Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
Just now, EliC25 כתב:

אני נמצא בקבוצת פייסבוק של מאורסים מאורסות, אנשים אשכרה חושבים שעוד חודש חודש וחצי נחזור לשגרת החתונות. כשכתבתי להם שהם חיים באשליה ועד שאין חיסון לא נראה שגרה מלאה, מלא מלעונות יצאו עלי שאני בן אדם פסימי ששובר לעצמו את התקוות ושאני אשאיר את החרא שלי לעצמי.

לא יאמן כמה אנשים נאיביים יש.

לא מבינים עדיין מול מה אנחנו מתמודדים, חושבים שהמציאןת מוכתבת על ידי משרד הבריאות, לא מבינים שהיא מוכתבת על ידי נגיף.

 

כבר בתקשורת מתחילים לטפטף שמיד לאחר הפסח המשק יחזור לפעילות הדרגתית פרט ללימודים (בסדר) ושההגבלות יחולו רק על קבוצות סיכון (בסדר).

פורסם
לפני 26 דקות, korola כתב:

 

אני לא יודע לגבי ה 4% , אובל בודקים בעיקר את מי שיש לו סימפטומים והיה במגע עם חולה מאומת.

ועדיין לפי הנתונים שפורסמו בעבר אחוז החיוביים הם באיזור ה 9%.

 

כך שהגיוני שאם יבדקו את מי שיש לו חום ושיעול ולא היה במגע עם חולה מאומת אז האחוזים יהיו נמוכים יותר מ 9%. 

אין היגיון שהם יהיו גבוהים יותר זה בטוח

 

אותי רק מעניין לראות את המקור לנתונים האלה, שכן ניסיתי למצוא ולא מצאתי(אולי אני מחפש גרוע, לא יודע) 

אגב, בתור מישהו עם מעט נסיון ב-PCR(המכשיר שמתמשים בו לזיהוי נדבקים) אני לא מכיר שיש דבר כזה FALSE POSITIVE, אלא רק שלילי. 

פורסם
לפני 2 שעות, vladclar כתב:

אני רק לא מבין, מדוע את מה שמתכוונים לעשות אחרי הפסח, אי אפשר היה לעשות כאשר המחלה רק הגיעה ארצה, בלי הסגר הנוכחי?
כבר היה ידוע מי בסיכון, איך נדבקים, מה הסכנה למערכת הבריאות...

 

היו חייבים לעשות צעד קיצוני כדי שיהיה זמן לעצור ולחשוב, לשלוח את המוסד להביא דברים מחו"ל וכל מיני דברים כאלה

חוץ מזה

פסח זה בדיוק הזמן להשבית את המשק

מתי רצית שישביתו אותו ? בשיא הקיץ כשרוב העסקים עובדים 200% תפוקה?

פורסם
לפני 4 דקות, Transporter כתב:

גם אני אומר לך שיחזרו לשיגרה הרבה לפני שיהיה חיסון

חיסון יכול לקחת גם 3 שנים

זה שאומרים בחדשות שיקח 18 חודשים זה לא התחייבות

 

וירוסי קורונה הם לא דבר חדש, אנחנו כבר מכירים כמה, ואפילו היינו באמצע הדרך לפיתוח חיסון. הוירוס הנוכחי דומה מאוד לסארס, והרבה מידע שנעשה בו שימוש בפיתוח החיסון בעבר (שנזנח) חזר להיות רלוונטי, מנות שהיו במקפיאים יצאו חזרה, ולמעשה בהרבה דרכים הפיתוח לא מתחיל מאפס. 

בפועל, כבר יש מספר חיסונים "גמורים". כלומר גרסה ראשונה שעברה נסיון בבע"ח, הראתה תוצאות חיוביות, ועכשיו צריך לבדוק את ההשפעה שלה בפועל על בני אדם. נכון לעכשיו 3 חיסונים נמצאים כבר בשלב הניסויים הקליניים בבני אדם- שזה מה שלוקח זמן. חלק בגלל ביורוקרטיה, חלק בגלל שצריך לאתר קבוצת דגימה מספיק גדולה שתסכים להשתתף במחקר, וחלק פשוט כי התנאים הנכונים לא תמיד בנמצא. סביר להניח שהגרסה הראשונה לא תהיה מוכנה לשוק, ותעבור עוד התאמה או 2.

אישית אני לא אדם אופטימי במיוחד ובהרבה מקרים אחרים הייתי מסכים איתך- אבל ההימור שלי הפעם הוא דווקא על התחלת הפצת חיסונים בעוד פחות משנה, בהתחשב בהתקדמות עד לשלב זה, וכמובן בתמריץ הגדול מכל:

החברה הראשונה שתציג חיסון יעיל תשחה בכל כך הרבה כסף שהם לא ידעו מה לעשות איתו, ויש כרגע מספיק שחקניות ענק בשוק שנמצאות במירוץ הזה, אני מדבר על חברות בסדר גודל של "טבע" ולמעלה מכך.

