Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עצות וטיפים לקראת יריד תעסוקה?


maor23
שימו לב! השרשור הזה בן 975 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם.

מחר אני אלך ליריד תעסוקה ראשון שלי בחיי (בן 25).

אני בקרוב מסיים לימודי הנדסאי תוכנה ואני רוצה לנסות את מזלי בלמצוא את העבודה הבאה שלי בעולם ההייטק, והבנתי שירידי תעסוקה לגמרי יכולים להצעיד אותי לכיוון הזה.

הבעיה, אין לי מושג לקראת מה אני מגיע מחר ולכן הגעתי לכאן, אשמח לקבל טיפים ועצות מאנשים שעברו את זה.

הכי חשוב לי לדעת, על מה מדברים ומה שואלים - ולאיזה שאלות להגיע מוכן?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד כמה שאני יודע ומכיר מנסיוני ה"ירידים" האלה הם נטו שיווק ופרסום של החברות המשתתפות. לא תקבל איזושהי עדיפות כלשהי על הגשה דרך אתר החברה (ואולי אפילו יגידו לך ללכת לשלוח קו"ח דרך אתר החברה). ואפילו יותר מזה - יכול מאוד להיות שעדיף להגיש דיגיטלית דרך האתר (החברות הגדולות גם ככה מקבלות מאות קוחים לכל משרה, לך עכשיו תתחיל למיין גם דרך דפים פיזיים…). 

 

שוב - דעתי בלבד

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע איך זה עובד בהיי טק אבל מאמין שכמו בשאר העולם שהוא לא היי טק חברות גדולות שולחות פקידים ואנשי שיווק כמו שתואר וחברות קטנו שולחות מנהלים בדרג ביניים או בכיר (כתלות בגודל הארגון) שכן מתרשם גם אישית וזה מעין ראיון מכין.

בכל הירידים שהשתתפתי בהם החברות הקטנות והבינוניות רשמו הערות והתרשמויות ראשוניות וחלקן אף סיכמו במקום (מה שאני מאמין שפחות נפוץ בהיי טק).

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, Blaz00r כתב:

עד כמה שאני יודע ומכיר מנסיוני ה"ירידים" האלה הם נטו שיווק ופרסום של החברות המשתתפות. לא תקבל איזושהי עדיפות כלשהי על הגשה דרך אתר החברה (ואולי אפילו יגידו לך ללכת לשלוח קו"ח דרך אתר החברה).

 

למה לחשוב מראש שזה יהיה אחרת? ולמה לשים ״ירידים״ במרכאות כאילו מדובר על איזו הונאה.

איזו סיבה יש למגייסים להעדיף את מי שהגיע דרך היריד? הוא מתאים יותר? הוא יהיה עובד טוב יותר?

כמו כל ״יריד״, תפקידו הוא לרכז במקום אחד מספר חברות מגייסות כדי שתוכל לקבל בבת אחת אינפורמציה מכולן, במקום לגשת לכל אחת בנפרד. זה לא שונה מיריד אוכל שמרכז מסעדות כדי שתוכל לטעום מכמה בקטנה ואז ללכת לאלה שמצאו חן בעיניך לארוחה. 

 

לפות״ש, יש הבדל אחד בין יריד אוכל ליריד תעסוקה, אתה תפגוש אנשים שאולי ישפיעו על קבלתך לחברה בעתיד. אז אתה יכול פשוט לעבור בין הדוכנים, לקחת עלונים, ולהחליף 2-3 מילים. אבל יש כאן בכל זאת הזדמנות.
לכן ההמלצה שלי היא בעיקר להקשיב ולנסות להכנס לאינטראקציה כדי להשאיר רושם שאולי יעזור בהמשך. להבין מי עומד מולך, לזכור את שמו, מה תפקידו בחברה, להתענין ולבקש מידע נוסף על הנושא המדובר. אם תסתפק בלקבל את המידע היבש ותמשיך הלאה, אכן קורות החיים שלך יהיו אחד מ... אבל אם יש חברה שקוסמת לך, זו הזדמנות בכל זאת ליצור קשר ראשוני שאולי יזכר להמשך תהליך הגיוס.

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

+1 לנושא הלבוש.

קלטו אצלנו סטודנטית לאחרונה, לראיון הסופי הגיעו סטודנט וסטודנטית.

הסטודנט הגיע לראיון עם מכנס קצר... זה לא תרם לו במיוחד (לא שנפסל בגלל זה, אבל יכול להיות שזה מה שהשפיע בסוף)

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, Blaz00r כתב:

עד כמה שאני יודע ומכיר מנסיוני ה"ירידים" האלה הם נטו שיווק ופרסום של החברות המשתתפות. לא תקבל איזושהי עדיפות כלשהי על הגשה דרך אתר החברה

 

מנהלים אצלנו הלכו לירידים האלה בדיוק במטרה למצוא עובדים.

