Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הכרת המבנה המכאני של המכונית במסגרת לימודי תאוריה, פעם והיום


Buki
 שיתוף
עוקבים 23

פוסטים מומלצים

אין שום סיבה להסביר לבן אדם מה זה רצועת כוח,כוחות סוס,מומנט וכו' בשביל להכשיר אותו לנהוג.

Mazda 3 5D 2015

Honda Civic 2016

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 126
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

אני מסכים שנהגים יכולים לנהוג שנים בלי לדעת כלום ושום דבר על דרך פעולת הרכב, והכל יהיה נפלא. אבל הדיון הזה מזכיר לי את המקרה של המשפחה שנסעה בגרנדיס ואיבדה את הבלמים בירידות מצפת, והתקשרו למשטרה.

לפני שנים רבות הרכבים היו אנלוגיים לחלוטין, כל ידית וכפתור באמת ביצעו פעולה מכנית או חשמלית. היה ערך מוסף בידע טכני אודות מערכות הרכב השונות כדי לתפעל את הרכב בצורה מיטבית. מספר דוגמאות לדברים שעשינ

ולהחליף גלגל. זה אחד החשובים.

תמונות שפורסמו בשרשור

  • חברי המעגל הראשון

לנהוג זה בין היתר לדעת לנצל את כח המנוע בהתאם לתנאי הדרך. בן אדם שנוסע בעליות לירושלים על 65 קמ"ש ו-2000 סלד בהילוך חמישי בפחון חיסכון ידני כי הוא לא מבין את העיקרון של עקומת מומנט וניצול מיטבי של כח המנוע - לא יודע לנהוג. אז כן צריך ללמד את הדברים האלה. אבל לא בחוברת ומבחן אמריקאי בסוף אלא בשיעורי נהיגה.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

.Volvo 740. It's hip to be square

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לנהוג זה בין היתר לדעת לנצל את כח המנוע בהתאם לתנאי הדרך. בן אדם שנוסע בעליות לירושלים על 65 קמ"ש ו-2000 סלד בהילוך חמישי בפחון חיסכון ידני כי הוא לא מבין את העיקרון של עקומת מומנט וניצול מיטבי של כח המנוע - לא יודע לנהוג. אז כן צריך ללמד את הדברים האלה.
גם ככה הרוב כאן נוסעים על אוטומט, problem solved.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • חברי המעגל הראשון

גם באוטומט יש אנשים שרואים שהגיר הוריד הילוך והסלד עלה אז הם חושבים שזה לא בריא למנוע, אז מורידים רגל מהגז וזוחלים בעליה למרות שזה מטומטם.

.Volvo 740. It's hip to be square

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
גם באוטומט יש אנשים שרואים שהגיר הוריד הילוך והסלד עלה אז הם חושבים שזה לא בריא למנוע, אז מורידים רגל מהגז וזוחלים בעליה למרות שזה מטומטם.
אכן, מכיר כאלה. אבל הם המיעוט, מההיכרות שלי עם הנהגים העצבניים בארץ.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בקשר זה אני חושב שלוח שעונים כבר מזמן היה צריך להיות דיגיטלי ובדיפולט לא צריך להיות מוצג בו שעון סל"ד.

 

נתון הסל"ד ברכב עם גיר אוטומטי הוא נתון מיותר עבור רוב הנהגם.

 

מי שמעוניין לראות אותו, נכנס להגדרות לוח שעונים ובחור כן להציג. מי שלא, לא צריך לדעת באיזה סל"ד האוטו נוסע, הגיר מעביר הילוכים כשצריך ואין מה להעמיס על הנהג את נתון הסל"ד. 

  • אהבתי 1

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני כשעה, SlowRide כתב:

לנהוג זה בין היתר לדעת לנצל את כח המנוע בהתאם לתנאי הדרך. בן אדם שנוסע בעליות לירושלים על 65 קמ"ש ו-2000 סלד בהילוך חמישי בפחון חיסכון ידני כי הוא לא מבין את העיקרון של עקומת מומנט וניצול מיטבי של כח המנוע - לא יודע לנהוג. אז כן צריך ללמד את הדברים האלה. אבל לא בחוברת ומבחן אמריקאי בסוף אלא בשיעורי נהיגה.

 

זה משהו שמצד אחד לא תבין אם לא תתנסה בעצמך, והמורה צריך להסביר את זה תוך כדי הדגמה.

 

מצד שני לא צריך אפילו אוטו בשביל ללמוד את זה - מספיק אופניים עם הילוכים.

 

לפני 23 דקות, Buki כתב:

נתון הסל"ד ברכב עם גיר אוטומטי הוא נתון מיותר עבור רוב הנהגם.

 

צודק - באיוניק שהייתה לי, סל"ד לא היה מוצג בדיפולט, והיה צריך או להפעיל אותו בהגדרות או להפעיל את מצב ספורט.

