Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חוות דעת חיובית, חשמל ומיזוג לרכב בבנימינה


farkash7
שימו לב! השרשור הזה בן 898 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

המזגן שלי באלטו לא עובד כבר זמן מה.
לאחרונה הבנתי שמדובר בסיכון בטיחותי בדרך הקשה. בהמלצת חבר הלכתי לטכנאי מיזוג אוויר וחשמלאי רכב בבנימינה בשם יוסי. הוא יושב במוסך שנקרא "המוסך של אליקו" בבנימינה.
ידעתי שיש לי דליפה של גז, ידעתי שיש לי בעיה שהמזגן קופא, וחששתי גם שהלך לי המדחס.
הגעתי וכמו טיפש גמור פירטטתי בפניו ש"לדעתי הלך המדחס". יש אנשי מקצוע שהיו ממנפים את זה, אבל הוא קודם כל אמר לי "חכה נבדוק לא בטוח שבכלל שם הבעיה".
יוסי במקצועיות ובמהירות מצא את הדליפה שמקורה במעבה. אמר לי שיש להחליף אותו, ושהמדחס עובד בסדר גמור. ציין גם שיש אנשים שמעדיפים לא להחליף ופשוט למלא גז פעם בכמה חודשים, אבל שפתרון לבעיה זה להחליף. החלטתי להחליף.
לגבי בעיית הקפיאה הוא ציין שזה יכול להיגרם ממחסור בגז, או מחיישן טמפ פגום שלא מכבה את המדחס.
נתן לי הצעת מחיר להחלפת המעבה, מילא לי גז ואמר לי לחזור למחרת.

בדרך הביתה המזגן קפא שוב, עידכנתי אותו והוא אמר שזה כנראה החיישן והוא יטפל גם בזה.
יום למחרת חזרתי לשם. הוחלף המעבה. את החיישן לא ניתן להשיג בנפרד, הוא מגיע מחובר לחלק אחר ומחירו יקר לדברי יוסי. הוא מצא פתרון בדמות חיישן מרכב אחר שעבר התאמה לרכב שלי.
הוא גם ציין שהמשמעות של זה היא שהמדחס יכבה בטמפ אולי שונה מזו של החיישן המקורי. הוא מדד את הטמפ שבו החיישן החדש נכנס לפעולה, 14 מעלות, ואמר לי שאם אני לא אהיה מרוצה הוא ינסה שוב להשיג את החיישן מחו"ל/בארץ או שאני מוזמן להביא אחד בעצמי והוא יחליף בשמחה.

נסעתי ברכב היום ולטעמי המזגן עובד מצויין. מקרר ולא קופא.
עלות התיקון לטעמי גם הייתה הוגנת מאוד בטח בהתחשב במחיר החלק שהוחלף, ועל הדרך הבנתי גם שיש לי פילטר מזגן לאוטו שלא הוחלף כבר עידנים, יוסי החליף גם אותו.
עושה רושם שמדובר בבחור מקצועי שיודע מה הוא עושה ולא מחפש להחליף חלקים סתם על חשבון הלקוח.
יצאתי עם רושם חיובי ואני כבר מתכנן לחזור לשם עם ה205 לפתור כמה דברים שמציקים לי.

למי שמתעניין שוב הוא נמצא ב"מוסך של אליקו" בבנימינה.

עריכה אחרונה על ידי farkash7
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף גם

מטפל בכל מה שקשור לחשמל ומיזוג אצלו כבר שנים.

הרבה סבלנות, ידע מקצועי, ומחיר הוגן.

פותר המון בעיות.

מומלץ!

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...
  • 7 חודשים מאוחר יותר...

אז מעדכן שביקרתי שוב אצל יוסי.
יש לי בעיה ב-205 שמלווה אותי כבר שנים, מאז שקניתי אותה פחות או יותר.
כשהרכב מתחמם יש חיתוכים עצבניים של המנוע, והמנוע אף נכבה בעמידה ולעיתים באמצע נסיעה. בגדול יש הרגשה כאילו המנוע מוצף בדלק.
בנוסף נורת הטעינה מדי פעם מהבהבת ואני יודע שכנראה מדובר בבעיה באלטרנטור או במשהו שקשור לכך, אבל זה פחות מעניין... הבעיה הקודמת מציקה ולאף אחד לא היה קצה חוט (עד עכשיו).

ניגשתי ליוסי עם הרכב. תיארתי לו את הבעיה. אמר שלדעתו כדאי להתחיל מהחלפת כויל כי הוא לא נראה טוב. באתי עם כויל מהבית, החליף לי כויל.
נתנו לרכב לעבוד קצת והבעיה הופיעה שוב, הפעם הוא יכל לראות אותה בLive. תיארתי לו שוב מתי זה קורה, ואז היה לו רעיון אחר.
מערכת ההזרקה ברכב שלי מחוברת לחיישן טמפ' שיושב על הפלאנג'. בעזרת החיישן הזה מערכת ההזרקה יודעת אם "קר" או "חם" ולפי זה משנה את התערובת שהיא מזריקה, מעין קלאצ' אוטומטי מאוד פרמיטיבי מאיך שאני מבין את המנגנון.
יש לחיישן שני מצבים, פתוח וסגור. יוסי ניתק את החיישן, אמר לי שמבחינת מערכת ההזרקה עכשיו "חם" כלומר היא לא תציף בדלק את המנוע וביקש שאצא לסיבוב לראות איך זה מרגיש.

יצאתי לסיבוב והרכב הרגיש מעולה. אני כבר מכיר טוב טוב איך הוא עובד כשהוא מוצף, דוושת גז ספוגית, חיתוכים וכיבוי פתאומי, לא הרגשתי את התופעות והרכב נסע כמו נמר!
חזרתי אליו, נתנו לרכב להמשיך לעבוד בעמידה והוא לא נכבה כמו בדרך כלל.

יוסי אמר לי להשיג חיישן ולחזור אליו להחלפה. הזמנתי חיישן חזרתי והחלפנו אותו. הוא לא רצה לקחת כסף לא על החלפת הכויל ולא על החיישן. מאוד לא בסדר מבחינתי...
בכל מקרה הזכרתי שנורת האלטרנטור מהבהבת? השארתי שם את הרכב ואמרתי לו שיבדוק ויחזור אליי. לאחר בדיקה הוחלט להחליף אלטרנטור ומאז אין בעיות בגיזרה הזו.

לאחר עוד כמה נסיעות עם הרכב אני יכול להגיד שהחלפת החיישן שיפרה את המצב דרסטית. יש עדיין לעיתים קצת בעיות מהגיזרה הזו. אני נוטה לחשוב שמדובר באחד מהאופציות הבאות:
1. או שהחיישן שהבאתי לא מתאים ב-100% לרכב (יכול מאוד להיות).
2. או שצריך לבצע ניקוי מצערת כמו שצריך+להוסיף תוסף אולי (המנוע נסע במשך המון זמן עם תערובת עשירה מדי...).
3. או שיש בעיה נוספת בחיווט של החיישן למערכת ההזרקה.

בכל מקרה הוא הראשון שהצליח לתת פריצת דרך לבעיה הזו, אף אחד אחר ממי שהתייעצתי איתו לפני לא הזכיר את החיישן המדובר.

עריכה אחרונה על ידי farkash7
  • אהבתי 3

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...