Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 991 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
לפני 4 שעות, Krip כתב:

עשית לי חשק לקנות כזה, אחלה סקירה

קח בחשבון שעבור ניקוי הרכב, צריך לארגן מקום מתאים. לי, לדוגמה, יש קושי עם זה, כי אני גר בדירה שכורה בלי חניה. אצל ההורים שלי אין שקעים בחניה, וקשה לארגן כבל מאריך מהדירה לחניה.

לפני 3 שעות, outnex כתב:

המברשת המובנית לא עושה כלום.
צריך מברשת על מקדחה כמו שכל העולם עושה ואז התוצאות מעולות.

ביצעתי עם חבר ניקיון לרכב מליסינג עם מושבים מלוכלכים, עם כתמים בולטים. הכתמים היו כנראה בני כמה שנים בודדות. הנקיון בוצע עם עם המברשת המובנית ולאחריו המושבים היו נקיים לחלוטין. אז להגיד שזה כלום זו קצת הגזמה.

 

עבור כתם שממש "התקבע" על הבד, כנראה שאכן כן.

עריכה אחרונה על ידי Ido.G
פורסם (נערך)
לפני 4 שעות, Ido.G כתב:

 

עבור כתם שממש "התקבע" על הבד, כנראה שאכן כן.

יש 2 סודות הצלחה בניקוי ריפודים:
1. חייבים חומרי ניקוי מתאימים לסוג הכתם.
2. חייבים להגיע לכתם לפני שמישהו ניסה לנקות עם כל מיני פטנטים ביתיים.

מברשת כשלעצמה לא תוריד את הכתם ואם מפעילים יותר מדי לחץ או שהמברשת קשיחה מדי, אז יגרם נזק מכני לריפוד.
 

עריכה אחרונה על ידי Boltik
  • אהבתי 1
פורסם

בגדול, אפשר לנקות ריפודים טוב גם אם יש לך "רק" שואב אבק רטוב (וחזק) בבית - וכמובן מברשת קשיחה עם קצת סבון.
אני מחזיק את הגולד-ליין ATL3200 ה"מפורסם" כאן בפורום כבר שנים.

 

מברישים את הריפוד עם מברשת קשיחה, מעט מים וסבון שמסיר ליכלוכים טוב (סבון כלים עובד לי מצויין - אבל כל פורמולה אחרת שאתם מכירים, לרבות תכשירים עם חמצן פעיל [מצריכים ניסוי מקדים לבדיקה שאין נזק לצבע\גוון הריפוד]  הם מעולים, כמו למשל סנו אוקסיג'ן או ווניש קליה. שימו לב שגם התכשירים המקוריים של ביסל מכילים בחלקם חמצן פעיל בדיוק כמו אלו).

לאחר ההברשה, כל הרעיון שעומד מאחורי הניקוי במכשירים האלו הוא זרם מים עדין + שאיבה מיידית.
במקרה שלי, השתמשתי בצינור גינה עם ראש מתכוונן - וביד אחת "ריססתי" קצת מים ועם היד השניה שאבתי מייד.
 

המים מאפשרים דילול מהיר לסבון ולליכלוך, והשואב "מרים" אותם בקלות.
התוצאה: הליכלוך נשאב החוצה עם הסבון, והבד נשאר לח בלבד. לחות שמקורה במים (שמתייבשים מהר) ולא בסבון.

את האוטו שלי מעולם לא ניקיתי ככה, אבל ניסיון שביצעתי באופן ספונטני לחלוטין לפני חודש - השאיר אותי עם תוצאות שעבורי הן טובות מאוד ביחס למה שהיה קודם לכן.

 

אתן לתמונות לדבר.

 

 

WhatsApp Image 2022-04-10 at 8.48.27 PM (2).jpeg

WhatsApp Image 2022-04-10 at 8.48.27 PM (1).jpeg

WhatsApp Image 2022-04-10 at 8.48.27 PM.jpeg

WhatsApp Image 2022-04-10 at 8.48.26 PM (2).jpeg

WhatsApp Image 2022-04-10 at 8.48.26 PM (1).jpeg

WhatsApp Image 2022-04-10 at 8.48.26 PM.jpeg

WhatsApp Image 2022-04-10 at 8.48.25 PM (3).jpeg

WhatsApp Image 2022-04-10 at 8.48.25 PM (2).jpeg

WhatsApp Image 2022-04-10 at 8.48.25 PM (1).jpeg

WhatsApp Image 2022-04-10 at 8.48.25 PM.jpeg

WhatsApp Image 2022-04-10 at 8.48.23 PM (1).jpeg

WhatsApp Image 2022-04-10 at 8.48.24 PM (1).jpeg

WhatsApp Image 2022-04-10 at 8.48.24 PM (2).jpeg

WhatsApp Image 2022-04-10 at 8.48.23 PM.jpeg

WhatsApp Image 2022-04-10 at 8.48.24 PM.jpeg

WhatsApp Image 2022-04-10 at 8.48.29 PM.jpeg

WhatsApp Image 2022-04-10 at 8.48.28 PM (2).jpeg

WhatsApp Image 2022-04-10 at 8.48.28 PM (1).jpeg

WhatsApp Image 2022-04-10 at 8.48.28 PM.jpeg

WhatsApp Image 2022-04-10 at 8.48.27 PM (3).jpeg

  • אהבתי 4
  • לא הבנתי... 1
  • רעיון טוב! 2

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם (נערך)
לפני שעה, איציק נ. כתב:

סבון כלים עובד לי מצויין

Big no-no
סבון כלים נותן קצף, אפילו הרבה קצף, והקצף יכול לעשות נזק לשואב. חומרי ניקוי מיועדים למכונות הזרקה-יניקה נותנים מינימום של קצף מהסיבה הזאת. אפילו יש תוספים מיוחדים Anti-foaming למיכל איסוף מים.
לפי התמונות, היית יכול להגיע לתוצאה דומה על ידי שואב אבק חזק + הברשה יבשה. לפי התמונות לא היו כתמים מיוחדים בריפוד, רק חול ואבק.

