Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

אפשר לחזור רגע לנושא המחלה עצמה?

 

כתבה מעניינת מה-CNN על המצב באיסלנד.

 

בגדול, באיסלנד בדקו כבר 5% מהאוכלוסיה. חצי מהבדיקות האלה היו סמי רנדומליות לאנשים ללא סימפטומים. יצא שאחוז אחד משאים פעילים, ו-50% מתוכם לא הפגינו שום סימפטום. מעניין

 

https://edition.cnn.com/2020/04/01/europe/iceland-testing-coronavirus-intl/index.html

 

 

פורסם
Just now, sperial כתב:

אז טוב שיש איזה ארגון מתנדבים שעוזר להם, אבל לך תדע מתי יגמר לארגון התקציב וסבא וסבתא יצטרכו להשיג אוכל ממקור אחר, קרי הסופרמרקט החביב עליהם. ואז הם יצטרכו לצאת מהבית.

 

אני רואה את החם שלי. איש בן 89 שמבחינה טכנולוגית חי ברבט של 1950. לא מחשב, לא אינטרנט, לא סמארטפון, אפילו את הנוקיה 105 שקניתי לו לפני כמה שנים הוא הכניס למגירה. האיש רגיל לצאת כל יום ולטייל ברחובות, להגיע לשוק ביום א' ולקנות מלפפונים, ולחזור ביום ב' כדי לקנות עגבניות. עכשיו הוא סגור בביתו, כבר לא מסוגל לראות את מסך הטלויזיה כיוון שהסרטים חוזרים על עצמם ועם ההגבלות יש אפילו בעיה להביא לא קניות מהסופר. והאיש הזה מייצג אוכלוסיה לא קטנה שלא יכולה אפילו לבצע הזמנת משלוח כיוון שהוא לא יודע איך לעשות זאת ואין לו אפילו כרטיס חיוב כדי לבצע את ההזמנה. ועם הניתוק שלו מהטכנולוגיה הוא יתקשה גם לבקש סיוע של ארגוני מתנדבים.

 

למה אתה \ מישהו שקרוב אליו לא עושים את כל זה בשבילו ?

אם צריך סיוע תבקש אתה את הסיוע בשבילו

עצם זה שאתה מספר על זה אומר שיש מישהו שיכול לעזור לו ולדאוג לו. בשביל זה אנחנו כאן

פורסם

כן. אשתי עשתה את זה עד לפני 3 ימים. עכשיו אני נכנסתי לבידוד עצמי אחרי שהתברר שהיתה אצלי לקוחה חולת קורונה, ואשתי לא תקח את הסיכון שהיא נדבקה ותעביר לו את המחלה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 8 דקות, EliC25 כתב:

שמע בנאדם, לי אין ילדים ואנחנו לא מוציאים עכשיו כמעט כלןם מעבר למחיה (קצת נטפליקס), הדמי אבטלה בגיל שלנו לא עוזרים לנו אפילו לסגור את החודש. אז למזלי אני אחראי ושנינו חסכנו מספיק כסף כדי שנוכל להסתדר בתקופה כזו המון זמן בלי טובות של דמי אבטלה.

אז אנשים עם ילד, שניים, ויש לי חברים מהתיכון גם עם שלושה ילדים? הדמי אבטלה לא מזיזים להם ואם הם לא חסכו מספיק אז עוד שבועיים גם לא יהיה להם מאיפה לשלם על הקניות. יש אנשים שכבר יצאו מדירות שכורות כי בעל הבית העיף אותם, חלקם לרחוב! העיקר שאתה גר במגדל מפנק חושרמוטה בתל אביב, אתה לא מחובר למציאות.

 

אני לא יודע איך אתה מתנהל ולא מדבר עלייך או על משה או על ניסים באופן ספציפי.

אני יודע שעם ניהול נכון כל אחד יכול לחסוך כסף. עשיתי את זה בעצמי כשגירדתי 5000 שקל מ 12 שעות עבודה ביום

אני לא  חשבתי שתהיה מגפה כזאת, אבל תמיד זכרתי לחסוך. כשהייתי בן 19 כשהייתי בן 25 וכשהייתי בן 30

תמיד ידעתי שצריך לחסוך, לא משנה כמה הרווחתי

 

ברור שיש אנשים שחיים על הקצה. נתתי דוגמא כזאת לאנשים שקנו דירה במחיר למשתכן תוך כדי ידיעה שאין להם את הכסף הנדרש

למה המדינה צריכה לעזור להם ולפצות אותם? כשהיועץ משכנתא שלהם אמר להם אתם הולכים להתרסק והם אמרו לא מעניין אותי כלום

המדינה צריכה לשלם להם היום "בגלל משבר הקורונה" על טעות שהם עשו לפני חצי שנה כשלא היה שום משבר?

