Jump to content
קיבלנו דיווח על בעיה בחידוש מנויים. אם חוויתם בעיה דומה, שלחו הודעה פרטית למשתמש "פבל" ונעזור לכם
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הכרת המבנה המכאני של המכונית במסגרת לימודי תאוריה, פעם והיום


Buki
 שיתוף
עוקבים 24

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון

לא יודע, הזמן שלי יקר. לא בגלל שאני מנכ"ל גוגל או משהו כזה אלא בגלל שיש הרבה דברים שאני רוצה להספיק לעשות. אז במקום להיות תלוי בלהמתין למישהו שיגיע ויעשה משהו שאני יכול לעשות ב10 דקות מקסימום, אעשה את זה בעצמי ואמשיך הלאה לעניינים שלי.

אם הייתי יוצא מהעבודה רואה שיש פנצ'ר, הדבר האחרון שהייתי עושה זה חוזר לעבוד ומחכה שיגיע איזה איש שירות.

אבל, אם השירות הזה כולל החלפת הצמיג המפונצ'ר יש סיכוי שהייתי משתמש בזה רק כי זה חוסך לי את הנסיעה לפנצ'ריה.

.Volvo 740. It's hip to be square

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 126
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

אני מסכים שנהגים יכולים לנהוג שנים בלי לדעת כלום ושום דבר על דרך פעולת הרכב, והכל יהיה נפלא. אבל הדיון הזה מזכיר לי את המקרה של המשפחה שנסעה בגרנדיס ואיבדה את הבלמים בירידות מצפת, והתקשרו למשטרה.

לפני שנים רבות הרכבים היו אנלוגיים לחלוטין, כל ידית וכפתור באמת ביצעו פעולה מכנית או חשמלית. היה ערך מוסף בידע טכני אודות מערכות הרכב השונות כדי לתפעל את הרכב בצורה מיטבית. מספר דוגמאות לדברים שעשינ

ולהחליף גלגל. זה אחד החשובים.

תמונות שפורסמו בשרשור

למה משמש החלק התיאורטי בסך הכול, דוגרי, בצמצום גס?

הבנת כמה נקודות בסיסיות שימנעו מהנהג/ת להרוג מישהו על הכביש, עד שיגיעו האוטונומיות. פשטני מאוד אבל ככה זה.

 

במכונית מודרנית ממוצעת ההבנה של מבנה המנוע לא תורמת ב*כלום* לנהיגה. בשביל לא להרוג מישהו צריך להבין תפעול בסיסי, עם בונוס בצורת קריאה בסיסית של נורות שמן ומים. החלפת גלגל זה עוד משהו שייעלם אט אט, אצלי אין בכלל ג'ק...

 

הדגש על אלכוהול/עירנות/כשירות לנהיגה חשובה בעשרות מונים, ומי שרוצה להעמיק בנושא הרכב - בוקר טוב, יש אינטרנט, יוטיוב, זמן פנוי...

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

למדתי מהחוברת הזו, אבל לא זוכר שהיתה שאלה על מבנה הרכב.

הייתה שאלה על אורך מטען חורג שמותר עם משולש או משהו כזה.

@Buki האם יש בחוברת את לוח התמרורים?

עריכה אחרונה על ידי borsood

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
במכונית מודרנית ממוצעת ההבנה של מבנה המנוע לא תורמת ב*כלום* לנהיגה.
שאלתי את זה בשירשור כבר כמה פעמים בצורות שונות. 
 
מישהו יכול בבקשה להסביר לי מודע במכוניות מודרניות הבנה של מבנה המנוע לא תורמת כלום (נגיד שעם זה אני מסכים) אבל לנהיגה בפיאט 127 שנת 1979 כן היה חשוב להבין את מבנה המנוע? 
 
פשוט לא מבין איזה שינוי חל בהיבט הספציפי הזה. המנוע מנוהל על ידי מחשב ונוספו המון מערכות שונות. ברור.

אבל לא ברור מדוע אז כן חשוב היה להכיר את מבנה המנוע והיום לא.


 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים שנהגים יכולים לנהוג שנים בלי לדעת כלום ושום דבר על דרך פעולת הרכב, והכל יהיה נפלא.

אבל הדיון הזה מזכיר לי את המקרה של המשפחה שנסעה בגרנדיס ואיבדה את הבלמים בירידות מצפת, והתקשרו למשטרה. בסופו של דבר נהרגה כל המשפחה למעט ילדה אחת.

או אלה שנהגו בטויוטה בארה"ב לפני עשור ונתפסה להם דוושת התאוצה, והסתכלו על השמשה הקדמית כמו סרט אימה ונהרגו.

