Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 8 דקות, gadik6 כתב:

בדיוק. אולי הגיע הזמן לעבור לשיטה של הודו - להוציא שוטרים עם אלות לרחוב ולהתחיל לדפוק מכות לאנשים שמפרים את הבידוד.

או לעשות את זה קצת יותר הומני ולהתחיל להנהיג אישורי יציאה - יצאת בלי אישור יציאה או לא לפי ההנחיות, קבל אלף שקל קנס. אחלה דרך לאסוף קצת כסף לקופת המדינה בתקופה הזאת.

 

קצת פספסתי את זה. לתת מכות לא יעזור לאף אחד, אם כבר שיעשו את זה יעיל: עזוב 1000, זה לא יגרום לאף אחד להבין כלום. קנסות על הפרת הנחיות צריכות לנוע בין 5000 ל 50,000, סכומים משמעותיים שירגישו לאנשים כמו סטירה לפרצוף. זה מצב של win win: או שאנשים יעקבו אחרי ההנחיות, או שמפרי ההנחיות יממנו חלק מהמשבר, כי ניתן מהר מאוד להגיע לסכומים גדולים שהקנסות הם כאלו. 

אבל זה צריך להיות מלווה באכיפת ברזל. לא שוטר במדים עם מסיכה- אלא יס"מניק בציוד מלא, הרתעה, שאנשים יבינו שלפתוח פה חזרה זו לא אפשרות בכלל.

פורסם

טרנספורטר,

עד שיהיה חיסון/ תרופה יעילה שלא נותנת למצב להדרדר עד להנשמה/ הוירוס ימות מחום - הראשון שביניהם.

 

 

  • רעיון טוב! 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם (נערך)
לפני 4 דקות, Transporter כתב:

אני לא מבקש מהמדינה להאכיל לי את הילדים

 

 

לא, אתה רק מבקש מהמדינה לממן בדיעבד את כל הואגיו שטחנת בשנים האחרונות.

 

 

עריכה אחרונה על ידי malcishua
  • אהבתי 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם



המודל הדרום-קוריאני: "מאות אלפי בדיקות, כלכלה מתפקדת ובתי קפה פתוחים"

כנראה שאני לא היחיד שחושב שאם סוגרים ערים בעייתיות ומשאירים אתה אוכלוסיות הבעיתיות בבידוד אפשר לחיות ככה ואפילו עדיף על המצב הנוכחי
 
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5707345,00.html#autoplay
 
 
 
 
https://www.mako.co.il/food-restaurants/restaurant-news/Article-56d2192ae333071026.htm
 
אני לא אוהב לעשות פרסומות
אבל נכון להיום מדובר במסעדה שרק נפתחה ואי אפשר להשיג מקומות פנויים
אתה לא חייב להסכים לזה
בוא נחכה בסבלנות ותראה איך חוזרים לשיגרה הרבה לפני שיש חיסון
מי שזה לא יתאים לו יוכל להשאר בבידוד


נכון להיום בהחלט אי אפשר להשיג מקומות פנויים [emoji1787]
וברצינות, עם כל הכבוד, כתבת יח"צ ממומנת לא אומרת הרבה, כמו גם התלהבות לקוחות של פתיחת מקום חדש. זה מרתון ולא ספרינט, דווקא אתה צריך לדעת את זה. מפה ועד להכריז על מסעדה כלשהי שהיא תהיה בין הטובות בארץ - המרחק עצום. אבל מאחל להם הצלחה בלי קשר.
פורסם
Just now, malcishua כתב:

לא, אתה רק מבקש מהמדינה לממן בדיעבד את כל הואגיו שטחנת בשנים האחרונות.

 

לא, ממש לא. ביום שלא יהיה לי לשלם קניות בסופר אני אוכל טונה מקופסא ולא אבקש כלום מהמדינה

אבל אני מצפה ממנה לעזור לי לשלם את מה שעסק צורך כרגע ואני לא יכול לשלם כי אני לא מכניס.

לפני 2 דקות, vladclar כתב:

עד שיהיה חיסון/ תרופה יעילה שלא נותנת למצב להדרדר עד להנשמה/ הוירוס ימות מחום - הראשון שביניהם.

