Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הכרת המבנה המכאני של המכונית במסגרת לימודי תאוריה, פעם והיום


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 1094 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רשיון על אוטומט בלבד קיים הרבה מאוד שנים, אלא שרכב אוטומטי לא היה מקובל, ולכן לא היה נפוץ. בשנים האחרונות הפך מקובל.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 126
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 59 דקות, danniel כתב:

אני חושב שכדאי שילמדו נהגים חדשים קודם כל שיש דבר כזה שנקרא ספר רכב או ספר נהג (Owner Mamual), ששוכב לו עזוב ויתום בתא הכפפות.

נדלקה נורה כלשהי?  עצור ובדוק בספר מה הפשר ומה ההמלצה בנדון. 

 

זה נכון לכל רכב חשמלי או היברדי או רגיל, ביחוד היום שיש עשרות נורות והתראות שונות שעלולות להופיע בלוח שעונים. 

 

 

הספרים האלה באורך מאות עמודים ומתפקדים יותר ככסתח רגולטורי מנסיון להנגיש את מערכות הרכב למשתמש.

 

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 13.4.2021 בשעה 10:31, vadim6385 כתב:

אני אישית חושב שלימוד נהיגה צריך להיות בשיטה האמריקאית - לומדים עם אבא ברכב המשפחתי, ואז ניגשים למשרד הרישוי ועושים תיאוריה וטסט.

 

בשום פנים ואופן לא הייתי מסכים ללמד ילד לנהוג ברכב שאין בו סט דוושות נוסף. 

לפני 17 שעות, hans כתב:

החלפת גלגל זה עוד משהו שייעלם אט אט, אצלי אין בכלל ג'ק...

 

מה אתה עושה במקרה של תקר? 

עריכה אחרונה על ידי TheAvatar
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Potato כתב:

הספרים האלה באורך מאות עמודים ומתפקדים יותר ככסתח רגולטורי מנסיון להנגיש את מערכות הרכב למשתמש.

 

לא הצעתי ללמוד את הספר, אלא להדגיש כי קיים בכל רכב, בעל חשיבות ויכול לסייע. 

הספרים האלו נותנים תשובות לכל מיני מצבים שעלולים להתרחש, יש רשימת נושאים שמקלים על החיפוש ויש יצרנים שבנוסף לספר , הוציאו אפליקציה למובייל. 

 

הנה דוגמא: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kia.mowners.p&hl=en_US&gl=US

 

זה בטח יותר טוב מאשר להסביר על חלקי המנוע הפנימיים או איך בנוי מסרק הגה. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, TheAvatar כתב:

מה אתה עושה במקרה של תקר? 

מזמין גרר. בשביל זה יש ביטוח.

יש איזו ערכת ניפוח עם חומר, ניסיתי פעם והיא כשלה בצורה מחפירה.

עכשיו יש בתא המטען חומר אחר ומשאבה דנדשה, אבל הציפיות מאוד נמוכות.

עריכה אחרונה על ידי hans
  • אהבתי 1

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 22 שעות, Buki כתב:

מישהו יכול בבקשה להסביר לי מודע במכוניות מודרניות הבנה של מבנה המנוע לא תורמת כלום (נגיד שעם זה אני מסכים) אבל לנהיגה בפיאט 127 שנת 1979 כן היה חשוב להבין את מבנה המנוע?

גם בפיאט 127 לא חשוב לדעת את מבנה המנוע כדי לנהוג. לדעתי זו גישה ישנה בלימוד נהיגה, שמתייחסת לזה כמקצוע. כנראה בשנות ה30 או לא יודע מתי בדיוק מי שלמד לנהוג כדי לעבוד בזה (הובלות, אוטובוס, מונית וכו') באמת היה צריך לדעת איך המנוע עובד כדי לקבל רקע בסיסי להיות מסוגל לחלץ את עצמו במקרים של תקלות. שיטת הלימוד פשוט נשארה ככה הרבה שנים גם אחרי שזה הפסיק להיות רלוונטי.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 40 דקות, hans כתב:

מזמין גרר. בשביל זה יש ביטוח.

יש איזו ערכת ניפוח עם חומר, ניסיתי פעם והיא כשלה בצורה מחפירה.

עכשיו יש בתא המטען חומר אחר ומשאבה דנדשה, אבל הציפיות מאוד נמוכות.

