Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בדרך: מותג חדש/ישן וחשמלי Polestar 2


PriceDevil
שימו לב! השרשור הזה בן 559 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני כשעה, PinkDolphin כתב:

זה שווה 100000 (מאה אלף, כן, לא עשרת אלפים) ש״ח? אאודי תמיד הצדיקו את עצמם ע״י טכנולוגיה וביצועים, לא סוג הפלסטיק בדאשבורד. כאן זו בדיחה עצובה.

סמל הנכון, עבור אנשים מסוימים שווה את זה .

לפני 14 שעות, Uri-G כתב:

נאיבי?! 

תראה מה טסלה עשו פה תוך פחות משנה.

אתה חושב שהיית מקבל פה יונדאי חשמליות במחירים האלה?

אתה חושב ש mg היו מוכרים פה את הדגם המחודש עם הסוללה הגדולה במחיר שפעם הם מכרו פה את הדגם הישן עם סוללה עם טווח אפס?

אייוייז פרסמו שהם הולכים למכור את ה u5 במחיר התחלתי של 200 אלף שח וכשגילו את התמחור של טסלה וההתנפלות ,הורידו את המחיר ל 170 אלף והוסיפו גרסה ב 157 אלף.

לקסוס הורידו את מחיר ה ux החשמלי ב 35 אלף שח בממוצע.

ניסן סגרה את הבסטה של החשמליות בגלל התמחור המוגזם שלהם.

סקודה פרסמו את האניאק במחיר  תחרותי (בשאיפה שהם גם יספקו את הרכבים)

ויש עוד...

 

שוק החשמליות היום הוא הכי value for money שיש היום ,אבל כשזו של הגישה של האנשים, די ברור לי למה היבואנים ימשיכו לדפוק את הצרכנים, אם יש אנשים מתחלפים.

 

 

לא נאיבי, הסברים הגיוניים, אבל טוחן מים נגד כוסות רוח.
כבר כתבו לך בישירות....דעתך שדרך אגב עם רובם מסכים, לא רלוונטי למה שקורה בשוק מקומי המיוחד שלנו.
בעיניי EV מעל 180 אש"ח כבר מעבד את VFM לפי חישובי TCO פרטי שלי ....ואני מדבר על רכבים עם 150KWH (200+- כ"ס) עם סוללה 64-77KWH....ותעזוב אותי ממפרטים של מתקפת הסיניות.
VAG מכרו  בשלושה חודשים את כל הכשר ייצור העולמי שלהם ל-2022 שמראש לא יעמדו בו בגלל אוקראינה, צמות חשמל, קיה מרוכז בשלב הזה בשוק האמריקאי, אירופאיות עם מחירים שמשקפים שוק של מוכרים...וסיניים עדיין תקועים בסגרים כאשר כל העולם שכח מקורונה, עם בעיות אספקה קשים.
כדי שהגישה של עמך תשתנה, לא הבודדים שפה בפורום , גם הממשלה צריך לעשות צעדים אקטיביים ליצור את האקוסיסטם המתאים !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 80
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

שילוב של שניהם מי שהבין את הסרקזם, אבל שכחתי שזה פורום של אבשלום קור, ולא של רכב, ומלא דיונים/תגובות סרק...וכבר כתבתי בעברי פה..אני אולע כדש, אז מראש מבקש את סליחתך וגם בשם אנשים דיסלקטיים שאתה נאלץ להחשף לעברית לא תקנית :huh:

  • אהבתי 1
  • רעיון גרוע 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סליחה, לא התכוונתי לפגוע. סתם שעשע אותי.  אני קראתי את זה כשילוב של שלושה ביטויים:

