Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

mg zs ev - למה לא בעצם? לפני נסיעת מבחן


gabizon79
 שיתוף

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

לפני התרחבו תהמשפחה, יש זמן עוד כ7 חודשים ב"ה נהיה זוג +בן 4 + עוד 1.

כרגע אני נוהג של סוויפט  2013 ידנית עם 244 אלף ק"מ עם אמינות מופלגת וחסכונית שאני אוהב מאד, ואשתי עם סברולט ספארק.

נצטרך 2 רכבים, לציין ששניהו גומעים כ30K ק"מ בשנה.

זכרתי שהיה מבצע (?) של MG על החשמלית שלהם קבילה 5 כוכבי בטיחות, התקשתרי ואכן ב129K מקבלים את הרכב עם עמדת טעינה בייתית, אני גר בבית קרקע ואין לי בעיה לשים.

אופי הנסיעה שלי הוא בעיקר לעבודה של עד 60 ק"מ בד"כ לכל כיוון, כלומר הלוך חזור של 120 בוא נגיד 140 ק"מ ביום.

יש ימים שאני נוסע לפרדס חנה להורים פעם בשבוע ואז הנסיעה היא הלוך חזור של 170 ק"מ הלוך חזור בערך.

במחיר הנ"ל ולצרכים שלי, למה בעצם לא לקנות את החשמלית הסינית? מבחינת תא מטען תתאים לעגלה עם אמבטיה, לנסיעות היומיומיות שלי.

פעם בשבועיים אנחנו נוסעים לראשון, ברור לי שהטווח המוצהר הוא 240 ק"מ, נגיד פקקים וכו'ו הטווח ירד ל180, זה עדיין יספיק לכל כיוון עם הטענה מהירה בדרך  או הטענה עם כבל בייתי. אבל בוא נגיד לנסיעה הזאת נקנה רכב נוסף שישמש לנסיעה הזאת, נגיד קורולה סטיישן היברדית.

למה לא ללכת לכיוון הMG? מה אני מפספס? כמובן שהדבר שהכי מתריע הוא הטווח הקשר, אבל לצרכי םהאלה זה נשמע הגיוני ועסקה טובה לא?

בהתחשב בעובדה שאני מוציא 1000 ש"ח על דלק בחודש, וזה אמור לחסוך 80% במחיר ואחסוך כ800 ש"ח בחודש על דלק, זה יוצא 9600 ש"ח לשנה, שזה המון.

תודה רבה

ידני זה הכי אחי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, gabizon79 כתב:

פעם בשבועיים אנחנו נוסעים לראשון, ברור לי שהטווח המוצהר הוא 240 ק"מ, נגיד פקקים וכו'ו הטווח ירד ל180, זה עדיין יספיק לכל כיוון עם הטענה מהירה בדרך  או הטענה עם כבל בייתי. אבל בוא נגיד לנסיעה הזאת נקנה רכב נוסף שישמש לנסיעה הזאת, נגיד קורולה סטיישן היברדית.

למה לא ללכת לכיוון הMG? מה אני מפספס? כמובן שהדבר שהכי מתריע הוא הטווח הקשר, אבל לצרכי םהאלה זה נשמע הגיוני ועסקה טובה לא?

בהתחשב בעובדה שאני מוציא 1000 ש"ח על דלק בחודש, וזה אמור לחסוך 80% במחיר ואחסוך כ800 ש"ח בחודש על דלק, זה יוצא 9600 ש"ח לשנה, שזה המון.

תודה רבה

 

ברכב חשמלי זה הפוך מרכב רגיל דווקא בעיר ובפקקים הטווח עולה, בבינעירוני (ובעיקר בעליות ובמהירות גבוהה) הטווח יורד.

 

תחסוך כ-800 ש"ח בחודש על דלק, ותשלם 1500 ש"ח ירידת ערך (דבר שנכון לכל רכב חדש)

 

ככל שידוע לי כרגע יש במלאי רק את רמת הגימור הגבוהה ב-144444 ש"ח.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4

וולוו XC40 T3 Momentum

וולוו V40 T4 Kinetic Plus (נמכרה)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה לנסות לפסול רכב ללא נסיעת מבחן ? 

 

ציינת כי ישנה אפשרות שתקנה רכב נוסף לנסיעות ארוכות, לכן איני רואה "למה לא" משמעותי. 

 

אם זה היה אמור להיות הרכב היחיד אז הייתי אומר מגבלת טווח הנסיעה. 

אבל זה לא. 

