Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בדרך: מותג חדש/ישן וחשמלי Polestar 2


PriceDevil
שימו לב! השרשור הזה בן 589 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני שעתיים, Uri-G כתב:

לגבי המחיר המופרך של ה y , אני מסכים איתך. אין שום סיבה בעולם שהוא יעלה 30 אלף שח יותר מה 3 פרפורמנס(ברוב המדינות הוא מתומחר קצת פחות מהפרפורמנס). אני אישית המלצתי לאנשים לא לקנות את ה y במחיר הזה (לא ממש עזר לי). דבר אחד שאני כן יודע שטסלה לא מסוג החברות שיפחדו להוריד מחיר במידת הצורך, כך שמי שקונה y נמצא בסיכון שטסלה תשווה את התמחור מול y בחו"ל.

 

לגבי מודל 3, עליית המחיר שלו לא שונה בהרבה מעליות המחיר של מודל 3 בכל העולם (חלק יותר חלק פחות, בארה"ב בתקופה שלנו טסלה העלו את המחיר של ה 3 ב 27% לדוגמה, אצלנו בפחות ועוד היה להם טעות מיסים בהתחלה), אל תשכח שמודל 3 הגיע לכאן בתמחור מאוד זול מלכתחילה, פחות מהמחיר שלה בחלק ממדינות אירופה. כלומר זה לא שטסלה ישראל דופקת עליו קופה על חשבון הצרכן הישראלי. טסלה פשוט לא עומדת בביקושים לרכב הזה וכבר הגיע למצב שהיא בהזמנות שנה קדימה. מאחר וטסלה מבטיחה לרוכשים שלה את מחיר ההזמנה , היא חייבת לקחת מקדם בטיחות במקרה של עוד עליות מחירים וזה כמובן נופל על הצרכן. טסלה אף מאיימת להפסיק, ובחלק מהדגמים כבר הפסיקה, לקחת הזמנות כי לטענתה זה יעמיד אותה בסיכון גדול מידי. בשרשור אנחנו מדברים על יבואנים שלוקחים הזמנות כמה חודשים קדימה ובד"כ עם מחירים שכבר נקבעו מול היצרן.

איזו טעות מיסים היתה להם בתחילת השיווק? עד כמה שניתן היה לראות, הם ניצלו את העובדה ששער ה-$ מול השקל היה הכי נמוך אי פעם (בדיוק בחודש-חודשיים לפני הכרזת המחיר הראשונית), בעוד לא היתה ירידה כזו באף מטבע אחר, ודובר אז בייבוא מארה״ב בלבד (דבר שהם אח״כ שינו בלי להודיע ללקוחות, שלא לדבר לבקש רשות, שהוא אגב לא חוקי, כי ארץ הייצור היא חלק מהמפרט שחייב להופיע בהזמנה המקורית).
ועד כמה שאני ראיתי בתהליך ההזמנה בטסלה, המחיר מובטח רק אחרי ששולמה כל התמורה, שזה בדיוק המצב עם כל מכונית אחרת.
אגב, אא״ט, זה הכרח חוקי לפי חוק שירותי רכב וחוקי חוזים אחרים (אלא אם כן היתה העלאת מיסים ואלה טרם שולמו).
מחירים בארץ לצרכנים חייבים להיות נקובים בש״ח, ולא ניתן להצמיד אותם לשום דבר אחר.

עריכה אחרונה על ידי PinkDolphin
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 80
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 22 שעות, איצו כתב:

ברור. לכן החישוב של PriceDevil לא נכון

 

לא התיימרתי לספק חישוב מדויק אלא הערכה.

 

לפני 10 שעות, Johnik כתב:

שאלה לגבי חישוב תאורטי נראה לי קצת לא מדויק או שאני לא הבנתי משהו נכון.

