Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם אתם חושבים שיהיו מכוניות חשמליות ידניות ?


Tal Brodkin
 שיתוף
עוקבים 15

פוסטים מומלצים

אני נסעתי בחו"ל ב"אוטובוס פארקים" חשמלי עם גיר ידני וקלאץ'.

 

כדי שלא תחשבו שזה בנזין, תמונה של לוח שעונים עם שעון עוצמת הסוללה.

 

DSCF1012.thumb.JPG.6a39acd3c0f8d2a8e3de12709e52fcdb.JPG

 

ידית הילוכים עם 4 הילוכים ורוורס ודוושות. 

DSCF1011.thumb.JPG.1b898e2e8c9a43b1c7e955f7538360d8.JPG

 

DSCF1013.thumb.JPG.798a503aae0f222b0ef3bd4796184092.JPG

 

DSCF1007.thumb.JPG.8ce69190149bd345860386ca2cfe4663.JPG

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 40
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

ברכב חשמלי אין צורך בתיבת הילוכים כלל, לא אוטומטית ולא ידנית. מנוע חשמלי יכול לספק מומנט בטווח רחב של סיבובי מנוע החל מעמידה וגם להפוך את כיוון פעולתו לצורך נסיעה לאחור, כך שתיבת הילוכים היא סיבוך מיו

אפשר תמיד לשים בקבוק קטן במחזיק כוסות בקונסולה המרכזית במקום ידית הילוכים ואיתו "להעביר הילוכים" ובנוסף לעשות גם קולות של מנוע. 

קולות של המנוע כבר יש לצערי. אפשר גם להמציא מנגנון שמדמה העברת הילוכים, עם ידית ודוושת קלאץ', ששולט על הדרייבר של המנוע ואותו מנגנון רעש מלאכותי. אפילו לעשות שהרכב ייכבה כשלא משחררים את הקלאץ' מס

תמונות שפורסמו בשרשור

בתאריך 20.4.2021 בשעה 23:04, Gal Atun כתב:

הבחור (שבלי קשר יש לו אחלה ערוץ לדעתי) עונה על השאלה שלך בצורה לא רעה: 

 

 

ואללה סיכם את זה יפה.

גם היום אין שום תועלת בתיבה ידנית 😅

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ברכב חשמלי אין שום תועלת בלהכניס מנגנון מסורבל ושברירי שגם גורם לאיבוד אנרגיה.

 

תיבת הילוכים (ידנית או אוטומטית) נועדה לפתור בעיה של עקומת מומנט שמלכתחילה לא קיימת במנוע חשמלי.

 

יש להם הילוך קבוע אחד וזהו. אפילו בשביל לנסוע ברוורס לא צריך תיבת הילוכים, מספיק להפוך בין הפלוס והמינוס במנוע (הדרייבר עושה את זה).

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 3 שעות, vadim6385 כתב:

יש להם הילוך קבוע אחד וזהו. אפילו בשביל לנסוע ברוורס לא צריך תיבת הילוכים, מספיק להפוך בין הפלוס והמינוס במנוע (הדרייבר עושה את זה).

 

במכוניות חשמליות מודרניות המנועים הם מנועי AC תלת פאזיים, אז אין ממש פלוס ומינוס.

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ניסיתי לתת הסבר פשוט למה לא צריך תיבת הילוכים

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש למישהו הסבר מניח את הדעת, מודע ברכב חשמלי שבתמונות ששמתי לפני כמה הודעות כן השתמשו בגיר ידני וקלאץ'? הרי חייב להיות הגיון כלשהו, הדברים האלו עולים כסף ולא שמו אותם סתם. 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • חברי המעגל הראשון

לדעתי זו הסבה שעשו מרכב עם מנוע רגיל, אז במקום להחליף את כל מערכת העברת הכח פשוט החליפו את המנוע והשאירו הכל ככה.

.Volvo 740. It's hip to be square

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 17 דקות, Buki כתב:

יש למישהו הסבר מניח את הדעת, מודע ברכב חשמלי שבתמונות ששמתי לפני כמה הודעות כן השתמשו בגיר ידני וקלאץ'? הרי חייב להיות הגיון כלשהו, הדברים האלו עולים כסף ולא שמו אותם סתם. 

אם מדובר בתכנון ישן שאינו כולל דרייברים מתוחכמים, כנראה שיש בו  מנוע DC פשוט וחלש למדי, עם שליטה על מתח כניסה לשינוי מהירות וזהו. במקרה כזה אין שליטה על מומנט המנוע (כמה הספק יצא לגלגלים), ולכן השינוי מתבצע בעזרת הילוכים.