 

תעשה נסיעת מבחן ותחזור עם הפרטים 

 

בהצלחה! 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, gabizon79 כתב:

אגב גם קונה היברדית היא אופציה

אני דווקא חשבתי על הקונה החשמלית לגמרי.

יש אפילו מבחן השוואתי בין ה-MG  ל-יונדאי קונה החשמלית.

https://www.icar.co.il/מבחני_רכב/מבחן_השוואתי:_יונדאי_קונה_EV_מול_MG_ZS_EV/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 16 שעות, zvit כתב:

 

ברכב חשמלי זה הפוך מרכב רגיל דווקא בעיר ובפקקים הטווח עולה, בבינעירוני (ובעיקר בעליות ובמהירות גבוהה) הטווח יורד.

 

תחסוך כ-800 ש"ח בחודש על דלק, ותשלם 1500 ש"ח ירידת ערך (דבר שנכון לכל רכב חדש)

 

ככל שידוע לי כרגע יש במלאי רק את רמת הגימור הגבוהה ב-144444 ש"ח.

נכון שברכב חשמלי ככל הנראה נסועה ביעירונית הטווח יורד, אבל עדיין, ICAR ערכו מבחן השוואה בין 7 חשמליות בארץ לנסיעה לכיוון אילת, וראו שהMG נותנת בפועל 224 ק"מ.

שיוט לאילת מדמה יחסית יותר את הנסיעה שלי מנסיעה עירונית.

אם אני לקוח בחשבון שרוב הנסיעו תהיומיות שלי לא עוברות 150 ק"מ ואף פחות לבית ולעבודה, ופעם בשבוע יש לי נסיעה של 180-190 ק"מ לפרדס חנה, הטווח בפועל אמור להספיק לי, במקרה הכי גרועה אם אתקע תהיה טעינה מהירה.

בטלפון נאמר לי שהדגםב129,000 זמין, או שרק יש את המחיר הזה (?)

במידה והמחיר קיים, אני ומשפחתי נוכל להינוץת מרכב מרווח, ברמת בטיחות גבוה, עם תא מטען גדול לעגלה, במחיר שלפי הבנתי לא אוכל להביא מרכבים אחרים.

אלא אם כן בלאי הסוללה לארוך זמן יהיה גדול מאד והטווח יצטמטם משמעותית  כמ ושסוללה של טלפון מתחרבנת עם הזמן, או בכלל עצם הרהכב הסיני יציג אמינות בלאי, כרגע מוקדם לנתוני םכאלה למיטב הבנתי.

ידני זה הכי אחי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, yossiaviel כתב:

אני דווקא חשבתי על הקונה החשמלית לגמרי.

יש אפילו מבחן השוואתי בין ה-MG  ל-יונדאי קונה החשמלית.

https://www.icar.co.il/מבחני_רכב/מבחן_השוואתי:_יונדאי_קונה_EV_מול_MG_ZS_EV/

תא המטען והמרווח מדבר פה עם ילדים

מצד שני הזדקנות הסוללה אני מניח (ככל הנראה) שאולי אצל יונדאי תהיה טובה יותר

ידני זה הכי אחי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקונה ההברידית לא משווקת כרגע, הקיה נירו ההברידי משווק כרגע במחיר מבצע של 137000 ש"ח.

 

תא המטען של הנירו PHEV  לא יתאים לשימושים שלך.

 

לגבי הזדקנות הסוללה ברכב חשמלי - נראה לי שמייחסים לזה חשיבות יתר. אין כמעט מצב שצריך להחליף את כל הסוללה, מקסימום מחליפים את התאים שנפגnu/

 

הסיבה "הנכונה" להעדיף את הקונה על פני ה-MG היא צריכת האנרגיה לקילומטר שע"פ נתוני אמת ממבחנים שונים שנעשו נמוכה בקונה ב-20% מזאת של ה-MG ZS.

 

הצריכה הממוצעת של ה-MG ZS בתנאי אמת היא 193Wh לקילומטר, לעומת 157Wh לקילומטר בקונה.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4

וולוו XC40 T3 Momentum

וולוו V40 T4 Kinetic Plus (נמכרה)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 13.9.2021 בשעה 17:40, zvit כתב:

 

ברכב חשמלי זה הפוך מרכב רגיל דווקא בעיר ובפקקים הטווח עולה, בבינעירוני (ובעיקר בעליות ובמהירות גבוהה) הטווח יורד.

 

תחסוך כ-800 ש"ח בחודש על דלק, ותשלם 1500 ש"ח ירידת ערך (דבר שנכון לכל רכב חדש)

 

ככל שידוע לי כרגע יש במלאי רק את רמת הגימור הגבוהה ב-144444 ש"ח.