אם נבדוק מחיר של 167320ש"ח חישוב יהיה לשני חלקים של הסכום בנפרד כמו מטה:

92320 = 75000 - 167320

251445 = (1.1*75000) + (1.83*92320)

לכן מחיר סופי צריך לצאת 294190ש"ח

עד כמה שאני יודע גם על תקרה של 75000ש"ח יש מיסוי של 10%

 

אתה טועה.

 

תקרת ההטבה במס היא 75000 ש"ח, ולכן החישוב שלי יותר קרוב למציאות.

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם באירופה ובארה"ב  (לפני מענקים) מוכרים יותר זול משמעותית אז סביר להניח שזה לא יעלם מעיניהם של היבואנים המקבילים.

 

ראו למשל מה עם דגמי הפלאג-אין של מרצדס סדרה A: מאז תחילת 2020 עלו על כבישי כ-1000 יחידות של מרצדס סדרה A פלאג-אין רק שליש מתוכן מכר היבואן הרשמי.

 

ועכשיו הוא חותך מחירים באגרסיביות

 

צריך להבין (למרות שזה מ-מ-ש לא פופולרי כאן) שהיבואן כאן כדי להרוויח כסף. לא אחת יש בפורום שרשור המקוננים על כך שרמת השירות של היבואנים ירודה.

אז ככה - רמת שירות (ושירות בכלל) עולה כסף, ולא מעט. מטבע הדברים מותגים המוכרים כמות לא גדולה של כלי רכב, ועדיין רוצים לשמור על רמת שירות גבוהה יצטרכו לגבות יותר כסף ממה שגובים באירופה.

 

ע"פ נתונים האינטרנט (חברת מאיר היא חברה פרטית ואינה מפרסמת את דוחותיה לציבור) בחרת "מאיר" מועסקים כ-2500 עובדים, והחברה מחזיקה כ-32 אולמות תצוגה ברחבי הארץ. 

 

מה שאומר שסביר להניח שההוצאות השוטפות של החברה הן יותר מ-500,000,000 (חצי מיליארד) שקל בשנה.

 

יבואן נדרש להחזיק מלאי חלפים גדול, מוסכים מרכזיים ועוד.

 

בשנה שעברה היבואן מכר כ-5350 מכוניות, 2350 אופנועים, וכ-1000 משאיות ואוטובוסים. ממכירת כלי הרכב הללו הוא אמור לכסות את הוצאותיו, וגם להרוויח משהו...

זה לא שצריך לעשות לו מגבית או מימון המונים, אבל צריך להבין להשוות מחירים לאירופה זה לא משהו שאפשר להתבסס עליו כדי להבין את התמחור.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, zvit כתב:

אם באירופה ובארה"ב  (לפני מענקים) מוכרים יותר זול משמעותית אז סביר להניח שזה לא יעלם מעיניהם של היבואנים המקבילים.

ממש לא נעלם, בגלל זה יש פריחה של יבואנים זעירים ומקבילים, וצוחקים כל הדרך אל הבנק, והם לא באים לתת מחיר יותר זול, מוכרים עם רווחיות חזירית והמינוף שיווקי שלהם זה זמני אספקה מיידי או קצרים, או רמות גימור שונות ולפעמים (לרוב אפילו נחות), בלי שיש להם מחויבות כספית להחזיק מערך שירות, רק צריכים סוכני מכירות עם לשון חלקלק.
תאמין לי בדקתי עלות ייבוא אישי של EV6 בגימור יותר גבוה שפה בלי בושה דורשים עליו מחיר הזוי של 280 אש"ח, אם לא הייתה זמן אספקה של שנה גם הייתי מבצעה אותו.
כולם בשוק הזה קיימים כדי להרוויח, ועם עם מטומטם שמוכן לשלם כל מחיר, במדינה שמראש המחירים יקרים רצח, למה להם לשנות גישה ?

מקרה ידוע בעבר זה היה גרנד צירוקי, שנים חגגו עם ייבוא מקביל עד שהיבואן התעורר וחתך הרבהההההההההההה במחיר פתאום.