עריכה אחרונה על ידי Boltik
פורסם
לפני כשעה, doesnotmatter כתב:

זה משהו שאפשר לעשות לדעתך גם עם KARCHER WD3? 

ברור, על אותו העיקרון כמו שעובדים עם ה ATL3200.

שלב ראשון עושים שאיבה רגילה (אני משתמש בשקית נייר של ה WD3...).

שלב שני - מעבר לשאיבה של נוזלים: מוציאים את השקית ומשאירים את הפילטר-בד על המנוע בלבד (מאמין שככה זה גם ב WD3).
כל היתר דיי ברור ופשוט. שלב ראשון אתה בהחלט יכול להשתמש גם במברשת מחוברת למברגה כמו הדיטיילרים (יש לי סט כזה, אבל את הניסוי שעשיתי באופן ספונטני עשיתי עם מברשת קשיחה ידנית, לא חשמלית). השלב אחריו גם כן ברור, קצת מים ומייד שאיבה (בדיוק כמו המכשירים שיש להם הדק למתז של מים בדיוק מתחת לפיה ששואבת את הנוזלים).

 

 

לפני 5 דקות, Boltik כתב:

לפי התמונות, היית יכול להגיע לתוצאה דומה על ידי שואב אבק חזק + הברשה יבשה. לפי התמונות לא היו כתמים מיוחדים בריפוד, רק חול ואבק.

כל הניקיונות הקודמים שלי היו מבוססים על השיטה הזו, זה לא מגרד אפילו במעט את התוצאה של ניקיון על רטוב. הליכלוך פשוט לא רוצה לצאת על יבש.

בסופו של יום, כל עניין ההקצפה הוא עניין של מינון. לא להגזים בשום מקרה בכמויות של חומרי הניקוי - גם כאלה שמיועדים למכונות אוטומטיות ויש להם תכשירים עם מינימום הקצפה (יש לי כזה בבית - ועדיין, צריך להיזהר עם המינונים של החומר - אפילו שהוא מיועד למכונה אוטומטית וצריך להיות בעל מינימום קצף).

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

  • שנה מאוחר יותר...
פורסם

אין לי שטיח אז לא יכול להעיד מניסיון. אני חושב שהוא אמור להיות מסוגל. השואב מתמודד בצורה סבירה עם שאיפה של משטחים ישרים (לעומת מזרנים, לדוגמה, בהם לרוב יש תפירה עמוקה).

פורסם
בתאריך 25.9.2023 בשעה 23:10, alex321 כתב:

ערב טוב!

מקפיץ שרשור ישן, האם המכשיר הנ״ל יכול לטפל גם בשטיח בבית?

גם מכונות יותר חזקות כמו PUZZY לא מצליחות לשאוב שטיחים כמו שצריך.

פורסם

יש לי את המכשיר הזה שנרכש לפני כמעט שנתיים לקראת ניקיון פסח 😉 לכורסות אלקנטרה.

בזמנו עלה 850 ב ksp.  

 

אני מנקה איתו שטיחים, מצויין, אם כי אני נאלץ לבלות על הברכיים בגלל הצינור הקצר. לניקוי הספות (את הכורסאות הרמתי על שולחן קמפינג מתקפל לנוחות העבודה) והרכב הוא מצויין ואכן החסרון הוא בזמן ההמתנה ליבוש. לוקח זמן עד שתופסים יד (מינון) עם כמות המיים שיש להתיז לפני השפשוף. 

 

יש לי גם את ה wd3 , אבל כמו שאיציק מתאר, פחות נוח שאיבה יבשה ומעבר לרטובה.  היתרון של הביסל שהפיה שקופה וניתן לראות את כמות הנוזלים הנשאבת. 

לשטיחים גדולים יש לי קירבי ישן g4 עם ערכת שטיפה, שקיבלתי בירושה.  הבחירה באיזה מכשיר להשתמש היא על פי המשימה. 

הביסל נוח מאוד לטילטול ולכן נוח יותר הרכב. 

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם

יצא לי להשתמש בביסל של חבר.
ניקה טוב, אבל הרגיש לי טיפה חלש.

רציתי לקנות אבל בסוף הגעתי למסקנה שכנראה הWD3 בתוספת פיה מתאימה יעשה עבודה יותר טובה.

קניתי כזה, ואני מאד מרוצה:
https://www.aliexpress.com/item/1005004680314809.html?spm=a2g0o.productlist.main.1.3db5tq66tq66va&algo_pvid=deaf62c6-fb47-4d46-b30e-67307c9d8160&algo_exp_id=deaf62c6-fb47-4d46-b30e-67307c9d8160-0&pdp_npi=4%40dis!USD!24.90!24.9!!!24.90!!%40211b88f016968517326037021e925d!12000030078483892!sea!IL!2507527930!&curPageLogUid=0IVFlJK53SYO

פורסם

גם אני קניתי פיה כזאת, ממש מזמן, טרם השתמשתי בה (קניתי משהו ב 10$ אבל זה נראה בול כמו שאתה קנית בקישור המצורף).

 

לדעתי האישית אני מסכים עם מה שאתה אומר - אני גם חושב ששואב רציני כמו ה WD3 של קארשר או ה ATL2300/2350 של גולד-ליין יהיו יותר חזקים.

 

איציק 

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

×
×
  • תוכן חדש...