ממש לא.

 

אין לזה שום קשר לאיפה אני גר. אני ידעתי תמיד לחסוך וככה יעצתי לכל מי שאני מכיר

אפשר לחסוך משכר של 5000 שח

ואפשר לבזבז רווחים של 50,000 שח בקלות

אני יכול להראות לך דוגמאות לשני המקרים האלה

כל אחד בוחר בחיים מי מבין הדוגמאות הוא רוצה להיות

יש לי חברים שכירים שעובדים ומזיעים והצליחו לקנות דירה בגוש דן ויש להם ילדים קטנים.

הכל עניין של העדפה בחיים. מי שרוצה לחיות על הקצה, שלא ינצל את המשבר הזה כדי לבקש מהמדינה לתקן את הטעויות שהוא עשה לפני שנה והביאו אותו לכאן. אין לזה שום קשר לקורונה

אני לא מדבר עליך כמובן, רק נותן דוגמא להמון אנשים שחיים ככה

 

לפני 4 דקות, sperial כתב:

כן. אשתי עשתה את זה עד לפני 3 ימים. עכשיו אני נכנסתי לבידוד עצמי אחרי שהתברר שהיתה אצלי לקוחה חולת קורונה, ואשתי לא תקח את הסיכון שהיא נדבקה ותעביר לו את המחלה.

 

אז מישהו  אחר שקשור אליו

ואם אין אף אחד חוץ ממך ומאשתך תתקשרו לאחד הגופים שיכולים לדאוג לזה, הרי זה קורה בפועל

מראים לנו לוחמים של סיירת צנחנים עושים את זה

לזה דווקא יש פתרון 

פורסם (נערך)
לפני 19 דקות, Transporter כתב:

הסיבה היחידה שאני יכול לחשוב שהמדינה לא עוזרת זה בגלל שעשו חישוב ולקחו בחשבון שעסקים גדולים יכולים לא לעבוד חודש חודשיים ולסגור את החוב  הזה דיי מהר

 

כן, סביר להניח שזה השיקול. שנית, בשביל לעזור לעסקים גדולים מדובר בתקציבים בהיקף עצום ותוכנית עבודה אחרת לגמרי. זה ממש חזון האפוקליפסה בכלכלה הישראלית. 

 

לפני 19 דקות, Transporter כתב:

וכמו שאמרתי בסוף יצטרכו לסגור את החובות האלה והכל יתייקר

 

 

אני לא בטוח. אם יתחיל מיתון קשה יכולת של עסקים לגלגל חובות על לקוחות תהיה מאוד מוגבלת. 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם
לפני 1 דקה, ChemGuy85 כתב:

 

כן, סביר להניח שזה השיקול. 

 

 

אני לא בטוח במיוחד אם יתחיל מיתון קשה. 

 

לא תהיה ברירה

במקום שארוחה במקדונלדס תעלה 55 היא תעלה 60

במקום שחולצה בקסטרו תעלה 100 היא תעלה 115

במקום שמנה באולם תעלה 200 היא תעלה 215

 

כמה זמן אפשר להלחם נגד הכל ? אנשים לא יעצרו את החיים

ואני לא מדבר על חיי פאר ולא דברתי פה על בנאדם שרוצה לקנות רולקס

מדבר על דברים בסיסיים שצורכים ביום יום

גם אנשים שאין להם כסף לסגור את החודש אוכלים במקדונלדס.

פורסם (נערך)

חולצה בקסטרו ב-100 שקל זה לא צורך בסיסי ו-60 שקל במקדונלס זו לא ארוחה בסיסית. כנ"ל לגבי יציאה לאולם אירועים. 

