Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סובארו BRZ החדשה בארץ


GTאי

פוסטים מומלצים

בתאריך 10.5.2023 בשעה 10:17, farkash7 כתב:

לא ראיתי משהו מאוד מעניין האמת. על רכבים עם ק"מ של 30-40K אנשים מבקשים 170-175K.
במחיר הזה אני לא רואה סיבה לקנות דור קודם.
אם המחיר היה מגלם חסכון של 100K על רכב שהוא יחסית חדש (30K ק"מ) אז אולי היה מה לשקול.

ב170 לצורך העניין, החסכון הוא 75 אלף שח לעומת הדגם החדש (שפורסם ב229 אך עולה 244 בפועל),

כאשר יש יתרונות לכל בחירה - 
החדשה חזקה יותר, למי שהישנה לא מספיק מהירה,
אבל הישנה נראת טוב יותר לדעת הרוב, היא כבר אחרי ירידת ערך רוב המשומשות מגיעות עם שדרוגים בשווי לא מועט שכקונה יד 2 אתה די מקבל במתנה, ועדיין חזקה מספיק לכל מי שלא ירד מרכב חזק יותר. וגם לא סובלת מבעיות אמינות במנועים.
כמובן שכל אחד והכיס שלו, אבל לטעמי ההפרש במחיר כרגע לא שווה את התמורה, במיוחד אם חושבים על ירידת ערך.

Miata NC

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 30 דקות, Or05230 כתב:

החדשה חזקה יותר, למי שהישנה לא מספיק מהירה,

העניין הוא לא רק ה30 כ״ס על הנייר (50 בפועל בכל הרצת דיינו של 2 הרכבים בתצורה סטנדרטית באותו יום - כלומר מבחן נקי)

הוא העקומת כח ששונה לגמרי בין הרכבים.

ההבדל הוא גדול. מאוד בהתנהלות היומיומית.

 

לפני 31 דקות, Or05230 כתב:

אבל הישנה נראת טוב יותר לדעת הרוב

מבחוץ - מסכים לגמרי.

 

לפני 32 דקות, Or05230 כתב:

רוב המשומשות מגיעות עם שדרוגים בשווי לא מועט

נדיר מאוד ששיפורים מוסיפים ערך לרכב , ומכיוון שהרכב מגיע עם מערכת מתלים מעולה - הרבה שיפורים הם ״שיפורים״.

לפני 33 דקות, Or05230 כתב:

וגם לא סובלת מבעיות אמינות במנועים.

״בעיות אמינות״ ... יש בערך 2 דיווחים של מנועים שהלכו בדור השני בנתיים (יש דיונים באחת הקבוצות לגבי שלישי).

אותה בעיה (יותר מדי RTV) ואותה טכניקת איטום של המנוע קיימת גם בדור הראשון (או בכל מנועי FA במעל עשור האחרון) - כשאם כבר - בדור השני הoil pick up tube כולל מסך עם 5 משטחים לעומת 1 בלבד בדור הראשון. כמובן only time will tell - אבל בנתיים זה נראה בעיקר היסטריה מאשר המקור לבעיה.

 

מכיוון שאני בקהילה האמריקאית של הרכבים האלו עוד מהדור הראשון - לדור הראשון היו הרבה יותר כשלונות + ריקול מאוד לא מוצלח של הקפיצים בדגמי 2012-2014.

 

ב170 לא הייתי קונה אחת משומשת לעומת אחת חדשה ב240.

מסקרנות אור - נהגת בשתיהן ?

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 59 דקות, Or05230 כתב:

ב170 לצורך העניין, החסכון הוא 75 אלף שח לעומת הדגם החדש (שפורסם ב229 אך עולה 244 בפועל),

כאשר יש יתרונות לכל בחירה - 
החדשה חזקה יותר, למי שהישנה לא מספיק מהירה,
אבל הישנה נראת טוב יותר לדעת הרוב, היא כבר אחרי ירידת ערך רוב המשומשות מגיעות עם שדרוגים בשווי לא מועט שכקונה יד 2 אתה די מקבל במתנה, ועדיין חזקה מספיק לכל מי שלא ירד מרכב חזק יותר. וגם לא סובלת מבעיות אמינות במנועים.
כמובן שכל אחד והכיס שלו, אבל לטעמי ההפרש במחיר כרגע לא שווה את התמורה, במיוחד אם חושבים על ירידת ערך.