 

ואם אתה נתקע באמצע שום מקום ובחוץ 40 מעלות? תחכה 3 שעות לגרר? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, TheAvatar כתב:

 

ואם אתה נתקע באמצע שום מקום ובחוץ 40 מעלות? תחכה 3 שעות לגרר? 

ואם זה לא פנצ׳ר אלא צינור שנקרע?

 

יש מזל נאחס לפעמים....

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, Potato כתב:

ואם זה לא פנצ׳ר אלא צינור שנקרע?

 

יש מזל נאחס לפעמים....

 

אז אכלת אותה. לפחות פנצ'ר זה משהו שאפשר לתקן בתנאי שדה. לא רואה שום סיבה למה לא להחזיק צמיג ספייר ברכב במיוחד כאשר היצרן מקצה מקום יעודי לכך. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 35 דקות, TheAvatar כתב:

 

אז אכלת אותה. לפחות פנצ'ר זה משהו שאפשר לתקן בתנאי שדה. לא רואה שום סיבה למה לא להחזיק צמיג ספייר ברכב במיוחד כאשר היצרן מקצה מקום יעודי לכך. 

נו, מה חשבת? שאני בכוונה הוצאתי את הספייר?

אין ספייר. אין מקום לספייר אפילו בצחוק עם 235/45R18.

עד כה היו לי 3 פנצ'רים ב-4 שנים, מתוכם שניים מהסוג שיורד האוויר במהלך הלילה (מנפחים ונוהגים כרגיל לפנצ'ריה) ואחד שדרש גרר מהחנייה של הבית (שוב, הישר לפנצ'ריה). במילים אחרות, רק אירוע אחד גרם לאיבוד זמן, שהסתכם בנסיעה איטית יותר של הגרר למקום שהייתי מגיע אליו ממילא...

בקיצור, בסקאלה שנעה בין "סתם מעצבן" לבין "אי אפשר לחיות ככה, אני מתה ודי" זה בצד של "סתם מעצבן" וזהו.

 

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

המזל שלך שזה קרה לך תמיד כשהרכב בחניה של הבית.

סתם וויתור מטומטם של היצרן על פרקטיות לטובת עיצוב. 

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא קשור לעיצוב.

פשרה פרקטית. או ספייר או תא מטען.

אני מניח שקשה לשווק אוטו משפחתי נטול תא מטען, כך שלא נותרה ברירה אלא להתפשר על זה.

הטרנד רק יילך ויתגבר.

אגב, בינינו, כשנתקעים בשום מקום עם גלגל צר זה לא כזה הבדל גדול - אסור לנסוע מעל 50 ק"מ ואסור לנסוע במהירות של מעל 80 קמ"ש... אם אתה מקפיד על ההוראות כלשונן אז תקיעה באמצע שום מקום צריכה להיפתר גם כן עם גרר.

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

בטח שזה עיצוב, לא באמת צריך גלגלים כאלה גדולים כדי שתוספת גומחה בתא המטען לגלגל יקח נפח אחסון משמעותי. זה פשוט נראה יותר טוב.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, SlowRide כתב:

גם בפיאט 127 לא חשוב לדעת את מבנה המנוע כדי לנהוג. לדעתי זו גישה ישנה בלימוד נהיגה, שמתייחסת לזה כמקצוע. כנראה בשנות ה30 או לא יודע מתי בדיוק מי שלמד לנהוג כדי לעבוד בזה (הובלות, אוטובוס, מונית וכו') באמת היה צריך לדעת איך המנוע עובד כדי לקבל רקע בסיסי להיות מסוגל לחלץ את עצמו במקרים של תקלות. שיטת הלימוד פשוט נשארה ככה הרבה שנים גם אחרי שזה הפסיק להיות רלוונטי.

האמת שהתחלתי את השירשור בדעה ש"טוב שלמדו את זה וחבל שהורידו".

 

אבל במחשבה שניה ואחרי קריאת ההודעות פה אני נוטה להסכים עם הדעה שלך ושל @amosbmw - פחות להעמיס בחומר טכני ולתת יותר דגש לדברים מעשיים שחשוב לדעת בעת שימוש רגיל ברכב. 

 

היום חוץ מחוקי תנועה ותמרורים כמעט שום דבר לא נלמד וחבל. 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1094 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...