Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1506 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
לפני 14 שעות, Uri-G כתב:

כן רשמתי שהטווח הוא החסרון של הקונה. אבל הקונה עולה 22000 שח פחות מה c4 , וזה כבר תקציב שהרבה יותר קרוב למחיר של רכב שני במשפחה ובמילים אחרות קונה עולה כמו הקצה העליון של הקטגוריה הבנזינית שהיא משתייכת אליה, כך שהיא חסכון מהשקל הראשון בדלק ותחזוקה. ה c4 עולה מעל 15000 שח מקצה הקטגוריה הבנזינית שלו כך שתצטרך לנסוע הרבה כדי לחסוך, אבל מאוד קשה לעשות את זה עם רכב עם טווח מוגבל. מעבר לכך, בהתחשב שינדאי/קיה הם הרכבים שיותר מצליחים לעמוד בנתוני הטווח של הרכבים החשמליים משאר החברות סביר להניח שפערי הטווח הרבה יותר קטנים. כנראה גם בסיטרואן באירופה מבינים את זה ובגלל זה ה c4 מתומחרת מתחת לקונה, אצלנו לובינסקי חושב איך לדפוק קופה על הלקוחות שלו ומתמחר ב 22000 שח יותר מקונה.

זה שג'ילי חסר מבחן בטיחות צריך לעניין כל מי שחייו או חיי ילדיו חשובים לו.

הגדרת תקציב היא ענין די גמיש, ודאי סובייקטיבי. אצלך 140 פלוס זה תקציב של רכב שני למשפחה ועוד 15% כבר לא, זה בסדר גמור, אבל די אינדיווידואלי כאמור. אני למשל מעדיף  C4 חשמלית על קונה חשמלית, גם מבלי לנהוג באף אחת מהן, גם בהפרש המחיר האמור. די לשבת בכל אחת מהן, לפחות מבחינתי, בכדי להבין למה, קל וחומר שהזדמן לי להיות נוסע בנסיעה קצרה של C4 ( לא חשמלית אמנם, מנוע בנזין  ), לא זוכר תחושת נינוחות עידון ונוחות כזו גם במכוניות שעולות הרבה יותר, אפילו הרבה הרבה יותר. 

 ואגב בדיקה לא ממצה שעשיתי עכשיו העלתה שהמחירים של C4 חשמלית בגרמניה, די מקבילים לאלו של הקונה, בהבדל זעיר אחד שבמקרה של הקונה מדובר כנראה בסוללה הגדולה יותר, שכן מדובר במנוע של 201 סוסים שלזכרוני משודך רק לסוללה הזו ( לא מצאתי משום מה את הנתון הזה באתר הרלבנטי ). אשמח כמובן לשמוע ממך אם אני טועה, שכן אם לא ניתן להעריך בזהירות שלו קונה כזו היתה נמכרת כאן, סביר מאוד שמחירה היה אחר לחלוטין ואולי זו הסיבה שלא ניתן למצוא אותה בשוק המקומי.

עריכה אחרונה על ידי רועי5
  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)

סבבה שאתה מעדיף c4, כל אחד מה שעושה לו טוב(ועזוב שלפי המכירות של שני הרכבים אתה במיעוט גם בגרסאות הבנזין/דיזל). אבל בתמחור המוגזם של לובינסקי על החשמלי, למה לקנות אותה בכלל  ושוב אתה נופל לאותו בור. ה c4 בנזין עולה 24000 שח פחות, הדיזל החסכונית 15000 שח פחות. אתה תצטרך לנסוע הרבה כדי להצדיק את זה וזה יהיה קשה כי הטווח של החשמלית מוגבל. אז למה לקנות c4 חשמלי בתמחור מוגזם שכזה? (בלי לדבר בכלל על אופציות נוספות באותה קטגוריה)

 

הקונה בנזין ברמת גימור של החשמלי עולה 3000 שח פחות והיא לא חסכונית והקונה ההיברידית באותה רמת גימור עולה 11000 שח יותר! והקטגוריה שלה עולה כמוה ברמות גימור דומות, כך שהקונה חסכונית ביחס לקטגוריה שלה וביחס לגרסאות הבנזין/היברידי שלה.

 

וזה ההבדל בין יבואן שבה באמת למכור לבין יבואן שבה לעשות קופה על הלקוחות שלו שרק רוצים חשמלי.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
פורסם

הפוסט הקודם שלי נערך ביחס למחיר קונה בחו"ל והיצע הדגמים שם. וקצת קשה לי להתחבר לתפיסה שלך שהיבואן רוצה לעשות קופה, ולכן " מרביץ מחיר ". לא צריך כלכלה למתקדמים, אפילו לא מבוא לכלכלה, בכדי להבין ש" קופה " היא לא רק פונקציה של מחיר, היא גם פונקציה של כמות. לובינסקי היה מאוד שמח, אני מעריך, להציף את השוק בחשמליות של סטלנטיס, נכון להיום הכמויות של החשמליות שהוא מוכר, לא מצדיקות אפילו משכורת של מכונאי אחד שיטפל בהן. יבואן חזיר, לא מתייחס לקליינטים, מה שתרצה, ועדיין חשבון הוא יודע.