הגיע בחור מMG ועשיתי נסיעת מבחן של כ18 ק"מ.

אתה צודק, קיימת רק רמת הגימור של ה144444, + צבע מטאלי (לא נשאר לבן) + אגרת רישוי יוצא 146K על הכביש.

 זו פעם ראשונה שלי על רכב חשמלי, מרגיש כמו בקלאב קאר במתקן גולף (שגם בו לא נסעתי), צריך להתרגל לעניין ולמשחק עם הרגנרציה. גם מערכות בטיחות כמו תיקון סטייה מהנתיב שכל הזמן שיחקו לי בהגה, אינן מוכרות לי, וביטלתי אותה תוך דקת נסיעה.
מה שבעיקר קסם לי ברכב זה המרחב הפנימי, גם למקדימה וגם מאחורה, וגם תא המטען הגדול.

לצרכים שלי הוא מספק לנסיעות אני עושה מבחינת המרחקים. החסכון בדלק יהיה עבורי מאד משמעותי.

העניין זה שאני די שמרן ברכבים, עד עכשיו היתה לי כריזמה 13 שנה, וכעת עם סוויפט עם מעל 244 ק"מ, לקנות רכב סיני זה די "לא אני".

מה גם ברור לי שאם ארצה למכור אותו הוא יהיה שחוט במחיר וMG יד שניה ככל הנראה לא תשמור על מחירון הגיוני.

אני מתלבט.

 

ידני זה הכי אחי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במחיר הזה הייתי מעדיף את הקיה נירו פלאג אין.

תעשה נסיעת מבחן ורק תבדוק שתא המטען מספיק לך.

לדעתי למשפחה עם 2 ילדים זה מספיק, וקח בחשבון שב"ה תצטרך עגלה גדולה לתינוק רק לשנה וקצת אחרי זה עוברים לטיולון קטן וקליל 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם עשיתי נסיעת מבחן עליו ויצאתי עם כאבי גב, הרכב שנסעתי עליו לא שידר איזה יוקרה מיוחדת, אני לא הייתי נכנס לעיסקה הזו מכמה סיבות: היבואן די על הפנים, יש לי רכב אחר שהוא מייבא ולמזלי יש מוסכים לא מהרשת שלו שמכירים ויש חלפים ואז יש תיקונים במחירים סבירים, ב MG יש רק אותו, נכון שאין שם מנוע בעירה פנימית אבל יש שם מספיק מה שיתקלקל, בנוסף מעריך שירידת הערך תהיה מאוד גבוהה, בטרייה חדשה עולה 40000 שקל ורק המוסכים של היבואן מתעסקים איתה ואז חזרנו לסעיף הקודם,  בטוח שכל קונה פוטנציאלי יתמחר את זה,  בנוסף הדגם גם כבר מיושן במונחי רכב חשמלי, זה אכן העתיד אבל צריך קצת לחכות שהטכנולוגיה תתבשל, שיצאו עוד כמה דורות,  לראות איך הרכבים עומדים במבחן הזמן, איך הבטרייה מחזיקה, מן הסתם אחרי שנתיים שלוש היא כבר תחזיק הרבה פחות, היבואן הציע בזמנו גם הצעת טרייד אבל בתנאי שתקנה רכב מתוצרתו ושוב חזרנו לסעיף הקודם,  תחפש בפייסבוק יש כבר קבוצת נפגעים לרכב הזה. ב 144000 שקל וגם בחצי מזה אפשר לקנות הרבה דברים אחרים יפים וטובים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 50 דקות, FixTrics כתב:

אני גם עשיתי נסיעת מבחן עליו ויצאתי עם כאבי גב, הרכב שנסעתי עליו לא שידר איזה יוקרה מיוחדת, אני לא הייתי נכנס לעיסקה הזו מכמה סיבות: היבואן די על הפנים, יש לי רכב אחר שהוא מייבא ולמזלי יש מוסכים לא מהרשת שלו שמכירים ויש חלפים ואז יש תיקונים במחירים סבירים, ב MG יש רק אותו, נכון שאין שם מנוע בעירה פנימית אבל יש שם מספיק מה שיתקלקל, בנוסף מעריך שירידת הערך תהיה מאוד גבוהה, בטרייה חדשה עולה 40000 שקל ורק המוסכים של היבואן מתעסקים איתה ואז חזרנו לסעיף הקודם,  בטוח שכל קונה פוטנציאלי יתמחר את זה,  בנוסף הדגם גם כבר מיושן במונחי רכב חשמלי, זה אכן העתיד אבל צריך קצת לחכות שהטכנולוגיה תתבשל, שיצאו עוד כמה דורות,  לראות איך הרכבים עומדים במבחן הזמן, איך הבטרייה מחזיקה, מן הסתם אחרי שנתיים שלוש היא כבר תחזיק הרבה פחות, היבואן הציע בזמנו גם הצעת טרייד אבל בתנאי שתקנה רכב מתוצרתו ושוב חזרנו לסעיף הקודם,  תחפש בפייסבוק יש כבר קבוצת נפגעים לרכב הזה. ב 144000 שקל וגם בחצי מזה אפשר לקנות הרבה דברים אחרים יפים וטובים.