 

והאמת - זה ממש לא היה חסר לי, היה יותר חשוב לי לדעת צריכת דלק ודלק לכמה ק"מ נשאר בטנק.

 

לפני 59 דקות, SlowRide כתב:

גם באוטומט יש אנשים שרואים שהגיר הוריד הילוך והסלד עלה אז הם חושבים שזה לא בריא למנוע, אז מורידים רגל מהגז וזוחלים בעליה למרות שזה מטומטם.

 

אני מעדיף לנסוע בסל"ד כמה שיותר נמוך, אלא אם יש בעיה של חוסר סחיבה בעליה. סתם לא אוהב כשהמנוע צורח.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • חברי המעגל הראשון

בגלל זה צריך ללמוד את זה בשיעור נהיגה ולא בבחינה לתיאוריה.

.Volvo 740. It's hip to be square

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני כשעה, SlowRide כתב:

בגלל זה צריך ללמוד את זה בשיעור נהיגה ולא בבחינה לתיאוריה.

אצלי בשיעורי הנהיגה המורה היה שם דף על המד סלד ומלמד להעביר הילוך לפי תחושה.

 

יש המון הרגלים מטומטמים שאנשים מסגלים לעצמם.

מה הקטע להאט ביציאה ממנהרה?

בשביל מה להאט בסיבובים למהירות חד ספרתית כאילו משהו יקרה לך?

בשביל מה לתפוס 2 נתיבים בסיבוב?

 

 

Mazda 3 5D 2015

Honda Civic 2016

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אגב הילוכים וסל"ד, דבר נוסף שאולי היה אפשר ללמד גם בתאוריה וגם במעשי הוא ההבדל בין סוגי תיבות ההילוכים - חד מצמדי, דו מצמדי, פלנטרי ורציף. הרכב מתנהג שונה בכל תיבה.
לחלק מהנהגים הלא מנוסים פעולת הגיר והמנוע במצבים מסוימים, מרגיש כמו תקלה או נזק שנגרם לרכב.
בנוסף, לעיתים השימוש במוד הידני בתיבות האוטומטיות יכול להועיל בעליות וירידות ארוכות ועקיפות. אני לא מכיר הרבה נהגים שמשתמשים בזה. חבל.






  • מצחיק 1

Volvo V40 T5 Cross Country

Mazda CX5

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני שעתיים, SlowRide כתב:

לנהוג זה בין היתר לדעת לנצל את כח המנוע בהתאם לתנאי הדרך. בן אדם שנוסע בעליות לירושלים על 65 קמ"ש ו-2000 סלד בהילוך חמישי בפחון חיסכון ידני כי הוא לא מבין את העיקרון של עקומת מומנט וניצול מיטבי של כח המנוע - לא יודע לנהוג. אז כן צריך ללמד את הדברים האלה. אבל לא בחוברת ומבחן אמריקאי בסוף אלא בשיעורי נהיגה.

אתה נותן יותר מידי עבודה למורי נהיגה.

מספיק שהם מעבירים טסט.

יש גבול למה בן אדם יכול ללמד מישהו ב28 שיעורים מישהו שיודע רק שהגה מסובבים והרכב פונה.

  • מעניין 1

Mazda 3 5D 2015

Honda Civic 2016

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 45 דקות, Potato כתב:

בשביל מה לתפוס 2 נתיבים בסיבוב?

 

 

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בטטה, זו בדיוק הנקודה - מלמדים רק לסובב את הההגה לא לשלוט בפניה.😑

עריכה אחרונה על ידי zaf

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • חברי המעגל הראשון

אז כנראה 28 שיעורים זה לא מספיק. אם בן אדם עושה כמות מינימלית של שיעורים, עובר טסט ועדיין לא יודע לנהוג יש בעיה. ובוא, לא מדובר פה על טכניקות למתקדמים.

.Volvo 740. It's hip to be square

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 27 דקות, zaf כתב:

בטטה, זו בדיוק הנקודה - מלמדים רק לסובב את הההגה לא לשלוט בפניה.😑

 

הציפייה ממורה נהיגה היא שבסוף התהליך יהיה רשיון נהיגה.

בשביל לקבל רשיון נהיגה יש מבחן תיאוריה ומבחן מעשי,הטענות כלפי המדינה ולא כלפי המורה.

 

לפני 9 דקות, SlowRide כתב:

אז כנראה 28 שיעורים זה לא מספיק. אם בן אדם עושה כמות מינימלית של שיעורים, עובר טסט ועדיין לא יודע לנהוג יש בעיה. ובוא, לא מדובר פה על טכניקות למתקדמים.

 

בשביל זה נועדה תקופת המלווה יום,ואחריה מלווה לילה.

ואם המלווה שלך נוהג כמו חמור אתה גם תנהג ככה.

Mazda 3 5D 2015

Honda Civic 2016

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...