 

צורך בסיסי זה חולצה מ-NEXT ב-20 שקל וסנדוויץ פסטרמה מהבית. על יציאות לא מדברים. 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
  • אהבתי 4
פורסם
Just now, ChemGuy85 כתב:

חולצה בקסטרו ב-100 שקל זה לא צורך בסיסי ו-60 שקל במקדונלס זו לא ארוחה בסיסית. כנ"ל לגבי יציאה לאולם אירועים. 

 

צורך בסיסי זה חולצה מ-NEXT ב-20 שקל וסנדוויץ פסטרמה מהבית. על יציאות לא מדברים. 

 

 

 

על הנייר  זה נכון

בפועל יש אנשים שלא סוגרים את החודש וקונים לילד ארוחה במקדונלדס אחרי בית ספר

 

בפועל אני מכיר עשרות זוגות שלא ידעו איך ישלמו את החתונה אבל התחתנו כי החגיגה זה חלק בלתי נפרד מהנישואים

 

מנגד אני מכיר גם אנשים שנוסעים על רכבי יוקרה ואין להם כסף לחיות

התרבות הזאת לא תגמר בגלל הקורונה

פורסם

אנשים ישנו סדרי עדיפות ויצמצמו הוצאות. יקנו 2 חולצות ולא ארבע - ואז גם היצרנים יצטרכו לצמצם עלויות ולפטר עובדים. זו אחת המשמעויות של מיתון.

 

כמובן שיהיו כאלה שיוכלו להרשות לעצמם להוציא יותר, וש כאלה שאינם יודעים להתנהל, ומצבם יהיה חמור יותר מהיום.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

התרבות הזאת התאפשרה הרבה בגלל זרם בלתי פוסק של אשראי זול, תעסוקה מלאה במשק ומשכורות שהיו בעלייה. מה יקרה עכשיו אף אחד לא יודע. 

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 3
פורסם
לפני 1 דקה, sperial כתב:

אנשים ישנו סדרי עדיפות ויצמצמו הוצאות. יקנו 2 חולצות ולא ארבע - ואז גם היצרנים יצטרכו לצמצם עלויות ולפטר עובדים. זו אחת המשמעויות של מיתון.

 

כמובן שיהיו כאלה שיוכלו להרשות לעצמם להוציא יותר, וש כאלה שאינם יודעים להתנהל, ומצבם יהיה חמור יותר מהיום.

 

אני לא מדבר על אלה שיוכלו להרשות לעצמם אני מדבר על הישראלי הממוצע.

לא זה ששקוע בחובות ולא זה שמגלגל מליונים 

ברור שיצמצמו הוצאות ויתפנקו פחות

 

אבל החיים לא יעצרו, אתה עדיין תראה קניונים עובדים ואנשים טסים לחו"ל ואני ממש לא מדבר על אנשי העשירון העליון

פורסם




אני רואה את החם שלי. איש בן 89 שמבחינה טכנולוגית חי ברבט של 1950. לא מחשב, לא אינטרנט, לא סמארטפון, אפילו את הנוקיה 105 שקניתי לו לפני כמה שנים הוא הכניס למגירה. האיש רגיל לצאת כל יום ולטייל ברחובות, להגיע לשוק ביום א' ולקנות מלפפונים, ולחזור ביום ב' כדי לקנות עגבניות. עכשיו הוא סגור בביתו, כבר לא מסוגל לראות את מסך הטלויזיה


בן אדם בן 89 שמתנהל באופן עצמאי, יכול להיות שהטיולים האלה בשביל מלפפון ביום ראשון ועגבניה ביום שני - זה מה שמחזיק אותו בחיים המלאים. עכשיו סגרו אותו בבית, לא ברור לכמה זמן ( כנראה הרבה זמן, גם כאשר יחזירו את הצעירים לפעילות ).
לדעתי, בשביל אחד כזה הסכנה להשאר חודשים נעול בבית לא פחות גדולה מאשר להסתובב בחוץ ( עם מסכה ולא להתקרב לאנשים ).
  • רעיון טוב! 5

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם (נערך)

@Transporter  ההפרדה בינך לבין העסק שלך היא לא נכונה. כשאתה מרוויח, אתה מקבל את הדיבידנדים של העסק. כשאתה מפסיד, אתה יכול לקזז. שכיר מייצר (בתקווה) הכנסה לעסק ומקבל בתמורה שכר פר חודש/שעת עבודה. אתה מבין את ההבדל?