נכון שטכנית זה לא נותן לך עדיפות על פני מישהו שהגיע בדרכים אחרות, אבל זה גם נותן למעסיק פוטנציאלי להתרשם ממך, ואולי כן תקבל עדיפות על פני מישהו אחר, רק כי את הפרצוף שלך כבר מכירים.

 

לפני 15 שעות, maor23 כתב:

הבעיה, אין לי מושג לקראת מה אני מגיע מחר ולכן הגעתי לכאן, אשמח לקבל טיפים ועצות מאנשים שעברו את זה.

הכי חשוב לי לדעת, על מה מדברים ומה שואלים - ולאיזה שאלות להגיע מוכן?

 

תבוא כאילו אתה בא לרעיון עבודה. לא יעשו לך מבחן ידע במקום, אבל כן כדאי לרענן את הידע שלך, כי יכולים לשאול אותך שאלות טכניות בסיסיות.

 

גם כמו שאמרו פה, תתלבש בצורה מכובדת, ותיראה מקצועי. אל תיראה כמו שילוב של סטלן ומחבל.

לא צריך חליפת עסקים, אבל להסתפר, להתגלח ולשים ג׳ינס, חולצת פולו ונעליים סגורות יהיה מספיק טוב. בעצם כאילו אתה בא לרעיון עבודה.

  • רעיון טוב! 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, vadim6385 כתב:

זה לא נותן לך עדיפות על פני מישהו שהגיע בדרכים אחרות

מהניסיון שלי זה כן נותן כי כשאני רואה את המועמד יש דברים שעוברים יותר טוב מאשר על דף.

בקורות החיים מצויינות עובדות יבדות אבל מאחורי העובדות האלה יש בן אדם שלא רואים מהדף וכשאתה רואה אותו פנים מול פנים אתה יכול להתרשם מהתגובות שלו, מצורת המחשבה שלו, משפת הגוף שלו ועוד. יכול להיות שהוא הגיש כלל מועמדות לתפקיד אחד ופתאום בזכות המפגשהו איתאים בכלל לתפקיד אחר (ככה למשל קלטתי איש מכירות מצויין שבא לראיון בכלל כרתך מתחיל אחרי קורס. רתך הוא לא היה אבל מהשיחה זיהיתי תכונות אחרות שהתאימו לתפקיד אחר לחלוטין).

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלכתי בעצמי ליריד, אחרי שראיתי גם את השירשור הזה. 

בהתחלה חשבתי מה להגיב, אבל כבר אמרו לפניי- לבוא לבוש בצורה מכובדת.

 

אחרי שהלכתי, העצה שלי לפעמים הבאות- תגיע לבוש. עם בגדים, כאילו. לא משנה איזה. רק אל תהיה ערום כי לא יתנו לך להיכנס בש"ג. גם ככה רוב הדוכנים שם לא היו מוכנים לקבלת קהל, הארגון של כל העסק היה ישראלי למהדרין (הגעת לכניסה? יופי, זו לא הכניסה. תסתובב עם הרכב פרסה ותחנה בחניון ההוא. הגעת לכניסה הרגלית? יופי, זו לא הכניסה, אתה צריך ללכת להירשם בקונטיינר בצד השני של המגרש. ואז תחזור לכניסה. לא זו, הבאה, רק 3409785 מטר מפה. שילוט? הצחקתם לי את הנשמה של הברבור. נכנסת? מצויין, בוא ותעיף מבט על כל המעסיקים שלא טרחו אפילו להציב שלט עם שם החברה ועל אלו שמרימים את השלט 3/4 שעה אחרי שכולם נכנסו כבר ו-15 דקות לפני שמגרשים אותם כי מותר לשהות רק שעה במתחם הסגור לפני ה"נאגלה" הבאה, למרות שזה בתוך איצטדיון ולא בשטח של הדשא אלא בתוך אולמות סגורים ודחוסים משום מה כאילו שאין בעולם קורונה).

 

סוג המשרות שהיו שם, עבורי לפחות, התחלקו ל-2: אילו שאני OVER QUALIFIED עבורן (שונא את המונח הזה) ואלו שאני UNDER QUALIFIED עבורם מבחינת מחסור ב "ניירת מוצר" (אין לי תואר, אז מה אם יש 20 שנות ניסיון?!).

 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

מעוניינים לעזור לחתולי הרחוב? מחפשים מתנה מיוחדת?

סבונים 100% טבעי ובעבודת יד- כל ההכנסות קודש לטיפול בחתולים. דברו איתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...