נעזוב רגע את החדשה בצד.
בקניית רכב משומש תמיד יהיה משהו. גם אם מדובר ברכב מלוקק שבעל הרכב ליקק באותו הבוקר מהפגוש האחורי לקידמי, רכב שהוא "כלי עבודה" שנסע 30-40K ולך תידע איך הוא נסע תמיד יכול לגלות הפתעות.
בנוסף לך תעשה בדיקה, יגלו משהו, תשרוף יום עבודה ו-1000 שקלים. יש פה "עבודה". יש פה גורם סיכון ששווה כסף.
הטרוויאלי זה:
יהיה טסט קרוב.
יהיו צמיגים.
יהיה טיפול.
יהיה יישור קו.
הפתעות זה לגלות בולם נוזל, תושבת, קלאצ', זרוע או ווטאבר או לאכול אותה בבדיקה.


אז רכב ב-170K יעלה עוד 2-5 אלף לפחות אם לא יהיו הפתעות. הגענו ל175~ אם אתה בר מזל.
עכשיו השאלה היא האם לשלם על רכב בן 4 עם 30K ק"מ שעלה 190K כחדש 175K זה לגיטימי כשיש רכב חדש טוב יותר בכל פרמטר (ולדעתי החדשה נראית טוב יותר) ב240K?
לי זה לא שווה. לי באופן אישי להוציא 175K על רכב זה המון כי אף פעם לא קניתי רכב כזה יקר, אבל להוציא על רכב משומש ונחות בן 4 175K זה קצת יותר מדי.
בסופו של יום הכסף לא הולך לפח, אתה מקבל בחדשה הרבה יותר ובנוסף בעוד שנה/שנתיים/10 שנים כשתרצה למכור אתה תשיג את כל הכסף הזה בחזרה כי כולם ירצו את החדשה.

לגבי אמינות לא יודע, אבל בחדשה אתה מקבל 5 שנים אחריות, במשומשת מ2019? נשאר כמה? שנה? עוד גורם סיכון ששווה כסף.

לדעתי הדור הקודם צריך לגלם ירידת גדולה יותר בסדר גודל של 100K כדי להיות פאקטור בהחלטה.

עריכה אחרונה על ידי farkash7
  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חד משמעית, 170 היה מחיר סביר מאוד ואפילו זול - בהינתן שלא היו מציגים יורשת.

 

מהרגע שהוצגה יורשת טובה וטהורת גזע (להבדיל, תסתכלו על מחירי הדיפנדרים הישנים ואיזה שינוי היה, אם בכלל, מאז הצגת הדור החדש) - מחיר הקודמת צריכים להיחתך.

 

צר לי, אבל אלו החיים.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, Or05230 כתב:

אבל הישנה נראת טוב יותר לדעת הרוב

אהה!? 

 

שהרוב ירכיב משקפיים, לחדשה עיצוב מהמם! (בעלים טרי לא משוחד 😉)

  • מצחיק 2
  • רעיון טוב! 1

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, Liviur כתב:

העניין הוא לא רק ה30 כ״ס על הנייר (50 בפועל בכל הרצת דיינו של 2 הרכבים בתצורה סטנדרטית באותו יום - כלומר מבחן נקי)

הוא העקומת כח ששונה לגמרי בין הרכבים.

ההבדל הוא גדול. מאוד בהתנהלות היומיומית.

 

מבחוץ - מסכים לגמרי.

 

נדיר מאוד ששיפורים מוסיפים ערך לרכב , ומכיוון שהרכב מגיע עם מערכת מתלים מעולה - הרבה שיפורים הם ״שיפורים״.

״בעיות אמינות״ ... יש בערך 2 דיווחים של מנועים שהלכו בדור השני בנתיים (יש דיונים באחת הקבוצות לגבי שלישי).

אותה בעיה (יותר מדי RTV) ואותה טכניקת איטום של המנוע קיימת גם בדור הראשון (או בכל מנועי FA במעל עשור האחרון) - כשאם כבר - בדור השני הoil pick up tube כולל מסך עם 5 משטחים לעומת 1 בלבד בדור הראשון. כמובן only time will tell - אבל בנתיים זה נראה בעיקר היסטריה מאשר המקור לבעיה.

 

מכיוון שאני בקהילה האמריקאית של הרכבים האלו עוד מהדור הראשון - לדור הראשון היו הרבה יותר כשלונות + ריקול מאוד לא מוצלח של הקפיצים בדגמי 2012-2014.

 

ב170 לא הייתי קונה אחת משומשת לעומת אחת חדשה ב240.