עריכה אחרונה על ידי קיורטוש אוטומוטיב
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע על מה אתם מדברים, זה מחיר מאוד עממי לעשירון העליון...

 

ואל תשכחו שאנחנו חיים באינפלציה הכל נהיה יקר, השכר נשאר אותו דבר, המשכנתא/הלוואה הופכת ליקרה יותר, אז מוכרים את הנשמה לשטן

 טויוטה פריוס 1.8 2009

 יונדאי גטס GLS 2006

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, zvit כתב:

אם באירופה ובארה"ב  (לפני מענקים) מוכרים יותר זול משמעותית אז סביר להניח שזה לא יעלם מעיניהם של היבואנים המקבילים.

 

ראו למשל מה עם דגמי הפלאג-אין של מרצדס סדרה A: מאז תחילת 2020 עלו על כבישי כ-1000 יחידות של מרצדס סדרה A פלאג-אין רק שליש מתוכן מכר היבואן הרשמי.

 

ועכשיו הוא חותך מחירים באגרסיביות

 

צריך להבין (למרות שזה מ-מ-ש לא פופולרי כאן) שהיבואן כאן כדי להרוויח כסף. לא אחת יש בפורום שרשור המקוננים על כך שרמת השירות של היבואנים ירודה.

אז ככה - רמת שירות (ושירות בכלל) עולה כסף, ולא מעט. מטבע הדברים מותגים המוכרים כמות לא גדולה של כלי רכב, ועדיין רוצים לשמור על רמת שירות גבוהה יצטרכו לגבות יותר כסף ממה שגובים באירופה.

 

ע"פ נתונים האינטרנט (חברת מאיר היא חברה פרטית ואינה מפרסמת את דוחותיה לציבור) בחרת "מאיר" מועסקים כ-2500 עובדים, והחברה מחזיקה כ-32 אולמות תצוגה ברחבי הארץ. 

 

מה שאומר שסביר להניח שההוצאות השוטפות של החברה הן יותר מ-500,000,000 (חצי מיליארד) שקל בשנה.

 

יבואן נדרש להחזיק מלאי חלפים גדול, מוסכים מרכזיים ועוד.

 

בשנה שעברה היבואן מכר כ-5350 מכוניות, 2350 אופנועים, וכ-1000 משאיות ואוטובוסים. ממכירת כלי הרכב הללו הוא אמור לכסות את הוצאותיו, וגם להרוויח משהו...

זה לא שצריך לעשות לו מגבית או מימון המונים, אבל צריך להבין להשוות מחירים לאירופה זה לא משהו שאפשר להתבסס עליו כדי להבין את התמחור.

גם ליבואן יונדאי, יש אולמות ואנשי מכירות ומכונות קפה ולמען האמת גם למשווקי רכבי יונדאי ופולסטאר/וולוו בחו"ל יש אולמות, אנשי מכירות ומכונות קפה, כך שהפער בין יונדאי ופולסטר בארץ ובחו"ל הוא באמת רלוונטי. כך שאלא אם מאיר לוקח 50 אלף יותר על כל רכב ומפנק את אנשי המכירות שלו בנופשים במלדיביים (בספק) , סיכוי סביר שהוא מכניס את ההפרש או לפחות חלק ממנו כרווח עודף לכיס הפרטי שלו.

 

ולמען האמת, עבור הצרכן הסופי זה גם לא אמור לעניין לאן הולך הכסף. מה שחשוב שבשוק משוכלל ותחרותי פולסטר ממצבים את הרכב שלהם מול היונדאי ולא מאמינים שהוא שווה יותר ממנו וכדאי שהצרכן ידע את זה, שהוא לא מקבל כאן תוספת יוקרה אלא תוספת "חזירות" במחיר ותמורה נמוכה.