טוחן מים

נלחם בטחנות רוח

עוזר כמו כוסות רוח למת

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וזה סרקזם, מעקם מילים, משבש משפטים, כדי להעביר משמעות חבויה.
כאשר אני מסביר/מנמק האנשים ישר מאשימים שאני כותב מגילת אסתר...ADHD זה חלק בלתי נפרד מרשתות חברתיות.
הגבתי לאורי, שדרך מגדל יוקרתי אחד במרכז וסביבת עבודה שלו עם עשרות EV חושב שהתחיל פה מהפך בתודעה הציבורית, ושוב פעם מאחל לו הרבה בהצלחה לנסות לבזבז אנרגיות לנסות להסביר את זה. אצלי אישית מילה "אקטיביזם ציבורי" נכחד מתודעה שלי בשנות ה-20 המאוחרות שלי, נשאר רק ברמה סביבה קרובה בלבד, שאכפת אחד מהשני ואחד מנסה להסביר/לשכנע אחר  למה מה, וגם אז זה לא ברמה מי צודק יותר. אני מאמין שכל אחד יעשה מה שטוב לו .... מה שבטוח "חייה ותן לחיות" כיבוד של השונה זה הופך למשהו נדיר עם הזמן במדינה הזאת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, motior כתב:

סליחה, לא התכוונתי לפגוע. סתם שעשע אותי.  אני קראתי את זה כשילוב של שלושה ביטויים:

טוחן מים

נלחם בטחנות רוח

עוזר כמו כוסות רוח למת

גם אני, ודווקא אהבתי את השילוב, והיה נראה לי שגם motior.
אבל, בכל מקרה זה לא סרקזם, כי אין כאן מוטיב של אירוניה.

לפני 46 דקות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

וזה סרקזם, מעקם מילים, משבש משפטים, כדי להעביר משמעות חבויה.
כאשר אני מסביר/מנמק האנשים ישר מאשימים שאני כותב מגילת אסתר...ADHD זה חלק בלתי נפרד מרשתות חברתיות.
הגבתי לאורי, שדרך מגדל יוקרתי אחד במרכז וסביבת עבודה שלו עם עשרות EV חושב שהתחיל פה מהפך בתודעה הציבורית, ושוב פעם מאחל לו הרבה בהצלחה לנסות לבזבז אנרגיות לנסות להסביר את זה. אצלי אישית מילה "אקטיביזם ציבורי" נכחד מתודעה שלי בשנות ה-20 המאוחרות שלי, נשאר רק ברמה סביבה קרובה בלבד, שאכפת אחד מהשני ואחד מנסה להסביר/לשכנע אחר  למה מה, וגם אז זה לא ברמה מי צודק יותר. אני מאמין שכל אחד יעשה מה שטוב לו .... מה שבטוח "חייה ותן לחיות" כיבוד של השונה זה הופך למשהו נדיר עם הזמן במדינה הזאת.

זה לא המהפך. המהפך האמיתי (ורואים רק סנוניות ראשונות קטנטנות בגודל של יתוש) היה במכירות של    MG ZS EV  דור ראשון ב-2020, לא טסלה 2021.
צריך לזכור שהיו כבר כמה נסיונות קודמים לייבא מכוניות סיניות לא-חשמליות ארצה, רובם ע״י יבואנים מבוססים ומוכרים שחיפשו פתרון למכור בארץ מכוניות זולות יחסית, וכולם נכשלו לחלוטין בשוק, כמו  Great Wall Motors,  ו-Chery  וכמובן MG עצמם עם ה-ZS הלא חשמלית עם אותו יבואן.
הקהל בארץ נשאר חשדן ולא קנה. והנה הגירסה החשמלית של ה-ZS  נמכרה באופן יחסי יפה מאד (ביחס ל-ליף, זואי ו-i3), כי היתה מספיק דרישה לחשמליות כדי שקונים פוטנציאלים יתגברו על הרתיעה מיצרן סיני. כאן היה המהפך האמיתי.