פורסם
לפני 6 דקות, ALÞћÃ כתב:

 

כבר בתקשורת מתחילים לטפטף שמיד לאחר הפסח המשק יחזור לפעילות הדרגתית פרט ללימודים (בסדר) ושההגבלות יחולו רק על קבוצות סיכון (בסדר).

 

שזה הדבר הכי הגיוני לעשות

אני יכול להבין שלא רוצים להחזיר לימודים, פסטיבלים, מופעים, חתונות

ירצו לראות מה קורה כשמשחררים חלק מהמשק

ירצו לראות מה קורה כשיש 4000 חולים צעירים חדשים, כמה מהם בכלל מגיעים למיון. אולי רק 100 יגיעו למיון ורק 10 למצב קשה? אולי בכלל לא ?

 

אחר כך יהיה הרבה יותר קל להחליט מה עושים

בינתיים אני מתעדכן כל פעם בפרטי הנפטרים וכל פעם שומע על זקנים\קשישים עם מחלות רקע

 

עשרות אלפי חולים, כמעט כולם אם לא כולם - מבוגרים מאוד עם מחלות רקע

ברור לי שמתוך מליוני חולים בעולם יהיו גם צעירים

אבל הם טיפה בים..

פורסם

@Transporterמתי אמרתי שעסקים ישארו סגורים? טענתי שחתונות לא יהיו המוניות כמו שהיו עד ה11.3

פורסם (נערך)
לפני 6 דקות, Pika007 כתב:

 

וירוסי קורונה הם לא דבר חדש, אנחנו כבר מכירים כמה, ואפילו היינו באמצע הדרך לפיתוח חיסון. הוירוס הנוכחי דומה מאוד לסארס, והרבה מידע שנעשה בו שימוש בפיתוח החיסון בעבר (שנזנח) חזר להיות רלוונטי, מנות שהיו במקפיאים יצאו חזרה, ולמעשה בהרבה דרכים הפיתוח לא מתחיל מאפס. 

בפועל, כבר יש מספר חיסונים "גמורים". כלומר גרסה ראשונה שעברה נסיון בבע"ח, הראתה תוצאות חיוביות, ועכשיו צריך לבדוק את ההשפעה שלה בפועל על בני אדם. נכון לעכשיו 3 חיסונים נמצאים כבר בשלב הניסויים הקליניים בבני אדם- שזה מה שלוקח זמן. חלק בגלל ביורוקרטיה, חלק בגלל שצריך לאתר קבוצת דגימה מספיק גדולה שתסכים להשתתף במחקר, וחלק פשוט כי התנאים הנכונים לא תמיד בנמצא. סביר להניח שהגרסה הראשונה לא תהיה מוכנה לשוק, ותעבור עוד התאמה או 2.

אישית אני לא אדם אופטימי במיוחד ובהרבה מקרים אחרים הייתי מסכים איתך- אבל ההימור שלי הפעם הוא דווקא על התחלת הפצת חיסונים בעוד פחות משנה, בהתחשב בהתקדמות עד לשלב זה, וכמובן בתמריץ הגדול מכל:

החברה הראשונה שתציג חיסון יעיל תשחה בכל כך הרבה כסף שהם לא ידעו מה לעשות איתו, ויש כרגע מספיק שחקניות ענק בשוק שנמצאות במירוץ הזה, אני מדבר על חברות בסדר גודל של "טבע" ולמעלה מכך.

 

קודם כל

אם למוסד יש כל כך הרבה כוח להעביר דברים בלי בירוקרטיה למה לא עושים את זה עם חיסונים ?

דבר שני לצערי כל השלבים האלה, שלב 1, שלב 2, ניסוי בבני אדם, אישור הניסוי, מעבר לשלב הבא, אישור השלב וכו'

לוקחים זמן

 

ברור לי שיום אחד יהיה חיסון וכולנו נשכח שזה קרה

אבל אני לא חושב שיחזיקו כל כך הרבה עסקים באוויר עד אז

הנזק הוא אדיר ומי שלא נמצא שם לא באמת יודע

ואני לא מתיימר להחליף את רפי כהן שמנסה לייצג את כולם , אבל יש לי מושג מה עלות אחזקה של מסעדה \ אולם \ היכל תרבות \ חנות בגדים ויכול לנחש מה עלות אחזקה של מלון

אני פשוט לא רואה מאיפה כל הכספים האלה חוזרים אחרי שהשוק הזה ישב בבית חצי שנה

זה יגרום לנזק הרבה יותר גדול ממה שיכול להגרם אם ישאירו את המבוגרים בבית ויתנו לצעירים לחזור לשגרה

לפני 5 דקות, EliC25 כתב:

@Transporterמתי אמרתי שעסקים ישארו סגורים? טענתי שחתונות לא יהיו המוניות כמו שהיו עד ה11.3

 

מקודם טענת שלא יהיו חתונות בכלל , לא?

