Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1890 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

image.thumb.png.649eac70fc3c78f1c58d066c1e42a56f.png

לעניות דעתי היה צריך להיות כתוב כך (וזאת ברוח הדברים ובהתאם להוראות משרד התחבורה):

לפי שעות העבודה שהוקדשו לטיפול ע"י יצרן הרכב, ולא יותר מהמשך המרבי שהכתיב היצרן.

 

בברכה  -  רפי לין

  • תגובות 41
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני שעה, רפי לין כתב:

image.thumb.png.649eac70fc3c78f1c58d066c1e42a56f.png

לעניות דעתי היה צריך להיות כתוב כך (וזאת ברוח הדברים ובהתאם להוראות משרד התחבורה):

לפי שעות העבודה שהוקדשו לטיפול ע"י יצרן הרכב, ולא יותר מהמשך המרבי שהכתיב היצרן.

 

בברכה  -  רפי לין

מדובר על מוסך מורשה יבואן?

פורסם

השעות יצרן לפעמים מוגזם.

החלפתי בעבר מיכל מילוי מים,

כאשר מחיר הפריט היה כמדומני 120 ש"ח,  וחייבו על שעת עבודה.

שלהערכתי לא צריך לקחת יותר מ 10 דק לפועל לא מקצועי.

מה גם שהיה עוד טיפולים שחוייבו בנפרד חלקים וש"ע.

גם המדיניות במוסך לתת הנחה של 10-15 אחוז הנחה על חלקים (למי שמבקש(,

ועל ש"ע אין הנחה.

 

ישנם גם טיפולים שאינם כנראה מוגדרים אצל היצרן, ולפחות פעם אחת קיבלתי הצעה זהה במוסך כללי ומוסך מורשה על אותה עבודה.

 

 

פורסם
לפני 10 דקות, elimalka כתב:

 וחייבו על שעת עבודה.

כי כנראה עבודה לא בוצעה כפי שהצרן מנחה לבצע אותה. 

 

לדוגמא, היצרן מנחה לרוקן את המערכת לגמרי, להחליף מיכל, למלא את המערכת ולעשות ניקוז אוויר. 

 

 

מה שעשו כנראה זה החלפה בלי ריקון ובלי ניקוז (כי אין צורך אם לא בוצע ריקון).

 

אני לא אומר שהחלפה כזאת לא בסדר אבל זה לא לפי מה שיצרן רושם בהוראות עבודה ולכן הבדלי זמנים. 

 

 

פורסם (נערך)
לפני 15 שעות, danniel כתב:

זה גם רשום בנוסח דומה בצו הפיקוח על מצרכים ושירותים (ייצור מוצרי תעבורה והסחר בהם).

 

עד כמה שידוע לי, הצו בוטל בעקבות החוק החדש.

לפני 15 שעות, FROGIE כתב:

מדובר על מוסך מורשה יבואן?

מדובר על דלק מוטורס, יבואן רכבים, ותביעה שהוגשה נגדו.

עריכה אחרונה על ידי mcaspi
פורסם
לפני 4 שעות, danniel כתב:

החוק שריר וקיים ונוסף לו חוק רישוי שירותים ומקצועות הרכב. 

מה החוק אומר בשורה התחתונה?

המוסך יכול לחייב על פי שעתון היצרן, או רק על הזמן בפועל

  • רעיון טוב! 1
פורסם
בתאריך 19.4.2021 בשעה 18:56, danniel כתב:

החוק שריר וקיים ונוסף לו חוק רישוי שירותים ומקצועות הרכב. 

נראה שהצו בוטל בעקבות החוק:

 

247.  הצווים המפורטים להלן, וכן הוראות נוהל שנקבעו מכוחם ופורסמו באתר האינטרנט של המשרד, יעמדו בתוקפם כנוסחם ערב יום התחילה, ויראו אותם כאילו נקבעו לפי חוק זה, כל עוד לא שונו או בוטלו לפי דין או כל עוד לא נכנסו לתוקפן הוראות במקומם לפי חוק זה בעניינים המוסדרים בהם, או עד יום ט"ז בטבת התשפ"א (31 בדצמבר 2020), לפי המוקדם:

 

(3)  צו הפיקוח על מצרכים ושירותים (ייצור מוצרי תעבורה והסחר בהם), התשמ"ג-1982 (להלן – צו מוצרי תעבורה);

 

אבל לא מובן לי איך צו בנוגע לחלפים קשור לעניין.

פורסם

הניסוח מסובך אבל לדעתי לא מצביע על ביטול אלא דווקא על תוקף.

 

נושא חיוב לפי שעתון מופיע גם בצו מוצרי תעבורה וגם בצו המוסכים. 

בחוק שירותי הרכב אין שום אזכור לשעתון יצרן וכמה כסף לחייב. 

 

דווקא קיומו של השעתון מגן על הצרכן, אחרת מוסך יחייב כמה שבא לו ולפי זמן עבודה שאולי גבוה ממה שבאמת נדרש בפועל עקב עובד לא מיומן, טעות שנגרמה בעבודה וחייבה פירוק מחדש. השעתון הוא למעשה סטנרט ורף עליון לחיוב הזמן, מעבר לזה יש כמובן לכל מוסך מחיר השעת עבודה שהוא תימחר.

פורסם

ניסוח מופשט, לדעתי: הצו מבוטל בתאריך 31 בדצמבר 2020.

 

בצו המוסכים מופיע כפי שכתבת המכסימום: "לצורך קביעת שכר בעד שירות שלא צויין בתוספת השניה לא יובאו בחשבון שעות העבודה שהושקעו במתן השירות שמעל זמן העבודה שנקבע בשעתון היצרן לביצוע השירות". בפסק הדין באו דלק מוטורס והשופטת ופירשו כמה צריך לגבות אם פרק הזמן קצר יותר.

×
×
  • תוכן חדש...