לגבי טסלה, היה צפוי שיש מספיק ישראלים שנתקלו בטסלה בארה״ב או שמעו עליה מאחרים, יחד עם הסגידה לכל דבר שמגיע מארה״ב (מדינה חשוכה לפי כמעט כל קנה מידה) כדי להגיע לכמה אלפי מכירות. בכלל לא בטוח שהשוק בדרגות המחיר האלה לא רווי כלל -- כל הפורומים של חשמליות מלאות במודעות מכירה של טסלות עכשיו, ואני אהיה מאד מופתע אם טסלה תהיה המותג החשמלי הנמכר ביותר ב-2022 בארץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, Uri-G כתב:

טסלה עשו שינוי כי אנשים דיברו עליהם ובעקבות התמחור שלה הבינו שהתמחור של המתחרים יקר (עד שחלק מהיבואנים התיישר למחיר של טסלה) .

טסלה הצליחו , כי אנשים מספרים לאנשים אחרים על ה vfm שהם קיבלו ברכב הזה. אין פרסומות בטלוויזיה או בעיתונות. בעיתונות המקומית  המקושרת שלנו, קיבלנו עשרות כתבות הפחדה על טסלה ועדיין טסלה הצליחה בצורה פנומנלית בגלל אנשים שמספרים לאחרים וגרמה לרוב התעשיה להתישר למחיר שלה או לסגור.

 

אני גר במגדל יוקרה במרכז הארץ, ויש לי בבניין קרוב לעשר טסלות כבר ותאמין לי זה לא אנשים שרואים סרטונים ביוטיוב. זה שמועות שהגיעו מפה לאוזן ואלה אנשים שיכולים להרשות לעצמם איזה רכב שהם רוצים. בעבודה (מקום יחסית קטן), מעל 10 חשמליות, בינהם טסלה, יונדאי ואייווייז ושוב זה בגלל שאנשים מדברים.

 

אם ממליצים על דגמים שנותנים vfm (ויש כמה וכמה בשוק הרכב החשמלי), מי שינסה למכור שטויות במחיר מופרז יצטרך לסגור את הבסטה או להוריד מחיר. אם ממליצים כאן , פורום רכב, לקנות בכל מחיר, כי זה ארץ ישראל, איך ישתנה משהו במדינה המ... הזאת.

הכל טוב ויפה, אבל דווקא טסלה היא המודל הקלאסי לתזה שלך, לה אני שותף אגב. הקפצת המחירים העליזה שעברה על מודל 3 משך שנה אחת, המחיר המופרך של ה Y, לכל אלו יש מכנה משותף נוסף לטוב הלב הבסיסי של היצרן שמעלה מחירים רק כי אין לו ברירה, עאלק, ומדובר כמובן בביקוש הפסיכי למוצר שלו.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי המחיר המופרך של ה y , אני מסכים איתך. אין שום סיבה בעולם שהוא יעלה 30 אלף שח יותר מה 3 פרפורמנס(ברוב המדינות הוא מתומחר קצת פחות מהפרפורמנס). אני אישית המלצתי לאנשים לא לקנות את ה y במחיר הזה (לא ממש עזר לי). דבר אחד שאני כן יודע שטסלה לא מסוג החברות שיפחדו להוריד מחיר במידת הצורך, כך שמי שקונה y נמצא בסיכון שטסלה תשווה את התמחור מול y בחו"ל.

 