פורסם
לפני שעתיים, רועי5 כתב:

הגדרת תקציב היא ענין די גמיש, ודאי סובייקטיבי. אצלך 140 פלוס זה תקציב של רכב שני למשפחה ועוד 15% כבר לא, זה בסדר גמור, אבל די אינדיווידואלי כאמור. אני למשל מעדיף  C4 חשמלית על קונה חשמלית, גם מבלי לנהוג באף אחת מהן, גם בהפרש המחיר האמור. די לשבת בכל אחת מהן, לפחות מבחינתי, בכדי להבין למה, קל וחומר שהזדמן לי להיות נוסע בנסיעה קצרה של C4 ( לא חשמלית אמנם, מנוע בנזין  ), לא זוכר תחושת נינוחות עידון ונוחות כזו גם במכוניות שעולות הרבה יותר, אפילו הרבה הרבה יותר. 

 ואגב בדיקה לא ממצה שעשיתי עכשיו העלתה שהמחירים של C4 חשמלית בגרמניה, די מקבילים לאלו של הקונה, בהבדל זעיר אחד שבמקרה של הקונה מדובר כנראה בסוללה הגדולה יותר, שכן מדובר במנוע של 201 סוסים שלזכרוני משודך רק לסוללה הזו ( לא מצאתי משום מה את הנתון הזה באתר הרלבנטי ). אשמח כמובן לשמוע ממך אם אני טועה, שכן אם לא ניתן להעריך בזהירות שלו קונה כזו היתה נמכרת כאן, סביר מאוד שמחירה היה אחר לחלוטין ואולי זו הסיבה שלא ניתן למצוא אותה בשוק המקומי.

רק להוסיף כאן נתונים לגבי המחיר היחסי בגרמניה (כל המחירים כוללים מע״מ גרמני ולפני תמריצים):
מחיר הבסיס של הסיטרואן קצת יותר נמוך מהקונה 39 קוט״ש, בכ-1000 יורו:
https://ev-database.org/car/1422/Hyundai-Kona-Electric-39-kWh
https://ev-database.org/car/1587/Citroen-e-C4

הקונה 64 קוט״ש כבר יותר יקרה מה-39 ב-6000 יורו בגרמניה (אבל רק ב-4000 בהולנד):
https://ev-database.org/car/1423/Hyundai-Kona-Electric-64-kWh

ולשם ההשוואה, הנירו 64 קוט״ש יותר יקרה מהקונה 64 רק ב-1000 יורו.
כלומר פער של 7000 מהקונה 39, שבארץ תופח ל-42000 ש״ח -- ברור שהפער גדול מדי כאן.
ואגב, היו שמועות שאולי דגם הנירו יבוטל, אבל מסתבר שלא: הדגם הבא (נקרא 2023 בארה״ב אבל 2022 באירופה) הוא מתיחת פנים, וכבר יש מפרט: ללא שינויים מהותיים במע׳ ההנעה, אבל טיפה יותר טווח, טעינה תלת-פאזית 11kW סטנדרטית, פנים רכב משודרג, ויהיה לו V2L (שקע 230V ברכב עם הספק 3.7kW).
 

פורסם
בתאריך 5.5.2022 בשעה 13:14, רועי5 כתב:

בטוח שהיבואן עכשיו מתבשם מהמחמאות שאתה מעתיר עליו ועדיין לא רואה שהקונה החשמלית נמכרת במספרים מרשימים, אפילו לא יודע אם הסיבה היא הסוללה הדי עלובה ביחס למכונית של למעלה מ  140K. אבל ומבלי להיות מצוי בקרביים של האופן בו היבואן מכלכל צעדים ומהי המציאות האובייקטיבית בה הוא פועל, נדמה לי שהמספרים היו משתפרים אם הסוללה הגדולה יותר היתה בהיצע. 

מצד שני ב 2008 יש סוללה של 50 ולא "עלובה" של 39, ומקבלים טווח גדול ב20 ק"מ יחסית לסוללה העלובה, ובמחיר של 20K יותר...אז מי שעושה חשבון עלות תועלת, מה עדיף?

נהג ותיק

פורסם (נערך)

סוללה גדולה יותר בלי הבדל משמעותי בטווח, זה חיסרון לא יתרון. מעבר לעובדה שבפועל יונדאי יותר מדייקיםיותר (ניסיון ותביעה בעבר על אי דיוק) כך שההבדל סביר להניח לא קיים

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
פורסם
לפני 58 דקות, kalda01 כתב:

מצד שני ב 2008 יש סוללה של 50 ולא "עלובה" של 39, ומקבלים טווח גדול ב20 ק"מ יחסית לסוללה העלובה, ובמחיר של 20K יותר...אז מי שעושה חשבון עלות תועלת, מה עדיף?

רק למען הדיוק, הסוללה בקונה היא 39.2 קוט״ש נטו (42 קוט״ש ברוטו). ב- e-2008, כמו בכל הדור הנוכחי של PSA, זה 45 קוט״ש נטו (50 קוט״ש ברוטו.)

×
×
  • תוכן חדש...