עם מעט יידע בסיסי, הנהג הראשון היה מנסה לשפר את מצבו עם בלימת מנוע, במקום להתקשר למשטרה. ונהגי הטויוטה היו מעבירים לניוטרל.

 

לכן - לדעתי חשוב ללמד ולבחון לפחות על הקשר בין מנוע, גיר, הנעה ופעולות הנהג.

גם שיעור קצר על בדיקת תקינות נורות, לחץ אויר, שמן ומים לא יזיק בכלל.

 

רואים המון רכבים חדשים יחסית עם נורות שרופות. כשאני מעיר לנהגים, הם אומרים במקרה הטוב "אגש למוסך". איזה חוסר אונים. גם להחליף נורה בבית קוראים לחשמלאי?

 

לפי המתואר כאן, 4 פעימות המנוע היה נדרש בתקופה שלמדתי נהיגה, אבל לא התייחסתי לזה בלימודים כי שלטתי בזה מגיל 8 לערך.

  • אהבתי 3
  • מעניין 2

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 55 דקות, Buki כתב:

שאלתי את זה בשירשור כבר כמה פעמים בצורות שונות. 
 
מישהו יכול בבקשה להסביר לי מודע במכוניות מודרניות הבנה של מבנה המנוע לא תורמת כלום (נגיד שעם זה אני מסכים) אבל לנהיגה בפיאט 127 שנת 1979 כן היה חשוב להבין את מבנה המנוע? 
 
פשוט לא מבין איזה שינוי חל בהיבט הספציפי הזה. המנוע מנוהל על ידי מחשב ונוספו המון מערכות שונות. ברור.

אבל לא ברור מדוע אז כן חשוב היה להכיר את מבנה המנוע והיום לא.

 

גם אז היא לא תרמה.

לקח כמה שנים להבין את זה.

 

אם ממש לחפש להתחכם אז אולי רכבים פעם היו רגישים יותר לחום ומתחממים בעליות לירושלים/בצפון וכו' ולדעת מה הנזק שהתחממות גורמת "תציל" את הרכב.

כיום כל רכב מודרני יעלה כל עליה לכל מקום בלי יותר מידי בעיות אז גם ידיעת הסיכון לא נחוצה כי אין סיכון.

לפני 23 דקות, amosbmw כתב:

רואים המון רכבים חדשים יחסית עם נורות שרופות. כשאני מעיר לנהגים, הם אומרים במקרה הטוב "אגש למוסך". איזה חוסר אונים. גם להחליף נורה בבית קוראים לחשמלאי?

יש רכבים שלהחליף בהם נורות זו פעולה מאוד מעצבנת.

גם אם אתה לא יודע איזו נורה אתה צריך לקנות+לא תמיד יש הכל במלאי.

 

עריכה אחרונה על ידי Potato

Mazda 3 5D 2015

Honda Civic 2016

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה שהכרת 4 השלבים במחזור אוטו לא  תקדם את הנהג מן השורה. אבל לא לשכוח, ברכבים שלפני 50 שנה ויותר היו הרבה פחות התראות. לא היתה התראה על תקלה בבלמים, לא על בלם יד שלא שוחרר, בודאי לא כל הנורות הצהובות שהגיעו יחד עם מחשבי ניהול הרכב. אז לדעת לבדוק את רמת נוזל הבלמים ולדעת למה זה חשוב כבר הפך לעניין בטיחותי.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 16 דקות, sperial כתב:

ברכבים שלפני 50 שנה ויותר היו הרבה פחות התראות. לא היתה התראה על תקלה בבלמים, לא על בלם יד שלא שוחרר

הייתה לי חיפושית 1977, לא חושב שבאותם שנים היה רכב יותר בסיסי מזה. 

היו 3 נורות בקרה - בלם יד/נוזל בלמום, לחץ שמן, טעינה.

לפני 11 שעות, borsood כתב:

האם יש בחוברת את לוח התמרורים?

אני חושב שלא, אסתכל שוב בהזדמנות. 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עברתי את התאוריה הזו בשנות ה -80 במכה אחת. לא מצאתי שום יתרון שלמדתי את מבנה המנוע

כי מילא אני לא הולך לתקן אותו. לי מפריע יותר שלא יודעים אין לנהוג. (אחוזים גדולים מהנהגים)

גם לא תפעולית/שליטה על הרכב וגם לא את משמעות התמרורים. 