 

זה לא יקרה

יאמצו את המודל הזה בסוף, לא תהיה ברירה:

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5707345,00.html#autoplay

לפני 1 דקה, Blaz00r כתב:

נכון להיום בהחלט אי אפשר להשיג מקומות פנויים emoji1787.png
וברצינות, עם כל הכבוד, כתבת יח"צ ממומנת לא אומרת הרבה, כמו גם התלהבות לקוחות של פתיחת מקום חדש. זה מרתון ולא ספרינט, דווקא אתה צריך לדעת את זה. מפה ועד להכריז על מסעדה כלשהי שהיא תהיה בין הטובות בארץ - המרחק עצום. אבל מאחל להם הצלחה בלי קשר.

 

 

אם המסעדה טובה או לא זה לא רלוונטי וזה עניין של טעם

עדיין הוציאו שם מליונים שמישהו צריך לשלם. נבצר מהם להחזיר את ההשקעה כי סגרו להם את הדלת

לגיטימי לגמרי שהמדינה תעזור בזה

וכמוהם יש אלפי עסקים כאלה

להם מגיע הכסף והסיוע

פורסם (נערך)

ההפרדה שאתה עושה בינך לבין העסק היא - לדעתי - לא לגיטימית. כשהעסק מרוויח, גם אתה מרוויח והכל טוב. כשהוא פתאום מפסיד - זה ״העסק״ והמדינה צריכה לעזור לך (סליחה, לעסק).

 

תפנים - הבחירות (והאחריות עליהן) הן שלך ולא של אף אחד אחר. בין אם הבחירה היא לאכול ואגיו ולקנות שעונים יקרים ובין אם היא לנהל עסק שעלות התחזוקה שלו גבוהה.

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי malcishua
  • אהבתי 3
פורסם (נערך)

 

לפני 12 דקות, Transporter כתב:

לכל אותם עסקים שהוא נתן כדוגמא יש אפס הוצאות ביום שהם יושבים בבית, לעומת העסקים שאני נתתי כדוגמא שיש להם עשרות או מאות אלפי שקלים בכל 1 לחודש

 

במילים אחרות לחברה שלי (לא לך) יש הרבה הוצאות משלם המיסים צריך לשלם לי את החובות כדי שחלילה לא אצטרך להביא כסף מהבית או לממש נכסים, אבל עצמאי קטן יכול למות מרעב לא מגיע לו שקל.  

 

האמת זה מסתדר יפה עם הגישה שלך זקנים/מבוגרים תשארו בבית או תמותו, צעירים תבואו אלי לאולם לעשות "שמח כפיים". 

 

אפשר שקית הקאה + מיקום של העסקים שלך כדי שאדע לאן לא להתקרב? 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
  • אהבתי 2
  • מעניין 3
פורסם (נערך)

מלונת לא יעלו יותר כי לא יהיה ביקוש. חלקם יהפכו פילים לבנים ויירקבו. זה יהיה תהליך ממושך, לא מעט מהתעסוקה הנכניס ביותר שלהם (כנסים ועסקים) יעברו למרחב האינטרנט. תיירות הנופש תצטמצם כל עוד אנשים יחושו חוסר ביטחון מחוץ לאיזור מגוריהם. וכבר הזכרתי - חמש הארצות שנפגעו ביותר מהקורונה הן גם חמש מדינות התיירות החוץ הגדולות ביותר.

 

טיסות? השד יודע. חלק מחברות התעופה חיוניות לעצם קיום המדינה, שלא לדבר על הכלכלה, אז לפחות חלקן יקבלו את ה-bailout בתנאים כאלה או אחרים. אני קצת עוקב אחרי FR24 ויש שם כל מיני דברים מעניינים, אבל הדבר הבולט הוא שכמעט שאין טיסות נוסעים. לעומת זאת לא מעט טיסות מטען. למה אתה חושב שפתאום הופיעו טיסות בין ת"א להונג קונג (גם אלעל וגם קתאי), או טיסות מטען בין ת"א לוינה? חפש קצת תמונות של מטוסים, תראה מטוסי נוסעים עם חבילות על המושבים. כמובן שחברות התעופה רק מסמלות משהו, יש עוד ענפים כאלה. 

 

בגדים יעלו יותר? תלוי מה יקרה במזרח הרחוק וכמובן בעולם ההובלה. להערכתי השוק יתייצב קצת יותר גבוה ממה שהיה לפני 3 חודשים, אבל, זו ספקולציה של הדיוט.