אני אני לא כתבתי כאן בשום מקום שעוד חודש נראה חתונות של 1000 איש 

גם לא חשבתי שיפתחו את פארק הירקון וקיסריה עוד חודש

אני כן חושב שזה יקרה בהדרגה

אם יראו שאפשר להסתובב בקניון ולסבול את כמות הנדבקים, יאשרו גם חתונות של 100-200 איש

מה ההבדל בעצם ? מה זה משנה אם אני עומד בתור בזארה או עומד בתור לבופה ?

מה זה משנה אם אני יושב בחוף גורדון או  במתחם אוכל בעזריאלי ?

 

אחרי שיראו שאפשר לחיות עם כמות הנדבקים שמקבלים כאן כשכל המקומות האלה עובדים, ירשו אני מניח לעלות את מספר האנשים מ 100 ל 300 ל 500 וכו'

 

לצערי אירועים בסדר גודל של עשרות אלפי אנשים לא יהיו בקרוב

אבל מסעדות, סינמה סיטי, מכוני כושר, קאנטרי, אולמות אירועים

אני לא באמת חושב שאפשר לתת להם לשבת בבית חצי שנה בלי לקבל שקל

מישהו יצטרך לפצות על הנזק שיגרם ואני לא באמת חושב שאפשר לפצות על זה אם באמת יעשו כזה דבר.

 

עריכה אחרונה על ידי Transporter
פורסם

כתבתי 'שגרת החתונות'

איך מזה אתה מבין שאמרתי שלא יתקיימו חתונות בכלל?

גם בתגובה בפייסבוק לא כתבתי את זה.Screenshot_20200403-165124_Facebook.thumb.jpg.e6493aa5e0f2ca800abae58042b62e8d.jpg

פורסם
לפני 2 דקות, EliC25 כתב:

כתבתי 'שגרת החתונות'

איך מזה אתה מבין שאמרתי שלא יתקיימו חתונות בכלל?

גם בתגובה בפייסבוק לא כתבתי את זה.Screenshot_20200403-165124_Facebook.thumb.jpg.e6493aa5e0f2ca800abae58042b62e8d.jpg

 

צודקים לגמרי במה שענו לך

גם אני חושב ככה

 

החתונות יחזרו עוד לפני הוירוס

אז נכון, לא חתונות של 1500 איש

שזה מצער אותי באופן אישי כי בניתי על כמה שנדחו מחודש מרץ

אבל חתונות של 100-300-500 יהיו הקיץ הזה

 

מהסיבה המאוד פשוטה שאין הבדל בין זה לבין לאכול במקדונלדס או בקניון או בים

 

אגב יכול להיות שידרשו מכל העובדים לעבוד עם כפפות ומסכה

 

עוד הוכחה לזה שלא ממש מוטרדים מזה כשמדובר באוכלוסיה צעירה

אני לגמרי חושב שמישהו למעלה החליט שאם לא מדובר בחיים ומוות אפשר לתת לצעירים להחלים בבית.

אם יראו שזה אכן נכון ואין אחוזים גבוהים של צעירים שמתסבכים עם המחלה

זה יתן אור ירוק  לשחרר יותר

91625857_2552893238311974_3298907995726938112_n.jpg

פורסם

אי אפשר להשוות אכילה במסעדה לרחבת ריקודים בחתונה.

אבל בוא, נחיה ונראה כמו שאומרים. האינטרנט לא שוכח.

פורסם
לפני 7 דקות, Transporter כתב:

קודם כל

אם למוסד יש כל כך הרבה כוח להעביר דברים בלי בירוקרטיה למה לא עושים את זה עם חיסונים ?

דבר שני לצערי כל השלבים האלה, שלב 1, שלב 2, ניסוי בבני אדם, אישור הניסוי, מעבר לשלב הבא, אישור השלב וכו'

לוקחים זמן

 

 

מה לעזאזל הקשר למוסד? המוסד יכול לעזור לך להעלים בנאדם, להעביר דברים מנקודה א' לנקודה ב' בדילוג מוחלט על הביורוקרטיה, דברים כאלו. מהסוג שאפשר להרים בידיים. איך בדיוק אתה רוצה שיעשו את זה עם חיסונים? שיאיימו על החיסון שיהיה יעיל ולא מזיק?