מסקרנות אור - נהגת בשתיהן ?

נהגתי בשתיהן, הישנה מרגישה מעט חלשה מהמיאטה, החדשה מרגישה מעט חזקה ממנה. מעל ל-100, שתיהן מהירות ממנה. ההגה בחדשה פחות טוב.
שתיהן מספיק מהירות כדי להגיע לקצב לא סביר בנס הרים ושות' אם יודעים לנהוג, ושתיהן לא מתחרות כלל בקופרה וכדומה מבחינת כח לכסף, למי שזה מה שמעניין אותו.

אני חושב שזה מסתכם בעיקר במהם 75 אלף שח +- עבור כל אחד מאיתנו, ולכן השיקול אינדיבידואלי לחלוטין. ההפרש הוא מספיק ניכר כדי להגיד שמדובר כאן ב2 שווקים שונים.
לאחד לא יהיה קושי לשלם על הדגם החדש, ולא תהיה התלבטות. לשני יהיה כבד לשלם על הישן במציאות היקרה שלנו, ובשבילו להוסיף כמעט 50 אחוז למחיר, בעיקר בשביל לקבל עוד כמה כוחות סוס, לא יבוא בחשבון.
שתי הבחירות מעולות, ברגע שהקונה עושה מה שנכון עבורו ספציפית.
אגב, לא מכניס את ההקשחה כשיקול, כי עם כל הכבוד שתיהן רחוקות מלהיות מספיק טובות כסטוק, וידרשו קוילאוברים לנהיגה רצינית, כמו כל רכב בערך.

אגב Liviur - בקבוצה בפייסבוק נוצר רושם שבעיות האמינות במנוע נפוצות.

עריכה אחרונה על ידי Or05230
  • רעיון טוב! 1

Miata NC

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 40 דקות, Or05230 כתב:

אגב, לא מכניס את ההקשחה כשיקול, כי עם כל הכבוד שתיהן רחוקות מלהיות מספיק טובות כסטוק, וידרשו קוילאוברים לנהיגה רצינית, כמו כל רכב בערך.

ההקשחה מאוד רלוונטית  - קוילאוברים לא מקשיחים את השילדה.

לגבי כסטוק - לרחוב ולסופ״ש בנס הרים - אין שום סיבה לשפר (מה גם שקוילאוברים שהם פחות מkw v3 בערך ומעלה הם לא באמת שיפור לרכב הזה בתצורת הסטוק חוץ מהגובה וההרגשה הטובה - בעיקר בכיס של מי שמוכר אותם) - סורי פחות מסכים.

אם רוצים להתמקד במסלול - לגמרי צריך קוילאוברים - אבל אז + צמיגי 200tw אתה כבר מדבר על מכונת נהיגה דיי מטורפת מבחינת הקצב שאתה יכול לשמור. הייתי יושב ועוקף קבוע רכבים של 400-500 כ״ס עם נהגים טובים עם הדור הקודם.

 

לפני 43 דקות, Or05230 כתב:

אגב Liviur - בקבוצה בפייסבוק נוצר רושם שבעיות האמינות במנוע נפוצות.

תספור כמה מקרים יש שם של אשכרה מנועים שהלכו - לא שאריות rtv בpick up tube שקיימות בכל מנועי הfa בעשור האחרון (רמז - אין שום דבר חדש או יחודי בfa24 שבעצמו לא מנוע חדש אלא קיים באסנט כבר כמה שנים). אני ספרתי 3-4. בדור הראשון היו לא פחות כשלונות - וההימור שלי ברובם זה שזה אכן oil starvation ובערך באף אחד - הסיליקון לא באמת קשור.

השאר זה בעיקר הרבה רעש והרבה  memes. 

 

 

בלי קשר - לאון פרסם סרטון שמסביר בערך למה החדשה מדהימה:

https://fb.watch/kB_OnWPGEM/?mibextid=irwG9G

מומלץ בחום

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משלוח בספטמבר? ממש שנאמר לי כרגע המשלוח בספטמבר הוא רק לאוטמטיות.
אני מחכה לתשובה האם במשלוח הזה יהיו גם ידניות.

קשה לי להאמין שיסגרו את פס הייצור ב2024, הרי לרכב יש ביקוש והדגם די חדש.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיפשתי איזשהו אישור לזה ומצאתי כתבה מאוסטרליה שאומרת שבגלל שמ2025 תהיה חובה לבלימה אוטונומית אז ייתכן ולא תוצע יותר הגרסה הידנית באוסטרליה, אלא אם הם יוסיפו את המערכות החסרות

https://www.drive.com.au/news/toyota-gr86-subaru-brz-manual-no-aeb/

אולי גם אצלנו יש חובה כזאת בעתיד?