 

סה"כ המשבר יהיה משבר של ביקש - מי שחסר עבודה ירד להוצאות מינימום ומי שיעבוד גם ירוויח פחות (או שלא) וגם יחסוך, הן בגלל הבנת המצב סביבו וגם בגלל אווירת הנכאים.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

הוויכוח בין Transporter לבין השאר לגבי מימון של עסקים גדולים מול קטנים הוא בעייתי מאחר ושניהם נמצאים במצב בעייתי, כל אחד הציג את הצד שלו ומה הוא מפסיד והוא  אכן מפסיד, כמובן שיש יוצאי דופן (מאמני כושר כמו שצוין) שלא באמת מפסידים כי אין להם הוצ' קבועות.

הבעייתיות נעוצה בסוגיית המימון. צריך להבין בפעם האלף למדינה אין עץ כסף שממנו היא יכולה לתת מענקים לבעלי העסקים הקטנים/בינוניים/גדולים.

מצד שני אכן יש פה בעלי עסקים שסובלים. נשאלת השאלה איפה נקודת האיזון, המדינה החליטה שנקודת האיזון היא במענקים על כל ילד במשפחה (כלומר גם אם לשרי אריסון יש ילד בן 15, היא מקבלת עליו 500 שח, נחמד מאוד!) ומענקים מסויימים לעצמאיים (לא נשפוט אם זה מספיק או לא).

המדינה יכלה לקצץ במגזר הציבורי השמן, אבל בחרה במקום זה לנטול הלוואות ולהגדיל את החוב שלה שגם ככה הוא גדול, ורק הריבית עליו היא עצומה(!)

מכאן צריך להבין שהכסף ש Transporter רוצה לעסק שלו ולקריסה הכלכלית שלו יגיע מ: א.הילדים שלו, שיצטרכו לשלם את ההלוואות שעכשיו המדינה לוקחת ב.מעמד הביניים שהתשלומים שלו יגדלו וכבר לא יהיה מעמד הביניים (שמעמד ביניים בישראל זה טוב מאוד כעת).

ועדיין למרות החפירה שלי המצב בעייתי ולכן שחרור המשק כמה שיותר מהר זה בהחלט הפתרון למצב הזה, כמובן שצריך לעשות את זה בעדינות ובזהירות ולהבין שיהיו לא מעט נפגעים מזה (כלומר מתים), ועדיין להבין שהמדינה לא יכולה בשום אופן להמשיך להגדיל את החובות שלה, והאופציות הן או להפסיק לשלם לעצמאיים או לשחרר את המשק, גם פתרון האמצע שנעשה בדמות מענקים "קטנים" גרם לחובות עצומים.

  • אהבתי 1

Miata ND2

 

פורסם
Just now, ChemGuy85 כתב:

 

 

במילים אחרות לחברה שלי (לא לך) יש הרבה הוצאות משלם המיסים צריך לשלם לי את החובות כדי שחלילה לא אצטרך להביא כסף מהבית או לממש נכסים, אבל עצמאי קטן יכול למות מרעב לא מגיע לו שקל.  

 

האמת זה די מסתדר יפה עם הגישה שלך זקנים/מבוגרים תשארו בבית או תמותו, צעירים תבואו אלי לאולם לעשות "שמח כפיים". 

 

אפשר שקית הקאה + מיקום של העסקים שלך כדי שאדע לאן לא להתקרב? 

 

אף אחד לא אמור למות מרעב אם הוא מתנהל נכון

אני בגיל 21 הייתי מלצר במסעדה לא כל כך מצליחה, הצלחתי לחיות, לקנות רכב ולהתפרנס ולהגיע לאן שהגעתי היום בלי למות מרעב

הכל עניין של התנהלות

 

אתה מתעלם לגמרי מזה שעסק קטן הוא נטול הוצאות כשהוא סגור, ודורש מהמדינה לשלם לו את מה שהוא לא טרח לחסוך בתקופה שהוא עבד

אני נגד הגישה הזאת ובחיים לא התנהלתי ככה, גם כשהייתי עובד 12 שעות ביום כדי להרוויח 6000 שח בחודש

אתה פשוט בא ומבקש מהמדינה לשלם על זה שאנשים לא השכילו לעשות את זה

ולהזניח אותנו העסקים שיש לנו הוצאות שוטפות וצריכים לפתוח את החסכונות שלנו כדי לסגור את החובות וגם להביא אוכל הבייתה

 

אתה זה שחושב רק על עצמך ומייצג אנשים שלא התאים להם לחסוך כסף, כי יש מדינה שתדאג לנו. בזמן שאני חושב ומייצג כאן אלפי עסקים אחרים שבאמת נכנסים לחובות בגלל המשבר הזה

אבל לא נורא. כשנחזור לשיגרה אתה תשאר עסק שמצפה שהמדינה תציל אותו כי הוא לא יודע לחסוך, אני אשאר עסק מרוויח וסביר להניח שאני אמשיך לאכול ואגיו

פורסם

טרנספורטר אתה לא אותו אחד שהתלונן לא מזמן שנדחה אירוע שלך, הלקוח לא מרוצה מהפשרה ושעו״ד אמר לך שיש לך קייס והכל בסדר?

