Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שרשור מתגלגל - סיטרואן קקטוס דיזל 1.6HDI


gbguy
שימו לב! השרשור הזה בן 902 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא יודע איך הצלחת להוציא מהגטס 1:15 או שאתה קוסם או שלא מדדת טוב.. :) .

אני ממליץ לך לא למדוד לפי אפלקציה אלא לפי מדידה עצמית עם המשאבה של הדלק..תתחדש אחי.

  • רעיון טוב! 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תהנה מהרכב.

מבין השורות, אני מבין שקנית את הרכב של אחי.

 

הסדק במשולש (בוקסה) הוא שטחי, כמעט בכל רכב יש אותו. אם המשולש היה לקוי והיה חופש בבוקסה, לא היית עובר טסט.

את המצבר לטעמי לא היה חייב להחליף כל עוד הסטופ וסטראט עובד. אם הפסיק, אז החלפת בזמן.

לטיימינג היה תור לשבוע לאחר שרכשת את האוטו (אם אני זוכר נכון) בשורק.

יחסית לא מזמן הוחלף מיכל אוריאה בחדש, יהיה לך שקט מהצד הזה.

 

עשית קניה נבונה וחכמה. שתזכה לנסוע בדרכים טובות.

עריכה אחרונה על ידי מלטבשי
  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 2

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש, אני יודע כמה שנים אתה כבר מחכה לקנות אחת כזו ;) הגיע הזמן, אולי גם אני ביום מן הימים...

@netanel1014 סמוך על גיא שהוא יודע למדוד צריכה :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מברוק על הרכב...

הרכב הזה היה בבעלותי ואכן היה שמור מאוד. לא יודע למה מיהרת לשים מצבר חדש, הרכב היה מניע בנגיעה. 

בכל מקרה, שמחתי להכיר אותך ולדעת שהרכב נפל בידיים אוהבות.

בהצלחה וסע בדרכים טובות

אלירן

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז תודה לכל המברכים.

 

רשמתם טענות שאני ארצה לענות עליהם:

1. צריכת דלק של הגטס:

בגטס שהייתה ברשותי לא היה מחשב דרך, כל צריכות הדלק נמדדו ע"י חישוב בין תדלוקים. 

הצריכה הטובה היא ממספר גורמים:

א. תחזוקה יעילה לרכב: רכשתי צמיגים קונטטינטל אקו 6, שלפי סקלה שמפורסמת על הצמיג - הצמיג מאוד חסכוני. גם משולשים מקורים חדשים הוקתנו לרכב לפני שנה וחצי.

ב. נסיעה בבין עירוני - נסיעה על מהירות קבועה וגבוהה.

ג. רק אני נהגתי ונסעתי ברכב - משקל נמוך, כלומר פחות אנרגיה בשביל להפיק את המהירות הרצויה.

לכן טיפול בחוכמה זה בהחלט יכול לחסוך כסף.

 

2. הסיבות שהוחלף מצבר אחרי הרכישה:

א. המצבר שנקנה עם הרכב הוא מצבר מקורי בן 5. ממש לא מתאים לי להיתקע בעוד מספר חודשים ללא מצבר.

ב. כחלק מהבדיקות במכון, הם בדקו את המתח בזמן עומס ההנעה, ובגרף רואים שהמתח פחות מ-10 וולט (למרות שבדיקה הזו לא מופיעים ערכים אלא גרף כלשהו), ז"א הפריקה שלו מהירה מאוד וחייו קצרים.

ג. על אף שבודק במכון התניע מספר פעמים ללא בעיה, אחרי הבדיקה נדלקה מנורת צ'ק אנג'י. בקשתי מבעל הרכב להגיע למוסך ולבדוק את התקלה, והמוכר הסכים. המוכר נסע למוסך ובדרך המנורה נכבתה, ובכל זאת נסע למוסך. 

ידוע לי שבמכוניות של PSA התקלות נשמרות, ולטענת המכונאי אין קשר בין התקלות. 

יצאתי מנקודת הנחה שהמחשב ניהול החליט להזרים יותר זרם למצבר בשביל להיטען על חשבון חיישנים אחרים, ולכן נדלק צ'ק אנג'י. כלומר עוד תחושה שהמצבר לקראת סוף חייו.