 

מה שאתה כותב על הסוללה אלו חששות שרלבנטיות לכל רכב חשמלי ולא רק ל- mg אבל החשש קצת מוגזם, יש אחריות ארוכה והסוללות אמינות היום, זה לא הדורות הראשונים של הסוללות. 

 

אם הייתי קונה רכב חדש היום הייתי קונה רק חשמלי אל אף בעיות מסוימות, זאת חוויה אחרת וגם חסכון גדול בהוצאות (בינתיים). 

 

לגבי ירידת ערך אפשר לבדוק במחירון יצחק לוי, הרכב נמכר משנת 2019 בישראל  (נראה לי ירידת ערך רגילה לרכב חדש).

 

לגבי אמינות- שתף אותנו בבקשה כיצד נפגעו "הנפגעים"? מעיון קצר אני ראיתי ביקורות טובות.

 

מי שרוצה רכב חשמלי במחיר הזה, מרווח ועם תא מטען גדול יחסית ה- mg היא האופציה היחידה למעשה, עדיפה על היונדאי קונה שצפופה יותר (לפי הכתבות).

 

לגבי הטווח, בכתבה אחת היה רשום שהטווח בפועל של ה- mg הוא כ- 300 ק"מ.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, FixTrics כתב:

אני גם עשיתי נסיעת מבחן עליו ויצאתי עם כאבי גב, הרכב שנסעתי עליו לא שידר איזה יוקרה מיוחדת, אני לא הייתי נכנס לעיסקה הזו מכמה סיבות: היבואן די על הפנים, יש לי רכב אחר שהוא מייבא ולמזלי יש מוסכים לא מהרשת שלו שמכירים ויש חלפים ואז יש תיקונים במחירים סבירים, ב MG יש רק אותו, נכון שאין שם מנוע בעירה פנימית אבל יש שם מספיק מה שיתקלקל, בנוסף מעריך שירידת הערך תהיה מאוד גבוהה, בטרייה חדשה עולה 40000 שקל ורק המוסכים של היבואן מתעסקים איתה ואז חזרנו לסעיף הקודם,  בטוח שכל קונה פוטנציאלי יתמחר את זה,  בנוסף הדגם גם כבר מיושן במונחי רכב חשמלי, זה אכן העתיד אבל צריך קצת לחכות שהטכנולוגיה תתבשל, שיצאו עוד כמה דורות,  לראות איך הרכבים עומדים במבחן הזמן, איך הבטרייה מחזיקה, מן הסתם אחרי שנתיים שלוש היא כבר תחזיק הרבה פחות, היבואן הציע בזמנו גם הצעת טרייד אבל בתנאי שתקנה רכב מתוצרתו ושוב חזרנו לסעיף הקודם,  תחפש בפייסבוק יש כבר קבוצת נפגעים לרכב הזה. ב 144000 שקל וגם בחצי מזה אפשר לקנות הרבה דברים אחרים יפים וטובים.

1. הרכב לא אמור לשדר יוקרה. זו לא איטרון, אפילו לא טסלה, זה ג'יפון בסיסי חשמלי, די מרווח ודי מאובזר במחיר די צנוע. אין לו מתחרים בגיזרת המחיר הזו למעט הקונה שכאמור קטנה וצפופה יותר.

2. אמירה גורפת מהסוג של "יש מספיק מה שיתקלקל", שנכונה אגב לכל רכב, חשמלי או לא, היא גם לא רצינית גם חסרת אחריות, במידה שאתה מצפה שמי ששואל לדעתך גם עלול להתייחס אליה. 

3. סוללה לרכב חשמלי היא רכיב יקר, זה נכון, אבל היא מאוד אמינה ואחוזי אובדן הכוח לרוב נמוכים מאוד לאורך השנים. הרבה הרבה פחות מבלאי שמאפיין רכיבים במנועי בעירה פנימית, או בתיבות הילוכים. ממילא סוללות כאלו גם זוכות להבנתי לאחריות ארוכה משמעותית משאר החלקים המכניים ברכב. הטלת האימה כאן מיותרת, ובכל מקרה MG אינה מיוחדת לרעה מבחינה זו.