חיסונים זה לא צחוק, לשם שינוי הביורוקרטיה שהם כרוכים בה מוצדקת. כבר עכשיו ה FDA עושה הנחות והקלות בצדדים שהם יותר פורמליים מאשר הכרחיים, אבל במחקר מדעי לא מחפפים- בטח לא מהסוג שאתה עומד להזריק למיליוני בני אדם בשנים הקרובות. תאר לך שעקב חיפופים יוצא חיסון פגום- ההשלכות יכולות להיות הרסניות לא פחות (ואולי אף יותר!) מהמגיפה אותה הוא בא למנוע.

את ההערכה הזהירה שלי נתתי לפי ההיכרות השטחית-אך-קיימת שלי עם תהליך הכנסת חיסונים לשימוש, ובחינת המצב הקיים. כמובן שיכול להיות שאני טועה לחלוטין, אני לא מקצוען בתחום ולא מתיימר להיות.

בשלב זה נותר רק לחכות ולראות.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם
 

היו חייבים לעשות צעד קיצוני כדי שיהיה זמן לעצור ולחשוב, לשלוח את המוסד להביא דברים מחו"ל וכל מיני דברים כאלה

חוץ מזה

פסח זה בדיוק הזמן להשבית את המשק

מתי רצית שישביתו אותו ? בשיא הקיץ כשרוב העסקים עובדים 200% תפוקה?

לא הבנת אותי.

כאשר היו כאן רק כמה עשרות חולים בלבד, יותר קל היה לעשות הגבלות מינוריות ולהשאיר את המשק פועל, ללא צעדים קיצוניים בכלל, מאשר אחרי פסח כשיש כבר אלפי חולים מאומתים ועוד לא יודע כמה לא סימפטומתיים.

אבל כנראה באמת זה לא היה מתקבל על הדעת ( ללכת עם מסכות, להתרחק 2 מטרים, ללא ארועים המוניים ) ללא ההרגשה המוחשית של סכנה ( עכשיו כבר יש אותה בשפע ).

 

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם
לפני 3 דקות, EliC25 כתב:

אי אפשר להשוות אכילה במסעדה לרחבת ריקודים בחתונה.

אבל בוא, נחיה ונראה כמו שאומרים. האינטרנט לא שוכח.

 

למה אי אפשר להשוות ?

ראית מה קורה בעזריאלי ב 13:00 בצהריים במתחם אוכל ?

בזקן והים בשבת בצהריים ?

בסוהו ?

ועוד מאות מסעדות שלא עולה לי השם שלהן כרגע?

 

ליצמן נדבק בתוך מכולת

לא התקהלות של אלפי אנשים

מכולת

אם ככה אפשר להדבק בכל מקום בכל הזדמנות

אז אם אישרת לפתוח קניון ומסעדות  למה שלא תפתח אולם אירועים ?

על פניו יש שם הרבה פחות צפיפות ממסעדה \ חנות בקניון

 

ולא דברתי בכלל על מכוני כושר, קאנטרי, חוף ים

שאנשים עומדים שם אחד על השני

 

פורסם

כי יש הבדל בין זה שתדביק 3 אנשים שבטעות ילכו לידך בסופר

לבין הדבקה של עשרות בחתונה.

בחיאת, הבנו, אתה רוצה שהתעשייה שלך תחזור לפעולה, גם אני מאוד רוצה. אבל אני ריאלי ולא רואה את עצמי לוקח רכבת לתל אביב לעבודה, א זאני חושב על אלטרנטיבות ליום שאחרי.

פורסם
לפני 4 דקות, vladclar כתב:

לא הבנת אותי.
כאשר היו כאן רק כמה עשרות חולים בלבד, יותר קל היה לעשות הגבלות מינוריות ולהשאיר את המשק פועל, ללא צעדים קיצוניים בכלל, מאשר אחרי פסח כשיש כבר אלפי חולים מאומתים ועוד לא יודע כמה לא סימפטומתיים.
אבל כנראה באמת זה לא היה מתקבל על הדעת ( ללכת עם מסכות, להתרחק 2 מטרים, ללא ארועים המונעים ) ללא ההרגשה המוחשית של סכנה ( עכשיו כבר יש אותה בשפע ).

 

אני דווקא חושב שבימים האחרונים יורד קצת הלחץ

אולי רק אצל מי שבאמת עוקב אחרי המספרים וציפה לאלפי חולים מונשמים כמו שהבטיחו כל המומחים

 

בכל מקרה כמו שאמרתי

לדעתי לא תהיה ברירה ויהיו חייבים לאט לאט לחזור לשיגרה

במיוחד אם יראו שאחרי כל הרעש וכל הבלאגן שהיה פה עם בני ברק יהיה אפשר לספור על יד אחת את מספר המתים שם עוד שבועיים

×
×
  • תוכן חדש...