Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נקודת איזון של דיזל ובנזין


דן-אברהם
שימו לב! השרשור הזה בן 6782 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זאת בדיוק הנקודה שלי.... :?

אז מה בדיוק הנקודה שלך? אם צריכת הדלק שלך פחות טובה מ-13 ק"מ לליטר, הרי שנקודת האיזון שלך הרבה יותר נמוכה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מצטער להקפיץ ככה את הדיון, אבל אם כבר אז כבר.

בקשר לטיפולים:

הטיפולים יקרים משמעותית מבנזין.(לא טיפול 10 אלף, אלא טיימינג וחבריהם. ומנועים וכו)

אבל -

לצורך ההשוואה, מנוע בנזין ממוצע יחיה 300 אלף (הגזמתי).

מנוע דיזל ממוצע (לא KIA) יחיה 600 אלף.

ואלו שלא קונים את זה שהטיפולים לדיזל יקרים יותר, אז רק תדעו לכם שאצלי באוטו טיימינג + מותחנים עולה 2800 שקל.

לא חושב שככה המחיר בבנזין.

בקשר לדלק: הדלק כן ישתווה לבנזין עד שנת 2006, וגם האגרה תשתווה בהתאם.

בקשר למוניות ולמשאיות: נראה כי הם יקבלו הטבות מס והחזרים מסוימים , ככה שמעתי באיגוד בוועידה האחרונה. אבל רוב הנהגים לא מוכנים לכך, מכיוון שבעיר עם מזגן ומנוע TDI הרכב לוגם סולר בקצב מסחרר. ולכן, תיהיה שביתת ענק בקרוב, ושאני אומר ענק אני מתכוון ענק. לפי דעתי כבר לאחר החגים יפסיקו לא רק המוניות בתל אביב, אלא כל המוניות בארץ לעבוד (כולל הגדולות והחאפרים) ויעלו לסגור את ירושלים. ככה לפחות מתכננים באיגוד, הכל יכול לקרות.. הם גם יכולים לחזור בהם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשובה לאופיר ולעמרי.

 

מאז שקניתי את הרכב הראשון שלי אני עורך רשימה מדוייקת להחריד של כל מה שהשקעתי באוטו,

החלק מדלק דרך טיפולים וכלה אפילו בציוד לא הכרחי כגון מערכת סטראו וכו'...

 

יתרה מזאת - אני משווה את הרכב שלי מול רכב בנזין מקביל (A3 2L FSI) (לשאלתך אופיר) וגם מול רכב ליסינג סטנדרטי שאני לא לוקח ממקום העבודה שלי (מזדה 3).

 

בכל טיפול אני טורח להטריד את יועץ השירות שיבדוק בספרים בדיוק כמה אמור לעלות טיפול מקביל בבנזין.

וכל פעם, עמרי ידידי - התשובה אותו הדבר: "טיפול קטן יעלה לך בדיוק אותו הדבר, טיפול גדול יעלה לך בדיוק אותו הדבר אלא אם: 1. לא הגיע זמן החלפת מסנן הדלק (בדיזל כל 30K, בבנזין כל 45K) ו2 - לא הגיע זמן החלפת רצועת התזמון (בדיזל כל 90, בבנזין כל 120), אם כי אנחנו ממליצים ללקוחות להחליף רצועת תזמון כבר ב90 אלף" (ברור שאתם ממליצים, אתם רוצים לסחוט אותם...).

 

אני לא מבטיח שם דבר לגבי רכבים צרפתיים (למיטב ידיעתי - רכבי הדיזל היותר ישנים של PSI זכו למרווח טיפולים של 15K מול ה30K של אחיהם לוגמי הבנזין, זה אכן הפרש משמעותי) אבל לפחות בA3 שלי (ולפני זה גם בגולף TDI) לא היה הבדל ראוי לציון בין עלות ההחזקה של דיזל לבנזין.

 

מי שלא מאמין, כרגיל, מוזמן לבדוק ב: http://car.disatnik.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום.

 

 

אני לא יודע מי לוקח לך מחיר כזה גבוה על טיימינג+מותחנים. אצלנו בברלינגויים זה עולה פחות מ- 2000 ש"ח כולל העבודה. אולי עם הטיפול מסביב זה מגיע לסכום שציינת.

 

מידע אישי - הטיימינג לאוקטביה דיזל זול משמעותית מהטיימינג לאוקטביה בנזין.

איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה - העוגה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם נסכם את כל ההודעות שהועלו כאן, הדיזל זול יותר בכל מצב.