4. "ירידת הערך הגבוהה" אינה מובטחת, גם אין סיבה שתהיה כזו בהשוואה לכלי רכב חשמליים אחרים. מדובר ברכב חשמלי בסיסי וזול. ככל רכב חשמלי הוא ייחשב קרוב לודאי כבעל עמידות טובה יחסית לפגעי הזמן, ודאי יותר מרכב עם הנעה סטנדרטית. לא רואה סיבה להסיק את המסקנה אליה הגעת. מי שירצה בעתיד לרכוש רכב חשמלי יד שניה במחירים נמוכים יחסית לסטנדרט החשמלי הנוהג, לא יתייצב מול יותר מדי אלטרנטיבות, ל MG לכן יש סיכוי לא רע דווקא לשמור מחיר.

5. הטכנולוגיה, ככל טכנולוגיה חדשנית, אכן תתבשל וקרוב לודאי תשתפר בעתיד. אלא שזה נכון לכל רכב חשמלי, לא רואה סיבה להחריג לרעה את ה MG מבחינה זו.

 

עריכה אחרונה על ידי רועי5
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה זה דעתי, לאחר שעשיתי נסיעת מבחן על הרכב הזה ונכוויתי ממחלקת השירות של היבואן ברכב אחר שכל אחד יעשה את החשבון שלו, הכל נאמר מניסיון אישי ולא משמועות ואין פה שום דבר חסר אחריות, לא מבין מאיפה אתה מביא את זה. אחריות היבואן מניסיוני לצערי לא שווה הרבה, ויש לו את הדרכים שלו להתחמק ממנה וברכב כזה אתה תלוי בלעדית בו. אין מוסכים אחרים, אי אפשר לקנות חלפים מאיביי, בגדול בקבוצה בעיקר מתלוננים שרכב יכול לשכב במוסך הרבה זמן כי יש בעייה של זמינות חלפים, ויש לו בעיות ילדות בתוכנה, שגורמות לירידה גבוהה בניצולת הסוללה, ירידת הערך הגבוהה מובטחת ככל שיותר רכבים חשמליים איכותיים יותר ועם טכנולוגיה חדישה יותר ובטריות בטכנולוגיה חדישה יותר יכנסו לשוק כך השוק עובד, בדומה לטלויזיות LED או טלפונים סלולריים מדורות קודמים. ואז מה תעשה ? תחליף בטרייה ב 40000 שקל ? הרכב אכן בסיסי ומשדר את זה אבל המחיר אינו בסיסי בכלל , ב 144000 שקל אפשר לקנות רכבים הרבה יותר טובים. המחיר לא כזה רחוק מטסלה. אז אין פה הטלת אימה, קצת שכל ישר ושכל אחד יעשה מה שהוא רוצה. מי שרוצה להיות First Adapter ושיתגלחו עליו שילך על הרכב הזה אני אישית הייתי מחכה עוד קצת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לקבוע ש "מספיק יש מה שיתקלקל "באופן גורף, מזלזל ומבטל, אחרי נסיעת מבחן, זו אמירה לא אחראית ואתה בהחלט רשאי להצמיד לה את "תראה זו דעתי", שלך. לספר על טכנולוגיה שבאופן הגיוני תתחדש ותשתפר כמובן עם הזמן, נכון לומר על MG אבל באותה מידה גם על טסלה או כל רכב חשמלי אחר, ככה זה גם עובד. מי ששוקל רכב חשמלי, במיוחד בשל חיסכון בעלויות ומספרים לו שלא רחוק היום שהסוללה תשבוק חיים ושיכין בבקשה שליש נוסף ממה ששילם על חדשה, אצלי, אולי גם אצלו, זו "הטלת אימה" ( ואגב, ככל שהבנתי יש על הסוללה שמונה שנות אחריות, מזל שהיצרן קצת יותר אופטימי ). אובדן הערך הוא נעלם שתלוי ביותר מדי משתנים ששנינו לא יודעים לחזות, אלא שבניגוד למרבית החשמליות האחרות, לאוטו הסיני הזה יש סיכוי הגיוני להיות אטרקטיבי כמשומש בשל מחיר נמוך שהוא כמובן תולדת מחיר המחירון אצל היבואן. מי שירצה בבוא היום ג'יפון חשמלי יחסית מרווח ובזול לא ימצא אלטרנטיבות רבות אחרות.

עריכה אחרונה על ידי רועי5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...