 

בעידן של היום - אין שום משמעות לידיעת מבנה המנוע כאשר אפשר בשיחה קטנה

להשיג גרר, רכב חילופי, ועוד שלל פתרונות לא להיתקע עם הרכב (תרתי משמע) בלי להזכיר שחלק מהרכבים

אפילו מצבר לא ניתן לחבר שנתקעים. (אני נאלצתי פעמיים להזמין גרר בקורונה)

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 12 שעות, hans כתב:

במכונית מודרנית ממוצעת ההבנה של מבנה המנוע לא תורמת ב*כלום* לנהיגה.

 

אני חושב שהניסוח הנכון של המשפט הוא "אתה יכול לנהוג במכונית מודרנית גם אם אתה לא מבין, ולא רוצה להבין כלום במכוניות".

 

בשביל רוב הנהגים מה שקורה מתחת למכסה מנוע זה קסם כלשהו שעושה קצת רעש ורעידות, וגורם להם להגיע מA לB תמורת גיהוץ אשראי עבור נוזל דליק ומסריח מתחנת דלק.

 

והאמת - אני שמח שהטכנולוגיה היום מאפשרת את זה.

  • רעיון טוב! 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 13 שעות, Potato כתב:

כל אחד מתנהל איך שמתאים לו :)

אני יכול לגלות לך שהיו מקרים בהם עצרתי ועזרתי לאנשים להחליף גלגל, בקלות ובאהבה.

 

אני הייתי מוסיף לתאוריה את הסיטואציה החשובה מכולן, בה נתקע הרכב מסיבה כלשהי

והנהג חייב לעמוד עם אפוד זוהר, מחוץ לרכב ומעבר למעקה הבטיחות.  

חיי אדם קודמים לכל.

 

לגבי למידה של נושאים טכניים, זה אבוד מראש לדעתי,

העולם מתקדם לרכבים חשמליים.

 

  

עריכה אחרונה על ידי Mr.Hybrid

ליעד

2007 TOYOTA Corolla 1.6L Runx  🎌

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

חלק מספרות לימוד הנהיגה, היה מבוסס על ספרות הדרכה של הצבא הבריטי והצבא האמריקאי.

בדומה לזה :

וזה:

 

 

 

ההכשרות הצבאיות נועדו לנהגים "מבצעיים" על מנת שיוכלו לאבחן ולתפעל תקלות מכאניות ללא סיוע מוסך או מכונאי בשטח.

 

באשר לאימוץ הגישה לנהג אזרח בנהיגה יומית בתנאים רגילים וזמינות שרות דרכים כזה או אחר, הערך היה ונשאר אפסי. 

 

לפני שנים נשאלתי מה עוזר לי להבין את דרכי הפעולה של המנוע, הזכרתי שבתחילת דרכי כנהג, היה איתי מברג טסטר קטן ששימש לכוון תערובת בקרבורטור 😄 לאתר פריצת זרם בחוטי הצתה כשהרכב התחיל לקרטע 😃 ומכיוון שבזמנו החלפתי לבד פלגים ופלטינות, הייתי חייב לדעת את סדר ההצתה.

 

מן הסתם עזר לי להתגבר על תקלות קטנות ולא לעצור בדרך ולהזמין גרר או לחליפין לקרטע חזרה הביתה או ליעד וגרום לנזק מצטבר. 

 

נהגי הדורות האחרונים ובעיקר נהגי ליסינג רבים, ילחצו SEND מהר יותר מאשר יתפעלו תקלה בעצמם. כבר נתקלתי בכאלו שנסעו  על החישוק עקב נקר, וגרמו נזק עצום למכלול המתלה. 

וגם ילד שמילא מיים במקום שמן 😬

 

עריכה אחרונה על ידי zaf
  • אהבתי 1

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שכדאי שילמדו נהגים חדשים קודם כל שיש דבר כזה שנקרא ספר רכב או ספר נהג (Owner Mamual), ששוכב לו עזוב ויתום בתא הכפפות.

נדלקה נורה כלשהי?  עצור ובדוק בספר מה הפשר ומה ההמלצה בנדון. 

 

זה נכון לכל רכב חשמלי או היברדי או רגיל, ביחוד היום שיש עשרות נורות והתראות שונות שעלולות להופיע בלוח שעונים. 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 3 שעות, Mr.Hybrid כתב:

לגבי למידה של נושאים טכניים, זה אבוד מראש לדעתי,   העולם מתקדם לרכבים חשמליים.

 

 

רק רכבים חשמליים?   ומה עם רכבים אוטונומים?

 

פעם היה רק רישיון ידני 

ואז הוסיפו רישיון על אוטומט  

יש סיכוי שבהמשך יהיה רישיון לתפעול רכב חצי אוטונומי.

ואז התאוריה תראה אחרת לגמרי

 

עריכה אחרונה על ידי korola
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...