 

בכל אופן מה שאתה כותב פה מזכיר לי בדיחה ששמעתי בעבודה...

אם בן אדם אחד אומר לך שאתה חמור, כנראה שהוא דביל...

אם עוד אחד אומר שאתה חמור, סבירות גבוהה שגם הוא דביל...

אם השלישי אומר לך שאתה חמור, תבדוק אם אין לך זנב במקרה...

[emoji17]

 

יש פה בפורום לא מעט בעלי עסקים קטנים וגדולים, אף אחד לא מדבר כמוך בינתיים...

יש לי כמה חברים עצמאיים, חלקם סביר להניח קטנים ממך אבל חלקם גדולים ממך בהרבה ככל הנראה, אף אחד מהם לא מדבר כמוך, הם משלימים עם המצב ועושים ניסיונות להוציא את המקסימום מהמצב הזה.

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • אהבתי 2
  • מעניין 3
פורסם (נערך)
לפני 15 דקות, Transporter כתב:

אם המסעדה טובה או לא זה לא רלוונטי וזה עניין של טעם

עדיין הוציאו שם מליונים שמישהו צריך לשלם. נבצר מהם להחזיר את ההשקעה כי סגרו להם את הדלת

לגיטימי לגמרי שהמדינה תעזור בזה

וכמוהם יש אלפי עסקים כאלה

להם מגיע הכסף והסיוע

 

לקיחת סיכונים הם חלק בלתי נפרד מניהול עסקים. המדינה מתגמלת אותך בכך שמכירה לך בהוצאות ומאפשרת לך לקזז הפסדים כנגד הכנסות אחרות שתי פריווילגיות גדולות שאין לשכירים. 

 

ספציפית לגבי חברים שלך מסעדנות זה ענף מאוד מסוכן גם בזמנים של כלכלה משגשגת. הם לקחו סיכון בכך שהשקיעו מיליוני שקלים בתחום בו מסעדות יוקרה נסגרות זו אחר זו לטובת אוכל רחוב. עכשיו משלם המיסים צריך להחזיר להם את המיליונים שהם השקיעו בשיפוץ בתירוץ כפו עליהם סגירה בגלל הקורונה? תעשה לי טובה...  

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
  • אהבתי 1
  • מעניין 2
פורסם
לפני 3 דקות, sperial כתב:

מלונת לא יעלו יותר כי לא יהיה ביקוש. חלקם יהפכו פילים לבנים ויירקבו. זה יהיה תהליך ממושך, לא מעט מהתעסוקה הנכניס ביותר שלהם (כנסים ועסקים) יעברו למרחב האינטרנט. תיירות הנופש תצטמצם כל עוד אנשים יחושו חוסר ביטחון מחוץ לאיזור מגוריהם. וכבר הזכרתי - חמש הארצות שנפגעו ביותר מהקורונה הן גם חמש מדינות התיירות החוץ הגדולות ביותר.

 

טיסות? השד יודע. חלק מחברות התעופה חיוניות לעצם קיום המדינה, שלא לדבר על הכלכלה, אז לפחות חלקן יקבלו את ה-bailout בתנאים כאלה או אחרים. אני קצת עוקב אחרי FR24 ויש שם כל מיני דברים מעניינים, אבל הדבר הבולט הוא שכמעט שאין טיסות נוסעים. לעומת זאת לא מעט טיסות מטען. למה אתה חושב שפתאום הופיעו טיסות בין ת"א להונג קונג (גם אלעל וגם קתאי), או טיסות מטען בין ת"א לוינה? חפש קצת תמונות של מטוסים, תראה מטוסי נוסעים עם חבילות על המושבים. כמובן שחברות התעופה רק מסמלות משהו, יש עוד ענפים כאלה. 

 

בגדים יעלו יותר? תלוי מה יקרה במזרח הרחוק וכמובן בעולם ההובלה. להערכתי השוק יתייצב קצת יותר גבוה ממה שהיה לפני 3 חודשים, אבל, זו ספקולציה של הדיוט.