 

כמעט חודש לפני שהחלטתי לקנות את הקקטוס, החלפתי בגטס תושבת מנוע ימין. אחרי הקניה, הרכב רועד בניוטרל. לכן אני חושב שהגיע הזמן להחליף גם את התושבת מנוע.

בבדיקה בארץ התושבת מקורית עולה לא מעט כסף. בבדיקה עם המוכר הפולני, הוא הציע תושבת חלופית של חברה FEBI. 

לכן:

א. אחרי חיפוש קצר בפורום אני מבין שמדובר על מוצר איכותי ומומלץ.

ב. באתר של FEBI, התושבת הזו מתאימה לא רק לקונצרן PSA, אלא לעוד חברות (ראו תמונה מטה).

אולי יש איזה תקינה, או שיתוף פעולה בין יצרנים בשביל להוזיל את התושבת ולתת את השרטוטים למספר יצרנים, כי בכל זאת, יצרני הרכב לא הם מייצרים את התושבת.

אם התחושה שלי שונה, זה משנה את כל החשיבה שלי עד כה על מוצרים חלופים ומקורים. 

ביונדאי הייתי יודע שיש חותמת של יונדאי, זה חלק מקורי ואין סיכוי החלק לא תואם את איכות החלק שקבעו היצרן.

image.thumb.png.762f5eb8d6d01e8c1a1a9736e14f3df4.png

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה רכישה

 

והכלל תמיד מצדיק את עצמו - אל תחפש רכב תחפש מוכר

אלירן שמר על הרכב וטיפל בו עפ"י הנחיות היצרן בחלקים מקוריים ובשמנים תקניים, אין סיבה שהבדיקה לא תצא חלק.

 

הייתי מציע לך להיערך נפשית/כלכלית לתקלות מכיוון המזגן, יש יותר מדי מקרים מדווחים על תקלות מהמאייד או המדחס, תקווה ליפול על הצד הנעים של הסטטיסטיקה 

 

מעבר לכך, תמורה מצויינת לכסף. אני מחזיק בבנזין האטמוספרי מ2016 וקרוב ל90k ק"מ. רק מלדמיין מה מנוע דיזל היה עושה לאוטו הזה..

עריכה אחרונה על ידי avargel
ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה רוצה את גירסת הgti של הקקטוס יש לך את ה1.2 טורבו.😊

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, gbguy כתב:

לא רק לקונצרן PSA

כל הרכבים האלו מאותו קונצרן. (לכאורה, יש שת"פ בין GM וPSA..)

עריכה אחרונה על ידי EliC25
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

הרכב נסע 119,600 ק"מ, והגיע הזמן לבצע טיפול לרכב.

ע"פ היסטוריה רכב והנחיות הטיפולים שקבלתי מלובינסקי, נדרש להחליף מסנן שמן, מסנן אוויר, מסנו מזגן ומסנן דלק.

רכשתי את חלפים מקורים, והשמן Total Quartz 5W30 בתקן PSA B71 2297, כפי שהמליץ היבואן.

 

היום בוצע הטיפול. מסנן מזגן, מסנן דלק ומסנן אוויר נמצאים מול העיניים כשפותחים את מכסה המנוע. מסנן השמן נמצא בצד הימין של המנוע, והגישה לשם קצת מחורבנת - צריך לפרק 2 צינורות אוויר בשביל להגיע למכסה.

בסרטונים ביוטיוב לאו דווקא מחליפים מסננים מקורים, אלא של יצרנים אחרים: MANN, FEBI, MAHLE, PURFLUX. 

מניח שלקראת טיפול הבא אשווה בין המחירים ואחליט מה לקנות. כמובן שמסננים המקורים לא מיוצרים ב-PSA, אלא אצל יצרנים אחרים שחלק פרסמתי מעלה.

 

הסרטונים שדרכם למדתי לבצע את הטיפול:

החלפה מסנן אוויר, שמן ודלק - סרטון מיועד לרכב קקטוס דיזל:

 

החלפת מסנן דלק - פ'גו 208 1.6HSI (מערכת סינון זהה בין הרכבים)

 

 

החלפת שמן ומסנן שמן לפג'ו פרטנר ישנה - החלפה מאוד דומה להחלפה בקקטוס

 

החלפת פילטר מזגן

 

איפוס מנורה Service לטיפול

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 46 דקות, gbguy כתב:

החלפת מסנן דלק - פ'גו 208 1.6HSI (מערכת סינון זהה בין הרכבים)

אין צורך במילוי בית הפילטר בסולר. 