לגבי מודל 3, עליית המחיר שלו לא שונה בהרבה מעליות המחיר של מודל 3 בכל העולם (חלק יותר חלק פחות, בארה"ב בתקופה שלנו טסלה העלו את המחיר של ה 3 ב 27% לדוגמה, אצלנו בפחות ועוד היה להם טעות מיסים בהתחלה), אל תשכח שמודל 3 הגיע לכאן בתמחור מאוד זול מלכתחילה, פחות מהמחיר שלה בחלק ממדינות אירופה. כלומר זה לא שטסלה ישראל דופקת עליו קופה על חשבון הצרכן הישראלי. טסלה פשוט לא עומדת בביקושים לרכב הזה וכבר הגיע למצב שהיא בהזמנות שנה קדימה. מאחר וטסלה מבטיחה לרוכשים שלה את מחיר ההזמנה , היא חייבת לקחת מקדם בטיחות במקרה של עוד עליות מחירים וזה כמובן נופל על הצרכן. טסלה אף מאיימת להפסיק, ובחלק מהדגמים כבר הפסיקה, לקחת הזמנות כי לטענתה זה יעמיד אותה בסיכון גדול מידי. בשרשור אנחנו מדברים על יבואנים שלוקחים הזמנות כמה חודשים קדימה ובד"כ עם מחירים שכבר נקבעו מול היצרן.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיבה הנוספת שמודל Y יותר יקרה בארץ זה כי מחיר שלה עובר רף של 300אל"ש ויש מיסוי נוסף כמס יוקרה על כל שקל שהוא מעל הרף. אילו היא הייתה נכנסת לארץ לפני שנה ועליה שהייתה כ-25% (מ-50490$ עד ל-62990$ לדגם LR) המחיר שלה היה צריך להיות סביבות 270אל"ש וזה בהחלט היה שווה הפרש לעומת מודל 3 מאותו דגם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא תירוץ, כי, אם ה 3 הפרפורמנס לא עוברת את ה 300 אלף שח, אין שום סיבה שה y שעולה פחות ממנה בשאר העולם תעלה יותר מ 300 אלף שח.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מדבר על תוספת של כ-60אל"ש בין מודל 3 דגם LR ומודל Y דגם LR. רכבים זהים מבחינת סוללה ואיבזור ובגלל מיסוי בארץ הבדל שהיה בינייהם (3000$) נהפך היום להפרש מוגזם ולא כדאי לטעמי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Y lr עולה קצת פחות מ 3 פרפורמנס ברוב העולם. בארץ ה 3 פרפורמנס עולה 300 אלף שח, y lr עולה 330 אלף שח בלי שום סיבה נראית לעין, אפילו הזמינות שלה בארץ טובה יותר מטסלה 3 .

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מודל 3 Performance עולה 62990$ כמו מודל Y דגם LR 62990$ נכון לעכשיו בארה"ב. אבל אתה צודק שיש מדינות בהם M3P עולה יותר ממודל Y דגם LR.

כנראה זה איך שהוא קשור להסכמי סכר בין המדינות ועלויות שינוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נשמע לי הגיוני, כי טסלה יכלה לבחור להביא את הדגם מסין או מגרמניה, כך שזה פרופר הגזמה של טסלה ישראל.

בתקווה שירדו מהעץ שלהם או שהציבור יוריד אותם.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אילו היה רק מפעל אחד שמייצר כל הרכבים במקום אחד אתה צודק לגמריי. אבל כנראה בתמונה גלובלית טסלה כחברה צריכה לעשות איזון מלאים כלשהו על מנת להקטין לחץ ייצור על דגמים מסוימים. במקרה של ארה"ב שבו שני הדגמים זהים במחיר אילו היו מגיעים לארץ נניח באותו מחיר של 299אל"ש מאמין שרוב ההזנמות היו דווקא למודל Y דגם LR מאשר ל-M3P. דוגמה נוספת בגרמניה לאחר פתיחת מפעל חדש טסלה גרמניה החליטה לעלות מחיר של מודל 3 על מנת להקטין את הפער וכדי שרוב ההזמנות מקומיות יהיו לדגם Y (כי רק אותו מייצרים עכשיו שם) ולא מודל 3.

אני לא אומר שזה נכון וצודק כלפי הלקוחות ובמצב של ייצור וביקוש שהוא פרופורציונלי זה בהחלט מצב לא תקין בעליל אך במקרה שיש היום הם נאלצים לעשות צעדים מסוג זה

עריכה אחרונה על ידי Johnik
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 559 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...