 

לגבי העובדה שאנחנו צריכים להסתמך על יבואנים מקבילים(שאני מאוד מברך על כך), כדי לקבל מחיר הוגן גם הוא בעייתי. כי הם צריכים להסתמך על קניה מספקי משנה(שכדרך אגב, גם להם הרבה פעמים יש אולמות עם מכונות קפה לממן וגם ליבואן המקביל יש אולמות עם מכונות קפה, כך שאתה צריך לממן את זה פעמיים), בגלל חוזים מגבילים ולפעמים רדיפה אחרי ספקי משנה שמוכרים לארץ. ברכב חשמלי זה קצת יותר בעייתי בגלל האחריות הארוכה מאוד על מערכת החשמל, לא יודע מי יתן אחריות במידת הצורך.

 

לגבי המוסכים והחלפים. מנסיון עם וולוו, מאיר גוזר קופון  בלתי יאמן של רווח על כל חלק, כך שמדובר על מקור רווח עצום , (כך זה גם מופיע בחברות שכן מפרסמות לבורסה) לא משהו שצריך לממן במחיר הרכב.

 

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, PinkDolphin כתב:

איזו טעות מיסים היתה להם בתחילת השיווק?

לטסלה היה טעות בחישוב מיסים של הרכב, שהם תיקנו בהעלאת מחיר די מהר והודיעו למי שכבר הזמין שהיא תספוג את זה על עצמה למרות שלפי החוזה זה לא היה מחוייב.

לפני 14 שעות, PinkDolphin כתב:

הם ניצלו את העובדה ששער ה-$ מול השקל היה הכי נמוך אי פעם

שערי מטבע נכונים לכל היבואנים בארץ ובכל העולם ועדיין לא קיבלת כאן מחירים שהתקרבו למחירי טסלה בתמחור, לא משנה מאיפה הם הגיעו ובאיזה מטבע וזה נכון גם למחירים בחלק ממחירי טסלה בעולם.

לפני 14 שעות, PinkDolphin כתב:

דבר שהם אח״כ שינו בלי להודיע ללקוחות, שלא לדבר לבקש רשות, שהוא אגב לא חוקי, כי ארץ הייצור היא חלק מהמפרט שחייב להופיע בהזמנה המקורית

עם זה אני מסכים וגם כתבתי על זה כאן, רק שהם כן הודיעו ללקוחות והציעו לבטל בלי קנס למי שרצה (לא שבאמת הייתה להם ברירה)

 

 

לפני 14 שעות, PinkDolphin כתב:

ועד כמה שאני ראיתי בתהליך ההזמנה בטסלה, המחיר מובטח רק אחרי ששולמה כל התמורה, שזה בדיוק המצב עם כל מכונית אחרת

לפי החוזה יש התחייבות למחיר חוץ ממיסים וזה נכון לטסלה בכל העולם. לטסלה גם יש בעיה עם זה, כי יש לקוחות שדוחים קבלת רכב וכך קונים רכבים בזול ומקבלים אותו כשהוא יקר(וחלק ספסרו כך ברכבים) . היום בחלק מהמדינות טסלה מחייבת לקבל את הרכב ברגע שהוא מוכן למסירה או שההזמנה תתבטל.

 

לא יודע איך זה בחוזי רכב אחרים אבל יכול להיות שזה גם אצל אחרים. בכל מקרה זה בעייתי למכור כך רכבים שנה קדימה והסיכון מגולגל אל הלקוח.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ספק שמחיר הכניסה של טסלה היה בתחילה מאוד אטרקטיבי, לא יודע אם מדובר היה במחיר חדירה לשוק חדש, מעריך שכן, העובדה שמהר מאוד הוא תוקן כלפי מעלה ובאגרסיביות מצביעה על האפשרות המאוד מסתברת שמדובר היה במדיניות שיווק נבונה ובהערכה שמרגע שהקהל "נשבה" אפשר להתחיל "להרביץ".  אי אפשר לנתח בדיעבד מצב דברים היפוטטי, אבל אפשר בזהירות לנחש שאם קבלת הפנים לאוטו היתה קרירה יותר, המחיר היה גם היום נמוך יותר. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להיות שאתה צודק, אני לא בהנהלת טסלה, אפילו גרוש הם לא מביאים לי.אבל עצם העובדה שהעלאה הזאת מאוד דומה ואפילו הייתה גדולה יותר באותה תקופה בחלק מהמקומות בעולם(כולל ארה"ב שזה השוק הראשון של ה 3), אני יכול לנחש שזה קשור למשהו לא מקומי. אבל בהחלט יכול להיות שטסלה החליטו "להרביץ"  בגלל הביקוש העולמי לרכב, ואיך שזה נראה זה לא ממש עצר להם את ההזמנות.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 שעות, PriceDevil כתב:

 

לא התיימרתי לספק חישוב מדויק אלא הערכה.

 

 

אתה טועה.

 

תקרת ההטבה במס היא 75000 ש"ח, ולכן החישוב שלי יותר קרוב למציאות.

 

 

 

 

 

 

תוכל להצביע איפה בדיוק הטעות בחישוב שלי? בגלל אותה תקרת מס חילקתי את המחיר של הרכב לשני חלקים של מיסוי של 10% עד 75000 ושאר המחיר במיסוי של 83% כאשר בחישוב שלך פשוט הורדת את הסכום תקרה של 75000 ללא מיסוי כלל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 שעות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

ממש לא נעלם, בגלל זה יש פריחה של יבואנים זעירים ומקבילים, וצוחקים כל הדרך אל הבנק, והם לא באים לתת מחיר יותר זול, מוכרים עם רווחיות חזירית והמינוף שיווקי שלהם זה זמני אספקה מיידי או קצרים, או רמות גימור שונות ולפעמים (לרוב אפילו נחות), בלי שיש להם מחויבות כספית להחזיק מערך שירות, רק צריכים סוכני מכירות עם לשון חלקלק.
תאמין לי בדקתי עלות ייבוא אישי של EV6 בגימור יותר גבוה שפה בלי בושה דורשים עליו מחיר הזוי של 280 אש"ח, אם לא הייתה זמן אספקה של שנה גם הייתי מבצעה אותו.
כולם בשוק הזה קיימים כדי להרוויח, ועם עם מטומטם שמוכן לשלם כל מחיר, במדינה שמראש המחירים יקרים רצח, למה להם לשנות גישה ?

מקרה ידוע בעבר זה היה גרנד צירוקי, שנים חגגו עם ייבוא מקביל עד שהיבואן התעורר וחתך הרבהההההההההההה במחיר פתאום.

 

הייבואנים המקבילים עברו לייבא דגמים עם בעיות מלאי או כאלה שהייבואן הרשמי לא מקבל הקצאות ולוקחים מחירים גבוהים.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Johnik כתב:

תוכל להצביע איפה בדיוק הטעות בחישוב שלי? בגלל אותה תקרת מס חילקתי את המחיר של הרכב לשני חלקים של מיסוי של 10% עד 75000 ושאר המחיר במיסוי של 83% כאשר בחישוב שלך פשוט הורדת את הסכום תקרה של 75000 ללא מיסוי כלל

חישוב המס של רכב חשמלי לא עובד כך.

רכב חשמלי שהערך שלו בנמל לפני מיסים (אך עם מכס אם יש) עומד על עד 125,384 שקל, מס הקנייה עליו יהיה 10% ובניכוי של אבזור בטיחות. 

מעל הערך הזה יש מס קנייה רגיל עם ההפחתות המקובלות וכמובן שהפחתה של תקרת ההטבה בסכום של 75,000 שקל. 

 

עריכה אחרונה על ידי ch2856
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבר הלך לבדוק לגבי הרכב במאיר ראשון לציון. אין להם מושג מתי בכלל יגיע ואין צפי.

gladen pro25+rs audio 100m -tru technology billet 4100

ad neo800w- mosconi pro 4/30

gladen pro10-mosconi pro 1/10

fiio 11m plus coax mosconi dsp aerospace 6to8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...
שימו לב! השרשור הזה בן 589 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...