 

סה"כ המשבר יהיה משבר של ביקש - מי שחסר עבודה ירד להוצאות מינימום ומי שיעבוד גם ירוויח פחות (או שלא) וגם יחסוך, הן בגלל הבנת המצב סביבו וגם בגלל אווירת הנכאים.

 

לאנשים יש זכרון קצר

ואנשים במדינה הזאת אוהבים לבלות ולשמוח.

תמיד יהיו אנשים שזכורים את זה וגם כשהכל יעבור יהיו יותר הדוקים וילכו עם מסכות. בסדר. זכותם.

 

 

פורסם (נערך)

טרנסםורטר - אולי למאמן הכושר אין הוצאות (אני מניח שיש לו קצת הוצאות על רכב שלא ימכור בגלל משבר של כמה חודשים), אבל הספר צריך לשלם שכ"ד וארנונה על המספרה (טוב, דחו את הארנונה, אבל התשלום הזה יגבה באיזה שלב). 

 

אין ספק שמדובר בבעיה, והמדינה תאלץ להתחיל לשחרר את הפעילות בהדרגה. אבל הדגש הוא על הדרגה, ועם סדרי עדיפות. ייצור מוצרים חיוניים נמשך, ייצור ליצוא ישוחרר יחסיתמוקדם, הרי המדינה זקוקה להכנסות. ענף הבילויים יששאר סגור או מצומצם מאד עוד הרבה זמן. כבר הסבירו לך, גם אם המדינה תשחרר את הרסן הרי שאנשים יחששו להתקהל. המצב שלך הוא בדוק המצב של שירותים שעוברים תיעוש ואוטומטיזציה, בחרת ענף שלפחות לכמה חודשים, ואולי שנים, יצטמצם מאד. אתה צריך לחשוב איך אתה מתקדם לכיוון עם עתיד. צ'טערת, לא יכול לסייע לך בכך.

 

עריכה: טרנספורטר, אני מקנא בך על האופטימיות. אתה בונה לעצמך עולם ורוד, אבל כרגע הוא צבוע בצבעים קוריאניים (אדום ושחור). המשבר הזה הוא משבר ענק בכל העולם, ואנשים לא ישכחו אותו כל כך מהר. להזכיר לך, בבחירות חודש אחרי מלחמת יום הכיפורים המערך זכה, אבל שלוש שנים אחר כך נזרק מהשלטון. זה הזכרון הקצר של הציבור.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 3 דקות, BloodFist כתב:

טרנספורטר אתה לא אותו אחד שהתלונן לא מזמן שנדחה אירוע שלך, הלקוח לא מרוצה מהפשרה ושעו״ד אמר לך שיש לך קייס והכל בסדר?

 

בכל אופן מה שאתה כותב פה מזכיר לי בדיחה ששמעתי בעבודה...

אם בן אדם אחד אומר לך שאתה חמור, כנראה שהוא דביל...

אם עוד אחד אומר שאתה חמור, סבירות גבוהה שגם הוא דביל...

אם השלישי אומר לך שאתה חמור, תבדוק אם אין לך זנב במקרה...

emoji17.png

 

יש פה בפורום לא מעט בעלי עסקים קטנים וגדולים, אף אחד לא מדבר כמוך בינתיים...

יש לי כמה חברים עצמאיים, חלקם סביר להניח קטנים ממך אבל חלקם גדולים ממך בהרבה ככל הנראה, אף אחד מהם לא מדבר כמוך, הם משלימים עם המצב ועושים ניסיונות להוציא את המקסימום מהמצב הזה.

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

אתה ראית אותי מתלונן על בעל הנכס שדרוש ממני שכירות עובר המשרד?

ההפך, שלחו מייל לכולם שמי שיש לו בעיה יפצלו לו את התשלומים וידחו אותם. שילמתי ב 1 לחודש כמו תמיד ואין לי טענות אליו

הטענות שלי הן למדינה. היא צריכה לעזור לנו לגשר על זה.

 

לא ענייני מי חברים שלך ואיזה עסקים יש להם. יש עסקים שממשיכים לעבוד ונפגעו פחות מהמשבר, יש עסקים שהמשבר הזה מרים אותם, ויש עסקים שירדו ל 0% תפוסה אבל ממשיכים לייצר חובות

אני לא מכיר בעל עסק אחד כזה שיושב בבית ואומר "שטויות אני לא מתלונן"

×
×
  • תוכן חדש...