאמנו. אפשר להתאמן ולהשתפר על לגבול מסויים ולכל אחד הגבול שלו, וחלקנו לעולם לא יהיו מר עולם.

יש להגיע למגבלה שלך, ויש להישאר בנקודת ההתחלה ("להישאר צפלון")

לפני 21 דקות, Sparrow420 כתב:

@Mech Morphix תן לנו הגדרה של "בריא" בבקשה

סטיבן קראודר זה אתה?

  

לפני 16 שעות, HybridBoy כתב:

1. לא אישרתי לך לצטט אותי לחתימה.

 

פורסם

אין לי איזה טיפ טוב לתת לך מעבר למה שנכתב פה למעלה בנוגע לקורסים מקצועיים, מה שכן, זו בעיה שהיא לחלוטין נפוצה, כרוכב אופנוע אני רואה הרבה מאוד (סורי בנות, אני נתקל בעיקר בנשים שנוהגות ככה) שאין קו נסיעה ברור, בדיוק כמו שאתה מתאר. אני מגיע מאחורי הרכב, מתכוונן לעקיפה בצד הפנוי ואחרי רגע אני נחסם, מתכוונן שוב לצד השני ושוב נחסם. ואפשר לראות ממש הבדלים בין נהג מיומן ששומר על קו נהיגה ברור וצפוי לכאלו שלא.

 

משהו נוסף שכבר נאמר פה למעלה, חייבים להסיט את המבט מהמכשול, בין אם זה מדרכה, קו לבן או כל דבר אחר, מיקוד המבט במכשולים מוביל אותך ישירות אליהם, הראיה הממוקדת צריכה להיות לכיוון/קו אליו אתה רוצה ליסוע והראיה המרחבית סורקת את המכשולים בצדדים. 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2
פורסם
לפני 10 שעות, Mech Morphix כתב:

סטיבן קראודר זה אתה?

 

חחחחחח, חס וחלילה

אבל "בריא" זה דיי כללי ולהבין על מה מדברים זה חשוב

 

אם יש לך מחסור קל בברזל? או צורך במשקפיים? לא נחשב בריא?

אף אחד לא 100% ולחלק מהאנשים חסר את מה שצריך לנהיגה(שזה פעילות דיי קיצונית לביולוגיה שלנו), זה לא אומר שהם לא בריאים לדעתי - בגלל זה שאלתי מה אתה מגדיר כבריא (או כ-לא בריא)

פורסם
בתאריך 17.6.2022 בשעה 21:59, shellcase כתב:

לשכור רכב דומה זו אופציה?

עם המחירים של היום שיש בהשכרת רכבים, עדיף רכב זול וביטוח מקיף. 

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic

×
×
  • תוכן חדש...