 

פשוט אחרי ההחלפה פותחים סוויץ' כ 10 פעמים כל פעם לכמה שניות בלי להניע. 

משאבת העזר שבמיכל ממלאה את בית הפילטר ואחרי זה אפשר להניע רגיל. 

עשיתי ככה כמה פעמים בברלינגו עם אותו מנוע וזו גם הוראת יצרן. 

  • רעיון טוב! 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, Buki כתב:

אין צורך במילוי בית הפילטר בסולר. 

 

במקום לפתוח סוויץ, מילאנו ישר לפילטר ואז פתחנו סוויץ עוד כמה פעמים רק כדי שלא יהיה אויר.. הרכב נכבה אחרי 10 שניות בהנעה הראשונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאמור, יש לי הוראת יצרן להחלפת הפילטר הזה.

 

הוראת יצרן אומרת "תפרק את בית הפילטר לגמרי מהאוטו, קח אותו לשולחן עבודה, תפתח, תשפוך את הסולר, תנקה אותו הייטב, שים פילטר חדש, סגור, ואז כשכל הבית נקי מבריק ויבש תרכיב חזרה לאוטו.

פתח סוויץ' 10 פעמים. כל עוד מקפידים על 10 פעמים ולא 3-4, הוא לא נכבה בהתנעה הראשונה. 

  • רעיון טוב! 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 חודשים מאוחר יותר...

עדכון:

הרכב ביום שבת נסע בסך הכל 134,354 ק"מ, ולכן בוצע טיפול קטן: החלפת שמן, מסנן שמן, מסנן אוויר (בעיקרון נדרש להחליף כל 30,000 ק"מ, החמרתי), ומסנן מזגן.

 

אחרי כמעט 9 חודשים שהרכב בבעלותי, אז בהחלט אוכל להגיד שעלות לק"מ הוא נמוך מאוד - 0.64 ש"ח (מתוכם 0.24 ש"ח על עלות הדלק). כלומר עלות הדלק מהווה 37.5% מעלות הכללית של עלות הק"מ (בגטס העלות הדלק מהווה כמעט חצי מעלות הק"מ).

הערה: עלות הק"מ לא כולל ירידת ערך.

צריכת דלק ממוצעת ב-9 חודשים האחרונים: 1/24 ליטר לק"מ.

 

כמה דברים שאוכל לספר על הרכב מלבד הנוחות הנסיעה:

1. השפירצר לא נמצא במכסה של תא מנוע, אלא בתוך המגב. לכן האפשרות כרגע או לקנות מקורי או לקנות מתקן שפיצרים על המגב (רכשתי, אעדכן כאשר אקבל את המשלוח).

2. רכשתי ממיר מתח ייעודי למצלמה דרך שעולה כמה דולרים מאליאקספרס. הממיר כולל הגנות מפני זרם קצר/יתר. ההגנה הזו משגעת את המצלמה כאשר הרכב נדלק ממצב S&S. לכן התקנתי במקומו שקע מצת רגיל, והשתמשתי בממיר מתח (המטען) היעודי שקבלתי עם המצלמה, והכל עובד טוב (גם עם מערכת S&S).

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעדכו לגבי מתזים/מגבים:

המגב של הסיטרואן כולל מתז, שרק צריך לחבר את הצינור. המגבים אצל הסינים (באליאקספרס), הם שולחים מגב רגיל, ועוד מתז שיושב על המוט.

כשאני רכשתי את המגב, הרכבת אתי אתה מתז. חלק מהמים לא נפל על השמשה, אלא לצד ימין, וגם החיבור גדול מקוטר הצינור.

בנוסף ראיתי עוד פטנט שהזמנתי באליאקספרס שייחודי לקקטוס.

 

החלטתי לוותר על פטנטים הייחודים מ-2 סיבות:

1. קוטר הצינור קטן לפטנטים של האלו.

2. המגב שרכשתי חורק. בשביל כמה שקלים בשנה, אני מעדיף לרכוש משהו יותר איכותי.

 

נכנסתי ל-cars245, רכשתי מגבים של בוש שעלו 41$ (רכשתי גם מגב אחורי).

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 902 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...