עריכה אחרונה על ידי ZiggyMan
  • מעניין 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

  

לפני 19 דקות, Buki כתב:

יש למישהו הסבר מניח את הדעת, מודע ברכב חשמלי שבתמונות ששמתי לפני כמה הודעות כן השתמשו בגיר ידני וקלאץ'? הרי חייב להיות הגיון כלשהו, הדברים האלו עולים כסף ולא שמו אותם סתם. 

 

נראה כמו רכב מלפני 40 שנה לפחות, יש הבדלים טכנולוגיים בין התקופה ההיא להיום

מניח שאז לא העלו על הדעת שאפשר להשתמש ברכב ללא גיר,

וגם כנראה שהמנוע החשמלי שם רחוק מאוד מהרמה ומהעוצמה של מנועים חשמליים ברכבים מודרנים- יכול להיות שזו סיבה גם למה הרכב הזה צריך הילוכי כוח

עריכה אחרונה על ידי ik3

peugeot 208

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 1 דקה, ik3 כתב:

נראה כמו רכב מלפני 40 שנה לפחות,

ממש לא, רכב די חדש שנת ייצור באיזור 2010-2012. מותג סיני כלשהו. 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין, אם כך תאוריית ההסבה ממנוע בערה בהחלט נשמעת הגיונית

עריכה אחרונה על ידי ik3

peugeot 208

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 52 דקות, Buki כתב:

יש למישהו הסבר מניח את הדעת, מודע ברכב חשמלי שבתמונות ששמתי לפני כמה הודעות כן השתמשו בגיר ידני וקלאץ'? הרי חייב להיות הגיון כלשהו, הדברים האלו עולים כסף ולא שמו אותם סתם. 

 

אני חושב שהרכב הזה עבר הסבה לחשמל באיזשהו שלב.

 

או - Made In China, לא תמיד יש הגיון כלכלי במה שהם עושים (לפחות כזה שמסתדר בראש של אדם מערבי).

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 11 שעות, eladts כתב:

 

במכוניות חשמליות מודרניות המנועים הם מנועי AC תלת פאזיים, אז אין ממש פלוס ומינוס.

יש ויש, יש מנועי induction AC  ויש Brushless DC, לטסלה מודל 3 יש DC לדעתי (ל S יש AC), אבל אין באמת "פלוס ומינוס" בשניהם. לכל מנוע יש כמובן את היתרונות והחסרונות שלו. אם אני זוכר נכון הבקרה על מנוע AC יותר מורכבת וכדי לנצל "רגנרציה" למשל יש צורך בהורדת התדר (מה שבא באופן יותר "טבעי" במנועי DC), מצד שני אפשר לייצר בלימה אקטיבית יותר. כמובן שיש עוד המון יתרונות וחסרונות לכל טכנולוגיה ומגוון של שיקולים שאני ממש לא מתמצא בהם. 

עריכה אחרונה על ידי innvision
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 18 דקות, innvision כתב:

יש ויש, יש מנועי induction AC  ויש Brushless DC, לטסלה מודל 3 יש DC לדעתי (ל S יש AC), אבל אין באמת "פלוס ומינוס" בשניהם. לכל מנוע יש כמובן את היתרונות והחסרונות שלו. אם אני זוכר נכון הבקרה על מנוע AC יותר מורכבת וכדי לנצל "רגנרציה" למשל יש צורך בהורדת התדר (מה שבא באופן יותר "טבעי" במנועי DC), מצד שני אפשר לייצר בלימה אקטיבית יותר. כמובן שיש עוד המון יתרונות וחסרונות לכל טכנולוגיה ומגוון של שיקולים שאני ממש לא מתמצא בהם. 

 

כל המנועים שטסלה השתמשה בהם אי פעם הם מנועי AC תלת פאזים. במודל 3 המנוע הקדמי (בדגמי LR ו-P) הוא מנוע אינדוקציה והמנוע האחורי הוא מנוע AC סינכרוני עם מגנט קבוע. בשני סוגי המנועים תדר האספקה מותאם למהירות סיבוב המנוע, כך שהבקרה מאוד מורכבת, אבל מאפשרת שליטה מדויקת במומנט שמסופק.

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

צודק טעות שלי , באמת מנוע IPMSM ולא BLDC. משום מה נתקלתי לא פעם בהתייחסות למנועי BLDC בהקשר של רכב חשמלי, אז הפסיקו לעבוד איתם? או שמתייחסים ל PMSM בטעות כ BLDC ?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...