החליטו לזרוק כמה פירורים לעצמאיים מסויימים והעבירו איזשהו קו, כי היו צריכים לקבוע רף מסויים. אם המדינה תחליט בהמשך להציל עסקים מסויימים, יתחילו עם המוסדיים והחבובים הגדולים באמת, הרבה לפני שיגיע לעצמאיים בינוניים ומטה. כן, כל עסק עם עלות תפעולית X מייצר עכשיו חובות. גודל ה-X כנראה לא רלוונטי (בנתיים) למקבלי ההחלטות, יותר חשוב לדאוג שלאנשים יהיה את המינימום הבסיסי קרי אוכל, דיור ושירותים בסיסיים. כל השאר יכול לחכות.

 

אני לא בטוח אם אתה מבין שאנחנו נמצאים במשבר כמוהו לא ראו תקופה ארוכה. בנוסף למשבר יש מלחמה אמיתית מול נגיף שאין לו תרופה או חיסון בשילוב חוסר המשמעת של הציבור הרחב. 

ההפסד במלחמה יהיה קריסת מערכת הבריאות ואלפים/עשרות אלפים מתים בזמן קצר מאוד. ההשפעה של מאורע כזה על האכלוסיה הוא גדול לאין שיעור. 

קח את מלחמת יום הכיפורים כדוגמא, מדובר ב-2656 הרוגים ועוד 7251 פצועים ב19 ימים. אם נגיע אפילו לחלק מהנזק הזה, הזעזוע יהיה עמוק עד בלי הכרה. את אף אחד לא יעניין מסיבות וחתונות.

 

לטיעונים שאתה מעלה בנושא האוכלוסיה המבוגרת והקשישים אני אפילו לא אגיב. מה שכתבת על מגדל בתל-אביב והבשר ב-550 ש"ח לקילו לא שווים בכלל התייחסות.

 

גילוי נאות: בדומה ל @EliC25, אנחנו היינו אמורים להתחתן בחודש הבא. דחינו בשנה. אבל אולי אני קצת פסימי מהממוצע. מצד שני, אני לא חושב שאנשים ירוצו להוציא כספים על פנאי בחודשים הקרובים, בהנחה והשגרה החדשה בכלל תאפשר חתונה.

 

 

עריכה אחרונה על ידי Gosser1860
  • אהבתי 2
בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

פורסם
לפני 40 דקות, vladclar כתב:


 

 


בן אדם בן 89 שמתנהל באופן עצמאי, יכול להיות שהטיולים האלה בשביל מלפפון ביום ראשון ועגבניה ביום שני - זה מה שמחזיק אותו בחיים המלאים. עכשיו סגרו אותו בבית, לא ברור לכמה זמן ( כנראה הרבה זמן, גם כאשר יחזירו את הצעירים לפעילות ).
לדעתי, בשביל אחד כזה הסכנה להשאר חודשים נעול בבית לא פחות גדולה מאשר להסתובב בחוץ ( עם מסכה ולא להתקרב לאנשים ).

 


אותו הסיפור עם סבתא שלי. בת 94. חיה בדירה לבד עם מטפלת שמגיעה 3 פעמים בשבוע. ממשיכה לצאת לקניות עם מסיכה. לא מוכנה לשמוע על לא לצאת מהבית. ביקשה שאם יקרה משהו שלא ינשימו.

 

הטענה שלה עברתי את היטלר וסטאלין. אם הקורונה תחסל אותי אז שיהיה. ומדובר במישהי שהייתה כמה שנים בגולאג. 

 

אבל היא תוצר של דור אחר. דור שהכיר מחסור אמיתי. ומחלות שחיסלו מיליונים. היא אומרת שהאנשים היום חלשים יותר מנטלית. אותה אני לא יכול לשפוט...

  • מעניין 1
פורסם
לפני כשעה, Transporter כתב:

גם אנשים שאין להם כסף לסגור את החודש אוכלים במקדונלדס.

ואווו...מה נסגר איתכם? מי אוכל במקדונלדס? עדיף כבר לאכול עטלף בשוק החיות של ווהאן! 

(מדבר מנסיון)

קובי ד19

  • אהבתי 1
  • מצחיק 2
  • לא הבנתי... 1
  • מעניין 2
  • רעיון טוב! 1
×
×
  • תוכן חדש...