למעט, כמובן, הרכישה וההוצאות הנגזרות ממנה, כמו הפסד התשואה על הכסף ו\או ריבית הלוואה, וביטוח יקר יותר. אלו דברים שנלקחים בחשבון בחישובים אחרים, ומזיזים את נקודת השווי לקצת יותר קילומטראז'.

 

מה שכן, צריכת הדלק הריאלית שונה משמעותית - הייתי מחשב לפי 1:10 בבנזין. 1:18 בדיזל נשמע בערך בסדר.

 

ועוד דבר אחד - בכל מצב של נהיגה יומיומית ללא יומרות ספורטיביות, הדיזל עדיף משמעותית מבחינת ביצועים. אבל זה כבר לא קשור לתחשיב.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומה עם הנקודה שריכבי דיזל + מגדש עולים יותר (והרבה) מרכבים עם נתונים דומים שהם לוגמי בנזין?

 

גילי

מחפש בלוק מנוע V8 לתרומה וגם מחסן למכוניות שלי

האם זה נכון שחמישה מכל ארבעה אנשים מתקשים במתמטיקה ?

הציבור מטומטם, ולכן הציבור משלם...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רועי - תיקון קטן, ביטוח לרכב דיזל לא עולה יותר, אגרת הרישוי (בינתיים) עולה יותר.

 

גילי - רכב דיזל לא עולה הרבה יותר מבנזין, עולה (אולי) יותר - אבל לא הרבה יותר

הA3 שלי לדוגמא עולה 232K מול 216K לגרסאת הבנזין.

הבדל של כ8 אחוז בסה"כ.

 

ובנוסף - גרסאת הדיזל מגיעה עם DSG שעולה הרבה יותר מגיר אוטומאטי רגיל...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמרתי שהביטוח עולה יותר כי לרוב יש לו קשר (רופף, אבל קיים) למחיר הרכב.

כמובן שלא תמיד זה כך (ע"ע ביטוח ל307 לעומת ביטוח למאזדה 3).

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם נסכם את כל ההודעות שהועלו כאן, הדיזל זול יותר בכל מצב.

למעט, כמובן, הרכישה וההוצאות הנגזרות ממנה, כמו הפסד התשואה על הכסף ו\או ריבית הלוואה, וביטוח יקר יותר. אלו דברים שנלקחים בחשבון בחישובים אחרים, ומזיזים את נקודת השווי לקצת יותר קילומטראז'.

 

מה שכן, צריכת הדלק הריאלית שונה משמעותית - הייתי מחשב לפי 1:10 בבנזין. 1:18 בדיזל נשמע בערך בסדר.

 

ועוד דבר אחד - בכל מצב של נהיגה יומיומית ללא יומרות ספורטיביות, הדיזל עדיף משמעותית מבחינת ביצועים. אבל זה כבר לא קשור לתחשיב.

אם אתה כזה פסימי לגבי הבנזין, נקודת האיזון שלך צונחת עוד הרבה יותר.

לפי היחס הזה עלות הדלק היא: 5.24/10=0.524 ש"ח לק"מ. ההפרש בין הבנזין לדיזל הופך להיות 0.302 ש"ח לק"מ, ונקודת האיזון היא: 1669/0.302=5526 לק"מ.

 

קילומטרז' שנתי כזה עושה אפילו סבתא, שרק נוסעת לבקר את הנכדים פעם בשבוע.

 

מי שרוצה להשאר מקובע ולהמשיך לשלם יותר, במקום לעשות חשבון של כיתה ג', זו כבר בעיה שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 חודשים מאוחר יותר...

ומה קורה עכשיו? עם החירים המעודכנים?

לבנאדם שעושה בערך 36000 קילומטר בשנה כמה כסף הוא יחסוך ע"פ המודל שהצגתם ומחירי הבנזין+סולר המעודכנים?

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיפוש : / אני מצטער.

בסך הכול הקפצתי שירשור ישן והעלתי שאלה בו במקום לפתוח נושא חדש.

 

אני לא יודע פשוט מה המחיר של ליטר סולר היום ובכמה הוא הולך לעלות בזמן הקרוב אם הייתי יודע הייתי מחשב.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתונים:

מחיר ליטר בנזין: 5.24 ש"ח (בשירות עצמי).

מחיר ליטר סולר: 4.00 ש"ח (לאחר הנחה של 1.30 ש"ח).

מתי בפעם האחרונה נכנסת לתחנת דלק? אתה לא מחובר למציאות, המחירים כבר מזמן לא כמו שכתבת

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6782 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...