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב אז יצא לי ממש במקרה שיומיים לפני נסיעת המבחן שלי בחדשה, נהגתי ב 2019 מקורית לחלוטין, כך שהזכרון והתחושות שלי היו טריות בבואי לבחון את החדשה.

 

באמתחתי כלי רצח חסר בקרות ושמו מיאטה NB טורבו עם כ 350 כס (שלרגע איני משווה לרמת כח זו, כן לתחושות ול-פיל הכללי).

נהגתי וכיוונתי בעשרות NC עם ובלי תוכנה שאני עושה (עם תוכנה וסעפת מיאטה NC זה רכב שונה לגמרי).

חוויה קצרה על ND2 מהדורת 30 שנה בלגונה סקה.

ועוד כמה וכמה רכבי הנעה קדמית שלא מעניינים ולא מרגשים אותי.

 

אתחיל ואומר שכלל האבזורים ומערכות הבטיחות שלא קיימות לא מעניינות אותי בכלל, אם כי אנדרואיד אוטו זה נחמד אבל גם אפשרי בכל רכב ובכל גיל.

נתחיל בדור ראשון

- המושב, בעוונותי יש לי "צלעות רחבות" והרגשתי בחוסר נוחות במושב כאשר התומכים בעצם "משפדים" לי את הגב וגרמו לתחושה לא נעימה. לא כ''כ מאשים את הרכב אבל נתקדם.

 

- המנוע, לא שיכנעו אותי כל התיאורים על כך שהרכב מתחיל לזוז מ5.5 סלד. הלו, 99.5% מהזמן אנחנו נוסעים בכביש וצריך סטירה קטנה אם אני צריך לעקוף את הפיקנטו מלפניי. בקטע הזה NC חמוצה עדיפה פי כמה.

  היצור הזה מת והורס את כל החוויה מהאוטו, פשוט נשגב מבינתי איך מנוע הזרקה ישירה עם דחיסה גבוהה לא מצליח לזוז בנמרצות גבוהה יותר.

 

- לגבי תחושות, הגה דוושות וכו'. מנוון ברמת האפס תחושות וחיבור לרכב, אני מבין שעולם הרכב שם כבר עשור ואין כל כך מה לעשות עם זה. זו היתה בעיה שלי גם עם החדשה.

 

ועכשיו לחדשה ונעשה את זה בקצרה כי כל הסופרלטיבים ידועים,

אבל אוי כמה שהמושב הרבה יותר טוב ותומך, ומתאים גם לאנשים גדולים יותר. ברגע שהתיישבתי ולאחר כיוון מרחק ומשענת, הרגשתי כאילו הרכב תפור למידותיי, וזו חוויה שאין לי גם במיאטות (במיוחד ב NB שאין כיוון להגה ולמושב כלל, ויד שמאל שלי נמחצת על דיפון הדלת).

ידית ההילוכים היא בול, ההגה, מבחינת גודל ומרחק ממרכז הגוף, בול. פשוט כיף לשבת ברכב ולתפעל אותו, ברמה הכי בסיסית של חיבור בין נהג למכונה, שלא חוויתי כך מימיי.

 

המנוע, פשוט פנינה אמיתית וחבל שיש לנו אותו לזמן כל כך קצר. הוא מתאים בול לשלדה ולרכב. הרכב מזנק מכל מצב ולא מהסס לזרוק כאילו לפתות אותך לשחק איתו.

 

המתלים פשוט מדהימים לא פחות והרכב מגהץ באמפרים על 50 כאילו כלום (לא בכוונה, הנציג של סובארו האיץ בי לנסות :) )

 

מבחינת כח הרכב מרגיש כמו מיאטה גודשת בבוסט נמוך, אם היא היתה מודרנית ושקטה, שזה בדיוק מה שאני מחפש ברכב ולצערי זה לא יכול לקרות עם דורות 2-3 של המיאטה.

 

הרכב שלי למכירה בלי קשר לנסיעה הזאת, ולא מן הנמנע (אם אצליח להסיר את התנגדות הבוסית) שארים טלפון לסמלת ואחווה אותה לשנתיים-שלוש עד שהמציאות תכה.

 

חלום.

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי yossi126
  • אהבתי 1
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...